къде е окото на климатроника????
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
къде е окото на климатроника????
колеги ако има око за нивото на фреона на климатика знае ли някой къде се намира?????
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
око няма колега
и нос няма нивото се мери само със специална машина която имат по местата където ремонтират климатици за целта ти издърпват фреона от системата и то си показва какво количество е

- gorota
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 15.03.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: '520D 00'
- Мечтае да кара: х6
- Детайли за колата: м-окачване и всички екстри за модела без кожа.
На по стрите има, но на е39 незнам и не съм обръщал внимание.Окото претставлява безцветно кръгло прозорче,и когато пуснеш климатика прз него минават мехурчета. 

BMW
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
wladio написа:и аз така знам,но да питам.
Става въпрос за :
Филтър-дехидраторът който служи да филтрира фреона и да вади влагата от него. Съдържа филтриращ елемент и блок от осушаващо вещество подобно на силикагел. Системата на климатика е херметична, но все пак вътре се просмуква минимално количество влага. Фреона също е хигроскопичен и поглъща влагата. Когато влагата мине през капилярната тръбичка замръзва и дюзата се запушва. Налягането се повишава и защитата на компресора изключва. В краен случай самият филтър се запушва и спира да минава фреон изцяло през него.
Филтър-дехидраторите са с различен състав в зависимост от ползвания фреон. Т.е. има различни за R12 и R134a. Препоръчаният им срок на годност при експлоатация е две години. Т.е. би трябвало да се подменят на всеки две години.
Според някои източници годността на отворен филтър-дехидратор е 15 минути на въздух.
Някои по-тарикатски филтри имат прозорчета за да се следи нивото на фреона и работата на системата.
А други още по тарикатски имат прозорче в което може да се оцени годността на филтъра. Например ако окото е синьо - годен, когато побелее е за смяна.

- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Observe glass му се вика или на български, стъкло (прозорче) за наблюдение.Слага се, за да се гледа дали върви течен фреон през високото налягане.Ако като пуснеш климатика и видиш да минава течен фреон, значи системата е добре, ако пуснеш климатика и тръгне течен фреон с много мехурчета в него, значи системата е почти добре, ако не видиш въобще да минава течен фреон през него, значи работата се е наакала , от някъде има теч, който трябва да се открие и тогава да се пълни фреон.
И накрая, на Е39 няма такъв оbserve glass.Лесно се разбира в какво състояние е системата, като се закачат манометрите и се проверят наляганията - ниско и високо.
И накрая, на Е39 няма такъв оbserve glass.Лесно се разбира в какво състояние е системата, като се закачат манометрите и се проверят наляганията - ниско и високо.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани