Искам да питам за дебитомера

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: София

Мнение от wmb » 27 Апр 2009, 22:28

VRPerformance написа:
cls6666 написа:колеги и моята е много зле до към 3000 оборота откачих дебитомера и колата е по пъргава но гори повече и аз ли съм за дебитомер
:mhihi: по-скоро сте за по един чип,ранните модели на ТДС са доста тромави,но с чип се променят нещата :)

разлика със и без дебитомер има и то много голяма, без него колата е много ама много тромава в ниските обороти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 27 Апр 2009, 22:41

wmb написа:
VRPerformance написа:
cls6666 написа:колеги и моята е много зле до към 3000 оборота откачих дебитомера и колата е по пъргава но гори повече и аз ли съм за дебитомер
:mhihi: по-скоро сте за по един чип,ранните модели на ТДС са доста тромави,но с чип се променят нещата :)

разлика със и без дебитомер има и то много голяма, без него колата е много ама много тромава в ниските обороти
мисля че немога да съм съгласен с теб,от това което съм видял,пробвал и карал не е имало разлика със и без дебитомер,говоря само за ТДС мотора който е с дебитомер,щото незнам дали се сещате ама има и ТДС без дебитомер фабрично ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.11.2007
Местоположение: София

Мнение от wmb » 27 Апр 2009, 23:04

има разлика :arrow: може да са имали други проблеми тия ТДС които си карал иначе за какво биха го сложили инжинерите на bmw
само на Е34 и Е36 са без дебитомери, още не съм видял Е39 без дебитомер фабрично.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 27 Апр 2009, 23:18

wmb написа:има разлика :arrow: може да са имали други проблеми тия ТДС които си карал иначе за какво биха го сложили инжинерите на bmw
само на Е34 и Е36 са без дебитомери, още не съм видял Е39 без дебитомер фабрично.
e36 има със има и без дебитомер,а дебитомера както казах внася съвсем леки корекций отностно по-нисък разход в сравнение с ТДС без дебитомер и по-ниски вредни емисий :idea: в предните ми мнения съм го споменал и един потребител беше написал че точно разходя му е по-висок без дебитомер,но като цяло разлика неусещал,мойте впечетления са същите :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: перник
Пол: Мъж
Кара: e 39 525tds

Мнение от gigov » 27 Апр 2009, 23:39

Това ама въобще не е вярно разлика с или без дебитомер има и то голяма ама много голяма(ако всичко друго е наред) без него колата няма мощност а и не знам как може да има като не работи "правилно",а и не знам имали смисъл да пишеме едно и също нещо по 10 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 28 Апр 2009, 0:02

Аз карах известно време без дебитомер и заключението ми е че колата не върви като дизел без него. Може би след 3500-4000 оборота е същото като с дебитомер, но от 2000 до 3000 хич я няма. Разликата се усеща най вече на 4-та и 5-та скорост. На 1-ва не усещам голяма разлика, може би защото този диапазон 2-3к минава по бързичко. Разликата в разхода с и без дебитомер според мен е незначителна.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 0:03

gigov написа:Това ама въобще не е вярно разлика с или без дебитомер има и то голяма ама много голяма(ако всичко друго е наред) без него колата няма мощност а и не знам как може да има като не работи "правилно",а и не знам имали смисъл да пишеме едно и също нещо по 10 пъти
някой от пишещите в тази тема,са хора който знам че са майстори,както колегата Bahka написа че е сложил нов дебитомер и е карал с и без него и разлика не е усетил,така и аз казвам тези неща от опит,ти като човек който оспорва думите ни,моля да се обосновеш и да кажеш каква е за теб правилната му работа и какво става като се махне и защо ние с колегата несме усетили разлики :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 28 Апр 2009, 9:29

пичове ако нямаше разлика със и без дебитомер хората от бмв въобще нямаше да го вграждат и колата без дебитомер работи във СЕРВИЗЕН РЕЖИМ и няма как в този случай мотора да е с оптималната си мощност

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 10:00

anzak написа:пичове ако нямаше разлика със и без дебитомер хората от бмв въобще нямаше да го вграждат и колата без дебитомер работи във СЕРВИЗЕН РЕЖИМ и няма как в този случай мотора да е с оптималната си мощност
логиката е такава и аз казвам че разликата е само в разхода,а това че влиза в сервизен режим означава че еКУ-то почва да използва усреднени стойности за дебитомера и разлика във вървенето почти несе усеща,както се случва и по повреда на много други датчици и разлика във вървенето несе усеща и при тях и то не само на бмв,а и на много други марки автомобили :idea: както и да е,всеки си има някакво мнение от някакъв събран опит и докато несе сблъска с конкретния случай няма как да си промени мнението :) така че спора мисля че е излишен :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 28 Апр 2009, 10:29

колега няма как да има разлика във разхода а пък да няма разлика във вървенето

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 10:56

anzak написа:колега няма как да има разлика във разхода а пък да няма разлика във вървенето
казах че немисля да споря :) но това което каза се отнася за Бензинови двигатели а не толкова за дизели!ако се сещаш дизеловия мотор е по-икономичен именно защото работи с бедни смеси,с помоща на дебитомера ЕКУ-то може да нагласи възможно най-бедната такава с което мотора става по-икономичен с около 0.5л от предходния модел който е без дебитомер :idea: разликата в разхода от към повишение няма как да ''спъне'' мотора и той дане върви,така че немисля да споря с теб няма да успееш да ме убедиш че като разкачиш дебитомера на ТДС-а той ще умре :idea: след като си има как да си следи турбото и без дебитомера,мисля че ролята му е съвсем минимална,а и пак казвам след опити съм го установил ;) При бензоновите коли вече е съвем друго,но и там си има изключения,ето пример: вчера имах кола ОПЕЛ 2.0литра мотор екотек,човека кара от месеци със грешка за неизправна ламбда сонда и разлика в разхода и вървенето няма ;) още преди години съм си карал една от колите ми с тестова цел с разкачена сонда и пак няма никва разлика,така че трябва да се прави разлика от бензин,дизел и от различните системи за управление на мотор-а :idea:

П.с и искам да наблегна че става дума само за ТДС,не за 2.0д;2.5д,3.0д или други дизелови и бензинови автомобили!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 28 Апр 2009, 11:36

конкретно за тдс говорим тук и има разлика със и без дебитомер и ще ти обясня защо има разлика от преебан дебитомер и откачен дебитомер при 90% от случаите на развален дебитомер той започва да дава по ниски стойности в смисъл даваш газ и вместо дебита на въздух да се увеличава той намаля по данни на дебитомера тогава еку-то се шашка и по тези занижени данни пуска различно количество гориво съответстващо на тези дани и резултата е бедна смес и умряла кола при откачен дебитомер блока за управление на колата (еку) работи по сервизно заложени данни но това не е оптималната мощност на мотора по тези стойности колата може да се придвижи примерно до сервиз ако е някъде на път но не се препоръчва да се кара така

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 28 Апр 2009, 11:49

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 17:40, променена общо 3 пъти

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: перник
Пол: Мъж
Кара: e 39 525tds

Мнение от gigov » 28 Апр 2009, 12:01

Значи при мене случая беше следния:колата нямаше мощност придърпваще все едно че няма нафта на всички обороти без значение ниски или високи,на диагностика показа грешка дебитомер и никакви други грешки.При лек наклон не можеше да дигне повече от 100км /ч(един приятел с Е-220 дизел 96кс ме задминаваше когато си поискаше).Откачих и аз дебитомера придърпването изчезна обаче колата стана още по спъната.(Отначало придърпваше на моменти после почти постояно преди да я закарам на диагностика).Смених дебитомера с оригинален Пиербург и колата се оправи и от тогава проблеми с вървенето никакви а и със всичко останало .И аз не съм много бос технически,не съм майстор но горе долу разбирам нещата,за функцията на дебитомера има писано доста и тук и в другите форуми.Това беше моя проблем и решение и от опит ти казвам че разлика има и то голяма.
п.с и при други тдс с този проблем имаше разлика с или без него мисля че се обосновах
Поздрави

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1107
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Мнение от VRPerformance » 28 Апр 2009, 12:37

WALL написа:Как да няма разлика всички дето пишете знаете за какво става въпрос.... дебитомера оптимизира горивния процес т.е. съотношението на постъпилия въздух и впръскването на единица гориво, нама ли го всичко е едно към гьотере.... недобра горивна смес след впръскването оттам не добро или неоптимизирано изгаряне... температурни аномалии в горивната камера... което води до дестабилизирана работа на двигателя колеблива ту работи с богата горивна смес ту с бедна.... Разбрахте ли най накрая за дебитомера...

За Вектрата колега аз имам такава 2.0 16V и не съм съгласен с това което си написал....грешка е едно, а не бачка ли ламбдата (свети инжекцията) колата харчи ама много двойно почти не върви и двигателя автоматично минава в сервизен режим т.е. до 4000 хил. оборота... ;) Имам перфектна такава кола правена бегачка Бащата я кара сега....
явно нечетете добре какво съм написал,тези неща съм ги написал в горния ми пост,а за вектрата никаде несъм казал че е вектра,колата е калибра 2.0 16в 136кс и това което се опитваш да ми кажеш е че колата като е пред мен и я виждам всеки ден и знам как върви с работеща и я знам как варви сега,има разлика ама аз май нея усещам така ли?защото колата си се цепи и над 4хил оборота :) а това което си ми написал че грешка е било едно а това че ламбдата неработела е друго,искам да ти кажа че :idea: грешките се пораждат от нейзправности а не от само себе си и щом ти казвам че неработи сондата значи имам достатъчно мозък за да разбера че това е така :idea: а тази изцепка с двойното харчене е още по-смешна ако харчи двойно имаш ли си на идея тази кола дали ще направи и 20 метра от толкова много бензин?отклоняваме се от темата и нямам намерение да споря,но щом несъм единствения който не е видял разлика проблема не е в мен :idea:
Последна промяна VRPerformance на 28 Апр 2009, 12:42, променена общо 1 път

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook