Странно поведение на пръскалки на предното стъкло - РЕШЕН

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Мнение от buller » 25 Апр 2009, 20:32

Да налея още малко масло в огъня.
Сам реших да прегледам всичко отново. След като пробвахме с помпа и видяхме, че проблемът не е от нея - монтирах оригиналната (от новата сълзеше по малко - единия изход е по-тесен от маркучето). И реших отново да пробвам пръскалките на работещ двигател - този път пръснаха :shock: Но, всяко чудо за 3... пъти :mhihi: Пръсна точно 3 пъти и отново нищо :evil: После произволно - паля и когато реши работи, но много рядко и то по веднъж или два пъти. Днес в дъжда не беше проблем - имаше кой да мие предното стъкло, но ако карам зад някой в мизерията на София :confused:
Друго, което забелязах е, че "окото" за нивото на течност за чистачки е развалено, а от мъркучето, което стига до него сълзи течност! А как - при условие, че течността бе почти на минимум?
Мистерията стана пълна, когато реших да налея нова течност, защото при смяната на помпата старата поизтече :mhihi: И какво - напълвам малкото казанче, но течността не продължава своя път към голямото :shock: Къде е пробката, която "гони" въздуха от казанчето?
И още един въпрос - как да сваля кутията на филтъра за купето :uups:
Проблемът не е от помпата, не е от ключа за чистачките... Остана релето за чистачките, ако то изобщо играе някаква роля :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 25 Апр 2009, 22:11

То няма пробка, а има нещо като маркуч с накрайник и от него излиза въздуха за да се непълни казанчето с течност, намира се по подкалника в горната му част, кутията на филтъра за купето се сваля мн лесно, махаш капака му, има отвънка и една желязна скоба, която се свива, махаш и нея, после от кутията към купето има една извита тръба която е закрепена към кутията с едни пластмасови щипки, откопчаваш ги първо от долу, после отгоре, вадиш тръбата и после кутията излиза. Успех
ПП: Не съм убеден дали там се намира релето за чистачките :roll:
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Мнение от buller » 26 Апр 2009, 13:31

Благодарение на напътствията на **Novobraneca махнах пасажерския филтър и кутията към него. След като демонтирах предпазния капак се показаха няколко релета, едно от които (според няколко теми във форума) е релето за чистачките - но аз не успях да открия кое :uups:
Изображение
И още един въпрос: има едно голямо черно реле, на което пише "motor-нещо си" на немски и има легла за поставянето на бушони. При мен няма нито един - така ли трябва да е?
Изображение
Благодаря предварително :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 26 Апр 2009, 13:39

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 17:46, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Мнение от buller » 26 Апр 2009, 13:49

Нищо не се чува да цъка на запален двигател... Само на контакт като е колата се чува как яко върти помпичката и пръска на стъклото + чистачки... Цъкане от това място не се чува, определено...
Търся добър ел. техник, който да знае какво прави и да не експериментира върху колата :|

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 26 Апр 2009, 14:16

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 17:45, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 861
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: София
Кара: AUDI S6

Мнение от bmwmania » 26 Апр 2009, 15:27

А изобщо като е запалена колата чува ли се моторчето да върти или не?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 26 Апр 2009, 16:08

Освен че не се чува, доколкото разбрах от колегата, като запали двигателя не отива и ток до помпичката.
Колега buller намери някой истински еладжия да види защо след като запалиш не отива ток до помпичката, имам и едно друго предложение, ако намериш някой колега от София и си сигурен кое е релето за чистачките и помпичката, пробвай да си размените релетата.
ПП:Твоя проблем напрао ни напрай шах тука и аз съм любопитен от какво ще излезе проблема ти, дано да имаш успех :)
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Мнение от buller » 26 Апр 2009, 17:35

Колега WALL, благодаря за линка. Прегледах го, но никъде не се казва кое е релето за чистачките, ако изобщо е там...
Към bmwmania: при запален двигател няма реакция от лостчето... Вчера, когато смених новата помпа с оригиналната имаше някакви опити за сработване на системата, но явно нещо не е наред...
За мен 10000% не е от помпата или лостчето за чистачките, защото те сработват винаги, когато съм на контакт. И веднъж от 30 пъти, когато двигателят работи и то веднага след запалването.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 30.10.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: e39 530d

Мнение от Стоян 1982 » 27 Апр 2009, 20:39

И аз го търсих там релето ама не е то, така че и аз чакам да видя кое е и къде се намира :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 28 Апр 2009, 1:17

Това е за релето на чистачките, но не знам, дали не е свързано и с помпата http://www.dgce.co.uk/

Аз защо имам странното усещане, че релето на помпата е вътре в самата помпа :roll:
@buller ти до сега не си ли опитал с нова помпичка?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Мнение от buller » 28 Апр 2009, 8:23

mad_presley написа:Това е за релето на чистачките, но не знам, дали не е свързано и с помпата http://www.dgce.co.uk/

Аз защо имам странното усещане, че релето на помпата е вътре в самата помпа :roll:
@buller ти до сега не си ли опитал с нова помпичка?

Много странно :shock: Под шофьорския филтър за купето при мен няма нищо! Една голяма празна дупка :mhihi:
Пробвах с нова помпа ;) Не сработва на запален двигател. Монтирах си оригиналната, защото новата е с една идея по-различна и сълзи от едното от мъркучетата, с които се съединява.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Мнение от buller » 16 Сеп 2009, 11:40

Да съживя отново темата :mhihi:
След известно време на затишие, отново реших да се захвана с този проблем - все пак идва зима и не е особено удобно да спирам и гася колата -> после на контакт и така да използвам чистачките...
Бях при един препоръчан електротехник. Човекът излезе много разбран, изслуша ме внимателно и каза - това, което аз мога да направя е да проверя за лош контакт някъде. Започна разглабяне на пластмасите покрай волана - за да провери ключа, който управлява чистачките.
Е, там също не бе установен проблем... За него проблемът идва от LCD модула, от който идвал управлението и на чистачките :roll:
Вече ми се струва, че тази кола има собствен характер (и то доста труден) :smoke:
Искам да елиминирам проблема преди зимния сезон, че да не се правя на oldschool шофьор - шишето с водата през шофьорското стъкло :mhihi:
Ако някой има желание да даде LCD модул за проба (трябвало да бъде същия...). Колата е 520i, 1997.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Re: Странно поведение на помпа/пръскалки на предното стъкло...

Мнение от buller » 24 Сеп 2009, 18:35

Проблемът май ще се окаже в LCM модула. Взех от познат с E39 520i от същата година за проба - оставяйки настрана всички странични ефекти, на запален автомобил чистачките+пръскалките работят.
Остава да намеря схема на LCM модула (с ваша помощ) :) и кои точно релета, резистори и т.н. отговарят за чистачките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 3.03.2006
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Каквото запали

Re: Странно поведение на помпа/пръскалки на предното стъкло...

Мнение от NAPSTERS » 25 Сеп 2009, 22:29

buller написа:Проблемът май ще се окаже в LCM модула. Взех от познат с E39 520i от същата година за проба - оставяйки настрана всички странични ефекти, на запален автомобил чистачките+пръскалките работят.
Остава да намеря схема на LCM модула (с ваша помощ) :) и кои точно релета, резистори и т.н. отговарят за чистачките.



според менимаш пробил диод, хващаи мултицета и мери.
когато умен човек спори с глупак, спорят двама глупаци.
http://www.vbox7.com/play:a44cbadb
Изображение
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook