проект мултимедия в Е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 15 Май 2009, 23:53

никои не се е родил научен , смея да твърдя че електрониката и шините на сигналите са ми доста добре познати. нямам намерение да откривам топлата вода, но предполагам че ще е интересно за доста колеги от форума когато се осъществи такова нещо. ако убединим усилия аз, мад пресли спацел и гемара,които са много в час с тези неща, смятам че и ние можем да покажем нещо на чуждите форуми ;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 17 Май 2009, 18:30

mad_presley написа:И още много, много в yahoo groop HackTheIBus.

Ако ще тръгваш по този път, задължително трябва да се регистрираш в HackTheIBus, но да знаеш, че има огромна вероятност да не одобрят регистрацията ти.


Аз имам отдавна регистрация във въпросната група и съм изчел доста от нещата за i-Bus. След време ако имам свободно такова мога да хвана да напиша един блог със снимки, но за сега няма никакъв шанс. Иначе самия интерфейс за вързване към I-BUS е супер прост като схема.

А Миленски, що се отнася до операционната система - ще стане много бързо с едно компилирано ядро под линукс и сумати орязани модули от него. С един стар лаптоп ще зарежда за 15-20 секунди ;) Айде като пием кафенце другия път ще го обсъдим като възможности.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 17 Май 2009, 18:33

NAPSTERS написа:ако убединим усилия аз, мад пресли спацел и гемара


Ама верно може да се съберем и да спретнем един блог със различни статии ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 17 Май 2009, 19:06

Gemar написа: Иначе самия интерфейс за вързване към I-BUS е супер прост като схема.


Tова е моят :D
Изображение
Изображение
Изображение

Ето я и схемата:
Изображение
Последна промяна mad_presley на 17 Май 2009, 20:26, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 17 Май 2009, 20:24

А евала, това е кабела, а аз съм си намерил един стар лаптоп с сериен порт, не знам дали с един конвертор към USB няма да тръгне и на нова машина през USB-то.

Иначе си намерил правилните транзистори май, аз намерих някакви със сходни параметри.

Първата статия значи е готова вече :P, че и снимки има.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 17 Май 2009, 20:52

Gemar написа:А евала, това е кабела, а аз съм си намерил един стар лаптоп с сериен порт, не знам дали с един конвертор към USB няма да тръгне и на нова машина през USB-то.

Няма да тръгне с USB конвертор със сигурност, за USB интерфейс схемата е съвсем различна.Мисля, че я имаше някъде из HackTheIBus.Можеш да видиш как изглежда интерфейса тук http://www.reslers.de/IBUS/index.html

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 17.11.2008

Мнение от Gruber » 17 Май 2009, 21:27

Защо да не тръгне ? До колкото гледам линка е с FTDI чип,който се пада най-най-разпространеният конвертор COM->USВ.

На РС-то се разпознава като СОМ порт 8 или 9 ( някои от високите ) и все едно устройството е вързано на реален СОМ порт.

Един такъв струва около 10на лева,стига да не е с някои друг чип,че тогава може и да не тръгне.

Иначе конвертиране СОМ-> USB като цяло е лесно,паралелен -> УСБ не е толкова лесен :)

Ако се сдобия с една е39ка смятам да се включа активно в подобни теми,понеже с тази смазваща централна конзола колата предлага доста голяма възможност за customize на подобен род устройства :)

Едит :
като гледам тази страница
http://www.reslers.de/IBUS/drivers.html
това си е чист FTDI чип,т.е. просто намираш един конвертер из магазините с този чип и работата заспива. 90% от схемите,разработени за СОМ порт и после използващи USB са с този чип и надали ще има толкова проблеми...а и на сайта използват същото. COM -> USB конвертера е 2 интегрални схеми + няколко елемента и дали ще се произведат отделно на платка или на самият продукт разлика няма...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 17 Май 2009, 21:54

Правилно, трябва да се пробва дали ще тръгне с конвертора, защото самата схема си я правим сами, а конвертора се продава много евтино и тези цени обявени на сайте дето Пресли го дава (аз също го знам отдавна) са височки.

Абе най-добре да си направим една обща среща с вас и да си говорим :). Аз например на работа имам един колега, дето на предната си работа е работил за Johnons и са програмирали клъстерите (таблата) на БМВ-тата, но момчето няма никаква практика и не може да ми даде хубави инструкции от към хардуера. Иначе софтуерно изкопчвам по някоя друга поверителна информация от него. Например в началото ме озадачи как става въпроса със синхронизацията на съобщенията по I-BUS шината, все пак не искаме да я затрупаме от съобщения и да прекъснем информацията от мотора към таблото или нещо друго важно, но това естествено е решено.

Ако намерим време да се обединим можем да спретнем някакъв хубав софтуер и да си превърнем MID-а в много хубав MP3-плейър с WiFi (примерно) и каквото още си пожелаем. Аз съм програмист и предпочитам да напиша програмите за Линукс, защото определено това е ключа към надежността на системата. За тия дето са прескочили MID-а и са вече на Нави-та ще направим и много хубав front-end отново под линукс. Но за жалост в момента съм претрупан с работа по 545874335 проекта и в началото на лятото ми се струва, че ще имам повече време за това.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 17 Май 2009, 22:01

Gruber написа:Защо да не тръгне ? До колкото гледам линка е с FTDI чип,който се пада най-най-разпространеният конвертор COM->USВ.


Аз не съм пробвал, но четох много обстойно това:
reslers написа:Good news!
I was asked several times for an USB solution; well here's the whole story:
In 2004 I tried to use a simple USB-Serial adapter but it didn't quite work reliable.
Later I found that the silicon used by most of those adapters is not quite 'state of the art' and there were problems with the stability of the required device-drivers as well. Some drivers even prevent standby (S1-S2 Mode) of your computer.
I found that all of them used a ceramic resonators like this. Those resonators have a very limited accuracy (typically +/- 0.5%) and are technically out with the USB specification.
Temperature drift is also a huge problem with ceramic resonators so I decided this is a real 'no go' in a car environment. Especially here in Europe where you find anything from 'deep-freeze' and 'glow heat' temperatures.
A crystal oscillator has an accuracy of 30ppm (= +/-0,003%) and about the same factor for temperature drift. This is well inside the specification over the whole temperature range found in the car, so probably the rest of your system like hard disks and CPU cooling will become the problem then.
The FTDI chip is one of the most advanced USB-Serial controllers on the market today, and device drivers for this chip are already in the box with popular operating systems like Windows XP etc.
The unit is 100% Plug and Play and will be detected as USB Serial Adapter when you plug it in under Windows XP.


Понеже аз си има реален RS232, не съм се занимавал с да пробвам с преходници.Ти явно имаш познания и можеш да пробваш :winky:

А най-добре си е един евтин стар лаптоп с RS232, който да се ползва само за такива работи :D

Аз си купих един IBM T30 за 500лв и сега си имам хем GT1, хем INPA...и всичко останало, с което може да се бърника по ECU-тата на баварецо :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Мнение от Gemar » 17 Май 2009, 22:14

То между другото и аз съм взел един стар DELL C610 пак за 500лв, който си има всякакви портове по него, но ето например Милен няма такъв и може да се помисли в тази насока.

Не съм много по жиците и познанията са ми колкото да навържа някоя проста схема, но кабела дето си го направил за I-BUS-а много ми хареса като изработка. Браво ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 17 Май 2009, 22:45

такааа имаме успех хардиска заспа, всичко работи супер, снимките утре че днес се отплеснах :) обаче имам тъп проблем аудио входа на навито е МОНО :( пак си свири чудесно но не е стерео. и явно ще се теглят чинчове до отзад.

относно емулацията от USB to COM мисля да експериментирам заедно с схемата на мад пресли да опитам да го подкарам.

жоре обезателно трябвада се видим и да обменим кои какво е понаучил ;)

ако всичко това стане, интерфеиса на много Е 39-ки ще се промени :twisted:
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3929
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Мнение от zAcK » 17 Май 2009, 23:21

Само да попитам защо не сложиш Solid-state диск, че с тия обикновените
с тия нашите дупки в голям филм ще се вкараш :help: :help: :help:
Даже тия за лаптоп не вярвам да издъжат дълго време на подобни
вибрации и удъри :help: :help:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 17.11.2008

Мнение от Gruber » 18 Май 2009, 0:00

Казано честно аз имам "обща" информация за електрониката.
За BMW специално нямам още,надявам се в скоро време да напредна достатъчно и по тази тема.

Gemar - frond end за windows има достатъчно,за линукс не знам как са,но вероятно и там има. Лично аз не виждам смисъл да се пише наново frond end ( освен ако не си писал ),защото ако вече го има направен пренаписване изцяло е губене на време. Все пак силно модифицирането на съществуващи такива също би била от полза. Аз все си "мечтая" за няколко аксерометъра в колата и връзка с един фронд енд + logger и разни други глезотики.
Т.е. мисълта ми е да се хвърлят усилия за нещо ново,което не се намира лесно и да се използват вече съществуващите решения по дадени въпрос ( ако има разбира се )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Мнение от NAPSTERS » 29 Май 2009, 21:40

колеги, несъм забравил снимките и скоро ще ги кача, че все не ми остава време на последак :( иначе засега хардиска се държи перфектно ;)
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook