Искам да питам за дебитомера

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 29 Апр 2009, 13:01

VRPerformance написа:
wmb написа:ще продам и EWS за какво ми е, при Е34 няма CAN и пак върви и има климатик и ABS е само ASC няма
разлика между ТДС Е34 и ТДС Е39 има и то не е малка особенно в ниските обороти до 2000

повече няма да пиша :arrow: явно хората които имат и са имали ТДС нищо не разбират само са се набутвали за разни дебитомери и други работи без да е имало слисъл да ги сменят.
никаде несъм писал че някой се е набутал :idea: или че трябва да караш без дебитомер :idea: става дума за това че колата ти няма да умре ако го няма дебитомера и ще можеш да я караш,както воденичаров я е карал един месец :idea: аз съм човек който набляга и на дребните детайли за да може една кола да е перфектна и клиента да е доволен :idea:


Изписахме 2 страници глупости, защото явно имаме различни представи за нещата. Сравнения с други коли с разкачен дебитомер не мога да правя, но за мен разликата при тдс-а е осезаема и дразнеща, особено при големи натоварвания. Бях останал с впечатление че твърдиш че въобще няма разлика. Сега пишеш че има, но е малка. Явно истината е някъде там :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.02.2009

дебитомер

Мнение от ruko85 » 01 Май 2009, 14:38

Здравей те аз сам нов БМВто което карам е 525тдс 97г:2500к143коня искам дави питам относно дебитомера от няколко дена колата стана много мудна парво турбината ми се включваше на моменти а после на пално изчезна никаква я нямаше отидох на сервиз от там на диагностика и ми казаха че е дебитомера откочиха ми буксата да пробвам дали ще има разлика и колата стана като нова турбото ми се включва и набира много по добре та сега от 2 -3 дена карам с откачен дебитомер според вас дали е опасно какав да сложа нов или второ употреба:или изобщо дебитомер ли е какво ще ме посаветвате Много благодаря предварително
:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 01 Май 2009, 15:28

точно за това говорех и аз :idea: само на тези който им се е случило могат да ме разберат ;) та по твоя проблем,дебитомера следи и ЕГР-клапана,доста често се случва особенно на колите който имат тази функция да се следи ЕГР-клапана при негова повреда да се запише грешка за дебитомер или за самия ЕГР,това което мога да те посаветвам е да отидеш при някой който си разбира от работата и да погледне каде точно е проблема :idea: тук във форума няма как да ти кажем каде точно е той,можем само да те насочим както правя в момента :) успех ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.02.2009

дебитомер

Мнение от ruko85 » 02 Май 2009, 15:18

колеги мен ми казаха че трябва да си купя нов дебитомер но незнам сега докато карам така с откачена букса опасно лие и някой можели да ме посаветва какъв да си взема нов или втора употреба

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: дебитомер

Мнение от VRPerformance » 02 Май 2009, 15:26

ruko85 написа:колеги мен ми казаха че трябва да си купя нов дебитомер но незнам сега докато карам така с откачена букса опасно лие и някой можели да ме посаветва какъв да си взема нов или втора употреба
не,не е опасно,ако прочетеш мненията по напред ще видиш че колегата воденичаров е карал месец без него,можеш да караш и повече без да се счупи нещо,но най-добре си вземи нов и забравяш за проблема :)

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.02.2009

дебиомер

Мнение от ruko85 » 02 Май 2009, 16:01

колега мерси интересувах се и ми казаха че нов е 485лв а ми предлагат и втора употреба по 100-150лв но незнам доста е скап нов

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 02 Май 2009, 16:07

ECU-то реагира ,съответно регулира запалването, по два параметра на входящия въздух:

- температура (темпереатурен датчик на входящите колектори)
- количество (дебитомер след филтъра и преди входящите колектори)

Пълната липса на сигнал от тези датчици (изгорял датчик или прекъснат кабел) не е особен проблем за работата на двигателя, до колкото в ECU-то има заложени някакви средни стойности за тези параметри или така наречения "авариен режим" по който се управлява запалването в такива случаи. Тук проблема е насочен по-скоро към икономичност и екология.

Реален проблем се появява, когато тези датчици подават грешни (понякога нереални) стойности, които "шашкат" ECU-то и то не подава правилното количество гориво за реално постъпилия въздух при смукателния такт (бедна или богата смес). Това обикновено се получава при повреден датчик или окислени, отънели кабелни връзки....

Поради тази причина пълната липса на сигнал от дебитомера (физически премахнат дебитомер от системата или откачен кабел) се отразява значително по-малко на работата на двигателя, отколкото дефектирал дебитомер, който подава грешни стойности на ECU-то.

В подкрепа на това е и факта, че при изправен дебитомер сериозно се влошава работата на двигателя (особено при ниски обороти и ускорение) ако има неуплътнени гарнитури по смукателните колектори и вакуумите СЛЕД дебитомера :!:

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.02.2009

дебитомер

Мнение от ruko85 » 02 Май 2009, 17:35

колега мерси за обяснението

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 02 Май 2009, 18:25

tsb_bg написа:Пълната липса на сигнал от тези датчици (изгорял датчик или прекъснат кабел) не е особен проблем за работата на двигателя, до колкото в ECU-то има заложени някакви средни стойности за тези параметри или така наречения "авариен режим" по който се управлява запалването в такива случаи. Тук проблема е насочен по-скоро към икономичност и екология.

Реален проблем се появява, когато тези датчици подават грешни (понякога нереални) стойности, които "шашкат" ECU-то и то не подава правилното количество гориво за реално постъпилия въздух при смукателния такт (бедна или богата смес). Това обикновено се получава при повреден датчик или окислени, отънели кабелни връзки....

Поради тази причина пълната липса на сигнал от дебитомера (физически премахнат дебитомер от системата или откачен кабел) се отразява значително по-малко на работата на двигателя, отколкото дефектирал дебитомер, който подава грешни стойности на ECU-то.
това съм го написал и аз + още по-подробни обеснения в спора с колегите от предните страници,но те него асимилират защото са имали даден проблем с дебитомера и при тях работата на мотора се е влошила,техните майстори директно са им сменили дебитомера и от там идва тяхната коренно различна от моята,а като гледам и от твоята представа :idea:

tsb_bg написа:... Тук проблема е насочен по-скоро към икономичност и екология....
и аз това обеснявам на няколко пъти :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: дебиомер

Мнение от VRPerformance » 02 Май 2009, 18:29

ruko85 написа:колега мерси интересувах се и ми казаха че нов е 485лв а ми предлагат и втора употреба по 100-150лв но незнам доста е скап нов
дай ми някакви номера на дебитомера,мога да ти намеря на доста приемлива цена НОВ :idea:


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Мнение от milennyc » 02 Май 2009, 18:41

VRPerformance написа:
tsb_bg написа:Пълната липса на сигнал от тези датчици (изгорял датчик или прекъснат кабел) не е особен проблем за работата на двигателя, до колкото в ECU-то има заложени някакви средни стойности за тези параметри или така наречения "авариен режим" по който се управлява запалването в такива случаи. Тук проблема е насочен по-скоро към икономичност и екология.

Реален проблем се появява, когато тези датчици подават грешни (понякога нереални) стойности, които "шашкат" ECU-то и то не подава правилното количество гориво за реално постъпилия въздух при смукателния такт (бедна или богата смес). Това обикновено се получава при повреден датчик или окислени, отънели кабелни връзки....

Поради тази причина пълната липса на сигнал от дебитомера (физически премахнат дебитомер от системата или откачен кабел) се отразява значително по-малко на работата на двигателя, отколкото дефектирал дебитомер, който подава грешни стойности на ECU-то.
това съм го написал и аз + още по-подробни обеснения в спора с колегите от предните страници,но те него асимилират защото са имали даден проблем с дебитомера и при тях работата на мотора се е влошила,техните майстори директно са им сменили дебитомера и от там идва тяхната коренно различна от моята,а като гледам и от твоята представа :idea:

tsb_bg написа:... Тук проблема е насочен по-скоро към икономичност и екология....
и аз това обеснявам на няколко пъти :idea:


+1 аз Икономичност, Екология и Колегата знае че Дебитомера прави чудеса с Чиповете. А и както казаха по горе колегите. Дебитомера е свързан с данните от ЕГР(АГР). Но в крайна сметка не е опасно да се кара и без денитомер. ЕКУ-то си има определени зададени параметри при липса на живи данни

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 02 Май 2009, 19:07

milennyc написа:... ЕКУ-то си има определени зададени параметри при липса на живи данни ...


:yes:

Най-малко за да може да се "съживи" двигателя и да му се закачи на диагностика :mhihi:

PS: Само за показанията на датчик колянов вал няма такива параметри по понятни причини ....

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.02.2009

Мнение от ruko85 » 02 Май 2009, 19:11

дай ми някакви номера на дебитомера,мога да ти намеря на доста приемлива цена НОВ Idea
колега казахами че трябва да е пилбарг а номера не сам го погледнал на ще го видя до колко може да е приемливата цена

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 02 Май 2009, 20:27

ruko85 написа:дай ми някакви номера на дебитомера,мога да ти намеря на доста приемлива цена НОВ Idea
колега казахами че трябва да е пилбарг а номера не сам го погледнал на ще го видя до колко може да е приемливата цена
Pierburg,дай ми номера и ще видим за какво иде реч :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 16.11.2007
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Е38 725 tds;Pajero 2 ;E66 730d

Мнение от stefan_bmw7 » 02 Май 2009, 22:15

а като се сменя дебитомера с нов програмира ли се новият дебитомер по някакъв начин с данните на колата :shock:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook