Искам да питам за дебитомера
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
и още нещо,можеш ли да ми обесниш след като според теб колата ще е мног зле без дебитомер,ЗАЩО такъв липсва на стария мотор?как работи този мотор според теб без дебитомер и той е така измислен от завода??? еми аз като МАЙСТОР ДЕТО НЕРАЗБИРА мога да ти обесня че налягането на турбото и пресмятането на горивото се прави от други датчици затова и инженерите от БМВ са сметнали за излишно да ползват мас метър,те го използват вече в по-следващите години (97г-->)кадето навлиза ЕВРО3 изискванията за вредни емисий,ТДС мотора трябва да покрие тези изисквания и се налага чрез мас метър да се постигне оптималната горивна смес в която ще има най-малко вредни емисий и ще е по-икономичен,както казах и по-горе дебитомера на този мотор служи за точно определяне на оптималната горивна смес,защото от 97г на пазара излиза вече и комон-рейл мотор който е измислен от италианците с възможно най-ниските емисий и разход на гориво,затова и колите който са още по-нови им се налага да покриват вече ЕВРО4 и други изисквания и затова те са доста ограничени софтуерно
когато дебитомера е развален и е със включена букса той обърква ЕКУ-то и тогава се получават аномалийте
П.с който и да тръгне да спори,нека си помисли защо стария ТДС няма дебитомер а новия има и да обесни по-добре от мен




П.с който и да тръгне да спори,нека си помисли защо стария ТДС няма дебитомер а новия има и да обесни по-добре от мен

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
чисто приятелски ти обеснявам,разликата ще е минимална имайки предвид че дебитомера не мери надморското развищеВоденичаров написа:Може ли чисто приятелски да те помоля да ми обясниш тдс с разкачен дебитомер как би се държал при преминаване на проход примерно, или изкачване на някакъв планински път, където надморската височина се изменя значително, следователно и въздуха се разрежда и т.н. Осреднените стойности на аварийния режим за каква надморска височина са? Пробвал ли си да изкачваш баир с натоварен с хора и багаж тдс с откачен дебитомер? Ако си, значи си усетил пауъра в оборотите където по принцип е максималния въртящ момент. Е как беше? Няма разлика нали?



П.с и самия факт че пишеш че си карал колата месец без дебитомер,кво е станало как си я карал тази кола след като е била много зле




Последна промяна VRPerformance на 28 Апр 2009, 22:20, променена общо 1 път
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
искам да питам за дебитомера
От 7-8 години карам автомобили с ТДС мотор на бмв и опел омега ,сега карам Е39 от гр.Габрово сьм,имам Дизел сервиз които не е голям сервиз но профилирано се занимава с ДИЗЕЛОВИ автомобили,Така по вьпроса имал сьм омеги сьс и без дебитомер ,това което карам сега е с дебитомер.разлика в ускорението НЯМА.стария мотор ползва датчик за температурата на входящия вьздух монтиран непосредсвено до 1 цилиндьр вьрху всмукателния колектор.но колегата абсолютно е прав че дебитомера е просто за покриване на евро изисквания и специално при този мотор е поставен за парлама.Дори Омегите след 1996 година се водят х25дт а тези преди само 25дт.тоест са с по голям катализатор и дебитомер като покриват стандарта евро 2. но разлика в двигатела и компютяра няма всичките след 95 са ДДЕ 2.1
- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
VRPerformance написа:чисто приятелски ти обеснявам,разликата ще е минимална имайки предвид че дебитомера не мери надморското развищеВоденичаров написа:Може ли чисто приятелски да те помоля да ми обясниш тдс с разкачен дебитомер как би се държал при преминаване на проход примерно, или изкачване на някакъв планински път, където надморската височина се изменя значително, следователно и въздуха се разрежда и т.н. Осреднените стойности на аварийния режим за каква надморска височина са? Пробвал ли си да изкачваш баир с натоварен с хора и багаж тдс с откачен дебитомер? Ако си, значи си усетил пауъра в оборотите където по принцип е максималния въртящ момент. Е как беше? Няма разлика нали?за меренето на разредения въздух си прав,ама май не разбираш че в този случай всяка турбо кола няма да върви като като хората,имайки предвид че е натоварена + байр + липсата на кислород,тя даже и през деня когато темперетурите са високи страда от липса на мощност имнно поради факта че темперетурата на въздуха е по-висока и тогава той е по-разреден
значи според теб,предния мотор като няма дебитомер,кво прай на тоз байр умира ли?
Че не мери надморското равнище е ясно, но то е пряко свързано с разредения въздух


Относно е34 и по-старите е36 предпополагам че не са със същото еку като е39. е34 си ги смята тея хави косвено чрез температурен сензор и мап. То не работи постоянно в арариен режим, нали. По твоята логика като разкача дебитомера, екуто си вика дай ся да ползвам термометъра и мап сензора за сензорна двойка кат при е34.
За съжаление не разполагам с G-тек, но като намеря време ще измисля как да замеря колата с и без дебитомер. Може и с 2 коли да го направим за достоверност.
- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
WALL написа:VRPerformance написа:
... защо стария ТДС няма дебитомер а новия има и да обесни по-добре от мен
Ами стария има МАП .....
е39 също има мап.
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
а новия няма така лиWALL написа:VRPerformance написа:
... защо стария ТДС няма дебитомер а новия има и да обесни по-добре от мен
Ами стария има МАП .....



П.с грешката по БМВ за повреден МАП е 54, и той мери както налягането на турбото така и атмосферното налягане

- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
сега отворих сервизната програма на БМВ за да се подсигуря в знанията си!!! дебитомера следи и корегира до малки граници,той служи освен за корекция на оптималното гориво допълвам работата и на ЕГР-клапана,точно с цел ЕКОЛОГИЯВоденичаров написа:VRPerformance написа:чисто приятелски ти обеснявам,разликата ще е минимална имайки предвид че дебитомера не мери надморското развищеВоденичаров написа:Може ли чисто приятелски да те помоля да ми обясниш тдс с разкачен дебитомер как би се държал при преминаване на проход примерно, или изкачване на някакъв планински път, където надморската височина се изменя значително, следователно и въздуха се разрежда и т.н. Осреднените стойности на аварийния режим за каква надморска височина са? Пробвал ли си да изкачваш баир с натоварен с хора и багаж тдс с откачен дебитомер? Ако си, значи си усетил пауъра в оборотите където по принцип е максималния въртящ момент. Е как беше? Няма разлика нали?за меренето на разредения въздух си прав,ама май не разбираш че в този случай всяка турбо кола няма да върви като като хората,имайки предвид че е натоварена + байр + липсата на кислород,тя даже и през деня когато темперетурите са високи страда от липса на мощност имнно поради факта че темперетурата на въздуха е по-висока и тогава той е по-разреден
значи според теб,предния мотор като няма дебитомер,кво прай на тоз байр умира ли?
Че не мери надморското равнище е ясно, но то е пряко свързано с разредения въздухИскаш да кажеш, че екуто си взима някаква стойност да кажем 400 за определени обороти, за нея си има някаква стойност за горивото и няма значение дали реалната стойност всъщмост е 300 или 500. Това количество гориво е универсално... добре, както и да е
![]()
Относно е34 и по-старите е36 предпополагам че не са със същото еку като е39. е34 си ги смята тея хави косвено чрез температурен сензор и мап. То не работи постоянно в арариен режим, нали. По твоята логика като разкача дебитомера, екуто си вика дай ся да ползвам термометъра и мап сензора за сензорна двойка кат при е34.
За съжаление не разполагам с G-тек, но като намеря време ще измисля как да замеря колата с и без дебитомер. Може и с 2 коли да го направим за достоверност.


ебати и дебитомера
направо книга може да напишете
за разлика в компютрите при тези с и без дебитомер има и то огромна,
значи мога да си сложа компютър от E34,Е36 на Е39 и да си продам дебитомера
ще съм на далавера, колата не става за каране без дебитомер направо е куц кон, лятото на пуснат климатик не можеш да тръгнеш


за разлика в компютрите при тези с и без дебитомер има и то огромна,


- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
разликата в компютрите има,освен че почват да използват EWS система,почват да използват и КАН шина и с това просто няма как да направиш необходимата интервенцияwmb написа:ебати и дебитомеранаправо книга може да напишете
![]()
за разлика в компютрите при тези с и без дебитомер има и то огромна,значи мога да си сложа компютър от E34,Е36 на Е39 и да си продам дебитомера
ще съм на далавера, колата не става за каране без дебитомер направо е куц кон, лятото на пуснат климатик не можеш да тръгнеш

ще продам и EWS за какво ми е, при Е34 няма CAN и пак върви и има климатик и ABS е само ASC няма
разлика между ТДС Е34 и ТДС Е39 има и то не е малка особенно в ниските обороти до 2000
повече няма да пиша
явно хората които имат и са имали ТДС нищо не разбират само са се набутвали за разни дебитомери и други работи без да е имало слисъл да ги сменят.
разлика между ТДС Е34 и ТДС Е39 има и то не е малка особенно в ниските обороти до 2000
повече няма да пиша

- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
П.с и самия факт че пишеш че си карал колата месец без дебитомер,кво е станало как си я карал тази кола след като е била много зле Question отговора е че не е била толкова голяма разликата щом си я карал Wink и като имаме предвид че пътуваш Smile ако беше някой друг модел примерно 2.0д;2.5д;3.0д нямаше да караш и един час Wink
Нямам предвид, че колата не може да се движи, а че става осезаемо по-бавна. На баир трудно се катери на 2000-2500 оборота, ами иска 3500 и т.н. На празна кола на равно по не се усеща, макар че пак беше по лагава и нямаше тласък на 2200 оборота. Както и да е, ако ти се занимава пробвай по-обстойно, ама не градско каране на 1,2,3 скорост а виж как се наема да изпреварва на 5-та и как катери нагорнище.
За 2.0. 2.5 и 3.0 не съм запознат как стоят нещата.
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
ами аз имам точно обратното в предвид,защото друго DDE няма да можеш да караш един месец без дебитомер,аз правя точно сравнение с други коли,на който разлика със и без дебитомер найстена е огромна,а примерно има толкова хора който могат да си купят такова е39 с развален дебитомер и дане разберат даже,докато не седне някой който е карал със здравВоденичаров написа:П.с и самия факт че пишеш че си карал колата месец без дебитомер,кво е станало как си я карал тази кола след като е била много зле Question отговора е че не е била толкова голяма разликата щом си я карал Wink и като имаме предвид че пътуваш Smile ако беше някой друг модел примерно 2.0д;2.5д;3.0д нямаше да караш и един час Wink
Нямам предвид, че колата не може да се движи, а че става осезаемо по-бавна. На баир трудно се катери на 2000-2500 оборота, ами иска 3500 и т.н. На празна кола на равно по не се усеща, макар че пак беше по лагава и нямаше тласък на 2200 оборота. Както и да е, ако ти се занимава пробвай по-обстойно, ама не градско каране на 1,2,3 скорост а виж как се наема да изпреварва на 5-та и как катери нагорнище.
За 2.0. 2.5 и 3.0 не съм запознат как стоят нещата.


- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
никаде несъм писал че някой се е набуталwmb написа:ще продам и EWS за какво ми е, при Е34 няма CAN и пак върви и има климатик и ABS е само ASC няма
разлика между ТДС Е34 и ТДС Е39 има и то не е малка особенно в ниските обороти до 2000
повече няма да пишаявно хората които имат и са имали ТДС нищо не разбират само са се набутвали за разни дебитомери и други работи без да е имало слисъл да ги сменят.




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани