Искам да питам за дебитомера

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Мнение от nightdriver » 28 Апр 2009, 12:42

здравейте колеги,
около месец карах без дебитомер или по -точно с не програмиран дебитомер и колата пушеше при ускорение /ако това беше ускорение/ много мудна. иначе увеличение на разхода не усетих.
отидох при майстор,който го програмира /изчисти някаква грешка на самия дебитметър/ след което колата спря да пуши и намери подобаващото ускорение за един 3 литров мотор!
това беше при мен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 12:45

nightdriver написа:здравейте колеги,
около месец карах без дебитомер или по -точно с не програмиран дебитомер и колата пушеше при ускорение /ако това беше ускорение/ много мудна. иначе увеличение на разхода не усетих.
отидох при майстор,който го програмира /изчисти някаква грешка на самия дебитметър/ след което колата спря да пуши и намери подобаващото ускорение за един 3 литров мотор!
това беше при мен.
да но както обесних по-рано ти си с друг мотор друга електроника и нямаш нищо общо с ТДС,твоя дебитомер е на като на 320д 136кс и като се сменя с оригинален трябва да се препрограмира :idea:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 28 Апр 2009, 13:00

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 17:39, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 13:15

WALL написа:Колега моя опел е със борд компютър и всичко си показва, двигатела е X20XEV като този за който говориш.. технически грамотен човек съм и като теб съм го видял на практика... на моята кола която аз съм карал и и знам.... за тези двигатели има 3 вида ламбди... за мойта струва към 240 ( с 4 кабела е червен черен жълт и бял) ... може да се сложи и евтина, която само лъжи по някакъв начин със средни стойности.... Нямам намерение да споря... просто споделям.

Връщайки се по темата искам да кажа още веднъж на колегите, че изправния дебитомер при изправен двигател дори и ТДС подобрява изключително оптималната работа... т.е. товарните характеристики.
явно и сондата неси погледнал добре,ЧЕРВЕН КАБЕЛ НЯМА,ламбда сондите с четири кабела имат сив,черен и два бели кабела,ако твоята има червен значи е сменяна и то с някой китайски боклук,при мен сондата за калибрата е по-ефтина и то истинска,аз също нямам намерение да споря,просто споделих и че и аз съм забелязал че при ТДС разликата несе усеща толкова фрапантно като при други автомобили и повече служи както и ти се изрази за ''оптималната'' горивна смес и от там по-нисък разход и екология :idea: но несъм съгласен че колата ''умира'' ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 28 Апр 2009, 13:26

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 17:38, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 13:37

WALL написа:Напротив точно от оторизиран сервиз я чаках преди 3 години.... това за което ми говориш е евтиния вариант бяха по 100 лв ... ;)
Доста се разминават мненията ни колега аз говоря за автомобил който съм карал и тунинговал ремонтни бутала разстъргана глава спортна генерация и т.н. и т.н. Спирам да пиша! Поздрави.. със здраве!
hahah BOSCH сонди неса ефтиния вариант,те се монтират като първоначално вграждане в 99% от автомобилите,ефтиния вариант е ето този с червения кабел http://www.kosser.net/Products/Data/Tomco/006.gif
който явно ти имаш :mhihi: :mhihi: :mhihi: а bosch е ето това http://germancarscene.com/wp-content/up ... 3-4-08.jpg ,ако искаш може да поспорим и за ламбда сондите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 28 Апр 2009, 14:17

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 17:38, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 28 Апр 2009, 14:22

VRPerformance написа:
WALL написа:Напротив точно от оторизиран сервиз я чаках преди 3 години.... това за което ми говориш е евтиния вариант бяха по 100 лв ... ;)
Доста се разминават мненията ни колега аз говоря за автомобил който съм карал и тунинговал ремонтни бутала разстъргана глава спортна генерация и т.н. и т.н. Спирам да пиша! Поздрави.. със здраве!
hahah BOSCH сонди неса ефтиния вариант,те се монтират като първоначално вграждане в 99% от автомобилите,ефтиния вариант е ето този с червения кабел http://www.kosser.net/Products/Data/Tomco/006.gif
който явно ти имаш :mhihi: :mhihi: :mhihi: а bosch е ето това http://germancarscene.com/wp-content/up ... 3-4-08.jpg ,ако искаш може да поспорим и за ламбда сондите :mhihi:


Колега,много издребняваш вече ми се струва

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 14:28

WALL написа:Смешно ти е ама не знам защо.... мойта беше или сименс или GM... с тия дето показваш изобщо не гаснеше лампата на инжекцията.... пробвано да не мислиш че ме е сърбял г... да давам толкова пари за 1 пишка с 4 кабела и да ходя до Варна и да чакам за такава сонда.... ходих из гаража да търся старата, но явно е в склада някъде каширана.... ще я намеря и ще те осведомя кава е ! ;)
платинена е твойта,оригинал на GM,няма заместител на бош или на квато и да е друга марка,затова и написах че 99% от колите са с БОШ от завода,1% са такива като твоята и други подобни ;) много добре знам за какво говориш :) ама като ми каза червени кабели и жалти кабели :shock: ми заприлича на китайски :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 28 Апр 2009, 14:36

ми те на БМВ сименс системата и те имат червен и жълта кабел това прави ли ги китайски ???

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3352
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Мнение от spacepl » 28 Апр 2009, 14:38

VRPerformance написа:
WALL написа:Смешно ти е ама не знам защо.... мойта беше или сименс или GM... с тия дето показваш изобщо не гаснеше лампата на инжекцията.... пробвано да не мислиш че ме е сърбял г... да давам толкова пари за 1 пишка с 4 кабела и да ходя до Варна и да чакам за такава сонда.... ходих из гаража да търся старата, но явно е в склада някъде каширана.... ще я намеря и ще те осведомя кава е ! ;)
платинена е твойта,оригинал на GM,няма заместител на бош или на квато и да е друга марка,затова и написах че 99% от колите са с БОШ от завода,1% са такива като твоята и други подобни ;) много добре знам за какво говориш :) ама като ми каза червени кабели и жалти кабели :shock: ми заприлича на китайски :)


:) Сименс (и хелла) ламбда-сонда за М52Б20 е от както е направен мотора та чак до 98-ма някъде си е със червен, жълт, черен и бял кабел - по цвета на кабелите се различават титаниевите и циркониевите сонди (и в цената естествено), едните работят до волт, другите до 5 - Сименсовата електроника :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 14:51

anzak написа:ми те на БМВ сименс системата и те имат червен и жълта кабел това прави ли ги китайски ???
http://www.swistak.pl/z3505942,1,SONDA-LAMBDA-SIEMENS-5V-BMW-OPEL-VOLVO-NOWA-.html :idea: SIEMENS 5V ,ами попринцип китайските са много шарени,а иначе основните цветове са сив,лилав,черен,бял, сименса е жълт и червен....работят до 5в и се водят широколентови(wide band)
и опела за който тръгна спора сондата си е на БОШ а не като на колегата :idea: и там няма червен и жълт :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 28 Апр 2009, 18:55

gigov написа:Значи при мене случая беше следния:колата нямаше мощност придърпваще все едно че няма нафта на всички обороти без значение ниски или високи,на диагностика показа грешка дебитомер и никакви други грешки.При лек наклон не можеше да дигне повече от 100км /ч(един приятел с Е-220 дизел 96кс ме задминаваше когато си поискаше).Откачих и аз дебитомера придърпването изчезна обаче колата стана още по спъната.(Отначало придърпваше на моменти после почти постояно преди да я закарам на диагностика).Смених дебитомера с оригинален Пиербург и колата се оправи и от тогава проблеми с вървенето никакви а и със всичко останало .И аз не съм много бос технически,не съм майстор но горе долу разбирам нещата,за функцията на дебитомера има писано доста и тук и в другите форуми.Това беше моя проблем и решение и от опит ти казвам че разлика има и то голяма.
п.с и при други тдс с този проблем имаше разлика с или без него мисля че се обосновах
Поздрави


Колега и при мен беше същата ситуацията, но кои сме ние да спорим с майстора. Все пак той е карал такава кола и знае, че дебитомера е за икономия и екология.
Надявам се че някой ще ми обясни защо дебитомер показващ 300 вместо нормалното около 500 (да кажем мерни единици, не съм мяйстор и не разбирам) на 3000 оборота ме кара да не усещам кога колата си включва турбото, ускорява постепенно и бавно и при рязко натискане на педала се шашка и забива. Естествено щом майсторите не усещат разлика, може всички потребители с тдс които са сменяли дебитомер да са си въобразявали.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 19:36

ако прочетеш малко по-напред ще видиш че несъм единствения който не е усетил разлика ;) да беше прочел малко по-внимателно преди да се изкажеш :idea: един колега беше дал добър пример за каране с развален дебитомер с включена и изключена букса,ама кой да чете,ако е ТОТАЛНО наебан като твоя случай разлика ще има щото преебания дебитомер обърква ЕКУ-то,да беше пробвал да му изключиш буксата щеше да видиш че е по-добре без него отколкото с развален.Тръгваш да обиждаш а това не е добре :twisted: едва ли си имаш представа от тези единици,а се включваш да плюеш :idea: за разлика от теб съм се опитал да обесня нещата технически и никаде несъм казал че еди кой си е еди какъв си!!!когато се спори с технически неграмотен човек няма как да разбиеш вече готовата му представа за това че неговия дебитомер като се е наебал разликата е била голяма,но едва ли си прочел че като се разкачи дебитомера ЕКУ влиза в авариаен режим и приема вече готови усреднени стойности за дебитомера и разлика почти няма!!!немисля да споря със всеки един поотделно :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 28 Апр 2009, 21:39

VRPerformance написа:ако прочетеш малко по-напред ще видиш че несъм единствения който не е усетил разлика ;) да беше прочел малко по-внимателно преди да се изкажеш :idea: един колега беше дал добър пример за каране с развален дебитомер с включена и изключена букса,ама кой да чете,ако е ТОТАЛНО наебан като твоя случай разлика ще има щото преебания дебитомер обърква ЕКУ-то,да беше пробвал да му изключиш буксата щеше да видиш че е по-добре без него отколкото с развален.Тръгваш да обиждаш а това не е добре :twisted: едва ли си имаш представа от тези единици,а се включваш да плюеш :idea: за разлика от теб съм се опитал да обесня нещата технически и никаде несъм казал че еди кой си е еди какъв си!!!когато се спори с технически неграмотен човек няма как да разбиеш вече готовата му представа за това че неговия дебитомер като се е наебал разликата е била голяма,но едва ли си прочел че като се разкачи дебитомера ЕКУ влиза в авариаен режим и приема вече готови усреднени стойности за дебитомера и разлика почти няма!!!немисля да споря със всеки един поотделно :idea:



Прочел съм всичко много внимателно! Явно съм пропуснал да отбележа, че карах с откачен дебитомер около месец. Техническата грамотност няма нищо общо в случая, защото ако ще и да си най най грамотния човек на света, ти излагаш твърдение че не усещаш разлика с и без дебитомер. Аз не искам да те обидя, ама тука няколко човека ти пишат че ЛИЧНО ТЕХНИТЕ тдс-и (не на клиент, чиято кола са пробвали) се спъват без дебитомер, а ти понеже си технически грамотен и не усещаш разлика и излиза че трябва да не вярваме на това което виждаме, а на това което усещаш ти (извинявам се, и още един човек).

Мерната единица мисля че беше мг на цикъл, но ще оставя на теб да боравиш с тези величини, защото ти е работа а аз само карам.

Може ли чисто приятелски да те помоля да ми обясниш тдс с разкачен дебитомер как би се държал при преминаване на проход примерно, или изкачване на някакъв планински път, където надморската височина се изменя значително, следователно и въздуха се разрежда и т.н. Осреднените стойности на аварийния режим за каква надморска височина са? Пробвал ли си да изкачваш баир с натоварен с хора и багаж тдс с откачен дебитомер? Ако си, значи си усетил пауъра в оборотите където по принцип е максималния въртящ момент. Е как беше? Няма разлика нали?

Още веднъж извинявай, прибързах с изказванията си. Не допуснах, че може би имаш по-богат опит от мен с експлоатацията на тдс-а от гледна точка на дебитомера му. Аз всяка седмица пътувам Бургас - Варна от 4 години, като последните 2 с тдс.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook