Блокирал ВАНУС

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 12.10.2007
Местоположение: София

Блокирал ВАНУС

Мнение от sod518i » 08 Май 2009, 11:28

Здравейте колеги,бях пуснал тема "Прекъсва".Има развитие по въпроса.Според майстора,ми е блокирал вануса в положение което ми бърка низките а ми влияе и на високите обороти.Можеби е останал в положение което би трябвало да бъде примерно при 4-5 к оборота.Не ми е много ясно та затова питам някой по разбиращ,възможно ли е това и какви са стъпките по отсраняване на проблема?Благодаря предварително за съветите.

Поздрави

Мариян

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Мнение от saint85 » 08 Май 2009, 12:47

Колега и на мене ми беше нещо като блокирал ама нямах проблеми с оборотите просто не тръгваше от 2 а от 4 000 оборота и според мен ми изглежда малко нелогично :roll: имам един въпрос дрънчи ли ти ваноса ако да купуваш един ремонтен комплект и на майстор той ще каже ако е само това иначе ето един линк малко по -подробно обеснено
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... D%F2%E5%ED
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 12.10.2007
Местоположение: София

Мнение от sod518i » 08 Май 2009, 14:40

Освен лекото тресене и глъхнене при подаване на газчица,човека който я тества,каза,че почва да върви чак при 5к.И има нещо такова.Той каза,че трябва да почне да тегли окло 2к тя точно тогава глъхе най усетливо.После се оправя малко и наистина голяма разлика вече се усеща чак към края на оборотомера.Някъде чак към 4,5-5к.И това го забелязах чак когато вече ми казаха къде можеби е проблема.Опитаха се чрез подаване на ток към буталцето на вануса да го задействат,ама непомръдна.Затова си мисля,че можеби са прави.
А дори и да има още някъква проблемация аз трябва да я оправя и тази.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw X3 Е83 М47
Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d

Мнение от saint85 » 09 Май 2009, 10:45

Това буталце на мен ми го смениха защото май не се прави ами само ново или втора ръка работещо и пак да попитам Дрънчи ли ти ваноса прави ли гррррр-грррр-грррррррррр :?:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 12.10.2007
Местоположение: София

Мнение от sod518i » 10 Май 2009, 17:23

Мисля,че не дрънчи ама е** ли му мамата.При всички положения има нещо гнило там ама ще видя.Само ново буталце щото е капсуловано.Не се ремонтира.Мисля да им го давам на майсторите с уговорката да ми я върнат както трябва за предварително упоменатите кинти.Иначе противен случай,ще им изпочупя капачките на колената хихихихи

Поздрави

Мариян

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 20.06.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Madmax » 11 Май 2009, 9:13

Ами твоят майстор, щом като се съмнява във ваноса защо не го е проверил? Всеки така наречен майстор би трябвало да знае, че проверката не е сложна и отнема 1/2 час, това там със жиците не е никакво буталце ами електромагнитен клапан, който активира/деактивира ваноса по команда от ЦПУ-то (ваносът не работи при всички режими на работа, например при студен двигател), иначе самият ванос или дефазирането на вала се осъществява от налягането на маслото, т.е. задвижва се хидравлично, за да се провери след като се свали капака на главата, трябва да се симулира действието на ваноса - сваля се тръбопроводът който захранва ваноса с масло на негово място се монтира щуцер, който да позволи да се подаде сгъстен въздух, за да се симулира налягането на маслото, след това се активира електромагнитният клапан като се захранва със 12 Волта, но трябва да се внимава да се спазят полярностите, защото иначе ще изгори диодът в клапана, след това се подава 4 бара сгъстен въздух и се гледа дали се променя положението на едни две планки една спрямо друга като се замерва разстоянието между тях, това е процедурата горе долу, не е кой знае какво.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 12.10.2007
Местоположение: София

Мнение от sod518i » 11 Май 2009, 15:23

Сигурно похвата им е бил грешен???Ето какво направиха:при работещ двигател му подадоха 12 волта и според тях би трябвало да се промени работата на мотора.Обаче не се случи нищо и така решиха,че именно там е проблема.Тези дни ще потърся второ мнение.Моля,ако някой знае къде биха ми направили тази проверка да сподели.
Благодаря предварителни.

Поздрави

Мариян

П.П. Понеже карам с много тънко масло,мисля,че беше 5-30 ми казаха първо да го сменя и след това,ако проблема си остане да го закарам да го оправят :?: :?: :?:

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 11 Май 2009, 17:06

Madmax написа:Ами твоят майстор, щом като се съмнява във ваноса защо не го е проверил? Всеки така наречен майстор би трябвало да знае, че проверката не е сложна и отнема 1/2 час, това там със жиците не е никакво буталце ами електромагнитен клапан, който активира/деактивира ваноса по команда от ЦПУ-то (ваносът не работи при всички режими на работа, например при студен двигател), иначе самият ванос или дефазирането на вала се осъществява от налягането на маслото, т.е. задвижва се хидравлично, за да се провери след като се свали капака на главата, трябва да се симулира действието на ваноса - сваля се тръбопроводът който захранва ваноса с масло на негово място се монтира щуцер, който да позволи да се подаде сгъстен въздух, за да се симулира налягането на маслото, след това се активира електромагнитният клапан като се захранва със 12 Волта, но трябва да се внимава да се спазят полярностите, защото иначе ще изгори диодът в клапана, след това се подава 4 бара сгъстен въздух и се гледа дали се променя положението на едни две планки една спрямо друга като се замерва разстоянието между тях, това е процедурата горе долу, не е кой знае какво.


Страхотно описано , толкова много се зарадвах като видях ,че си писал по темата ,че просто не е истина :D :D :D :D :D :D :D :D
Надявам се да се завърташ по-често тук , липсваш на всички 8)

sod518i , колегата ти е написал точно методиката.Това което са ти казали майсторите според мен няма общо с истината ! Според мен по-вероятно е да имаш проблем с датчик на коляновия или на разпределителния вал.Мой приятел с '95 520 Туринг смени първо единия а после се оказа ,че и другия от по-горе описаните датчици са излезли от строя и след смяната им колата се възстанови напълно , при него имаше точно такова закъснение в кривата на мощноста


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 459
Регистриран на: 22.08.2007
Пол: Мъж

Мнение от Soul_Fly » 11 Май 2009, 20:47

При мен на диагностиката показва че разпределителния вал е на положение "късно" и при подаване на газ си остава на "късно" което не трябвало да е така по думите на майстора :help: Според вас къде да търся проблема? :help: "блокирал ванос"??? :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 12.10.2007
Местоположение: София

Мнение от sod518i » 11 Май 2009, 21:29

Колеги,много благодаря за отговорите!Ще имам впредвид всички неща които ми споделихте.Много моля,кажете къде да отида и да я направят като хората.Само да не е в ДАРУ,че имам кофти наблюдения за работата им.

Поздрави

Мариян

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 12 Май 2009, 14:54

Колега , на л.с. ще ти дам точните координати на един човек ,който се грижи за колата ми в случаи ,че си трябва подемник и специализиран труд изискващ инструменти или специфични познания :idea:
Безкомпромисен е ...


Георги Пенчев
Изображение

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook