Демферна шайба

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Демферна шайба

Мнение от hobotqnin » 14 Май 2009, 8:50

Здравейте колеги,имам един проблем който ме мъчи от доста време,относно едно притрисане на двигатела(е39 ТДС).Последните мнения на няколко псевдо майстори от София е че е заминал демфера,защото имам едно притрисане на двигатела когато е загрял,и по някой път тресе доста,сякаш за момент заработва на 4 цилиндъра.На диагностика няма грешки,освен едно леко вавриране на оборотите 750-790,и това тресене.Явно е механично,знам ли!?Иначе колата върви като луда.Та,какви са симптомите от тая шайба,че не си заслужава да я взимам залоду,щото не е много евтина!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 14 Май 2009, 9:54

по скоро си за маховик от колкото за демпферна шайба

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Мнение от DaveMF » 14 Май 2009, 9:56

Здрасти,

надявам се да ти помогна с това - жена ми кара Пежо 206 дизел, което при изгасяне на двигателя/колата се тресеше доста и много ясно скрибуцаше при последните три оборота преди да спре напълно. Също така колата работеше много шумно и неспокойно. Оказа се демпферната шайба, която дори беше започнала да хвърля стружки към водната помпа, та се наложи и ангренажен да сменяме.

Дано да не е това, защото е доста скъпа тази шайба. Обърни просто внимание като я гасиш колата дали се тресе повече от обикновено преди да мирне.

Поздрави и успех

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 14 Май 2009, 10:57

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 16:42, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525 tds

Мнение от Dien » 14 Май 2009, 11:43

Аз смених въпросната шайба , симптомите и бяха ,
(поне при мен) че при гасене се чуваше едно
приглушено "причукване " ...
Също така при работа на обороти , оптегача на ремъка не стоеше
спкойно а се движеше в големи граници , особенно когато
форсирах или гасях двигателя .

Един съвет , ако се наложи да смениш демпферната шайба
добре е да смениш и оптегача ( ролката която е на пружина и опъва ремъка) , понеже най-вероятнно се е износил от вибрациите породени от шайбата ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 14 Май 2009, 11:54

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 16:40, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525 tds

Мнение от Dien » 14 Май 2009, 13:40

WALL написа:
Dien написа:Аз смених въпросната шайба , симптомите и бяха ,
(поне при мен) че при гасене се чуваше едно
приглушено "причукване " ...
Също така при работа на обороти , оптегача на ремъка не стоеше
спкойно а се движеше в големи граници , особенно когато
форсирах или гасях двигателя .

Един съвет , ако се наложи да смениш демпферната шайба
добре е да смениш и оптегача ( ролката която е на пружина и опъва ремъка) , понеже най-вероятнно се е износил от вибрациите породени от шайбата ...


това притракване при гасене, обаче може да е от самия обтегач!

Абсолютно вярно!!!
Но обтегача притраква защото демпфера не си върши работата ,
омекнала или закъсана гума м/у основата и шайбата ...
... и пак казвам колеги при мен беше така ,
но може да излезе че има друг проблем колегата ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 14 Май 2009, 14:49

На мен ми тресеше колата на място. Смених съединител и маховик и заспа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 121
Регистриран на: 15.02.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 525 tds

Мнение от Dien » 14 Май 2009, 15:33

Воденичаров написа:На мен ми тресеше колата на място. Смених съединител и маховик и заспа.

А чуваха ли се някакви шумове и от каде ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 14 Май 2009, 17:20

Dien написа:
Воденичаров написа:На мен ми тресеше колата на място. Смених съединител и маховик и заспа.

А чуваха ли се някакви шумове и от каде ?



Докато работеше на място тресеше и се чуваше дрънчене от под колата. При гасене пак дрънчеше на метал и при тръгване претрисаше също.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Демферна шайба

Мнение от Ivo_Borisov » 14 Май 2009, 18:59

hobotqnin написа:Здравейте колеги,имам един проблем който ме мъчи от доста време,относно едно притрисане на двигатела(е39 ТДС).Последните мнения на няколко псевдо майстори от София е че е заминал демфера,защото имам едно притрисане на двигатела когато е загрял,и по някой път тресе доста,сякаш за момент заработва на 4 цилиндъра.На диагностика няма грешки,освен едно леко вавриране на оборотите 750-790,и това тресене.Явно е механично,знам ли!?Иначе колата върви като луда.Та,какви са симптомите от тая шайба,че не си заслужава да я взимам залоду,щото не е много евтина!?

Колега моя демпфер се скъса точно на паркинга като бях в оторизиран сервиз.Запалих да тръгвам и нещо изчатка и ми светна лампата за зареждането.Скъса се.Никакви симптоми преди това,нито тресене,нито вибрации съм усетил.Та най добре си я провери "на око"!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Мнение от hobotqnin » 15 Май 2009, 8:56

WALL написа:Симптомитте са "око да види ръка да пипне" гледане брат. Като е закъсана трепери/вибрира. Майсторите си имат едни огледалца (нещо като зъболекарските, но по-дълги) с тях е най добре да се огледа гумата за скъсано....
Изображение

гледайки тази снимка колега,мойта е като нова.освен да ми се е отделила самата гума от ролката.мерси за снимката

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Мнение от hobotqnin » 15 Май 2009, 9:00

мерси за помоща колеги.сега съм купил малко части,и като ги сменям ще ми погледнат ролката,и ще пиша каква ми е диагнозата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: София
Кара: 5er GT (f07) 530d xDrive

Мнение от hobotqnin » 15 Май 2009, 9:04

Воденичаров написа:
Dien написа:
Воденичаров написа:На мен ми тресеше колата на място. Смених съединител и маховик и заспа.

А чуваха ли се някакви шумове и от каде ?



Докато работеше на място тресеше и се чуваше дрънчене от под колата. При гасене пак дрънчеше на метал и при тръгване претрисаше също.

същите симптоми имам и аз,само че когато съм в движение понякога,и изключа от скорост и започвам да спирам затриса повече

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook