Работна температура м20б20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Работна температура м20б20

Мнение от jogr » 08 Май 2009, 17:52

Проблемът ми е следния - сменил съм виско, водна помпа и термостат. Обезвъздушил съм я и въпреки това като загрее стрелката седи между 12 часа и следващотот деление. Като пусна парното пада на 12 часа. Интересното е че парно има само на прозореца и в краката (срещу тебе духа хладно). И другото е че като го пусна на прозореца да духа леко го омазнява - все едно изпарява антифриз оттам. Да кажа само че имам АГУ (обикновенна газова), водих я на диагностика и ми казаха че газовата си е на ред (мембрани, изпарители и т.н.). Забравих да спомена (не знам дали има вразка с проблема), че като пусна парното и реша да го намаля (откъм градуси) въобще не реагира. Степените на духалката работят - нямам климатик. Ако някой има предложение какво да гледам ще съм благодарен!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 20.03.2008
Местоположение: София

Мнение от RealDex » 08 Май 2009, 20:11

Мда карам абсолютно същата.
Значи виж термостата на колко градуса ти отваря.Би трябвало да е на 92 или 93 не си спомням точно и не трябва да си мърда стрелката насам-натам когато достигне нормална работна температура.
Провери си нивото на казанчето сутрин на студен двигател.
На мен пък ми смърди гадно откъм прозореца.Бръкни с някакво парцалче в отворите и се опитай да ги почистиш.може и да се реши проблема.
въздухопроводите срещу теб ти духат студено.Незнам що така са го решили немците но си е така не се притеснявай.
за градусите предполагам пластинките на потенциометъра са замърсени.Извади врътката и с някъв силен парфюм пръсни в него колкото можеш и раздвижи.Може и да е изгорял нещо жичка-всичко.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 08 Май 2009, 20:15

според Realoem.com (и аз не мога да разбера защо) термостата трябвало да отваря на 83 :help: :help:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 20.03.2008
Местоположение: София

Мнение от RealDex » 08 Май 2009, 20:17

:shock: Как така на 83?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Мнение от jogr » 08 Май 2009, 20:24

За термостата съм почти, абе направо съм си убеден че отваря при 82 градуса. Моя поне отваря на толкова и е чисто нов и въпреки това пак си минава средата. А сега погледнах прозореца седи мазно петно точно там където духат духалките. Се ми се струва че издухва от там изпарения на антифриза. Утре сутринта ще го чекна на кво ниво е и ако е спаднало значи....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 20.03.2008
Местоположение: София

Мнение от RealDex » 08 Май 2009, 20:33

"При температура около +80 С биметалната пружина на термостата започва да се разширява.Началния момент на отварянето е набит на корпуса на термостата.Най-голямо разширяване се достига при температура около +95 C"
Из "Наръчник за експлоатация на е34".
Значи преди бях с един термостат на който пишеше 88 С и стрелката на температурата беше преди 12.Сложих му друг оригинален на 92 С.Сега стрелката си седи на 12 и не мърда.доколкото знам нормалната работна температура би трябвало да си седи на 12 стрелката или се бъркам нещо?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Мнение от jogr » 08 Май 2009, 21:45

И аз така знам като тебе, обаче... при мен минава 12 и това ме притеснява, а и не мога да си дам логично обяснение откъде може да се получава така. Преди малко видях че термостата ми отваря при 85 градуса - извинявам се за грешката в по-горния пост.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 08 Май 2009, 22:31

може и уреда в таблото да не работи, а може и да не си обезвъздушил като хората и да смуче от радиаторчето за парното въздух, за това ти замазва стъклата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 20.03.2008
Местоположение: София

Мнение от RealDex » 08 Май 2009, 23:02

Добре а има ли осезаеми изменения на стрелката?
Например-седи си на второто деление и изведнъж застане на средата и обратното-да загрява и като тръгнеш да се връща стрелката?
Парното как духа постояно топло или мени градусите?
Май запазих стария термостат, той си работи нищо му няма.Ако искаш да ти го дам ако нямаш резервен.Само че незнам откъде си.
Ти как разбра че термостата ти отваря на 85?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 08 Май 2009, 23:54

термостата е 80 градуса :!:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Мнение от jogr » 09 Май 2009, 8:35

Стрелката не мърда осезаемо - постепенно загрява задържа малко на 12 часа след малко се покачква до средата на 12 часа и другото деление и си седи там (като пусна парното разбира се пада до към средата), пипам маркучите меки са си и не се усеща бълбукане все едно да има въздух. А парното духа равномерно топло. За термостата съм сигурен че отваря при 85 защото толкова си пише на него.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 20.03.2008
Местоположение: София

Мнение от RealDex » 09 Май 2009, 9:49

Stanchev написа:термостата е 80 градуса :!:
:shock: :shock: :shock: И къде го прочете тва?
Ми незнам колега.Виж си нивото на течноста и промий хубаво радиатора отвън с един маркуч между ребрата.Може да се е запушил и да не охлажда хубаво.
Щом парното ти работи значи термостата ти отваря но пък е възможно да е запекъл и да не отваря на 85 а на 90 и нещо щом си седи стрелката след 12.Като загрее колата изсфорсирай я хубаво да видим какви са й промените.Ако има въздух в термостата би трябвало сама да се обезвъздуши като й дадеш газ.Друг проблем-възможно е помпата да ти е заминала щото оригиналните са с пластмасова турбина и от времето се износва и не върти водата както трябва.Гледам че си от София, ако искаш мога да я погледна пък и да се запознаем.
Някой наистина компетентен да каже колко е работната температура на М20Б20?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 09 Май 2009, 12:04

ти какво искаш да дойде главният инженер от BMW AG да ти потвърди, че почва да отваря на 80 градуса ли? :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 09 Май 2009, 12:21

само специалисти се навъдиха в тоя форум :evil:
хем нищо не знаят хем само спорят.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 29.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 525tds
Мечтае да кара: MIG29

Мнение от jogr » 09 Май 2009, 12:28

За помпата съм сигурен че е с метални турбини защото аз съм я сменял, термостата също е читав- пак аз съм го сменял преди няколко седмици (освен ако не е със фабричен дефект нещо). Все си мисля че просто не е обезвъздушена керектно и за това се получават тези разминавания. Днес ще си поиграя пак да я обезвъздуша и тогава да видим. Благодаря за мненията и ще пиша когато има някакво развитие по въпроса. Само да попитам - гумичките на парното играят ли някаква роля тук, тоест ако са дали фира може ли оттам да издухва пари на антифриза (оттам и омазняването на предното стъкло)?

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook