Въпрос за демферната шайба
Модератор: Технически модератори
46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Здравейте колеги,
Първо да се извиня, че изравям темата, но е редно да Ви информирам за развитието при мен по този въпрос, а пък не си струва да пускам нова тема за две - три думи...
Та, на въпроса...
През изтеклата седмица взех отпуск и разходих семейството на планина - общо около 1000 и малко километра.
Колата се държеше перфектно (браво на старицата, въпреки всичките и кусури
) до момента, в който се наложи да включа климатика.
Че закачах ремарке при всяко включване беше ясно - очаквах го... и вибрациите очаквах... до тук нищо ново от миналата година, НО ето и новото:
Спирам колата, но държа двигателя запален заради климатика. Компресорът включва - двигателят се тресе, но със стабилни (постоянни) обороти - компресорът се изключва - двигателят спира да се тресе, НО оборотите започват да играят между 500 и 1000 в продължение на 20 - 30 секунди - след това двигателят се стабилизира до следващото включване на компресора.
Повярвайте ми, в този момент 20 - 30 секунди ми се струваха мноооогоооо време. Изключих климатика - карах, спирах, карах, спирах - нищо. Включих климатика - филмът почна пак!
Явно при работата на климатика двигателят така се разцентрова, че после му трябва време да влезе в час!
С този пост искам да кажа, че не трябва да се подценява демпферната шайба, ремъка и съединителя на климатичния компресор и да се вземат мерки Овреме, защото на човек много бързо му побеляват косите In The Middle Of Nowhere с боботещ двигател и три годишно дете...
Как се решава проблема знам - всичко НОВО. Пари от къде - е, това вече незнам!
За сега ще се потим...
Ако, някой, някога открие друг вариант за измъкване от сауната ще се радвам да сподели.
До тогава, обилно изпотен, Ваш колега,
Дамян
Първо да се извиня, че изравям темата, но е редно да Ви информирам за развитието при мен по този въпрос, а пък не си струва да пускам нова тема за две - три думи...
Та, на въпроса...
През изтеклата седмица взех отпуск и разходих семейството на планина - общо около 1000 и малко километра.
Колата се държеше перфектно (браво на старицата, въпреки всичките и кусури


Че закачах ремарке при всяко включване беше ясно - очаквах го... и вибрациите очаквах... до тук нищо ново от миналата година, НО ето и новото:
Спирам колата, но държа двигателя запален заради климатика. Компресорът включва - двигателят се тресе, но със стабилни (постоянни) обороти - компресорът се изключва - двигателят спира да се тресе, НО оборотите започват да играят между 500 и 1000 в продължение на 20 - 30 секунди - след това двигателят се стабилизира до следващото включване на компресора.
Повярвайте ми, в този момент 20 - 30 секунди ми се струваха мноооогоооо време. Изключих климатика - карах, спирах, карах, спирах - нищо. Включих климатика - филмът почна пак!
Явно при работата на климатика двигателят така се разцентрова, че после му трябва време да влезе в час!
С този пост искам да кажа, че не трябва да се подценява демпферната шайба, ремъка и съединителя на климатичния компресор и да се вземат мерки Овреме, защото на човек много бързо му побеляват косите In The Middle Of Nowhere с боботещ двигател и три годишно дете...
Как се решава проблема знам - всичко НОВО. Пари от къде - е, това вече незнам!
За сега ще се потим...

Ако, някой, някога открие друг вариант за измъкване от сауната ще се радвам да сподели.
До тогава, обилно изпотен, Ваш колега,
Дамян

- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
klintan66 написа:Това е въпрос но който не съм чул още истински, технически отговор.Pavlinius написа:Хубаво, ама не хващам връзката ??? В крайна сметка тази шайба само за компресора на климатика ли е ? И каква й е ролята ?За вибрациите бил, за баланс бил,да не скъса колянов вал и т.н. Знам за заварени такива шайби ,че също карат .Но как и колко.... ?
![]()
![]()
![]()
Единствено ти си на прав път, колега.
Демпферни шайби има всякакви, но специално тази, която стои на предния край на колянавия вал има една единствена функция, която няма нищо общо с климатика и всякакви външни агрегати. Това е гасител на усукващите трептения на коляновия вал, които колкото и да не ви се вярва могат да счупят последния все едно е от стъкло, или най-малкото да доведат до преждевременната му умора. Дългите колянови валове са по-застрашени (гледам тук сте фенове на редови шестаци), валовете на дизеловите ДВГ също... Коравината на вала също е от значение (чугун, стомана...)
Двигателист написа:Демпферни шайби има всякакви, но специално тази, която стои на предния край на колянавия вал има една единствена функция, която няма нищо общо с климатика и всякакви външни агрегати. Това е гасител на усукващите трептения на коляновия вал, които колкото и да не ви се вярва могат да счупят последния все едно е от стъкло, или най-малкото да доведат до преждевременната му умора. Дългите колянови валове са по-застрашени (гледам тук сте фенове на редови шестаци), валовете на дизеловите ДВГ също... Коравината на вала също е от значение (чугун, стомана...)
Ей това е цялата истина за демпферите в предния край на коляновия вал.
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
От скоро съм с чип и с огромна изненада установих, че сега климатика не товари така колата както товареше миналата година преди чип тунинга.
Предполагам има връзка с предварението
Тук има знаещи нека те кажат.
Аз само споделям този неочакван приятен бонус за тези които се чудят дали да чипосват
Предполагам има връзка с предварението

Аз само споделям този неочакван приятен бонус за тези които се чудят дали да чипосват

NeoPrint написа:От скоро съм с чип и с огромна изненада установих, че сега климатика не товари така колата както товареше миналата година преди чип тунинга....
по - скоро климатика товари двигателя по точно същият начин, но двигателя поради това, че са му променени настройките не се товари по същият начин.
а за усукващите трептения и т.н. по - скоро маховика е за това.
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
@2bar написа:NeoPrint написа:От скоро съм с чип и с огромна изненада установих, че сега климатика не товари така колата както товареше миналата година преди чип тунинга....
по - скоро климатика товари двигателя по точно същият начин, но двигателя поради това, че са му променени настройките не се товари по същият начин.
а за усукващите трептения и т.н. по - скоро маховика е за това.
Е как така климатика товари двигателя по същия начин, пък двигателя не се товари. Четеш ли се какво пишеш?

А маховика по-скоро съхранява кинетичната енергия, така има по-равномерно въртене на вала.

///peter написа:@2bar написа:NeoPrint написа:От скоро съм с чип и с огромна изненада установих, че сега климатика не товари така колата както товареше миналата година преди чип тунинга....
по - скоро климатика товари двигателя по точно същият начин, но двигателя поради това, че са му променени настройките не се товари по същият начин.
а за усукващите трептения и т.н. по - скоро маховика е за това.
Е как така климатика товари двигателя по същия начин, пък двигателя не се товари. Четеш ли се какво пишеш?![]()
А маховика по-скоро съхранява кинетичната енергия, така има по-равномерно въртене на вала.
ми много просто. товара (климатика) си е един и същ и преди и след чип (чеп) тунинга. като направят някакви промени по запалването или впръскването в крайна сметка увеличават момента, който двигателя генерира при определно положение на педала на газта и чиято липса се усеща при включване на климатика. т.е. като махнеш товара от климатика би трябвало да остане по - голям момент, който отива към колелата.
маховика не само схранява, но и отдава кинетична енергия и точно така се постига по - равномерното въртене на вала. т.е. намаляване на усукващите моменти. шайбата в предният край е за "изолиране" на спомагателните агрегати.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Зациклихме...
Първо теорията:
http://www.tpub.com/content/engine/1403 ... 37_106.htm
http://www.tpub.com/content/engine/1403 ... 37_107.htm
http://www.partsgeek.com/parts/engine_v ... amper.html
И след като стана ясно кое за какво е да се върна малко назад и да повторя това, което написах преди:
Не може два агрегата да се вържат с директна твърда връзка! Между агрегатите се поставя демпфиращ елемент. Затова и в съединителя има демпфиращ елемент (ако не там има в маховика), затова е и гуменото каре и т.н.
Дали в съединителя на климатичния компресор има демпфиращ елемент или се използва този на коляновия вал или ремъка е достатъчен (абсурд) или има друга конструкторска баварска гениалност НЕ ЗНАМ.
Знам, че компресорът на климатика предизвиква вибрации в двигателя ми и знам, че това не е нормално и знам, че единствения начин да се възвърне нормалната работа на двг е тези вибрации да се неутрализират (демпфират). Как? Ами, всичко New!
От мене толкова.
Поздрави,
Д
Първо теорията:
http://www.tpub.com/content/engine/1403 ... 37_106.htm
http://www.tpub.com/content/engine/1403 ... 37_107.htm
http://www.partsgeek.com/parts/engine_v ... amper.html
И след като стана ясно кое за какво е да се върна малко назад и да повторя това, което написах преди:
Не може два агрегата да се вържат с директна твърда връзка! Между агрегатите се поставя демпфиращ елемент. Затова и в съединителя има демпфиращ елемент (ако не там има в маховика), затова е и гуменото каре и т.н.
Дали в съединителя на климатичния компресор има демпфиращ елемент или се използва този на коляновия вал или ремъка е достатъчен (абсурд) или има друга конструкторска баварска гениалност НЕ ЗНАМ.
Знам, че компресорът на климатика предизвиква вибрации в двигателя ми и знам, че това не е нормално и знам, че единствения начин да се възвърне нормалната работа на двг е тези вибрации да се неутрализират (демпфират). Как? Ами, всичко New!
От мене толкова.
Поздрави,
Д

ddddk написа:Зациклихме...
мен ме учудва, че промяната на оборотите е толкова голяма 500 - 1000. обикновено така се държи (големи колебания и то с висока честота), когато не успява да регулира сместа и направо гаси дюзите.
явно навремето са объркали нещо по управлението, защото не мога да си представя промяна на запалването от няколко градуса (ако наистина самата гума е толкова остаряла) да предизвиква такива аномалии в горенето.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
не знам наистина... факт е, че когато не включвам климатика (например снощи) двигателя е стабилен като чисто нов
Но, вкюча ли климатика почват страшни вибрации - всичко се тресе и шума е ужасен...
Мисля си, че като се появи товара ваноса и компютъра правят всичко възможно да напаснат запалването на новите условия и после изведнъж отпада товара и на компа му трябва време да се настрои на новите съвсем различни условия... поне така си мисля...
Все едно на една бабичка и биеш една инжекция допинг и я пускаш на 5000 метра с препятствия. Благодарение на допинга бабата финишира, но 10-на минути по-късно като спре влиянието на допинга бабата колабира...
Някой ден, ако отстраня тоз проблем задължително ще напиша.
Поздрави,
Д

Но, вкюча ли климатика почват страшни вибрации - всичко се тресе и шума е ужасен...
Мисля си, че като се появи товара ваноса и компютъра правят всичко възможно да напаснат запалването на новите условия и после изведнъж отпада товара и на компа му трябва време да се настрои на новите съвсем различни условия... поне така си мисля...
Все едно на една бабичка и биеш една инжекция допинг и я пускаш на 5000 метра с препятствия. Благодарение на допинга бабата финишира, но 10-на минути по-късно като спре влиянието на допинга бабата колабира...
Някой ден, ако отстраня тоз проблем задължително ще напиша.
Поздрави,
Д

- joro_marinov
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 13.04.2009
- Местоположение: Стара Загора
да попитам така и така за климатика става въпрос в темата при вклю4ване демпферната шайба залепва и тогава по4ва да се 4ува едно методи4но прехъркване в компресора вазможно ли е да е от тази шайба иначе всичко си работи
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Това за което говориш, колега joro_marinov е съединителя на климатичния компресор.
Някъде назад в темата бях дал линк към една друга тема по тоя въпрос.
Иначе по-добре първо обслужи климатика, та да знаеш, че налягането му е добро и маслото е ново и ако проблема остане тогава ще го търсим другаде.
Поздрави,
Д
Някъде назад в темата бях дал линк към една друга тема по тоя въпрос.
Иначе по-добре първо обслужи климатика, та да знаеш, че налягането му е добро и маслото е ново и ако проблема остане тогава ще го търсим другаде.
Поздрави,
Д

ddddk написа:Това за което говориш, колега joro_marinov е съединителя на климатичния компресор.
Някъде назад в темата бях дал линк към една друга тема по тоя въпрос.
Иначе по-добре първо обслужи климатика, та да знаеш, че налягането му е добро и маслото е ново и ако проблема остане тогава ще го търсим другаде.
Поздрави,
Д

Само да добавя-колега провери ролката на компресора за луфт.
Прави ли ''осморки''като се върти?
- joro_marinov
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 13.04.2009
- Местоположение: Стара Загора
луфт не вижам и осморки не прави, ходих при едно майсторче обаче се издразних защото първо започна да се подпира и да ми цъка знате как стил - харесвам те нищо че не те познавам ама ще те одера. както и да е каза ми че нищо не можело да се направи и да карам докато сдаде багажа а след тва от някоя авто морга компресора с всичко щели да го сменят, нищо не каза за обслужване че маслото вътре може да се сменя изобщо да не стъпваш при майстор
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Няма да ходиш по майсторчета! Това не е работа за майстори.
Трябва ти фирма за авто-климатици. Да ти изпуснат фреона, да ти източат маслото, да ти източат конденза, да проверят за плътност на системата, да отстранят пробивите, да напълнят с ново масло, да вакуумират системата, да напълнят с нов фреон, да фиксират налягането, да тестват, да замерят температурата, да ти вземат парите и да те пуснат да си ходиш по живо, по здраво.
Майсторите , дето сменят шарнири и накладки хабер нямат от тая работа.
Има страшно много теми по тоя въпрос в търсачкат - просто напиши "обслужване на климатик" и почва голямото четене - кой, къде, как, за колко пари, качествено, некачествено и т.н.
Успех в екшъна.
Поздрави,
Д
Трябва ти фирма за авто-климатици. Да ти изпуснат фреона, да ти източат маслото, да ти източат конденза, да проверят за плътност на системата, да отстранят пробивите, да напълнят с ново масло, да вакуумират системата, да напълнят с нов фреон, да фиксират налягането, да тестват, да замерят температурата, да ти вземат парите и да те пуснат да си ходиш по живо, по здраво.
Майсторите , дето сменят шарнири и накладки хабер нямат от тая работа.
Има страшно много теми по тоя въпрос в търсачкат - просто напиши "обслужване на климатик" и почва голямото четене - кой, къде, как, за колко пари, качествено, некачествено и т.н.
Успех в екшъна.
Поздрави,
Д

46 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани