е39 2.0и гасне при загрял двигател- решено

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

е39 2.0и гасне при загрял двигател- решено

Мнение от dbanchev » 29 Апр 2009, 10:26

Здравейте колеги! От една седмица насам имам следния проблем: Докато двигателя е студен колата пали и върви отлично, щом загрее гасне (независимо дали е в движение или на място), изчаквам да изстине напълно, паля и така докато загрее пак. Майстори ми казваха, че ми бил заминал датчика за температура на входящия въздух във всмукателния колектор, ако някой е имал подобен проблем моля да сподели. Колата е е39 98год 2.0и.
Последна промяна dbanchev на 01 Юни 2009, 14:40, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 29 Апр 2009, 10:52

по-скоро датчик на разпределителен или колянов вал - един от двата е, но кои, ще каже диагностиката :) не са страшни 130-40 кинта

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 29 Апр 2009, 10:57

Аз залагам на датчика на коляновия вал...но както каза колегата само една диагностика ще каже точно.Аз съм го сменял този датчик и симптомите бяха същите,гаснеше в движение когато е загряла и после неможе да запали докато не поистине малко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 30 Апр 2009, 22:26

Аз също съм сменял въпросният датчик. Единият е с по дълъг кабел а другият с по къс тои е на коляновият вал мисля. На диагностиката с което и да е устроиство трябва да ти покаже кои от двата е заминал, а щом е стигнало до гаснене от тоя датчик значи положението е много сериозно. Аз карах 1 месец с заминал такъв датчик и нищо. Направих профилактична диагностика и тогава открих пролбема и го смених. Също друг симптом на това може да бъде леко играене на обороти от време на време пак поради тоя втория датчик.
Изображение

Изображение


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Мнение от dbanchev » 01 Май 2009, 12:16

Значи колеги диагностиката показа следните неща:
проблем в датчика за температурата на входящия въздух
механичен проблем с ваноса
проблем с клапана за рециркулация на бензинови пари.
Смених датчика за температурата, никакъв резултат, възможно ли е от този ванос да се получава гасненето? Защото според мен от клапана за рециркулация на бензиновите пари ( поправете ме ако не се нарича точно така, но момчетата ми обясниха че за това служи) не би трябвало да гасне. Вече се видях в чудо с това гаснене, карам колата от 2,5 год и всяка година си правя профилактична диагностика, досега не съм имал никакви проблеми :( .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 01 Май 2009, 12:30

Тая клапа за рециркулация не се ли намира в резервоара някаде? :roll: И на мен ми дава някаква грешка за някаква вентиалционна клапа в резервоара,но нямам никакви проблеми с колата.А някои от датчиците на валовете не ти ли го вади като грешка?? Моя проблем с гасненето се оправи след смяна на датчика на коляновия вал.Ако не ти се свидят парите го смени и него нищо ,че не дава грешка...на мен работата ми излезе около 120 лв за датчика и 30лв. смяна в оторизиран сервиз (ВарнаКарс)


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Мнение от dbanchev » 01 Май 2009, 13:32

Ами да в резервоара се намира. Други грешки освен тези, които съм описал по- горе не излизат на диагмностиката, ще го сменя датчика на коляновия вал, това не ме притеснява, но незнам какво ще рече това повреда във ваноса и дали е сериозно :roll: ? Въобще възможно ли е самият ванос да предизвиква такива неща като гаснене и придърпване в движение?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 01 Май 2009, 14:36

dbanchev написа:Ами да в резервоара се намира. Други грешки освен тези, които съм описал по- горе не излизат на диагмностиката, ще го сменя датчика на коляновия вал, това не ме притеснява, но незнам какво ще рече това повреда във ваноса и дали е сериозно :roll: ? Въобще възможно ли е самият ванос да предизвиква такива неща като гаснене и придърпване в движение?


Колега,не искам да те подвеждам с тоя датчик на коляновия вал и да се окаже,че не е от него...с устройството точно на вануса не съм сапознат...ако искаш почни първо от него :dunno:


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Мнение от dbanchev » 01 Май 2009, 15:49

Проблема с ваноса бил в това, че някакъв клапан бил повреден и неработел и от там идвала повредата. Нека някой колега, който е по запознат с ваноса да каже нещо по този въпрос, ще съм много благодарен! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 04 Май 2009, 10:10

im0tep написа:Тая клапа за рециркулация не се ли намира в резервоара някаде? ...


Този клапан (номер 1 от схемата) се нарича "вентилационен клапан на резервоара" и се намира в двигателния отсек до дросела.
Когато се повреди прекъсва притока на въздух до резервоара, при което помпата създава вакуум и горивото не стига до инжекциона (или поне с не достатъчно количество и налягане).
Това те заблуждава, че е свързано с достигане на работната температура на двигателя, а всъщност е въпрос на време да се създаде вакуум ...
Пробвай да отвиеш капачката на резервоара (за да влиза въздух) и да покараш така.
Ако се оправят нещата значи е от него и трябва да го смениш (около 120 лв.) :idea:

Изображение

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 04 Май 2009, 10:25

dbanchev написа:Проблема с ваноса бил в това, че някакъв клапан бил повреден и неработел и от там идвала повредата....


Въпросния клапан е No 3 от схемата
Проверява се като се изключи кабела от буксата и се следи дали има промяна в работата на двигателя
Малко вероятно е да работи на студено и да прави номера само на загрял двигател. Ако въобще е VANOS-a по-скоро са О-пръстените или гарнитурите ...

Изображение

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Мнение от dbanchev » 01 Юни 2009, 14:44

Проблема е решен! След смяна на датчици колянов и разпределителен вал и клапана за рециркулация за горивни пари+ изчистване на всички грешки моят любимец отново е в играта и работи по добре от всякога! Благодаря на всички колеги дали мнение по темата! :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 01 Юни 2009, 14:46

dbanchev написа:Проблема е решен! След смяна на датчици колянов и разпределителен вал и клапана за рециркулация за горивни пари+ изчистване на всички грешки моят любимец отново е в играта и работи по добре от всякога! Благодаря на всички колеги дали мнение по темата! :bchug:


Колега я кажи тоя клапан колко го купи? и моя го вади като грешка ама пък не ми прави проблем колата :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 01 Юни 2009, 14:51

dbanchev написа:Проблема е решен! След смяна на датчици колянов и разпределителен вал и клапана за рециркулация за горивни пари+ изчистване на всички грешки моят любимец отново е в играта и работи по добре от всякога! Благодаря на всички колеги дали мнение по темата! :bchug:

най вероятно проблема ти е бил само в 1 от тия 3 неща ,но майстора си е търсел работа ...


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Мнение от dbanchev » 01 Юни 2009, 15:45

Ами клапана го взех за 120лв, майстора е братовчед ми не ме е набутал всички тези неща си бяха заминали колата беше труп преди да ги сменя! Може клапана да не е бил фатален, но реших все пак да го сменя, а датчиците бяха заминали на 100%.
Последна промяна dbanchev на 01 Юни 2009, 15:48, променена общо 1 път

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook