Блокирал ВАНУС
Модератор: Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Блокирал ВАНУС
Здравейте колеги,бях пуснал тема "Прекъсва".Има развитие по въпроса.Според майстора,ми е блокирал вануса в положение което ми бърка низките а ми влияе и на високите обороти.Можеби е останал в положение което би трябвало да бъде примерно при 4-5 к оборота.Не ми е много ясно та затова питам някой по разбиращ,възможно ли е това и какви са стъпките по отсраняване на проблема?Благодаря предварително за съветите.
Поздрави
Мариян
Поздрави
Мариян
- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Колега и на мене ми беше нещо като блокирал ама нямах проблеми с оборотите просто не тръгваше от 2 а от 4 000 оборота и според мен ми изглежда малко нелогично
имам един въпрос дрънчи ли ти ваноса ако да купуваш един ремонтен комплект и на майстор той ще каже ако е само това иначе ето един линк малко по -подробно обеснено
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... D%F2%E5%ED

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... D%F2%E5%ED
Освен лекото тресене и глъхнене при подаване на газчица,човека който я тества,каза,че почва да върви чак при 5к.И има нещо такова.Той каза,че трябва да почне да тегли окло 2к тя точно тогава глъхе най усетливо.После се оправя малко и наистина голяма разлика вече се усеща чак към края на оборотомера.Някъде чак към 4,5-5к.И това го забелязах чак когато вече ми казаха къде можеби е проблема.Опитаха се чрез подаване на ток към буталцето на вануса да го задействат,ама непомръдна.Затова си мисля,че можеби са прави.
А дори и да има още някъква проблемация аз трябва да я оправя и тази.
А дори и да има още някъква проблемация аз трябва да я оправя и тази.
- saint85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 22.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw X3 Е83 М47
- Мечтае да кара: bmw X3 Е83 М47
- Детайли за колата: bmw X3 Е83 М47N 2.0d
Това буталце на мен ми го смениха защото май не се прави ами само ново или втора ръка работещо и пак да попитам Дрънчи ли ти ваноса прави ли гррррр-грррр-грррррррррр 

Мисля,че не дрънчи ама е** ли му мамата.При всички положения има нещо гнило там ама ще видя.Само ново буталце щото е капсуловано.Не се ремонтира.Мисля да им го давам на майсторите с уговорката да ми я върнат както трябва за предварително упоменатите кинти.Иначе противен случай,ще им изпочупя капачките на колената хихихихи
Поздрави
Мариян
Поздрави
Мариян
Ами твоят майстор, щом като се съмнява във ваноса защо не го е проверил? Всеки така наречен майстор би трябвало да знае, че проверката не е сложна и отнема 1/2 час, това там със жиците не е никакво буталце ами електромагнитен клапан, който активира/деактивира ваноса по команда от ЦПУ-то (ваносът не работи при всички режими на работа, например при студен двигател), иначе самият ванос или дефазирането на вала се осъществява от налягането на маслото, т.е. задвижва се хидравлично, за да се провери след като се свали капака на главата, трябва да се симулира действието на ваноса - сваля се тръбопроводът който захранва ваноса с масло на негово място се монтира щуцер, който да позволи да се подаде сгъстен въздух, за да се симулира налягането на маслото, след това се активира електромагнитният клапан като се захранва със 12 Волта, но трябва да се внимава да се спазят полярностите, защото иначе ще изгори диодът в клапана, след това се подава 4 бара сгъстен въздух и се гледа дали се променя положението на едни две планки една спрямо друга като се замерва разстоянието между тях, това е процедурата горе долу, не е кой знае какво.
Сигурно похвата им е бил грешен???Ето какво направиха:при работещ двигател му подадоха 12 волта и според тях би трябвало да се промени работата на мотора.Обаче не се случи нищо и така решиха,че именно там е проблема.Тези дни ще потърся второ мнение.Моля,ако някой знае къде биха ми направили тази проверка да сподели.
Благодаря предварителни.
Поздрави
Мариян
П.П. Понеже карам с много тънко масло,мисля,че беше 5-30 ми казаха първо да го сменя и след това,ако проблема си остане да го закарам да го оправят

Благодаря предварителни.
Поздрави
Мариян
П.П. Понеже карам с много тънко масло,мисля,че беше 5-30 ми казаха първо да го сменя и след това,ако проблема си остане да го закарам да го оправят



- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Madmax написа:Ами твоят майстор, щом като се съмнява във ваноса защо не го е проверил? Всеки така наречен майстор би трябвало да знае, че проверката не е сложна и отнема 1/2 час, това там със жиците не е никакво буталце ами електромагнитен клапан, който активира/деактивира ваноса по команда от ЦПУ-то (ваносът не работи при всички режими на работа, например при студен двигател), иначе самият ванос или дефазирането на вала се осъществява от налягането на маслото, т.е. задвижва се хидравлично, за да се провери след като се свали капака на главата, трябва да се симулира действието на ваноса - сваля се тръбопроводът който захранва ваноса с масло на негово място се монтира щуцер, който да позволи да се подаде сгъстен въздух, за да се симулира налягането на маслото, след това се активира електромагнитният клапан като се захранва със 12 Волта, но трябва да се внимава да се спазят полярностите, защото иначе ще изгори диодът в клапана, след това се подава 4 бара сгъстен въздух и се гледа дали се променя положението на едни две планки една спрямо друга като се замерва разстоянието между тях, това е процедурата горе долу, не е кой знае какво.
Страхотно описано , толкова много се зарадвах като видях ,че си писал по темата ,че просто не е истина








Надявам се да се завърташ по-често тук , липсваш на всички

sod518i , колегата ти е написал точно методиката.Това което са ти казали майсторите според мен няма общо с истината ! Според мен по-вероятно е да имаш проблем с датчик на коляновия или на разпределителния вал.Мой приятел с '95 520 Туринг смени първо единия а после се оказа ,че и другия от по-горе описаните датчици са излезли от строя и след смяната им колата се възстанови напълно , при него имаше точно такова закъснение в кривата на мощноста
Георги Пенчев
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Колега , на л.с. ще ти дам точните координати на един човек ,който се грижи за колата ми в случаи ,че си трябва подемник и специализиран труд изискващ инструменти или специфични познания
Безкомпромисен е ...
Георги Пенчев

Безкомпромисен е ...
Георги Пенчев
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани