Компютър ерор?
Модератор: Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Компютър ерор?
Здравейте колеги,
Ще започна с малко предистория, но мисля, че детайлите са важни.
В поредица от теми свързани с пъргавината, еластичността и спокойното състояние на обороти на М50, в които вземах дейно участие, стигнах до извода, че трябва да разкарам катализатора и да сменя ламбда-сондата. - Колата ми беше тромава и на обороти двигателя беше напрегнат.
Като махнах катализатора колата видимо "олекна", но двигателя остана напрегнат. Последва сондата.
За темата "Ламбда дискусия" порових доста в интернет и дадах там всичко, което открих. Накратко: За Сименс компютър сонда Бош не става и обратно. И един отговор на запитване към Дару за сондите и в отговорът пише, че новата сонда трябва да се кодира.
Последното го приех за зарибяващи глупости на официалните сервизи и потърсих сонда с референтен номер на моята по RealOEM. Оказа се, че HELLA имат точната сонда. Взех и монтирах, точно както пише в книгата на Е34.
Резултата: Двигателят утихна и се успокои на обороти и мърка като заспал тигър. НО!!!!!!!!!!!!! Като тръгнеш - Еластичност НУЛА! Това първо ми направи впечатление. Със старата сонда започвам баир сериозен на 5-та с 60 км/ч и до средата съм със 120 и ям всичко по пътя. Сега ако съм в началото на баира с 60 на 5-та то по средата на баира трябва да сложа 3-та!!!!!!!!!!!!! Направо колата умря в ниските обороти! Иначе вкарам ли двигателя над 3000 оборота и звяра се събужда и всичко е ОК.
Капака на всичко беше като забелязях, че студена придърпва между 1000 и 3000 оборота.
Викам си КРАЙ! Бягам във Варна Карс и плащам колкото толкова и да я закачат на компютъра и той да си каже аджаба тази сонда става ли или не или къде е проблема въобще.
Приемчика се оказа мой стар познат, с който не се бяхме виждали 9 години. Той много се зарадва че ще ми помогне и дори каза, че в момента има промоция за по-старите автомобили и диагностиката струва 55,00лв!
НО! След 20-тина минути излезе с тъжна физиономия и каза, че компа на колата дава ерор и не може да се свържат с него! И каза, че или някой се е опитвал да прави нещо там и му е таковал таковата или просто нещо е изгоряло или се е скапало. За да направят диагностика първо трябва да отстранят грешката и да се вържат към компа на колата
Търсенето на Ерора ще отнеме много време, времето при тях е много скъпо и ме посъветва: или да си търся сам ерора или да връщам старата сонда или да си карам така.
Сега въпроса:
Обръщам се към колегите от този подфорум, които са запознати с електрониката на тези машини.
Мога ли да го намеря този ERROR?
Имам ли шанс да се справя с това?
Бихте ли дали мнение какво да я правя таз моргана?
...Ми, това е...
P.S.: Четвъртък и петък съм в командировка и евентуални Ваши постове ще чета в събота... освен ако не намеря някъде интернет...
Благодаря предварително на отзовалите се.
Поздрави,
Дамян
Ще започна с малко предистория, но мисля, че детайлите са важни.
В поредица от теми свързани с пъргавината, еластичността и спокойното състояние на обороти на М50, в които вземах дейно участие, стигнах до извода, че трябва да разкарам катализатора и да сменя ламбда-сондата. - Колата ми беше тромава и на обороти двигателя беше напрегнат.
Като махнах катализатора колата видимо "олекна", но двигателя остана напрегнат. Последва сондата.
За темата "Ламбда дискусия" порових доста в интернет и дадах там всичко, което открих. Накратко: За Сименс компютър сонда Бош не става и обратно. И един отговор на запитване към Дару за сондите и в отговорът пише, че новата сонда трябва да се кодира.
Последното го приех за зарибяващи глупости на официалните сервизи и потърсих сонда с референтен номер на моята по RealOEM. Оказа се, че HELLA имат точната сонда. Взех и монтирах, точно както пише в книгата на Е34.
Резултата: Двигателят утихна и се успокои на обороти и мърка като заспал тигър. НО!!!!!!!!!!!!! Като тръгнеш - Еластичност НУЛА! Това първо ми направи впечатление. Със старата сонда започвам баир сериозен на 5-та с 60 км/ч и до средата съм със 120 и ям всичко по пътя. Сега ако съм в началото на баира с 60 на 5-та то по средата на баира трябва да сложа 3-та!!!!!!!!!!!!! Направо колата умря в ниските обороти! Иначе вкарам ли двигателя над 3000 оборота и звяра се събужда и всичко е ОК.
Капака на всичко беше като забелязях, че студена придърпва между 1000 и 3000 оборота.
Викам си КРАЙ! Бягам във Варна Карс и плащам колкото толкова и да я закачат на компютъра и той да си каже аджаба тази сонда става ли или не или къде е проблема въобще.
Приемчика се оказа мой стар познат, с който не се бяхме виждали 9 години. Той много се зарадва че ще ми помогне и дори каза, че в момента има промоция за по-старите автомобили и диагностиката струва 55,00лв!
НО! След 20-тина минути излезе с тъжна физиономия и каза, че компа на колата дава ерор и не може да се свържат с него! И каза, че или някой се е опитвал да прави нещо там и му е таковал таковата или просто нещо е изгоряло или се е скапало. За да направят диагностика първо трябва да отстранят грешката и да се вържат към компа на колата
Търсенето на Ерора ще отнеме много време, времето при тях е много скъпо и ме посъветва: или да си търся сам ерора или да връщам старата сонда или да си карам така.
Сега въпроса:
Обръщам се към колегите от този подфорум, които са запознати с електрониката на тези машини.
Мога ли да го намеря този ERROR?
Имам ли шанс да се справя с това?
Бихте ли дали мнение какво да я правя таз моргана?
...Ми, това е...
P.S.: Четвъртък и петък съм в командировка и евентуални Ваши постове ще чета в събота... освен ако не намеря някъде интернет...
Благодаря предварително на отзовалите се.
Поздрави,
Дамян

- 6inline
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 28.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Disco 300Tdi
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
ми няма номер... просто казаха, че не могат да се свържат въобще с компютъра защото имало някаква грешка...
вкараха колата, тук вече не виждам - те ми казват: закачили тяхния компютър към колата, не се осъществила връзка, откачили тяхния компютър, върнаха ми колата и ме отпратиха по живо по здраво...
това е.
вкараха колата, тук вече не виждам - те ми казват: закачили тяхния компютър към колата, не се осъществила връзка, откачили тяхния компютър, върнаха ми колата и ме отпратиха по живо по здраво...
това е.

- 6inline
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 28.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Disco 300Tdi
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Справка за част
Номенклатурен номер : 16147161387
Описание : ГОРИВНА ПОМПА - ПЛАСТМАСОВ РЕЗЕРВОАР
Ед.цена (с ДДС) : 594.24 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Абсурдно е да се изръся толкова и да се окаже, че не е от там. И без друго дадох 200 лв за сонда и има вероятност да си я прибера в долапа.
Относно диагностика - щом официалния сервиз не можаха да се свържат с компютъра, то тогава кой?
За мен въпроса конкретен е мога ли да си възстановя връзката с диагностичния компютър и как? Ако аз не бих могъл, тогава кой може?
Ако не може нищо да се направи...
... тогава не знам...
Номенклатурен номер : 16147161387
Описание : ГОРИВНА ПОМПА - ПЛАСТМАСОВ РЕЗЕРВОАР
Ед.цена (с ДДС) : 594.24 BGL
Няма наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
Абсурдно е да се изръся толкова и да се окаже, че не е от там. И без друго дадох 200 лв за сонда и има вероятност да си я прибера в долапа.
Относно диагностика - щом официалния сервиз не можаха да се свържат с компютъра, то тогава кой?
За мен въпроса конкретен е мога ли да си възстановя връзката с диагностичния компютър и как? Ако аз не бих могъл, тогава кой може?
Ако не може нищо да се направи...


- Christoff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 777
- Регистриран на: 29.06.2006
- Местоположение: на пътя
- Кара: 330Xi
- Мечтае да кара: 760
ddddk написа:ми няма номер... просто казаха, че не могат да се свържат въобще с компютъра защото имало някаква грешка...
вкараха колата, тук вече не виждам - те ми казват: закачили тяхния компютър към колата, не се осъществила връзка, откачили тяхния компютър, върнаха ми колата и ме отпратиха по живо по здраво...
това е.
Ако изобщо няма врзъка с компа, грешката най-вероятно е между буксата, където влизат кабелите и самия комп! Аз в момента съм на подобен хал. На гаражна диагностика с кабелите и т.н. - колата все едно я няма. Скоро ще ходя при спецове с хубава апаратура и тогава ще си допълян темата, която е тук > http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=146650 , т.2
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi
- santo_bansko
- ентусиаст
-
- Мнения: 850
- Регистриран на: 18.05.2008
- Местоположение: Банско!
- Пол: Мъж
- Кара: Само компоти:)
Christoff написа:ddddk написа:ми няма номер... просто казаха, че не могат да се свържат въобще с компютъра защото имало някаква грешка...
вкараха колата, тук вече не виждам - те ми казват: закачили тяхния компютър към колата, не се осъществила връзка, откачили тяхния компютър, върнаха ми колата и ме отпратиха по живо по здраво...
това е.
Ако изобщо няма врзъка с компа, грешката най-вероятно е между буксата, където влизат кабелите и самия комп! Аз в момента съм на подобен хал. На гаражна диагностика с кабелите и т.н. - колата все едно я няма. Скоро ще ходя при спецове с хубава апаратура и тогава ще си допълян темата, която е тук > http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=146650 , т.2
Имаш лс:)
- georgipass
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 30.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 M62B44TU
- Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
- Детайли за колата: DF85926
И при мен на повечето места не могат да се вържат с компа на колата, защото както и ти колега сме със Siemens MS40, a дигностичния уред е КTS - BOSCH 

- Pesho_1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 15.01.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 34 TDS '94 Е 46 320 Д
- Мечтае да кара: M5
Аз искам да попитам какво означава -error 5!За каква грешка става ? и има ли някаде място кадето моге да прочета за тях и да и въздеиствам на време???
Мерси предварително!!!
Поздрави!
Мерси предварително!!!
Поздрави!
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2888
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Koлега ddddk, а защо не хванеш някой колега и да смените компютрите за ден-два и да видиш какво става. Ако наистина нещо е дефектирал самия компютър, то нещата се сещаш как ще се оправят.
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
наистина проба с друг комп е един вариант
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Здравей, вадиш си ЕТМ-а и сваляш буксата на компота и почваш да ги проверяваш с мултицета да ли има верига с диагностичния куплунг. Миналото лято имах леко запалване на този сноп към компа, но извадих схемите и малко по-малко възстанових нещата.
В последствие по стечение на обстоятелствата ми удариха една диагностика и всичко си работеше.
В последствие по стечение на обстоятелствата ми удариха една диагностика и всичко си работеше.
- Peter Angelov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1415
- Регистриран на: 5.06.2008
Дамяне, продължаваш да се занимаваш с глупости!!
Успех все пак и като те видя май ще дърпам нечии уши

Успех все пак и като те видя май ще дърпам нечии уши


по чувство, повече ми прилича на неработещ цилиндър, бедна смес или нещо в тази посока.
общо взето липсата на едни цилиндър се усеща трудно, особено ако караш обикновено колата сам и не е натоварена и само градско.
кодирането при смяна на сонда и аз съм го чувал, но по - скоро за мен си е легенда. самата сонда не мери нищо, просто сравнява, т.е. не виждам, какво може да се кодира, настрои и т.н. от друга страна, като гледам какви неща сега записват в комп. - най различни броячи, сервизни интервали и т.н. може и да има все пак нещо вярно. макар, че всичките неща, които се записват на днешно време са малко или много свързани с OBD и различните му там норми за екология и т.н. М50 не е кой знае какво чудо, и в тази връзка повече клоня към това, че няма какво да се кодира при смяна на сонда. интересно е да питаш, какво точно се прави при тази операция (кодиране) - въвежда ли се нещо, ресетва ли се нещо или просто се закачва на комп. и се гледат показанията на сондата.
относно четенето - толкова могат, толкова правят. не искам да обиждам никой по сервизите, ама честно казано, аз един свестен не съм видял. все се надявам да се появи някой свестен, ама надали...все пак може да опиташ със следните неща:
1. проверяваш всички кабели от комп. до диагностичният куплунг.
2. сменяш програмата с която се опитват да се вържат с комп. на колата - отиди в друг сервиз, в който има KTS на BOSCH. обикновенно с него не се четат всички неща но в повечето случваи се вързва към комп. на колата.
3. пробваш с друг комп. от друга кола
4. закачваш се на самата сонда и гледаш сигнала в движение
5. закачваш се на подгряването на сондата и пак мериш. цялата работа с махането на катализатора е малко капризна - подгряването на сондата при Siemens не е като при BOSCH. при BOSCH подгряването е външно - минава през реле а при Siemens идва от комп. в тази вързка мога да си представя, че мерят тока, който минава през подгряването на сондата и го регулират по някакъв начин за да може сондата възможно най - бързо да достигне работна температура и започне да работи. самата сонда има също някакво закъснение, което малко или много е напаснато на съпротивлението, което оказва катализатора. т.е. махайки го се увличава скоростта на изг. газове и това оказва допълнително влияние върху работата на сондата.
6. отиваш на най - обикновен стенд да видят запалването и измерят, какво излиза от аспуха - HC, CO, CO2, O2
7. понеже клоня повече към неработещ или не винаги работещ цилиндър, взимаш една бобина, която работи и започваш да я местиш от цилиндър на цилиндър.
8. малко не те разбирам - със старата сонда мотора е бил тромав, но си "ял всичко по баира" а с новата пак е тромав и на баира трябва да минеш на 3 -та? и какво точно означава напрегнат? повишени обороти на празен ход или нещо друго. да не би да смуче отнякъде въздух или новата сонда просто да е както повечето неща менте или и двете?
т.4 и т.5 са малко прстараване от моя страна, аз бих върнал страта сонда и отишъл на стенд да измерят HC, CO, CO2, O2
общо взето липсата на едни цилиндър се усеща трудно, особено ако караш обикновено колата сам и не е натоварена и само градско.
кодирането при смяна на сонда и аз съм го чувал, но по - скоро за мен си е легенда. самата сонда не мери нищо, просто сравнява, т.е. не виждам, какво може да се кодира, настрои и т.н. от друга страна, като гледам какви неща сега записват в комп. - най различни броячи, сервизни интервали и т.н. може и да има все пак нещо вярно. макар, че всичките неща, които се записват на днешно време са малко или много свързани с OBD и различните му там норми за екология и т.н. М50 не е кой знае какво чудо, и в тази връзка повече клоня към това, че няма какво да се кодира при смяна на сонда. интересно е да питаш, какво точно се прави при тази операция (кодиране) - въвежда ли се нещо, ресетва ли се нещо или просто се закачва на комп. и се гледат показанията на сондата.
относно четенето - толкова могат, толкова правят. не искам да обиждам никой по сервизите, ама честно казано, аз един свестен не съм видял. все се надявам да се появи някой свестен, ама надали...все пак може да опиташ със следните неща:
1. проверяваш всички кабели от комп. до диагностичният куплунг.
2. сменяш програмата с която се опитват да се вържат с комп. на колата - отиди в друг сервиз, в който има KTS на BOSCH. обикновенно с него не се четат всички неща но в повечето случваи се вързва към комп. на колата.
3. пробваш с друг комп. от друга кола
4. закачваш се на самата сонда и гледаш сигнала в движение
5. закачваш се на подгряването на сондата и пак мериш. цялата работа с махането на катализатора е малко капризна - подгряването на сондата при Siemens не е като при BOSCH. при BOSCH подгряването е външно - минава през реле а при Siemens идва от комп. в тази вързка мога да си представя, че мерят тока, който минава през подгряването на сондата и го регулират по някакъв начин за да може сондата възможно най - бързо да достигне работна температура и започне да работи. самата сонда има също някакво закъснение, което малко или много е напаснато на съпротивлението, което оказва катализатора. т.е. махайки го се увличава скоростта на изг. газове и това оказва допълнително влияние върху работата на сондата.
6. отиваш на най - обикновен стенд да видят запалването и измерят, какво излиза от аспуха - HC, CO, CO2, O2
7. понеже клоня повече към неработещ или не винаги работещ цилиндър, взимаш една бобина, която работи и започваш да я местиш от цилиндър на цилиндър.
8. малко не те разбирам - със старата сонда мотора е бил тромав, но си "ял всичко по баира" а с новата пак е тромав и на баира трябва да минеш на 3 -та? и какво точно означава напрегнат? повишени обороти на празен ход или нещо друго. да не би да смуче отнякъде въздух или новата сонда просто да е както повечето неща менте или и двете?
т.4 и т.5 са малко прстараване от моя страна, аз бих върнал страта сонда и отишъл на стенд да измерят HC, CO, CO2, O2
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани