къде е окото на климатроника????

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

къде е окото на климатроника????

Мнение от wladio » 25 Апр 2009, 19:17

колеги ако има око за нивото на фреона на климатика знае ли някой къде се намира?????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 25 Апр 2009, 19:45

око няма колега :) и нос няма нивото се мери само със специална машина която имат по местата където ремонтират климатици за целта ти издърпват фреона от системата и то си показва какво количество е

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 25 Апр 2009, 19:49

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 28 Юли 2009, 17:47, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: '520D 00'
Мечтае да кара: х6
Детайли за колата: м-окачване и всички екстри за модела без кожа.

Мнение от gorota » 25 Апр 2009, 20:01

На по стрите има, но на е39 незнам и не съм обръщал внимание.Окото претставлява безцветно кръгло прозорче,и когато пуснеш климатика прз него минават мехурчета. ;)
BMW

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от wladio » 25 Апр 2009, 20:44

и аз така знам,но да питам.


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Мнение от ivoo » 25 Апр 2009, 23:03

wladio написа:и аз така знам,но да питам.

Става въпрос за :
Филтър-дехидраторът който служи да филтрира фреона и да вади влагата от него. Съдържа филтриращ елемент и блок от осушаващо вещество подобно на силикагел. Системата на климатика е херметична, но все пак вътре се просмуква минимално количество влага. Фреона също е хигроскопичен и поглъща влагата. Когато влагата мине през капилярната тръбичка замръзва и дюзата се запушва. Налягането се повишава и защитата на компресора изключва. В краен случай самият филтър се запушва и спира да минава фреон изцяло през него.

Филтър-дехидраторите са с различен състав в зависимост от ползвания фреон. Т.е. има различни за R12 и R134a. Препоръчаният им срок на годност при експлоатация е две години. Т.е. би трябвало да се подменят на всеки две години.

Според някои източници годността на отворен филтър-дехидратор е 15 минути на въздух.
Някои по-тарикатски филтри имат прозорчета за да се следи нивото на фреона и работата на системата.
А други още по тарикатски имат прозорче в което може да се оцени годността на филтъра. Например ако окото е синьо - годен, когато побелее е за смяна.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от wladio » 26 Апр 2009, 1:25

brat 4esno da ti kaja ni6to ne razbrah-dai s dwe dumi

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 26 Апр 2009, 2:18

Observe glass му се вика или на български, стъкло (прозорче) за наблюдение.Слага се, за да се гледа дали върви течен фреон през високото налягане.Ако като пуснеш климатика и видиш да минава течен фреон, значи системата е добре, ако пуснеш климатика и тръгне течен фреон с много мехурчета в него, значи системата е почти добре, ако не видиш въобще да минава течен фреон през него, значи работата се е наакала , от някъде има теч, който трябва да се открие и тогава да се пълни фреон.

И накрая, на Е39 няма такъв оbserve glass.Лесно се разбира в какво състояние е системата, като се закачат манометрите и се проверят наляганията - ниско и високо.

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook