Има ли Е36 лампа на инжекцията?-ВЕЧЕ ИМА DIY - CHECK ENGINE
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Качил съм темата в полезни, щепомол автора на темата да си редактира първия пост и да го оформи като DIY.
Tова е доста полезно, а се постига с много малка интервенция.
На мен ми е интересно защо взимаш отделен плюс и тн.
При положение , че най вероятно на цокъла на таблото си има такъв.
Би трябвало да липсвам само въпросният кабел ор ЕКУ-то до таблото
Tова е доста полезно, а се постига с много малка интервенция.
На мен ми е интересно защо взимаш отделен плюс и тн.
При положение , че най вероятно на цокъла на таблото си има такъв.
Би трябвало да липсвам само въпросният кабел ор ЕКУ-то до таблото


- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
vld написа:Качил съм темата в полезни, щепомол автора на темата да си редактира първия пост и да го оформи като DIY.
Tова е доста полезно, а се постига с много малка интервенция.
На мен ми е интересно защо взимаш отделен плюс и тн.
При положение , че най вероятно на цокъла на таблото си има такъв.
Би трябвало да липсвам само въпросният кабел ор ЕКУ-то до таблото
Взимам друг + защото не бях сигурен как да го направя по нормалния начин без да оплескам нещо. Мерих с мултицета ама ..... За най безопасно го направих изолирано от таблото.
Ако някой разбере каде в буксата на таблото да се трябва да се свърже "8-ми пин" нека сподели.
shengi написа:За м40 ще стане ли това нещо ? Че гледам си струва да се пусне кабелче ... ?Някой пробвал ли го е на такъв двигател ?
Ще стане!

vld написа:Tова е доста полезно, а се постига с много малка интервенция.
На мен ми е интересно защо взимаш отделен плюс и тн.
При положение , че най вероятно на цокъла на таблото си има такъв.
Би трябвало да липсвам само въпросният кабел ор ЕКУ-то до таблото
Аз го пробвах и с постоянен +не само на контакт пак светва само на контакт екюто оправлява импулса и лампата светва пак само на контакт така че
+ е по желание!успех!
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
stasi написа:vld написа:Tова е доста полезно, а се постига с много малка интервенция.
На мен ми е интересно защо взимаш отделен плюс и тн.
При положение , че най вероятно на цокъла на таблото си има такъв.
Би трябвало да липсвам само въпросният кабел ор ЕКУ-то до таблото
Аз го пробвах и с постоянен +не само на контакт пак светва само на контакт екюто оправлява импулса и лампата светва пак само на контакт така че
+ е по желание!успех!
Като е на постоянен не изгасва веднага лампата ами свети още няколко сек след като извадиш ключа. И това вече го писах.


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Kолеги , бях обещал да проверя на кои пинове излизат пътеките на лампата Check Engine .....
Значи... пиновете , които са свъразни с тази лампа са 23-ти и 16-ти от бялата букса на таблото (тази която се пада от дясно на таблото, понеже от зад са три - бяла , синя и черна....). 23-ти пин е маса , проверил съм го 100% дава верига със масата на купето (кабелчето в буксата е кафяво със зелена ивица). 16-ти пин е "активния" , на самата бяла букса точно там липсва метално пинче (гнезденцето е празно) и според мен точно там трябва да се вкара кабелчето , което идва от 8-ми пин на ЕКУ-то. Тук обаче на мен лично ми изниква едно въпросче ... Колегата mihal , казва , че освен "активния" кабел , който идва от 8-ми пин , тегли и + допълнително .... за какво е необходим този + ?! След като се предполага , че крушката би трябвало от една страна да е вързана на маса и + примерно да се подава на импулси от ЕКУ-то и лампичката да светва , когато ЕКУ-то подаде импулса ...примерно ... След като и на самото табло , така или иначе единия край на крушката отива на маса , а другия е оставен "празен" примерно за да се подаде от някъде (в случая примерно от 8-ми пин на ЕКУ-то). Аз ще пробвам да подам само от ЕКУ-то кабелчето на 16 -ти пин на буксата и ще видя какъв ще бъде резултата , това ще го направя скоро , тъй като така или иначе съм свалил цялото табло на колата , понеже си правя друг ремонт по колата и ще напрявя и това и ще направя и снимки.

Значи... пиновете , които са свъразни с тази лампа са 23-ти и 16-ти от бялата букса на таблото (тази която се пада от дясно на таблото, понеже от зад са три - бяла , синя и черна....). 23-ти пин е маса , проверил съм го 100% дава верига със масата на купето (кабелчето в буксата е кафяво със зелена ивица). 16-ти пин е "активния" , на самата бяла букса точно там липсва метално пинче (гнезденцето е празно) и според мен точно там трябва да се вкара кабелчето , което идва от 8-ми пин на ЕКУ-то. Тук обаче на мен лично ми изниква едно въпросче ... Колегата mihal , казва , че освен "активния" кабел , който идва от 8-ми пин , тегли и + допълнително .... за какво е необходим този + ?! След като се предполага , че крушката би трябвало от една страна да е вързана на маса и + примерно да се подава на импулси от ЕКУ-то и лампичката да светва , когато ЕКУ-то подаде импулса ...примерно ... След като и на самото табло , така или иначе единия край на крушката отива на маса , а другия е оставен "празен" примерно за да се подаде от някъде (в случая примерно от 8-ми пин на ЕКУ-то). Аз ще пробвам да подам само от ЕКУ-то кабелчето на 16 -ти пин на буксата и ще видя какъв ще бъде резултата , това ще го направя скоро , тъй като така или иначе съм свалил цялото табло на колата , понеже си правя друг ремонт по колата и ще напрявя и това и ще направя и снимки.





- sobiss
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.08.2008
- Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
- Пол: Мъж
- Кара: Compact m43tu
- Мечтае да кара: E28
И на мен не ми става ясно, защо е постоянния плюс от контакт
По този начин тая лампа ще свети постоянно

По този начин тая лампа ще свети постоянно

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
sobiss написа:И на мен не ми става ясно, защо е постоянния плюс от контакт![]()
По този начин тая лампа ще свети постоянно
не баш постоянно.. само в някой случай свети когато си извадил ключа , но то е за секунди....
metodi80 утре ще ти отговоря че ся съм пил 2 ракии брат и ми трябва време да осмисля


- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Определено ще направя тая интервенция-полезна е,а не е трудна за изпълнение!
Но,ето какво мисля по отношение на неясното положение относно свързването на лампата на таблото:Ако системката работи така,както я е свързал Михал-значи импулсите на 8-ми пин на DME-то са с отрицателен потенциал (лампата е с постоянен "+" и на 8-ми пин на DME-то в нормално състояние също е налице +12V.Когато има импулс - 0V на 8-ми пин и лампата светва).Сега обаче не ми е ясно,защо на 23-ти пин на буксата са дали маса и по принцип защо не са направили действаща тази полезна екстра,при положение,че дори DME-то "вади" импулси?
Края на седмицата ще съм свободен и ще видя тая работа.Ако работи така,както го е свързал Михал-решението е просто!Режите кабела свързващ 23-ти пин с маса и го прехвърляте на 2-ри контакт.Свързвате 8-ми пин от DME-то с 16-ти на буксата и готово!Щом го осъществя-ще пиша!
Но,ето какво мисля по отношение на неясното положение относно свързването на лампата на таблото:Ако системката работи така,както я е свързал Михал-значи импулсите на 8-ми пин на DME-то са с отрицателен потенциал (лампата е с постоянен "+" и на 8-ми пин на DME-то в нормално състояние също е налице +12V.Когато има импулс - 0V на 8-ми пин и лампата светва).Сега обаче не ми е ясно,защо на 23-ти пин на буксата са дали маса и по принцип защо не са направили действаща тази полезна екстра,при положение,че дори DME-то "вади" импулси?
Края на седмицата ще съм свободен и ще видя тая работа.Ако работи така,както го е свързал Михал-решението е просто!Режите кабела свързващ 23-ти пин с маса и го прехвърляте на 2-ри контакт.Свързвате 8-ми пин от DME-то с 16-ти на буксата и готово!Щом го осъществя-ще пиша!

- radosi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 19.06.2007
- Местоположение: София-Duesseldorf
Ебаси аз пък си имам такава лампа на моя компакт. може би щото е последните години .. и ако извадя някои от чаркалаците и запаля и светла лампата и за някои от тях ми светва и ASC+T лампата.
Ако тъщата върти дупе, щерка и си заслужава инвестицията
Ако колата си върти задницата значи си заслужава емблемата!

Ако колата си върти задницата значи си заслужава емблемата!
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
radosi написа:Ебаси аз пък си имам такава лампа на моя компакт. може би щото е последните години .. и ако извадя някои от чаркалаците и запаля и светла лампата и за някои от тях ми светва и ASC+T лампата.
Ми щом имаш , можеш да удариш едно рамо по изясняване на схемата.
Демек да свалиш таблото и да кажеш къде е ключа от палатката


- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
ned_gm28 - аз не бих се бъркал така че таблото е сложно и сигурно ще оплескаш нещо, това 23 мисля че беше свързано и с други пинове
metodi80 - няма да стане така щото от компа идва "–"

metodi80 - няма да стане така щото от компа идва "–"

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
mihal написа:ned_gm28 - аз не бих се бъркал така че таблото е сложно и сигурно ще оплескаш нещо, това 23 мисля че беше свързано и с други пинове![]()
metodi80 - няма да стане така щото от компа идва "–"
Значи то е ясно че 23 пин е свързан и с други пинове и то с доста не само по таблото а и на всякъде по колата , тъй като това така или иначе е маса , така че тоя пин на практика е свързан на всякъде , де що има маса по колата. Като пример мога да дам , че специално по таблото има още няколко пина ,които са на маса - 19 пин от синята букса например. А ако имаш предвид , че ще прекъсне някоя верига , прекъсвайки пътеката към 23-ти пин , то това на практика няма как да се разбере понеже таблото мисля , че е двустранно фолирано (демек текат пътеки и от едната и от другата страна и на практика е трудно да бъде проследена дадена пътека дали свършва в пина или прави верига и с друга).
За това , че от компа идва минус ... ти сигурен ли си ... мерил ли си с мултицет да видиш какъв е потенциала (положителен или отрицателен)?
В крайна сметка ако е така , то защо тогва все пак лампата фабрично е направена да бъде от едната страна на маса ?! Този факт не е за подценяване , но за да не гадаеме излищно аз също като почна да го правя това , ще пробвам и ще пиша с подробна и изчерпателна информация !
- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
имам схема на таблото /от Bmw 3 E36 Bentley Service Manual 1992-98.pdf/ пин 23 на конектор А , другия извод на лампата check е 16 на конектор А , тя трябва да отиде на 8ми пин на ецу-то - цвета е - сив . Вижда се че има диод на 23 който ще позволява да мине само "+" през лампата към "-" на 16ти пин "-" за да се затвори веригата и да светне лампата.
вижда се и на схемата че 23 на конект А идва от бушон 27 - 5А, + при контакт

вижда се и на схемата че 23 на конект А идва от бушон 27 - 5А, + при контакт


Последна промяна mitrax на 29 Апр 2009, 9:47, променена общо 3 пъти

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани