за разликите между М20Б20 М20Б25 и М30Б28
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
за разликите между М20Б20 М20Б25 и М30Б28
някой може ли да ми каже дали има и ако има каква е разликата в конструкцията за тия двигатели, различава ли се мястото на тампоните... идеята ми е на е30 320и да слагам един от другите два мотора, та искам да знам дали пасват и ако не - с колко
също така дали ще съвпаднат със скоростната кутия ?
П.С. ако не могат - има ли други мотори (поне 2300цц и нагоре) които да могат да се сложат с малки главоболия ?
също така дали ще съвпаднат със скоростната кутия ?
П.С. ако не могат - има ли други мотори (поне 2300цц и нагоре) които да могат да се сложат с малки главоболия ?
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Само изкам да ти кажа че всеки иска да стане така както ти си го мислиш - ама НЕЙСЕ - с пръдня боя се не прави
За такива трансплантаций както и да го мислиш и да се чудиш хиледярките са много
М30 не става с ск.кутия от М20... а най-малкия проблем са ти тампоните за двигателя... ако си мислиш че с хилядарка ще изхвърлиш М20Б20 и ще туриш читав М20Б25 особенно ако не си го правиш сам жестоко се лъжеш
да не говориме за М30
Дилян Пенчев




Дилян Пенчев
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Penchev написа:Само изкам да ти кажа че всеки иска да стане така както ти си го мислиш - ама НЕЙСЕ - с пръдня боя се не правиЗа такива трансплантаций както и да го мислиш и да се чудиш хиледярките са много
М30 не става с ск.кутия от М20... а най-малкия проблем са ти тампоните за двигателя... ако си мислиш че с хилядарка ще изхвърлиш М20Б20 и ще туриш читав М20Б25 особенно ако не си го правиш сам жестоко се лъжеш
да не говориме за М30
![]()
Дилян Пенчев
Дааа бе.., ако намериш читав б25 може да го сложиш за много малко пари.. вече за М30 ти трябва 800+ лв.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
SlipKnoT написа:Дааа бе.., ако намериш читав б25 може да го сложиш за много малко пари.. вече за М30 ти трябва 800+ лв.
Ако в това число не слагаш цената на двигателя, смяна на консумативите може и да са много малко парите

А за да стане като хората си има някой неща който е редно да се подменят...освен ако си нямаш работа и през няколко месеца ти се сваля двигател

Дилян Пенчев
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Penchev написа:SlipKnoT написа:Дааа бе.., ако намериш читав б25 може да го сложиш за много малко пари.. вече за М30 ти трябва 800+ лв.
Ако в това число не слагаш цената на двигателя, смяна на консумативите може и да са много малко парите![]()
А за да стане като хората си има някой неща който е редно да се подменят...освен ако си нямаш работа и през няколко месеца ти се сваля двигател![]()
Дилян Пенчев
Глупостииии... момчето пита за смяна на двигател не за смяна на консумативи или за цена на мотор


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Чочо,какво искаш да кажеш ? Говори се за стари двигатели,нали ? Ти какво разбираш под работил ДВГ в перфектно състояние ? М20 при това ??? Още повече М30 ???? "800 +" лв ????????????
Много въпросителни ... Помисли върху тези въпроси - те са като един,риторичен
П.С. На Марин колата само с престъргване на глава,гумички и 4 клапана ако не се лъжа надхвърли 800 лв
При това в сервиз,където точно на него не му взимат така както трябва !!!
Ако кажеш "това е М50,по-скъпо е" аз ще ти кажа - цените на това което той прави са с разлика максимум 10 % (сравнение с М20) след като човек дръпне чертата !!! Даже 10 са много
РАБОТИЛ ДВИГАТЕЛ ПЕРФЕКТЕН НЯМА !!! ВИНАГИ ИМА НЕЩА ЗА СМЯНА !!!
Георги Пенчев
Много въпросителни ... Помисли върху тези въпроси - те са като един,риторичен

П.С. На Марин колата само с престъргване на глава,гумички и 4 клапана ако не се лъжа надхвърли 800 лв

Ако кажеш "това е М50,по-скъпо е" аз ще ти кажа - цените на това което той прави са с разлика максимум 10 % (сравнение с М20) след като човек дръпне чертата !!! Даже 10 са много

РАБОТИЛ ДВИГАТЕЛ ПЕРФЕКТЕН НЯМА !!! ВИНАГИ ИМА НЕЩА ЗА СМЯНА !!!
Георги Пенчев
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
А бе за какви глупости говориш ти не ми става ясно.. за Марин за еди кой си..
Тук става въпрос за едно единствено нещо.. колата ти е с м20б20... на другия край на София някой си му правят тотална щета на б25цата и ти му взимаш двигателя и си го слагаш в твойта кошница.. за к'фа смяна НА КАКВО говорим? Това, че, ако искаш като го вземеш тоя двигател да го отвориш и да го "освежиш".. вече е друго нещо.., но на въпроса на Дефлепард.. отговора е един.. имаш ли здрав б25 можеш да го слажиш в 320ката без проблем с малко пари
За М30 са ми казвали ориентировъчна цена от 800лв за присаждане в Е30 затова казах 800+лв., това е пак при полужение, че не пипаш мотора

Тук става въпрос за едно единствено нещо.. колата ти е с м20б20... на другия край на София някой си му правят тотална щета на б25цата и ти му взимаш двигателя и си го слагаш в твойта кошница.. за к'фа смяна НА КАКВО говорим? Това, че, ако искаш като го вземеш тоя двигател да го отвориш и да го "освежиш".. вече е друго нещо.., но на въпроса на Дефлепард.. отговора е един.. имаш ли здрав б25 можеш да го слажиш в 320ката без проблем с малко пари

За М30 са ми казвали ориентировъчна цена от 800лв за присаждане в Е30 затова казах 800+лв., това е пак при полужение, че не пипаш мотора

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Какво значи "освежаване" ?
По-добре ли е да сложиш износен М30 или "освежен" М20Б25 ?
Не си мисли,че ще направиш нещо с един в общия случай потрошен М30,който е изваден от еди коя си кошница и го сложиш в другата ...
Ванката си купи колата и тя беше с М30,както е всеизвестно.И какво от това ? От Божурище,когато си тръгвахме миналата година една една събота и той дойде да се похвали,какво се получи ? И аз и Дилян си го изпреварвахме както си поискаме
Защо ?
П.С. Поинтересувай се колко му е струвало да докара колата до това нечовешко състояние - СИЛАТА НА М30 !!!
Георги Пенчев

Не си мисли,че ще направиш нещо с един в общия случай потрошен М30,който е изваден от еди коя си кошница и го сложиш в другата ...
Ванката си купи колата и тя беше с М30,както е всеизвестно.И какво от това ? От Божурище,когато си тръгвахме миналата година една една събота и той дойде да се похвали,какво се получи ? И аз и Дилян си го изпреварвахме както си поискаме

П.С. Поинтересувай се колко му е струвало да докара колата до това нечовешко състояние - СИЛАТА НА М30 !!!
Георги Пенчев
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
Ама аз през цялото време говора за едно.., ти (вие с брат ти) четете съвсем друго.. аз говора само за прехвърлянето от една кола в друга.. не говоря нито за цената на мотора, нито за оправянето му или за каквото и да е друго 

- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
мен ме интересуваше гглавно как стоят нещата със съвместимостта на частите и сложността в поставянето на мотора
за пари не питам щото тая сметка ще си я правя чак като почна да търся въпросните части...
до тук разбрах че м20б25 може да се сложи на скоростната на Е30 с М20б20, а М30б28 не може и ако купувам такъв мотор ще трябва да го взимам комплект със скоростната... тук обаче идва въпроса скоростната от Е28 528и дали ще пасне на диференциала на Е30... за дифа от Е28 съм 99% сигурен че не може да се сложи на Е30 а и хората с които мисля да го правя нямат чак такива умения че да преправят диференциал
единственото преправяне трябва да е по мотора и конструкцията която го държи (макар че и това не е желателно) а останалото "тунинговане" по колата трябва да стане с проста смяна на едни части с други без да ги отваряме
имам цялото време на света - няма да плащам на майстори а само ще купувам части и ще се надявам да черпя информация от форума
(най вероятно няма и да я карам много тая кола)
а като купувам колата ще си имам едно наум че като свърша с нея е много вероятно да я карам направо за скрап
ама ще пробвам все пак
другия вариант който обмислям е да търся Е30 с голям двигател и да човъркам направо стандартния двигател без да присаждам друг само че ми се иска нещо наистина голямо и съм скептичен че ще успея да намеря такава Е30
мерси за мнененията
надявам се да се изкажат и повече хора 

до тук разбрах че м20б25 може да се сложи на скоростната на Е30 с М20б20, а М30б28 не може и ако купувам такъв мотор ще трябва да го взимам комплект със скоростната... тук обаче идва въпроса скоростната от Е28 528и дали ще пасне на диференциала на Е30... за дифа от Е28 съм 99% сигурен че не може да се сложи на Е30 а и хората с които мисля да го правя нямат чак такива умения че да преправят диференциал

имам цялото време на света - няма да плащам на майстори а само ще купувам части и ще се надявам да черпя информация от форума

(най вероятно няма и да я карам много тая кола)
а като купувам колата ще си имам едно наум че като свърша с нея е много вероятно да я карам направо за скрап


другия вариант който обмислям е да търся Е30 с голям двигател и да човъркам направо стандартния двигател без да присаждам друг само че ми се иска нещо наистина голямо и съм скептичен че ще успея да намеря такава Е30

мерси за мнененията


- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Всички М20 са с еднакви скорости, окачване към купето и разположение на агрегатите (основните). Разликите са малки - при двойния стоп 320 акумулатора е отпред, при по-големите отзад итн - такива разлики да не те бъркат.
Както каза чочо - по отношение на техничекста част кое да е М20 вземаш едното и слагаш другото. Важно е колата да е била с М20 заради лапите, скоростите и окачването, което при 4 цилиндровите модели е различно.
За трансплантация на М30 - лапите са различни от М20 - нуждаят се от преправяне. Целия мотор трябва малко да се измести, защото не ляга направо върху моста на е30-ската - местиш или едното или другото (и двата варианта съм ги виждал, по-добре е обаче да е мотора). Скорости от М10 стават на М30 двигател.
Дифф - за е30 става само дифф от е30, като има разлика дали е с дискове или барабани отзад - на барабаните полуоските са по-дебели
а на тези с дисковете са по-тънки - ако не вземеш полуоската с правилното каре ще ти хвърля масло от диффа. Иначе дифовете сами по себе си не им пука къде и на колко цилиндъра ще ги сложиш. И двата вида карета стават на диффа, така че там ядове няма да имаш. Но от нищо друго не пасва касетата, така че само от е30.
За баланса. Иделания вариант е М20/Б25 заради баланса на е30-ката, който си остава 52/48. С М30 без преправяне на коша и изместване допълнително двигателя назад, което е много трудоемко и свързано с милиметрова точност, за да не страда някой от агрегатите по веригата на силовото предаване, тежестта се измества много напред - такава кола става само за каране на право. Колата в завой се държи отвратително на лимита си - бута през предните колела посока външната страна на завоя, а при малко по-рязко подаване на газ (М30 има много въртящ момент, сравнение с М20, особено на ниските) колата веднага се завърта като порше със задницата напред каквото и да правиш - там наистина е борба да я държиш в пътя, но от неприятната. Забрави за дълги дрифтове или удоволствие от каране на лимита с таква кола - ако те кефи да караш само направо и имаш възможността да си позволиш хубави гуми, с които да сложиш пауъра на земята, така че убедително да минеш 325 - давай. Но имай предвид, че леко да не си добре с гумите 325 няма да можеш да минаваш - в най-добрия случай ще вървите заедно и чак като стъпиш на 120 - 130 вече ще се усети разликата. Но пък е30-ската след 160 (със спортно окачване след 190 - 200) поради късата си дължина и ширина не е от най-удобните автомобили за поддържане на тази скорост, така че ако пътуваш спокойно и с М20 и с М30 ще поддържаш еднаква скорост при горе-долу еднакъв разход.
Има и още нещо - М30 както споменах има доста повече въртящ момент в ниските, отколкото може да понесе е30-ската - освен че при лек дъжд ще тряжва да тръгваш на 2-ра или 3-та, то често при повече газ и подскачане на задницата чупи диффове. Тя е30-ската поначало е единственото БМВ, склонно да чупи дифове без външно въздействие като бордьор или камък, нямам идея защо е така, а с М30 само помагаш да се развие това качество.
Като цяло моето мнение е ако искаш кола, която да не върви само на право - М20/Б25 (мотроника, с който излиза Б25 освен това е и доста икономичен с горивото - правили сме тестове с 325 извънградско приятел я докара на 6.5 при скорост 90 - 110 (замерваме винаги от пълен до пълен резервоар), аз успях към 8 с горе-долу тези скорости) - не преправяш нищо, освен окачване, ако се наложи и имаш баланс, казанче за чистачки (при трансплантиран М30 на е21 и е30 винаги казанчето страда) и всичко останало.
Ако те кефи само драг - тогава М30 и за да си струва Б35. Забравяш за баланс, забравяш за разход, забарвяш за тръгване без гуми, забравяш за спокойно каране, без нещо преправено да даде фира.
В общи линии това е моето мнение.
Ати
Както каза чочо - по отношение на техничекста част кое да е М20 вземаш едното и слагаш другото. Важно е колата да е била с М20 заради лапите, скоростите и окачването, което при 4 цилиндровите модели е различно.
За трансплантация на М30 - лапите са различни от М20 - нуждаят се от преправяне. Целия мотор трябва малко да се измести, защото не ляга направо върху моста на е30-ската - местиш или едното или другото (и двата варианта съм ги виждал, по-добре е обаче да е мотора). Скорости от М10 стават на М30 двигател.
Дифф - за е30 става само дифф от е30, като има разлика дали е с дискове или барабани отзад - на барабаните полуоските са по-дебели

За баланса. Иделания вариант е М20/Б25 заради баланса на е30-ката, който си остава 52/48. С М30 без преправяне на коша и изместване допълнително двигателя назад, което е много трудоемко и свързано с милиметрова точност, за да не страда някой от агрегатите по веригата на силовото предаване, тежестта се измества много напред - такава кола става само за каране на право. Колата в завой се държи отвратително на лимита си - бута през предните колела посока външната страна на завоя, а при малко по-рязко подаване на газ (М30 има много въртящ момент, сравнение с М20, особено на ниските) колата веднага се завърта като порше със задницата напред каквото и да правиш - там наистина е борба да я държиш в пътя, но от неприятната. Забрави за дълги дрифтове или удоволствие от каране на лимита с таква кола - ако те кефи да караш само направо и имаш възможността да си позволиш хубави гуми, с които да сложиш пауъра на земята, така че убедително да минеш 325 - давай. Но имай предвид, че леко да не си добре с гумите 325 няма да можеш да минаваш - в най-добрия случай ще вървите заедно и чак като стъпиш на 120 - 130 вече ще се усети разликата. Но пък е30-ската след 160 (със спортно окачване след 190 - 200) поради късата си дължина и ширина не е от най-удобните автомобили за поддържане на тази скорост, така че ако пътуваш спокойно и с М20 и с М30 ще поддържаш еднаква скорост при горе-долу еднакъв разход.
Има и още нещо - М30 както споменах има доста повече въртящ момент в ниските, отколкото може да понесе е30-ската - освен че при лек дъжд ще тряжва да тръгваш на 2-ра или 3-та, то често при повече газ и подскачане на задницата чупи диффове. Тя е30-ската поначало е единственото БМВ, склонно да чупи дифове без външно въздействие като бордьор или камък, нямам идея защо е така, а с М30 само помагаш да се развие това качество.
Като цяло моето мнение е ако искаш кола, която да не върви само на право - М20/Б25 (мотроника, с който излиза Б25 освен това е и доста икономичен с горивото - правили сме тестове с 325 извънградско приятел я докара на 6.5 при скорост 90 - 110 (замерваме винаги от пълен до пълен резервоар), аз успях към 8 с горе-долу тези скорости) - не преправяш нищо, освен окачване, ако се наложи и имаш баланс, казанче за чистачки (при трансплантиран М30 на е21 и е30 винаги казанчето страда) и всичко останало.
Ако те кефи само драг - тогава М30 и за да си струва Б35. Забравяш за баланс, забравяш за разход, забарвяш за тръгване без гуми, забравяш за спокойно каране, без нещо преправено да даде фира.
В общи линии това е моето мнение.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
ati написа:...
благодаря и на тебе за техническото мнение

по принцип съм забравил за разход под 30/100 и ако колата се окаже по икономична просто няма да съм доволен

забравил съм също за тръгване без гуми, както и за спокойното каране при високи скорости и т.н.
но едно нещо не мога да забравя - взимането на завоите (не съм мн голям фен на драг-а)
тва трябва да е неделна кола за фън

затва май ще се спра на М20 но мисля да го подложа на всички издевателства като шлайфане на цилиндри повдигане с гарнитури бърз вал (само дето не ми е ясно откъде ще изровя такъв дето да пасне) нови бутала и всичко както си му е реда


ще гоня максимална мощност и максимално добра крива на нютон метрите... много ми се щеше мотора да е М30 ама ми трябва максимална стабилност по завоите

както и да е... имам достатъчно време да мисля по въпроса

18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани