Въпрос за демферната шайба

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 25 Апр 2009, 19:17

Здравейте колеги,


Първо да се извиня, че изравям темата, но е редно да Ви информирам за развитието при мен по този въпрос, а пък не си струва да пускам нова тема за две - три думи...

Та, на въпроса...

През изтеклата седмица взех отпуск и разходих семейството на планина - общо около 1000 и малко километра.

Колата се държеше перфектно (браво на старицата, въпреки всичките и кусури :D ) до момента, в който се наложи да включа климатика. :evil:

Че закачах ремарке при всяко включване беше ясно - очаквах го... и вибрациите очаквах... до тук нищо ново от миналата година, НО ето и новото:

Спирам колата, но държа двигателя запален заради климатика. Компресорът включва - двигателят се тресе, но със стабилни (постоянни) обороти - компресорът се изключва - двигателят спира да се тресе, НО оборотите започват да играят между 500 и 1000 в продължение на 20 - 30 секунди - след това двигателят се стабилизира до следващото включване на компресора.

Повярвайте ми, в този момент 20 - 30 секунди ми се струваха мноооогоооо време. Изключих климатика - карах, спирах, карах, спирах - нищо. Включих климатика - филмът почна пак!

Явно при работата на климатика двигателят така се разцентрова, че после му трябва време да влезе в час!

С този пост искам да кажа, че не трябва да се подценява демпферната шайба, ремъка и съединителя на климатичния компресор и да се вземат мерки Овреме, защото на човек много бързо му побеляват косите In The Middle Of Nowhere с боботещ двигател и три годишно дете...

Как се решава проблема знам - всичко НОВО. Пари от къде - е, това вече незнам!
За сега ще се потим... :uups:

Ако, някой, някога открие друг вариант за измъкване от сауната ще се радвам да сподели.

До тогава, обилно изпотен, Ваш колега,
Дамян
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 18.04.2009
Местоположение: София
Кара: TOYOTA

Мнение от Двигателист » 25 Апр 2009, 23:10

klintan66 написа:
Pavlinius написа:Хубаво, ама не хващам връзката ??? В крайна сметка тази шайба само за компресора на климатика ли е ? И каква й е ролята ?
Това е въпрос но който не съм чул още истински, технически отговор.
    За вибрациите бил, за баланс бил,да не скъса колянов вал и т.н. Знам за заварени такива шайби ,че също карат .Но как и колко.... ? :?: :?: :?:



Единствено ти си на прав път, колега.
Демпферни шайби има всякакви, но специално тази, която стои на предния край на колянавия вал има една единствена функция, която няма нищо общо с климатика и всякакви външни агрегати. Това е гасител на усукващите трептения на коляновия вал, които колкото и да не ви се вярва могат да счупят последния все едно е от стъкло, или най-малкото да доведат до преждевременната му умора. Дългите колянови валове са по-застрашени (гледам тук сте фенове на редови шестаци), валовете на дизеловите ДВГ също... Коравината на вала също е от значение (чугун, стомана...)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 26 Апр 2009, 11:00

Двигателист написа:Демпферни шайби има всякакви, но специално тази, която стои на предния край на колянавия вал има една единствена функция, която няма нищо общо с климатика и всякакви външни агрегати. Това е гасител на усукващите трептения на коляновия вал, които колкото и да не ви се вярва могат да счупят последния все едно е от стъкло, или най-малкото да доведат до преждевременната му умора. Дългите колянови валове са по-застрашени (гледам тук сте фенове на редови шестаци), валовете на дизеловите ДВГ също... Коравината на вала също е от значение (чугун, стомана...)

Ей това е цялата истина за демпферите в предния край на коляновия вал.

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 26 Апр 2009, 13:14

От скоро съм с чип и с огромна изненада установих, че сега климатика не товари така колата както товареше миналата година преди чип тунинга.
Предполагам има връзка с предварението :roll: Тук има знаещи нека те кажат.
Аз само споделям този неочакван приятен бонус за тези които се чудят дали да чипосват :winky:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 26 Апр 2009, 13:32

NeoPrint написа:От скоро съм с чип и с огромна изненада установих, че сега климатика не товари така колата както товареше миналата година преди чип тунинга....


по - скоро климатика товари двигателя по точно същият начин, но двигателя поради това, че са му променени настройките не се товари по същият начин.

а за усукващите трептения и т.н. по - скоро маховика е за това.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 26 Апр 2009, 13:54

@2bar написа:
NeoPrint написа:От скоро съм с чип и с огромна изненада установих, че сега климатика не товари така колата както товареше миналата година преди чип тунинга....


по - скоро климатика товари двигателя по точно същият начин, но двигателя поради това, че са му променени настройките не се товари по същият начин.

а за усукващите трептения и т.н. по - скоро маховика е за това.

Е как така климатика товари двигателя по същия начин, пък двигателя не се товари. Четеш ли се какво пишеш? :shock:
А маховика по-скоро съхранява кинетичната енергия, така има по-равномерно въртене на вала. :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 26 Апр 2009, 14:21

///peter написа:
@2bar написа:
NeoPrint написа:От скоро съм с чип и с огромна изненада установих, че сега климатика не товари така колата както товареше миналата година преди чип тунинга....


по - скоро климатика товари двигателя по точно същият начин, но двигателя поради това, че са му променени настройките не се товари по същият начин.

а за усукващите трептения и т.н. по - скоро маховика е за това.

Е как така климатика товари двигателя по същия начин, пък двигателя не се товари. Четеш ли се какво пишеш? :shock:
А маховика по-скоро съхранява кинетичната енергия, така има по-равномерно въртене на вала. :roll:


ми много просто. товара (климатика) си е един и същ и преди и след чип (чеп) тунинга. като направят някакви промени по запалването или впръскването в крайна сметка увеличават момента, който двигателя генерира при определно положение на педала на газта и чиято липса се усеща при включване на климатика. т.е. като махнеш товара от климатика би трябвало да остане по - голям момент, който отива към колелата.

маховика не само схранява, но и отдава кинетична енергия и точно така се постига по - равномерното въртене на вала. т.е. намаляване на усукващите моменти. шайбата в предният край е за "изолиране" на спомагателните агрегати.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 26 Апр 2009, 14:47

Зациклихме...

Първо теорията:

http://www.tpub.com/content/engine/1403 ... 37_106.htm

http://www.tpub.com/content/engine/1403 ... 37_107.htm

http://www.partsgeek.com/parts/engine_v ... amper.html

И след като стана ясно кое за какво е да се върна малко назад и да повторя това, което написах преди:

Не може два агрегата да се вържат с директна твърда връзка! Между агрегатите се поставя демпфиращ елемент. Затова и в съединителя има демпфиращ елемент (ако не там има в маховика), затова е и гуменото каре и т.н.
Дали в съединителя на климатичния компресор има демпфиращ елемент или се използва този на коляновия вал или ремъка е достатъчен (абсурд) или има друга конструкторска баварска гениалност НЕ ЗНАМ.

Знам, че компресорът на климатика предизвиква вибрации в двигателя ми и знам, че това не е нормално и знам, че единствения начин да се възвърне нормалната работа на двг е тези вибрации да се неутрализират (демпфират). Как? Ами, всичко New!

От мене толкова.

Поздрави,
Д
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Мнение от @2bar » 26 Апр 2009, 15:45

ddddk написа:Зациклихме...


мен ме учудва, че промяната на оборотите е толкова голяма 500 - 1000. обикновено така се държи (големи колебания и то с висока честота), когато не успява да регулира сместа и направо гаси дюзите.

явно навремето са объркали нещо по управлението, защото не мога да си представя промяна на запалването от няколко градуса (ако наистина самата гума е толкова остаряла) да предизвиква такива аномалии в горенето.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 26 Апр 2009, 17:07

не знам наистина... факт е, че когато не включвам климатика (например снощи) двигателя е стабилен като чисто нов :D
Но, вкюча ли климатика почват страшни вибрации - всичко се тресе и шума е ужасен...

Мисля си, че като се появи товара ваноса и компютъра правят всичко възможно да напаснат запалването на новите условия и после изведнъж отпада товара и на компа му трябва време да се настрои на новите съвсем различни условия... поне така си мисля...

Все едно на една бабичка и биеш една инжекция допинг и я пускаш на 5000 метра с препятствия. Благодарение на допинга бабата финишира, но 10-на минути по-късно като спре влиянието на допинга бабата колабира...

Някой ден, ако отстраня тоз проблем задължително ще напиша.

Поздрави,
Д
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 13.04.2009
Местоположение: Стара Загора

Мнение от joro_marinov » 28 Апр 2009, 0:38

да попитам така и така за климатика става въпрос в темата при вклю4ване демпферната шайба залепва и тогава по4ва да се 4ува едно методи4но прехъркване в компресора вазможно ли е да е от тази шайба иначе всичко си работи

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 28 Апр 2009, 11:08

Това за което говориш, колега joro_marinov е съединителя на климатичния компресор.

Някъде назад в темата бях дал линк към една друга тема по тоя въпрос.

Иначе по-добре първо обслужи климатика, та да знаеш, че налягането му е добро и маслото е ново и ако проблема остане тогава ще го търсим другаде.

Поздрави,
Д
Изображение


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 28 Апр 2009, 11:15

ddddk написа:Това за което говориш, колега joro_marinov е съединителя на климатичния компресор.

Някъде назад в темата бях дал линк към една друга тема по тоя въпрос.

Иначе по-добре първо обслужи климатика, та да знаеш, че налягането му е добро и маслото е ново и ако проблема остане тогава ще го търсим другаде.

Поздрави,
Д
:yes:
Само да добавя-колега провери ролката на компресора за луфт.
Прави ли ''осморки''като се върти?

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 13.04.2009
Местоположение: Стара Загора

Мнение от joro_marinov » 28 Апр 2009, 12:18

луфт не вижам и осморки не прави, ходих при едно майсторче обаче се издразних защото първо започна да се подпира и да ми цъка знате как стил - харесвам те нищо че не те познавам ама ще те одера. както и да е каза ми че нищо не можело да се направи и да карам докато сдаде багажа а след тва от някоя авто морга компресора с всичко щели да го сменят, нищо не каза за обслужване че маслото вътре може да се сменя изобщо да не стъпваш при майстор

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 28 Апр 2009, 13:29

Няма да ходиш по майсторчета! Това не е работа за майстори.

Трябва ти фирма за авто-климатици. Да ти изпуснат фреона, да ти източат маслото, да ти източат конденза, да проверят за плътност на системата, да отстранят пробивите, да напълнят с ново масло, да вакуумират системата, да напълнят с нов фреон, да фиксират налягането, да тестват, да замерят температурата, да ти вземат парите и да те пуснат да си ходиш по живо, по здраво.

Майсторите , дето сменят шарнири и накладки хабер нямат от тая работа.

Има страшно много теми по тоя въпрос в търсачкат - просто напиши "обслужване на климатик" и почва голямото четене - кой, къде, как, за колко пари, качествено, некачествено и т.н.

Успех в екшъна.

Поздрави,
Д
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook