Въпрос относно износване на гуми

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Кои гуми ви се износват по-бързо?

Предните
9
20%
Задните
31
67%
Еднакво се износват
2
4%
Нямам наблюдения
4
9%
 
Общо гласове : 46
ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 31 Мар 2009, 12:00

Задни ;)
Нищо лично ,Просто бизнес !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 445
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Мнение от Teogop » 31 Мар 2009, 12:11

Много разнообразни мнения. Гумите са еднакви като качество, шарка и година на производство и от тази гледна точка ми е все едно къде да ги сложа. Мисълта ми беше да сложа по-износените на оста, където по-бавно се износват, за да станат равномерно износени. И въпросът ми беше, задните или предните се износват по-бързо.
Други колеги коментират, че трябва да карам винаги с нови. На гумите си има ограничител и като стигне дотам - тогава нови. Няма всяко лято да си купувам нови...
Последна промяна Teogop на 31 Мар 2009, 12:14, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 31 Мар 2009, 12:12

Седя и се чудя... Аквапланинг с галоши, спирачен път с галоши.... То е ясно, че и с неизносени гуми, по-стари от 4 години вече се излиза от всякакви норми, поставени от производителя. Знам, че сега ще бъда разпнат, ама не мога да приема за нормално да карате с втора употреба гуми, да говорите с технически термини, знаейки че правите компромис не само със своята, но и със сигурността на всички участници в движението. Аз като не мога да смогна на 17-ки и нагоре, си карам с 16-ки лете и 15-ки зиме, все нови за сметка на това.

И ако някой все още мисли, че предницата има нужда от повече сцеплением, да вземем да отправим критика към М моделите, на които монтират валяците отзад. Как не им е дошло на ум да ги монтират отпред...
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 445
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Мнение от Teogop » 31 Мар 2009, 12:15

bmw_n00b ти всяко лято ли си купуваш нови летни гуми? Тези от предишното лято не ги ли ползваш пак? Как така гумите ти седят все нови?
Другото е, че 2 годишен Мишлен е 10 пъти по-добър от чисто нов Barum/Клебер и т.н. (личен опит), затова няма да си купя нови а ще карам Мишлена до ограничител, след това пак Мишлен или друга добра марка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 31 Мар 2009, 12:30

При нормално каране летните - 3 сезона, зимните - 4. Този 2 годишен Мишлен нито знаеш как е съхраняван, нито как е транспортиран и не е вярно, че е по-добър от нови нисък клас гуми. Абе, въпрос на избор и манталитет...
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 445
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Мнение от Teogop » 31 Мар 2009, 12:33

На старата кола имах всесезонен мишлен, който беше на 6 години и поради тази причина ги продадох и си купих нови 2 клебер и 2 малоя. Още съжалявам за тази си постъпка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Мнение от buller » 31 Мар 2009, 12:39

Според мен (на база наблюдения и скромен личен опит) по-бързо се износва гумата на по-тежката ос - т.е. на предната, защото там е двигателя. Ако това е съчетано с предно предаване - нещата още повече се затвърждават. Ако вземем предвид и спирачното усилие, което се понася главно от предната ос + отново големия товар, на който са подложени предните 2 гуми + фактът, че с тях се завива и с тях се управлява автомобила - аз винаги бих сложил хубавите гуми отпред :)
Веднага някой ще ме опонира - ама БМВ е със задно! Е, какво от това - ако имаш добри гуми отпред ще спираш по-добре, ще минимизираш риска от аквапланинг и лесно блокиране, което кара колата да става неуправляема. За отзад си има ASC ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 520 i 97

Мнение от jordao75 » 31 Мар 2009, 12:57

Слагай ги отзад.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 31 Мар 2009, 13:03

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 30 Юли 2009, 23:06, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: '520D 00'
Мечтае да кара: х6
Детайли за колата: м-окачване и всички екстри за модела без кожа.

Мнение от gorota » 31 Мар 2009, 13:19

Teogop написа:На старата кола имах всесезонен мишлен, който беше на 6 години и поради тази причина ги продадох и си купих нови 2 клебер и 2 малоя. Още съжалявам за тази си постъпка.
Колеги има ли всесезони гуми във чужбната?
BMW

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 5.09.2007

Мнение от TERES » 31 Мар 2009, 13:46

Според мен е логично да се износват повече задните гуми и ще обясня защо според мен е така. Чрез задните гуми се предава на пътя цялото двигателно усилие. Спирачното усилие преминава както през задните така и през предните гуми, като по принцип са по-натоварени предните, но пък при спиране с помоща на двигателя натоварени са задните. Следователно при еднакво натоварени мостове (каквито приблизително са при БМВ) е логично да се износват повече задните гуми понеже през тях преминава цялото двигателно услилие + част от спирачното, докато през предните преминава останалата част от спирачното усилие. Употребата само на две хубави гуми за продължително време дори не искам да я коментирам, при различни ситуации може да се окажат и предните и задните по-важни, все пак от предните повече зависи екстремното спиране.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 445
Регистриран на: 17.12.2007
Местоположение: София
Кара: бързо

Мнение от Teogop » 31 Мар 2009, 14:13

gorota написа:
Teogop написа:На старата кола имах всесезонен мишлен, който беше на 6 години и поради тази причина ги продадох и си купих нови 2 клебер и 2 малоя. Още съжалявам за тази си постъпка.
Колеги има ли всесезони гуми във чужбната?


В Италия има :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 23 Апр 2009, 8:08

Smokie написа:
bmw_n00b написа:По-добрите гуми се слагат винаги отзад, независимо дали колата е с предно или задно задвижване ;)

По принцип това е най-правилно, но ако предните ти не стават по добре ги сложи там. Всички знаем, че е най добре да си хубави гуми отзад и отпред, но ако предните за ти много зле ще имаш 2 проблема:
1-во лош спирачен път.
2-ро кофти тръпка при аквапланинг.


Колегата Смокие е прав с поред мен от опит знам че зимата по-добрите гуми е наи-добре да са отпред заради спирачният път.
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 23 Апр 2009, 8:30

гумите с по голям грайфер се слагат на оста на която предава усилието мотора димек на задната при бмв с цел по добро сцепление и стабилност а това си е чисто побългаряване на нещата и бай ганьовщина гумите трябва да са с еднакъв грайфер и предните и задните за оптимално поведение на пътя

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от hafte » 23 Апр 2009, 12:46

Аз и поне и според мен по добрите гуми ги слагам отпред.
Така спирането е по-добро. Тръгването според мен не е важно. Дори и да забоксуваш, (което лятото DSC няма да позволи) важното е да може да спреш.

Така , че слагай ги отпред. С лошите гуми от зад най много да дрифтваш по лесно :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook