E34 4X4

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 04 Юни 2009, 7:01

незнам дали е при всичките е34 их ама задния диф е много странен шпер
отпред е с помпа за нивомат, с голямото казанче за хидравликата
на десния калник има един блок с една сфера като на нивомата- некви масла и отиват в диференциала :shock:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Re: E34 4X4

Мнение от S_h_e_f_a » 04 Юни 2009, 12:02

AcOrP написа:
LiTtLeRoCk написа:
D_U_D_E_ написа:може само аз да не знам, ама има ли такова чудо?

Красота.
http://www.youtube.com/watch?v=-UGPm7MBIJE

ебати пумпала :)


Как не му се зави свят на тоя незнам :mhihi: :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 04 Юни 2009, 13:07

Здравейте колеги,

Неотдавна имаше една тема за Е34 525ix - един колега питаше хубаво ли е това и дали да си го купува. Аз писах във въпросната тема някакви мисли мои и в резултат на това колегата kirililiev ми се подигра за незнанието. Разстроен, аз се зачетах из всичката налична в интернет литература за реализираните от BMW AWD vehicles и ето резултата:

Първата кола на BMW с All Wheel Drive e Е30 с модела 325ix пуснат е през 1988 г. и е спрян със спирането на Е30 през 1991 г.
Точно в същия период се произвеждат и Е34 525ix. От него са произведени 9366 бр. и се спира заедно с 325ix поради "липса на потребителски интерес" или поне така са решили тогавашните управляващи групата.
Какво е характерно за ix: Компютърно управлявани среден и заден диференциали. Въртящият момент е разпределен 36% към предната ос и 64% към задната ос. Това е при нормално каране в общия случай. При промяна на динамиката на шофиране компютърът променя предавателното съотношение, така че да не се получава буксуване на някоя от осите.
Диференциалите са отворени, но клиентът може да поръча (доплати) да са LSD от 10% до 100%
Това е ix и всичко свършва през далечната 1991г.

През 2001 г. правят нов опит за AWD с Е46 325xi. Обърнете внимание, че х-чето и i-то са си разменили местата. Съответно има и техническа празлика. Предавателното съотношение е постоянно 38% предна ос и 62% задна ос. Диференциалите са отворени. В случай на буксуване DSC блокира съответното колело. Или казано на кратко при xi 4х4 се реализира с два отворени диференциала с подкрепата на DSC (Dynamic Stability Control).

Накрая през 2006 г. се появява xDrive, което е "върха на сладоледа" в момента.
Предавателното съотношение се мени динамично между предна и задна ос посредством "multi-plate wet clutch", който се намира в скоростната кутия на изхода към кардана на предната ос. Диференциалите са отворени. При подаване на сигнал от DSC и ABS за буксуване на някое колело xDrive прехвърля по-голям въртящ момент към другата ос, а DSC и ABS спират въпросното колело. Това е мноооогооо кратко и мнооогооо общо обяснение на работата на xDrive. За повече технически подробности трябва голямо ровене и четене, но мисля, че е излишно.

В заключение, колеги искам да Ви пожелая да си карате шперовете с удовоствие още дълго-дълго, защото както виждате - "ШПЕР! те такова чудо веке нема!"

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 5.05.2008
Местоположение: Sofia
Кара: G02 ///M40d

Мнение от blacksapphire » 04 Юни 2009, 13:37

_65536_kb_sec_ написа:
Sasho.85 написа:
D_U_D_E_ написа:а с дизелови двигатели има ли?


ИСКААААААМ 525ix TDS :weed: :weed:


по скоро 525TDSx


525TDSuX Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 590
Регистриран на: 18.07.2006
Местоположение: Sofia-Младост TeaM
Кара: E39 528iA

Мнение от IAV » 04 Юни 2009, 14:49

ddddk написа:Здравейте колеги,

Неотдавна имаше една тема за Е34 525ix - един колега питаше хубаво ли е това и дали да си го купува. Аз писах във въпросната тема някакви мисли мои и в резултат на това колегата kirililiev ми се подигра за незнанието. Разстроен, аз се зачетах из всичката налична в интернет литература за реализираните от BMW AWD vehicles и ето резултата:

Първата кола на BMW с All Wheel Drive e Е30 с модела 325ix пуснат е през 1988 г. и е спрян със спирането на Е30 през 1991 г.
Точно в същия период се произвеждат и Е34 525ix. От него са произведени 9366 бр. и се спира заедно с 325ix поради "липса на потребителски интерес" или поне така са решили тогавашните управляващи групата.
Какво е характерно за ix: Компютърно управлявани среден и заден диференциали. Въртящият момент е разпределен 36% към предната ос и 64% към задната ос. Това е при нормално каране в общия случай. При промяна на динамиката на шофиране компютърът променя предавателното съотношение, така че да не се получава буксуване на някоя от осите.
Диференциалите са отворени, но клиентът може да поръча (доплати) да са LSD от 10% до 100%
Това е ix и всичко свършва през далечната 1991г.

През 2001 г. правят нов опит за AWD с Е46 325xi. Обърнете внимание, че х-чето и i-то са си разменили местата. Съответно има и техническа празлика. Предавателното съотношение е постоянно 38% предна ос и 62% задна ос. Диференциалите са отворени. В случай на буксуване DSC блокира съответното колело. Или казано на кратко при xi 4х4 се реализира с два отворени диференциала с подкрепата на DSC (Dynamic Stability Control).

Накрая през 2006 г. се появява xDrive, което е "върха на сладоледа" в момента.
Предавателното съотношение се мени динамично между предна и задна ос посредством "multi-plate wet clutch", който се намира в скоростната кутия на изхода към кардана на предната ос. Диференциалите са отворени. При подаване на сигнал от DSC и ABS за буксуване на някое колело xDrive прехвърля по-голям въртящ момент към другата ос, а DSC и ABS спират въпросното колело. Това е мноооогооо кратко и мнооогооо общо обяснение на работата на xDrive. За повече технически подробности трябва голямо ровене и четене, но мисля, че е излишно.

В заключение, колеги искам да Ви пожелая да си карате шперовете с удовоствие още дълго-дълго, защото както виждате - "ШПЕР! те такова чудо веке нема!"

Поздрави,
Д

ти пропусна появата на Е36 325IX а също и появата на E60 като вече го иам и в дизелов вариант и то преди появата през 2006г на " xDrive "!!!
А за шперовете също си в грешка! Те са си екстра!Искаш да кажеш че М5 и М6 нямат шпер ДА ДА АМА НЕ!

Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 12.04.2005
Пол: Мъж
Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
Мечтае да кара: E30 - M3

Мнение от xela » 04 Юни 2009, 15:11

ddddk написа:....

Поздрави,
Д


:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 04 Юни 2009, 16:27

Уважаеми колега IAV,

В отговор на Вашия пост:

1. Е36 325IX - няма.

2. В периода между 1991 и 2006 г. модификацията на 4х4 при BMW се казва xi. Дали е на рамата на Е46, Е60, Х3, Х5 и т.н. няма абсолютно никакво значение. Тук говорим за технологичното решение при реализацията на задвижване тип AWD. А по отношение на вида на задвижващия агрегат (бензин или дизел), ще се съгласиш, че няма абсолютно никакво значение, когато темата е разпределение на въртящия момент. Съгласен съм, че постът ми е непълен, но съм се постарал с минимум думи да дам максимум информация и по тази причина съм изрязъл всичко, което съм сметнал за излишно по темата.

3. Относно шпера. Това което ние тук наричаме "шпер" е "диференциал с ограничено приплъзване". Това е чисто механична система. Ако си прочел внимателно, трябва да ти е направило впечатление, че след 2001 г. за блокировка на колелата се използват системите DSC и ABS. Ако клиент поиска Е60 с "шпер" му се казва "ОК" и на автомобила се поставят един кашон датчици, соленоиди и прочие, а добрата стара корава механика отдавна е в миналото. Поне, аз такава информация получих при моето търсене. Ако Вие, колега IAV имате друга допълваща и/или опровергаваща информация, моля да я споделите с нас.

С най-добри чувства, поздрави,
Д
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 04 Юни 2009, 21:19

ddddk написа:Уважаеми колега IAV,

В отговор на Вашия пост:

1. Е36 325IX - няма.

2. В периода между 1991 и 2006 г. модификацията на 4х4 при BMW се казва xi. Дали е на рамата на Е46, Е60, Х3, Х5 и т.н. няма абсолютно никакво значение. Тук говорим за технологичното решение при реализацията на задвижване тип AWD. А по отношение на вида на задвижващия агрегат (бензин или дизел), ще се съгласиш, че няма абсолютно никакво значение, когато темата е разпределение на въртящия момент. Съгласен съм, че постът ми е непълен, но съм се постарал с минимум думи да дам максимум информация и по тази причина съм изрязъл всичко, което съм сметнал за излишно по темата.

3. Относно шпера. Това което ние тук наричаме "шпер" е "диференциал с ограничено приплъзване". Това е чисто механична система. Ако си прочел внимателно, трябва да ти е направило впечатление, че след 2001 г. за блокировка на колелата се използват системите DSC и ABS. Ако клиент поиска Е60 с "шпер" му се казва "ОК" и на автомобила се поставят един кашон датчици, соленоиди и прочие, а добрата стара корава механика отдавна е в миналото. Поне, аз такава информация получих при моето търсене. Ако Вие, колега IAV имате друга допълваща и/или опровергаваща информация, моля да я споделите с нас.

С най-добри чувства, поздрави,
Д


Колегата е прав.

Значи диференцияла на Е34 с пълноприводно задвижване на колелата ,както и на Е30 в същата компоновка не е от ламелен тип с фиксиран процент на приплъзването (25%) а хидравличен както той написа от 10% до 100% напълно блокирани ляво и дясно колела в случаите когато системата регистрира буксуване между леви и десни колела ... Разликата е там ,че разпространения класически самоблокиращ диференциял т.нар. шпер работи винаги блокиран докато разликата във въртящия момент на ляво и дясно колело не надхвърли 25% , респективно се подава газ на колата и тя от място е готова да се завърти около оста си докато на хидравличния тип му трябва време.

С навлизането на модерните технологии , системи за контрол на сцеплението ,системи за разпределяне на спирачното усилия в завой и пр. тази относително проста и ефективно работеща конструкция (шпер диф) отпадна тъй като в комбинация с тези тракшън контрол системи се сблъскват основни принципи на действие и задействане ...
Какво остана , първия автомобил от това ново и модерно поколение със чисто спортни гени , рожба на БМВ Моторшпорт а именно Е39 ///М5 ползува хидравличния тип самоблокиращ диференциял , след него Е46 ///М3 - само и единствено ТЕ като спортни модели ...
Със Шаро с неговата Е46 М-ка сме правили разни маневри :mhihi: "висш пилотаж" и трябва да ви кажа ,че и тя и ///М5-цата им трябва време докато се заключи дифа , с газ от място автомобила тръгва да бута предницата и малко след това заключва пък се извърта , малко странно поведение на фона на ламелните самоблокиращи дифове и даже малко неадекватно бих казал ,но те са натъпкани с електроника и това е цената :confused:

На Ицо Интерлагоса когато карах новата ///М5-ца и на детелината на Бояна и сритах газта ми направи същото впечатление , на събора 2007 година той се въртя яко на М-ковото шоу и пак колата се държа така ...

Няма го част от удоволствието вече , удеве едни младежи с една нова Е93 335i cabrio даваха газ по светофарите около мен и на три поредни светофара се опитваха да я хлъзгат с потеглянето още , но :1: :mhihi: :mhihi: :mhihi: Някакви гадни кашици , супер неадекватно поведение ,защото 335-цата ако и да е много мощна си има един отворен диф и всичко приключва дотука :mhihi:
Чисто и просто само могат да се радват ,че не бях с Мково Е34 комби защото щеше да им се реве много като ме гледат покрай тях с пушещи гуми в задните калници и ускорение напред и малко в страни :twisted: :twisted: :twisted:

п.с. Аз пак свих в посоката дето ме тегли , но то така или иначе БМВ-тата са си това :weed:


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 795
Регистриран на: 15.11.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34/М50 и М60
Мечтае да кара: Е34 V12
Детайли за колата: Ооо много са...

Мнение от S_h_e_f_a » 04 Юни 2009, 23:18

Миналата година когато аз се ровех по всички възможни сайтове да си тарся кола,беше пълно с 525ix а сега няма нито една :dunno:
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 26.11.2008
Местоположение: sofia
Кара: E39 M62B35

Мнение от bu4 » 04 Юни 2009, 23:36

стана ми лошо от тва клип4е :lalala: :clap: :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 16.05.2009
Местоположение: ПлеВеН

Мнение от bmw318coupe » 05 Юни 2009, 18:12

еми колега аз знам 4е има БМВ 4х4 ама не сам сиг дали е е34 ;) :uups: 8) нов сам и в форума и в "занаята" с БМВ-та : :mhihi: :!:
E36 FOREVER
318is coupe

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 05 Юни 2009, 19:25

ddddk".....[/quote]
[quote="kirililiev написа:
ddddk написа:
За да разбереш за какво става въпрос може да се регистрираш в сайта на BMW за тест драйв и ще караш едно Е60 525ix. Ще им кажеш "благодаря" и ще отидеш в автокъщата да си купиш същото, ама Е34 :mhihi:



много общо имат двете коли,явно си голям експерт за да даваш такива сръвнения :mhihi: даже може някой фиат панда 4х4 да тестваш,после си земай е34,то същото :mhihi: 8)


добре че си прочел,сега нямам основание да те базикам :mhihi: ;)


пп
после ще те побазикам за шперовете малко ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1461
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: Варна
Кара: bmw 328-turbo
Мечтае да кара: ГОЛФ 3

Мнение от kirililiev » 05 Юни 2009, 19:46

Penchev написа:
ddddk написа:Уважаеми колега IAV,

В отговор на Вашия пост:

1. Е36 325IX - няма.

2. В периода между 1991 и 2006 г. модификацията на 4х4 при BMW се казва xi. Дали е на рамата на Е46, Е60, Х3, Х5 и т.н. няма абсолютно никакво значение. Тук говорим за технологичното решение при реализацията на задвижване тип AWD. А по отношение на вида на задвижващия агрегат (бензин или дизел), ще се съгласиш, че няма абсолютно никакво значение, когато темата е разпределение на въртящия момент. Съгласен съм, че постът ми е непълен, но съм се постарал с минимум думи да дам максимум информация и по тази причина съм изрязъл всичко, което съм сметнал за излишно по темата.

3. Относно шпера. Това което ние тук наричаме "шпер" е "диференциал с ограничено приплъзване". Това е чисто механична система. Ако си прочел внимателно, трябва да ти е направило впечатление, че след 2001 г. за блокировка на колелата се използват системите DSC и ABS. Ако клиент поиска Е60 с "шпер" му се казва "ОК" и на автомобила се поставят един кашон датчици, соленоиди и прочие, а добрата стара корава механика отдавна е в миналото. Поне, аз такава информация получих при моето търсене. Ако Вие, колега IAV имате друга допълваща и/или опровергаваща информация, моля да я споделите с нас.

С най-добри чувства, поздрави,
Д


Колегата е прав.

Значи диференцияла на Е34 с пълноприводно задвижване на колелата ,както и на Е30 в същата компоновка не е от ламелен тип с фиксиран процент на приплъзването (25%) а хидравличен както той написа от 10% до 100% напълно блокирани ляво и дясно колела в случаите когато системата регистрира буксуване между леви и десни колела ... Разликата е там ,че разпространения класически самоблокиращ диференциял т.нар. шпер работи винаги блокиран докато разликата във въртящия момент на ляво и дясно колело не надхвърли 25% , респективно се подава газ на колата и тя от място е готова да се завърти около оста си докато на хидравличния тип му трябва време.

С навлизането на модерните технологии , системи за контрол на сцеплението ,системи за разпределяне на спирачното усилия в завой и пр. тази относително проста и ефективно работеща конструкция (шпер диф) отпадна тъй като в комбинация с тези тракшън контрол системи се сблъскват основни принципи на действие и задействане ...
Какво остана , първия автомобил от това ново и модерно поколение със чисто спортни гени , рожба на БМВ Моторшпорт а именно Е39 ///М5 ползува хидравличния тип самоблокиращ диференциял , след него Е46 ///М3 - само и единствено ТЕ като спортни модели ...
Със Шаро с неговата Е46 М-ка сме правили разни маневри :mhihi: "висш пилотаж" и трябва да ви кажа ,че и тя и ///М5-цата им трябва време докато се заключи дифа , с газ от място автомобила тръгва да бута предницата и малко след това заключва пък се извърта , малко странно поведение на фона на ламелните самоблокиращи дифове и даже малко неадекватно бих казал ,но те са натъпкани с електроника и това е цената :confused:

На Ицо Интерлагоса когато карах новата ///М5-ца и на детелината на Бояна и сритах газта ми направи същото впечатление , на събора 2007 година той се въртя яко на М-ковото шоу и пак колата се държа така ...

Няма го част от удоволствието вече , удеве едни младежи с една нова Е93 335i cabrio даваха газ по светофарите около мен и на три поредни светофара се опитваха да я хлъзгат с потеглянето още , но :1: :mhihi: :mhihi: :mhihi: Някакви гадни кашици , супер неадекватно поведение ,защото 335-цата ако и да е много мощна си има един отворен диф и всичко приключва дотука :mhihi:
Чисто и просто само могат да се радват ,че не бях с Мково Е34 комби защото щеше да им се реве много като ме гледат покрай тях с пушещи гуми в задните калници и ускорение напред и малко в страни :twisted: :twisted: :twisted:

п.с. Аз пак свих в посоката дето ме тегли , но то така или иначе БМВ-тата са си това :weed:


Георги Пенчев


краси е с виско шпер или така наречения от теб хидравличен,няма почти никаква разлика от другия,при потегляне винаги си настрани,разликата е че колкото повече превърта при натоварване толкова повече процента му се вдига...докато прегрее и охлаби съвсем :mhihi: .аз съм с обикновенния и заради промените в окачването трудно се въртя в кръг,сиреч отваря още при стара ;) плюса на виското е че няма изненади при хлъзгави настилки...поне не чак толкова иначе и при двата процента е същия. ;) и двата вида са напълно неподходящи за спортни цели,в повечето случаи прегряват и заради това се чупят пиньон и корона ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 443
Регистриран на: 16.12.2007
Местоположение: Варна

Мнение от drmirchev » 06 Юни 2009, 10:43

много интересна тема и клипа много убав

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 29.09.2008
Кара: Е46 N42B20
Мечтае да кара: 2002 turbo

Мнение от i D r i v e » 24 Юни 2009, 21:10

:!: :!: :!: краси е с виско шпер или така наречения от теб хидравличен,няма почти никаква разлика от другия,при потегляне винаги си настрани,разликата е че колкото повече превърта при натоварване толкова повече процента му се вдига...докато прегрее и охлаби съвсем .аз съм с обикновенния и заради промените в окачването трудно се въртя в кръг,сиреч отваря още при стара плюса на виското е че няма изненади при хлъзгави настилки...поне не чак толкова иначе и при двата процента е същия. и двата вида са напълно неподходящи за спортни цели,в повечето случаи прегряват и заради това се чупят пиньон и корона
:!: :!: :!:

eто това е голата истина, колеги!

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook