Що е то ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 739
Регистриран на: 22.08.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
Мечтае да кара: Колело

Мнение от Sivako » 03 Юни 2009, 0:01

Най лесният начин да провериш веригата е:
При топъл двигател сваляш капачката за маслото бъркаш с една отвертка под веригата ако има луфт честито :(

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 03 Юни 2009, 3:04

Колега,тази верига(и двете вериги) са с хидравличен обтегач,когато мотора не работи е нормално да е по хлабава.Какъв луфт ще проверяваш?
И това с веригата е малко като"мит".Това,че като дадеш малко предварение на помпата и почва да пали по-лесно не значи,че е от веригата.Просто с предварение пали по-лесно(и двигатела работи по-шумно).
Проблема на топлият старт е основно от помпата!Причината е следната:
Помпата е със същата температура на мотора.Следователно и нафтата в помпата.При загрял двигател е около 95 градуса!!Нафтата става "по-тънка" и износеният елемент на помпата не може да я подаде с необходимото налягане към дюзите!!!!!При студен мотор е много "по-гъста" и помпата я подава с необходимото налягане.
Нека (на който му пали трудно топла) да опита да охлади помпата като я оляе хубаво с вода и да види как пали!
Може да опита да я запали и с бутане!Пак пали от "раз"!!
Защото помпата се завърта по-рязко отколкото на стартер.

На стария tds сменях веригата-абсолютно никакъв резултат!
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: PLEVEN
Пол: Мъж
Кара: E-39TDS

Мнение от I.V.G. » 03 Юни 2009, 16:29

Мойта пък се оправи от профилактика на стартера за някакви 80лв.,нито помпа нито вериги съм подменял,някаде пишеше че стартера дърпа много ток и от там бърка компа.Пробвай с това и няма да съжалваш,Успех!

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 03 Юни 2009, 17:50

I.V.G. написа:Мойта пък се оправи от профилактика на стартера за някакви 80лв.,нито помпа нито вериги съм подменял,някаде пишеше че стартера дърпа много ток и от там бърка компа.Пробвай с това и няма да съжалваш,Успех!

Колега, можеш ли по-подробно да обясниш това, че ми стана много интересно, т.е. как реши, че може да е от стартера.Колегата пише, че студена пали, а топла не, което много вероятно да е от ГНП/гориво-нагнетателна помпа/, ако е от токовете ще е по вероятно да не пали като е студена.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 25.12.2008
Местоположение: italia

Мнение от drajevski » 03 Юни 2009, 21:18

точно стартера може да е,износени втулки и четки,поне моята е така

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 03 Юни 2009, 21:53

520_i написа:Колега,тази верига(и двете вериги) са с хидравличен обтегач,когато мотора не работи е нормално да е по хлабава.Какъв луфт ще проверяваш?
И това с веригата е малко като"мит".Това,че като дадеш малко предварение на помпата и почва да пали по-лесно не значи,че е от веригата.Просто с предварение пали по-лесно(и двигатела работи по-шумно).
Проблема на топлият старт е основно от помпата!Причината е следната:
Помпата е със същата температура на мотора.Следователно и нафтата в помпата.При загрял двигател е около 95 градуса!!Нафтата става "по-тънка" и износеният елемент на помпата не може да я подаде с необходимото налягане към дюзите!!!!!При студен мотор е много "по-гъста" и помпата я подава с необходимото налягане.
Нека (на който му пали трудно топла) да опита да охлади помпата като я оляе хубаво с вода и да види как пали!
Може да опита да я запали и с бутане!Пак пали от "раз"!!
Защото помпата се завърта по-рязко отколкото на стартер.

На стария tds сменях веригата-абсолютно никакъв резултат!
Аиде колега да ти се обадя като ми докарат някои ТДС с разтеглени вериги да доидеш да поливаш с вода ГНП-то и да видим как ще запали и каква е тая тьнка нафта дето са стопля и става рядка .Мит било, поне казвам поне на 30-35 тдс -а сьм сменил веригите и о чудо наш ли как палят от четвьрт,ако твоя тдс е имал други проблеми е едно на рька .Потемата както ти каза колегата по горе при топьл мотор сваляш капачката на маслото включваш на 5-та скорост малко назат и после напред само гледаи що е хлабава верига ще те заболи главата.ОБТЯЖНОТО у-во работи с пружини а не с масло ,хидравликата в случая моторното масло което минава през него е за обиране на вибрацията в веригите,не са обтягане

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 03 Юни 2009, 21:59

presko79 написа:
520_i написа:Колега,тази верига(и двете вериги) са с хидравличен обтегач,когато мотора не работи е нормално да е по хлабава.Какъв луфт ще проверяваш?
И това с веригата е малко като"мит".Това,че като дадеш малко предварение на помпата и почва да пали по-лесно не значи,че е от веригата.Просто с предварение пали по-лесно(и двигатела работи по-шумно).
Проблема на топлият старт е основно от помпата!Причината е следната:
Помпата е със същата температура на мотора.Следователно и нафтата в помпата.При загрял двигател е около 95 градуса!!Нафтата става "по-тънка" и износеният елемент на помпата не може да я подаде с необходимото налягане към дюзите!!!!!При студен мотор е много "по-гъста" и помпата я подава с необходимото налягане.
Нека (на който му пали трудно топла) да опита да охлади помпата като я оляе хубаво с вода и да види как пали!
Може да опита да я запали и с бутане!Пак пали от "раз"!!
Защото помпата се завърта по-рязко отколкото на стартер.

На стария tds сменях веригата-абсолютно никакъв резултат!
Аиде колега да ти се обадя като ми докарат някои ТДС с разтеглени вериги да доидеш да поливаш с вода ГНП-то и да видим как ще запали и каква е тая тьнка нафта дето са стопля и става рядка .Мит било, поне казвам поне на 30-35 тдс -а сьм сменил веригите и о чудо наш ли как палят от четвьрт,ако твоя тдс е имал други проблеми е едно на рька .Потемата както ти каза колегата по горе при топьл мотор сваляш капачката на маслото включваш на 5-та скорост малко назат и после напред само гледаи що е хлабава верига ще те заболи главата.ОБТЯЖНОТО у-во работи с пружини а не с масло ,хидравликата в случая моторното масло което минава през него е за обиране на вибрацията в веригите,не са обтягане

Колега по-точно не може да се каже :yes:
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 03 Юни 2009, 22:47

И аз имах проблем с топлия старт и се оправи след смяна на акумулатор.
Тъкмо бях взел да се шашкам че е веригата тъй като помпата ми е на максимален аванс и ми умря акумулатора и като го смених - чудо.
Всичко си дойде както преди пали от раз и топла и студена. Така че колега недей бърза с тея вериги.
Доста кончета в един обор.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 03 Юни 2009, 22:57

emok написа:И аз имах проблем с топлия старт и се оправи след смяна на акумулатор.
Тъкмо бях взел да се шашкам че е веригата тъй като помпата ми е на максимален аванс и ми умря акумулатора и като го смених - чудо.
Всичко си дойде както преди пали от раз и топла и студена. Така че колега недей бърза с тея вериги.
Напоследак забелязвам че много проблеми се разрешават с смяна на акумолатора или откачането му .колега ако вьрнеш аванса на помпата на мястото и колата ти ще почне да вьрви повече да ускорява по рязко да пуши по малко да работи по меко НО няма да пали топла защото някои преди теб или ти е сложил гнп в пьлен аванс,но това е лошо за мотора защото влиза в детонация и е по близко до прегряване нищо лично колега не се сьрди но и твоите са проблемни може би не казвам до безобразие но малко и приемливо още

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 27.06.2008

Мнение от herozero » 04 Юни 2009, 13:59

Същият проблем - 80лв някакъв бендикс в стартера

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Re: Що е то ?

Мнение от DAEL » 04 Юни 2009, 16:35

icko_h написа:Когато е студена пали от раз като загрее и престои 10-тина минути не пали след 3 - 4 завартания с продължение по 5 секунди.
На диагностиката казват че всичко е точно.
525 тдс

Значи, колегата казва, че стартера върти, ако е от стартера, т.е. има износени втулки няма да върти, или ще върти с голяма мъка и ще чука, признак за който всеки би се сетил, че е прецакан стартер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 04 Юни 2009, 20:41

[/quote] Аиде колега да ти се обадя като ми докарат някои ТДС с разтеглени вериги да доидеш да поливаш с вода ГНП-то и да видим как ще запали и каква е тая тьнка нафта дето са стопля и става рядка .Мит било, поне казвам поне на 30-35 тдс -а сьм сменил веригите и о чудо наш ли как палят от четвьрт,ако твоя тдс е имал други проблеми е едно на рька .Потемата както ти каза колегата по горе при топьл мотор сваляш капачката на маслото включваш на 5-та скорост малко назат и после напред само гледаи що е хлабава верига ще те заболи главата.ОБТЯЖНОТО у-во работи с пружини а не с масло ,хидравликата в случая моторното масло което минава през него е за обиране на вибрацията в веригите,не са обтягане[/quote]

1.Наистина е с пружина,НО маслоно което отива е под НАЛЯГАТЕ и допълва усилието на пружината!!!
2.Можеш ли да ми кажеш колко трябва да се разтегнат тези вериги та обяжното устройство да не може да ги държи опънати ?????????Как виждаш,че е хлабава веригата????Ще ти докарам tds с износен елемент да вида как ще почне да пали от четвър само със смяна на верига!!(студен палещ)
3.Когато е студен двигателя веригата не е ли разтегната?И защо с бутане палат от "раз".
4.Проблема с топлият стар е КОМПЛЕКСЕН,
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

Мнение от Пресиян Василев » 04 Юни 2009, 23:55

520_i написа:
Аиде колега да ти се обадя като ми докарат някои ТДС с разтеглени вериги да доидеш да поливаш с вода ГНП-то и да видим как ще запали и каква е тая тьнка нафта дето са стопля и става рядка .Мит било, поне казвам поне на 30-35 тдс -а сьм сменил веригите и о чудо наш ли как палят от четвьрт,ако твоя тдс е имал други проблеми е едно на рька .Потемата както ти каза колегата по горе при топьл мотор сваляш капачката на маслото включваш на 5-та скорост малко назат и после напред само гледаи що е хлабава верига ще те заболи главата.ОБТЯЖНОТО у-во работи с пружини а не с масло ,хидравликата в случая моторното масло което минава през него е за обиране на вибрацията в веригите,не са обтягане[/quote]

1.Наистина е с пружина,НО маслоно което отива е под НАЛЯГАТЕ и допълва усилието на пружината!!!
2.Можеш ли да ми кажеш колко трябва да се разтегнат тези вериги та обяжното устройство да не може да ги държи опънати ?????????Как виждаш,че е хлабава веригата????Ще ти докарам tds с износен елемент да вида как ще почне да пали от четвър само със смяна на верига!!(студен палещ)
3.Когато е студен двигателя веригата не е ли разтегната?И защо с бутане палат от "раз".
4.Проблема с топлият стар е КОМПЛЕКСЕН,[/quote] 520и за да се износи елемент на гнп трябват доста километри за да се износят вериги трябват по малко километри ,принципно си прав но принципно,обтяга нето на веригите при студен и топьл мотор е едно и сьщо ,вьпроса е че при студен двг ДДЕ блока приема показанията на температурата и премества горивовпрьскването в аванс.при топьл мотор няма аванс и при наличие на хлабави вериги се губи центровка-вследствие затруднен старт ,как дати го обясня по ясно

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 05 Юни 2009, 9:28

Аз тези обяснения съм ги слушал! Пределно ми ясно за какво говориш но не съм съгласен.Не ми се спори повече.

Поздрави на всички.
ИзображениеИзображение

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook