Искам да питам за дебитомера

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 21:47

и още нещо,можеш ли да ми обесниш след като според теб колата ще е мног зле без дебитомер,ЗАЩО такъв липсва на стария мотор?как работи този мотор според теб без дебитомер и той е така измислен от завода??? еми аз като МАЙСТОР ДЕТО НЕРАЗБИРА мога да ти обесня че налягането на турбото и пресмятането на горивото се прави от други датчици затова и инженерите от БМВ са сметнали за излишно да ползват мас метър,те го използват вече в по-следващите години (97г-->)кадето навлиза ЕВРО3 изискванията за вредни емисий,ТДС мотора трябва да покрие тези изисквания и се налага чрез мас метър да се постигне оптималната горивна смес в която ще има най-малко вредни емисий и ще е по-икономичен,както казах и по-горе дебитомера на този мотор служи за точно определяне на оптималната горивна смес,защото от 97г на пазара излиза вече и комон-рейл мотор който е измислен от италианците с възможно най-ниските емисий и разход на гориво,затова и колите който са още по-нови им се налага да покриват вече ЕВРО4 и други изисквания и затова те са доста ограничени софтуерно :idea: :idea: :idea: когато дебитомера е развален и е със включена букса той обърква ЕКУ-то и тогава се получават аномалийте :idea:

П.с който и да тръгне да спори,нека си помисли защо стария ТДС няма дебитомер а новия има и да обесни по-добре от мен :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 22:06

Воденичаров написа:Може ли чисто приятелски да те помоля да ми обясниш тдс с разкачен дебитомер как би се държал при преминаване на проход примерно, или изкачване на някакъв планински път, където надморската височина се изменя значително, следователно и въздуха се разрежда и т.н. Осреднените стойности на аварийния режим за каква надморска височина са? Пробвал ли си да изкачваш баир с натоварен с хора и багаж тдс с откачен дебитомер? Ако си, значи си усетил пауъра в оборотите където по принцип е максималния въртящ момент. Е как беше? Няма разлика нали?
чисто приятелски ти обеснявам,разликата ще е минимална имайки предвид че дебитомера не мери надморското развище :idea: за меренето на разредения въздух си прав,ама май не разбираш че в този случай всяка турбо кола няма да върви като като хората,имайки предвид че е натоварена + байр + липсата на кислород,тя даже и през деня когато темперетурите са високи страда от липса на мощност имнно поради факта че темперетурата на въздуха е по-висока и тогава той е по-разреден :idea: значи според теб ако поставим предния мотор кайто няма дебитомер,на същото положение,кво прай на тоз байр умира ли?как върви тогава тази кола?дай някакво по-логично обеснение от мойто :?:

П.с и самия факт че пишеш че си карал колата месец без дебитомер,кво е станало как си я карал тази кола след като е била много зле :?: отговора е че не е била толкова голяма разликата щом си я карал ;) и като имаме предвид че пътуваш :) ако беше някой друг модел примерно 2.0д;2.5д;3.0д нямаше да караш и един час ;)
Последна промяна VRPerformance на 28 Апр 2009, 22:20, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1932
Регистриран на: 1.02.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 730д
Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5

искам да питам за дебитомера

Мнение от Пресиян Василев » 28 Апр 2009, 22:19

От 7-8 години карам автомобили с ТДС мотор на бмв и опел омега ,сега карам Е39 от гр.Габрово сьм,имам Дизел сервиз които не е голям сервиз но профилирано се занимава с ДИЗЕЛОВИ автомобили,Така по вьпроса имал сьм омеги сьс и без дебитомер ,това което карам сега е с дебитомер.разлика в ускорението НЯМА.стария мотор ползва датчик за температурата на входящия вьздух монтиран непосредсвено до 1 цилиндьр вьрху всмукателния колектор.но колегата абсолютно е прав че дебитомера е просто за покриване на евро изисквания и специално при този мотор е поставен за парлама.Дори Омегите след 1996 година се водят х25дт а тези преди само 25дт.тоест са с по голям катализатор и дебитомер като покриват стандарта евро 2. но разлика в двигатела и компютяра няма всичките след 95 са ДДЕ 2.1

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 28 Апр 2009, 22:20

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 17:36, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 28 Апр 2009, 22:25

VRPerformance написа:
Воденичаров написа:Може ли чисто приятелски да те помоля да ми обясниш тдс с разкачен дебитомер как би се държал при преминаване на проход примерно, или изкачване на някакъв планински път, където надморската височина се изменя значително, следователно и въздуха се разрежда и т.н. Осреднените стойности на аварийния режим за каква надморска височина са? Пробвал ли си да изкачваш баир с натоварен с хора и багаж тдс с откачен дебитомер? Ако си, значи си усетил пауъра в оборотите където по принцип е максималния въртящ момент. Е как беше? Няма разлика нали?
чисто приятелски ти обеснявам,разликата ще е минимална имайки предвид че дебитомера не мери надморското развище :idea: за меренето на разредения въздух си прав,ама май не разбираш че в този случай всяка турбо кола няма да върви като като хората,имайки предвид че е натоварена + байр + липсата на кислород,тя даже и през деня когато темперетурите са високи страда от липса на мощност имнно поради факта че темперетурата на въздуха е по-висока и тогава той е по-разреден :idea: значи според теб,предния мотор като няма дебитомер,кво прай на тоз байр умира ли?


Че не мери надморското равнище е ясно, но то е пряко свързано с разредения въздух :idea: Искаш да кажеш, че екуто си взима някаква стойност да кажем 400 за определени обороти, за нея си има някаква стойност за горивото и няма значение дали реалната стойност всъщмост е 300 или 500. Това количество гориво е универсално... добре, както и да е :)
Относно е34 и по-старите е36 предпополагам че не са със същото еку като е39. е34 си ги смята тея хави косвено чрез температурен сензор и мап. То не работи постоянно в арариен режим, нали. По твоята логика като разкача дебитомера, екуто си вика дай ся да ползвам термометъра и мап сензора за сензорна двойка кат при е34.

За съжаление не разполагам с G-тек, но като намеря време ще измисля как да замеря колата с и без дебитомер. Може и с 2 коли да го направим за достоверност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 28 Апр 2009, 22:26

WALL написа:
VRPerformance написа:
... защо стария ТДС няма дебитомер а новия има и да обесни по-добре от мен :idea:


Ами стария има МАП .....


е39 също има мап.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 22:37

WALL написа:
VRPerformance написа:
... защо стария ТДС няма дебитомер а новия има и да обесни по-добре от мен :idea:


Ами стария има МАП .....
а новия няма така ли :shock: и двата имат МАП,мас метъра немери налягане а и турбото несе управлява електронно и МАП просто е нужен, а и самото наименование MAP manifolt absolute pressure sensor трябва да ти стане ясно за какво служи и че няма друг датчик който да мери налягането :) ако беше така колите нямаше да имат Барометрични сенсори(който мерят морското равнище),нямаше да имат МАП,а само по един дебитомер :mhihi:

П.с грешката по БМВ за повреден МАП е 54, и той мери както налягането на турбото така и атмосферното налягане :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 28 Апр 2009, 22:44

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 17:36, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 22:46

Воденичаров написа:
VRPerformance написа:
Воденичаров написа:Може ли чисто приятелски да те помоля да ми обясниш тдс с разкачен дебитомер как би се държал при преминаване на проход примерно, или изкачване на някакъв планински път, където надморската височина се изменя значително, следователно и въздуха се разрежда и т.н. Осреднените стойности на аварийния режим за каква надморска височина са? Пробвал ли си да изкачваш баир с натоварен с хора и багаж тдс с откачен дебитомер? Ако си, значи си усетил пауъра в оборотите където по принцип е максималния въртящ момент. Е как беше? Няма разлика нали?
чисто приятелски ти обеснявам,разликата ще е минимална имайки предвид че дебитомера не мери надморското развище :idea: за меренето на разредения въздух си прав,ама май не разбираш че в този случай всяка турбо кола няма да върви като като хората,имайки предвид че е натоварена + байр + липсата на кислород,тя даже и през деня когато темперетурите са високи страда от липса на мощност имнно поради факта че темперетурата на въздуха е по-висока и тогава той е по-разреден :idea: значи според теб,предния мотор като няма дебитомер,кво прай на тоз байр умира ли?


Че не мери надморското равнище е ясно, но то е пряко свързано с разредения въздух :idea: Искаш да кажеш, че екуто си взима някаква стойност да кажем 400 за определени обороти, за нея си има някаква стойност за горивото и няма значение дали реалната стойност всъщмост е 300 или 500. Това количество гориво е универсално... добре, както и да е :)
Относно е34 и по-старите е36 предпополагам че не са със същото еку като е39. е34 си ги смята тея хави косвено чрез температурен сензор и мап. То не работи постоянно в арариен режим, нали. По твоята логика като разкача дебитомера, екуто си вика дай ся да ползвам термометъра и мап сензора за сензорна двойка кат при е34.

За съжаление не разполагам с G-тек, но като намеря време ще измисля как да замеря колата с и без дебитомер. Може и с 2 коли да го направим за достоверност.
сега отворих сервизната програма на БМВ за да се подсигуря в знанията си!!! дебитомера следи и корегира до малки граници,той служи освен за корекция на оптималното гориво допълвам работата и на ЕГР-клапана,точно с цел ЕКОЛОГИЯ :!: допълнителните пресмятания за разреждането на въздуха се правят посредством показанията на МАП сенсора който както казах следи и налягането на турбото и това на атмосферата,затова и неговото място не е забит в колекторите а отстрани до тях :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: София

Мнение от wmb » 28 Апр 2009, 22:48

ебати и дебитомера :D направо книга може да напишете :D
за разлика в компютрите при тези с и без дебитомер има и то огромна, :arrow: значи мога да си сложа компютър от E34,Е36 на Е39 и да си продам дебитомера :D ще съм на далавера, колата не става за каране без дебитомер направо е куц кон, лятото на пуснат климатик не можеш да тръгнеш

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 23:10

wmb написа:ебати и дебитомера :D направо книга може да напишете :D
за разлика в компютрите при тези с и без дебитомер има и то огромна, :arrow: значи мога да си сложа компютър от E34,Е36 на Е39 и да си продам дебитомера :D ще съм на далавера, колата не става за каране без дебитомер направо е куц кон, лятото на пуснат климатик не можеш да тръгнеш
разликата в компютрите има,освен че почват да използват EWS система,почват да използват и КАН шина и с това просто няма как да направиш необходимата интервенция :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: София

Мнение от wmb » 28 Апр 2009, 23:35

ще продам и EWS за какво ми е, при Е34 няма CAN и пак върви и има климатик и ABS е само ASC няма
разлика между ТДС Е34 и ТДС Е39 има и то не е малка особенно в ниските обороти до 2000

повече няма да пиша :arrow: явно хората които имат и са имали ТДС нищо не разбират само са се набутвали за разни дебитомери и други работи без да е имало слисъл да ги сменят.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 28 Апр 2009, 23:38

П.с и самия факт че пишеш че си карал колата месец без дебитомер,кво е станало как си я карал тази кола след като е била много зле Question отговора е че не е била толкова голяма разликата щом си я карал Wink и като имаме предвид че пътуваш Smile ако беше някой друг модел примерно 2.0д;2.5д;3.0д нямаше да караш и един час Wink


Нямам предвид, че колата не може да се движи, а че става осезаемо по-бавна. На баир трудно се катери на 2000-2500 оборота, ами иска 3500 и т.н. На празна кола на равно по не се усеща, макар че пак беше по лагава и нямаше тласък на 2200 оборота. Както и да е, ако ти се занимава пробвай по-обстойно, ама не градско каране на 1,2,3 скорост а виж как се наема да изпреварва на 5-та и как катери нагорнище.
За 2.0. 2.5 и 3.0 не съм запознат как стоят нещата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 29 Апр 2009, 10:51

Воденичаров написа:
П.с и самия факт че пишеш че си карал колата месец без дебитомер,кво е станало как си я карал тази кола след като е била много зле Question отговора е че не е била толкова голяма разликата щом си я карал Wink и като имаме предвид че пътуваш Smile ако беше някой друг модел примерно 2.0д;2.5д;3.0д нямаше да караш и един час Wink


Нямам предвид, че колата не може да се движи, а че става осезаемо по-бавна. На баир трудно се катери на 2000-2500 оборота, ами иска 3500 и т.н. На празна кола на равно по не се усеща, макар че пак беше по лагава и нямаше тласък на 2200 оборота. Както и да е, ако ти се занимава пробвай по-обстойно, ама не градско каране на 1,2,3 скорост а виж как се наема да изпреварва на 5-та и как катери нагорнище.
За 2.0. 2.5 и 3.0 не съм запознат как стоят нещата.
ами аз имам точно обратното в предвид,защото друго DDE няма да можеш да караш един месец без дебитомер,аз правя точно сравнение с други коли,на който разлика със и без дебитомер найстена е огромна,а примерно има толкова хора който могат да си купят такова е39 с развален дебитомер и дане разберат даже,докато не седне някой който е карал със здрав ;) а и факта че няма друг мотор който да го има и без дебитомер и пак да си върви може да ти стане ясно че разликата е минимална :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 29 Апр 2009, 11:05

wmb написа:ще продам и EWS за какво ми е, при Е34 няма CAN и пак върви и има климатик и ABS е само ASC няма
разлика между ТДС Е34 и ТДС Е39 има и то не е малка особенно в ниските обороти до 2000

повече няма да пиша :arrow: явно хората които имат и са имали ТДС нищо не разбират само са се набутвали за разни дебитомери и други работи без да е имало слисъл да ги сменят.
никаде несъм писал че някой се е набутал :idea: или че трябва да караш без дебитомер :idea: става дума за това че колата ти няма да умре ако го няма дебитомера и ще можеш да я караш,както воденичаров я е карал един месец :idea: аз съм човек който набляга и на дребните детайли за да може една кола да е перфектна и клиента да е доволен :idea:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook