Малко помощ! Може ли на М20-320i да се сложи вал от М21-324

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 5.04.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж

Малко помощ! Може ли на М20-320i да се сложи вал от М21-324

Мнение от KrezZ » 23 Апр 2009, 18:42

На доста места вече чета за слагане на вал от М21 на м20 (е30 320)
на повечето обаче пише, за 2.5 а не за 2.0 литровите. Питам защото и 324-ката (донора на вала) и 320-ката с 80 мм бутала, но 324-ката е с 81мм ход на буталото а 320ката е с 66. Това са си 15 мм - дали няма да е невъзможно?! :) Съжелявам, че ви занимавам с глупави въпроси но сега взех още един двигател - както се досещате е М20 320i. Главата му е преправяна от HARTGE (затова и го взех де) и го планувам за турбина.
Предварително благодаря!
Последна промяна KrezZ на 24 Апр 2009, 18:14, променена общо 1 път
От всички гарнитури, най-важна е задкормилната!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Мнение от vanko_5 » 23 Апр 2009, 19:34

буталата ако станат от м21 са по здрави и за турбината щте ти варшат много добра работа

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 5.04.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж

Мнение от KrezZ » 23 Апр 2009, 20:35

Ами ... за буталата и аз съм си го мислил, но въпросът с вала ме кара да си мисля, че малко съм се прецакал с двигателя, пък и разкарах V8-мицата заради този :)
Ако не стане ще трябва да мисля за друг двигател :) ОТНОВО ;)
От всички гарнитури, най-важна е задкормилната!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 24 Апр 2009, 9:41

ква е тая хартге главня :roll:
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 5.04.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж

Мнение от KrezZ » 24 Апр 2009, 10:00

Базикали са клапаните, вала, и пружините. Поне така пише ама ще видим като или ако го пусна в действие :) Първо да си реша проблема с коляновия вал.
От всички гарнитури, най-важна е задкормилната!

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: Малко помощ! Може ли на М20-320i да се сложи вал от М21-

Мнение от ТУРБО » 25 Апр 2009, 8:44

KrezZ написа:На доста места вече чета за слагане на вал от М21 на м20 (е30 320)
на повечето обаче пише, за 2.5 а не за 2.0 литровите. Питам защото и 324-ката (донора на вала) и 320-ката с 80 мм бутала, но 324-ката е с 81мм ход на буталото а 320ката е с 66. Това са си 15 мм - дали няма да е невъзможно?! :) Съжелявам, че ви занимавам с глупави въпроси но сега взех още един двигател - както се досещате е М20 320i. Главата му е преправяна от HARTGE (затова и го взех де) и го планувам за турбина.
Предварително благодаря!

Колега,вала става,но трябва да се балансира(първо сам и после с маховика),но буталото ще излиза с 7,5мм над блока и трябва да го компенсираш с нещо.Мога да ти дам идея,да сложиш бутала от 323,а биелите можеш да използваш и от 320,323,327;по този начин буталата ще излизат само с 2.1мм.което може вече да го компенсираш със алуминиева гарнитура на 3.5мм и да не слагаш друга(нали и без това ще я турбинираш),Но степента на сгъстябване ще стане доста висока,а стази турбина ще пръснеш мотора,затова е по добре да сложиш по-дебела гарнитура! ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

ва

Мнение от doko » 25 Апр 2009, 9:39

по принцип става със бутала от 323 но трябва да преправиш биелите-по къси но играта е по голяма. по добре като ще го турбинераш направи го със блок и вал от М21 и със бутала от 2.5 тдс остават ти към 7мм недоход на буталото и можеш да си отфрезоваш блока на каквато степен на сгъстяване каквато ти искаш .има и малка игра със последните два отвора на блока(голямите) нарезва се резба и се навиват тапи от чугун след което се отфрезоват и се пробиват по малки отвори да стане като на бензиновия блок залуепваш бензиновата тиква и газ на 324турбо .

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook