Може ли да си правя настрайки по дебитомера?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: *******
Пол: Мъж
Кара: с превишена скорост

Мнение от BH5482BH » 04 Юни 2009, 20:17

Имам излишни :D няма проблем

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 04 Юни 2009, 21:38

Брей тук как оплювате, а на запад хората даже са доволни ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 04 Юни 2009, 22:43

Поздравления за музиката колега, изглежда доста внушително.

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 8.01.2009

Мнение от c20xe » 05 Юни 2009, 14:20

BH5482BH написа:Дай на ЛС :) ако мислиш че ще има добар ефект о ттия работи :) в момента нямам работа и само с глупости се занимавам :)


Няма смисъл от темата ако ще е на ЛС.

Няма да почвам с това, колко по-трудно се печели нещо от 8 клапанов мотор, в сравнение с 16 винтилката.

По принцип, твоят мотор е със с-ма Бош М1.7.1, с механичен дебитомер-клапа. Не отчита масата на засмуканият въздух, а само дебита му. Не е толкова съвършен, като МАФ дебитомерите с нажежаема жичка.

Лесно се зацапват подвижните му части и почва да отчита грешно. Но за сметка ан това е по-издържливо копеле.
Препоръчвам ти да го калибрираш при някой, който си разбира от стенда. Не те съветвам изобщо да си го настройваш сам! Така само ще направиш лошо на машината.
За да знаеш какво да правиш с дебитомера, трябва първо да знаеш какви стойности дава той в момента. А ти това не го знаеш. Т.е. - нямаш отправна точка, съответно и посока на къде да вървиш, по този въпрос.

Също така, разни чип тунинг глупости на твоят мотор, без промяна на основни части по мотора няма да ти даде нищо друго, освен психологическа заблуда, че уж върви повече. Чип на атмосферка се прави и има ефект, само ако си сменил я валове, я генерация, я хедърси, бутала за висока компресия...... или си портнал.

1. Да ти препоръчам най-напред едно хубаво обслужване на мотора. Всички датчици да са пушка. Свещи, кабели, блок-бубина, комутатор, дебитомер, ламбда...... Всичко да е перфектно.

2. Лека фаза за оптимизиране работата на мотора ти:
Тръгни от пълненето. Разни конисни филтри ще имат ефект само ако се монтират извън моторният отсек. Всеки конус вътре в отсека ще засмуква горещият въздух от край него, а това е лошо. Лошо е щото горещият въздух е по-разреден и по-беден на кислород. Съответно смесите ти стават много богати.
Естествено на круиз режимите ламбдакорекцията ще оправи нещата, но ти не искаш тунинг за круиз. Ти го искаш за да юркаш. А при юркането ламбдата вече не се взима под внимание от ЕКУ-то. Там смесите са само по-таблиците.

Така че препоръчвам ти един хубав истински спортен панел в оригиналната ти филтърна кутия. И гледай да не е от Илиянци за 20 кинта.
Ако ще слагаш конус - изведи го навън под бронята или ако ще е в моторният отсек го затвори да е в кутията - изолиран.
Едно хубаво подхранване със студен въздух към филтърната кутия ще ти дойде добре. Гледай да е с нова гъвкава тръба, чиете проходно сечение е по-голямо от на фабричният шнорхел.

Ако си на газ и имаш бленда на гърлото...... няма смисъл да искаш силов тунинг :) Ефекта ще е 3 пъти по-малък отколкото ако си с газов инжекцион. Демек, няма да усетиш никакво подобрение от цялото бъхтене.

Не съм сигурен къде ти е монтирана ламбдата - преди или след катализатора. Ако е преди - махай катализатора. На негово място сложи правопоточно гърне, със същият диаметър на тръбата, като на генерацията.
Ще ти живне машината във високите и ще стане по-безшумна.
Не слагай права тръба на мястото на катализатора! Ще звънти гадно и ще си издухаш гърнетата по-бързо, понеже ще се натоварят температурно повече.

Сложи си т.нар. Oil Catch Tank, на вентилацията на маслените пари.
Има значение за по-поиздуханите мотори. Ако при теб сегментите ти държат добре, едва ли ще се усети подобрение. Поне няма да ти цапа всмукателят ;)

3. За по-голям резултат ще се наложи да влезеш във филма ;)

Можеш да отвориш мотора. Да портнеш. Заглади си портовете. И не ги прави идеално гладки! До перца със шкурка 60 можеш да спреш.
В местата, където се вливат с гарнитурите си, към колекторите им премахни праговете. Има значение.

Направи хубави преходни фаски на клапаните. Само в сервиз. Те си знаят работата. Премахни и заосенъците покрай клапанните седла.

Не ти препоръчвам да сменяш всмукател с преправян или на няква тунинг фирма (ако въобще има за този мотор).
Твоят, макар и супер овъртян, има с-ма за оптимизирано пълнене ICIM. Тя се грижи да имаш достатъчно вътък в ниските и във високите, при различни режими на каране.

Рошавите валове са за препоръчване до определени градуси, над които вече ще си загубиш празният ход и тая машина без сериозен чип няма да върви и няма да става за градско.

Можеш да пилнеш главата с до 0,5мм. Ще вдигнеш степента на сгъстяване и ще подобриш вървежа и икономичността.
Ако минеш 0.5мм не ти гарантирам, че моментите на запалването няма да почнат да работят срещу тебе. Тогава вече е кофти.
За детонации не се притеснявай. При 0.5мм отнемане, дори и да има някакви то нока ще коригира.

Една генерация на по-голям диаметър е добре дошла. Заедно с подходящ колектор с изравнени фази. Ама си е цифра. То силов тунинг от там се почва де ;)

По-нататък става много сложно и ще ти трябват пари за още едно БМВ :)

Бутала, дросели, тромпети, дюзи, регулатори, генерация, шперове.......

Накрая, като смениш толкова неща, че чак моторният ти кош да няма нищо общо със досегашният му вид :) ще си поръчаш и къстъм чип, специално за твоят сетъп. Щото това нещо, което си го натурял там, трябва все някой да го управлява, за да заработи. Да не говорим, че няма никакъв смисъл от дадените пари, щото накрая една базова CRX 1.6 ще те отвее като стой, та гледай.

Успех!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 05 Юни 2009, 14:40

Той ако стигне до отваряне на матора и я напрай два литра заеби тая стокова ЦРХ да го отвее ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: *******
Пол: Мъж
Кара: с превишена скорост

Мнение от BH5482BH » 05 Юни 2009, 20:58

Мерси колега не е зле, но не свири на 100% трябва ми по-голям багажник за целта :D

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 8.01.2009

Мнение от c20xe » 07 Юни 2009, 12:02

bum_bum написа:Той ако стигне до отваряне на матора и я напрай два литра заеби тая стокова ЦРХ да го отвее ;)

Ако я направи два литра ли????

Ами ако я направи 3....5.... или 8, А?
Или ако сложи двигател от СУ-35?
Айде стига изцепки ;)

Стокова CRX 1.6 е 160 коня и е почти на кантар с 320 - 150 коня. С леко предимство за Хондата 8)

И ще ми обясниш ли как блок на 1.6 се преправя на 2.0?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 217
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: Под е30 ката
Пол: Мъж
Кара: e30 //M42 power е39 525 tds Touring

Мнение от SammY » 07 Юни 2009, 13:15

c20xe написа:
bum_bum написа:Той ако стигне до отваряне на матора и я напрай два литра заеби тая стокова ЦРХ да го отвее ;)

Ако я направи два литра ли????

Ами ако я направи 3....5.... или 8, А?
Или ако сложи двигател от СУ-35?
Айде стига изцепки ;)

Стокова CRX 1.6 е 160 коня и е почти на кантар с 320 - 150 коня. С леко предимство за Хондата 8)

И ще ми обясниш ли как блок на 1.6 се преправя на 2.0?

Колега от тва което аз съм виждал ЦРХа е с голяма преднина пред 320 горе долу се кантари с 325 е36 (не гарантирам за састояние :D )
А за блока немога да разбера защо се чудиш .... Прегледаи темата s42 мисля че найтмер я бе пуснал (м40 и м42 блока им е един и същ) друг е въпроса че само блока ще е неговия... и дори не е 2 ,а 2.1 литра....

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 8.01.2009

Мнение от c20xe » 08 Юни 2009, 7:45

За Хондата съм съгласен - бие 320.

Но М42 е 1.8 :shock: Bore=84 / Stroke=81
Справка => http://www.vrchlabi.cz/e30/ruzne/enginenumber/
От де тия 2,1?

И човека който иска тънкънъ тунинг, само с пипване по дебитомера, хич не ми се вярва да се впусне в някви супер филми с преправяне конфигурацията на мотора.

Темата вече много заби настрани. :confused:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 08 Юни 2009, 8:39

С вал от 320д и бутала от С50 става 2.1 литра :mhihi:

Предишна

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook