Обслужване на климатична система - R12

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 94' 525тдс
Мечтае да кара: совалка

Мнение от AceMF » 09 Апр 2009, 15:24

Според това http://bmwe32.masscom.net/johan/aircon_ ... R134a.html
( http://tranz.it/load.php?id=nikoIsnU4vY0xmic271350 ) R134a e около 10% по-неефективен от R12.
Що се отнася до празненето и пълненето, най-добре си е в сервиз да бъде направено, понеже не е и съвсем безопасно. А за машината - мисля, че Zubcho имаше предвид, че не е всъщност толкова голяма и непреносима, за да не може да се прави процедурата на място, без да се кара колата в сервиза.
Тук http://en.wikipedia.org/wiki/R-134a пък пише, че от 2011г. R134a ще бъде забранен в ЕС, като за заместител се предлага ново съединение HFO-1234yf - колко пъти ще ги конвертираме тия климатици?!

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 10 Апр 2009, 12:19

извинявам се, че използвам тази тема, но не искам да отварям поредната тема за парното ;)

снощи тествах като ми загрее колата и наглася на 16C и пусна да духа независимо дали на "ауто" или другите две позиции е духа топло горе на стъклата, долу на краката и лявата (шофьорска) средна секция, ЕДИНСТВЕНО дясната средна секция духа студено и централния широк отвор които е в/у таблото е нещо средно клонящо към хладно.
днес изчетох всичките теми в които е писано по въпроса, видях няколко човека с подобни проблеми, но така и не прочетох конкретно от къде е проблема дали от клапите, дали от управление на духалките ил от някъде другаде :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 10 Апр 2009, 15:00

SlipKnoT написа:извинявам се, че използвам тази тема, но не искам да отварям поредната тема за парното ;)

снощи тествах като ми загрее колата и наглася на 16C и пусна да духа независимо дали на "ауто" или другите две позиции е духа топло горе на стъклата, долу на краката и лявата (шофьорска) средна секция, ЕДИНСТВЕНО дясната средна секция духа студено и централния широк отвор които е в/у таблото е нещо средно клонящо към хладно.
днес изчетох всичките теми в които е писано по въпроса, видях няколко човека с подобни проблеми, но така и не прочетох конкретно от къде е проблема дали от клапите, дали от управление на духалките ил от някъде другаде :confused:


Колега проблема най-вероятно ти е в в моторчето 2 или в самата пластмасова клапа - често се чупят (при мен имаше проблем скоро с моторче но.3 - беше се строшило от основата на климатроника)
Изображение

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 10 Апр 2009, 15:14

ако правилно съм разбрал това моторче служи дадена клапа да отвори/затвори и да пусна/спре студен или топъл въздух? ако е така и някое от другите трябва да е прецакано защото както казах и долу на краката и горе на стъклата духа топло независимо на какви градуси наглася.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 10 Апр 2009, 15:19

свържи се с колегата Gemar, при неговата кола го имаше същия проблем. Ще ти помогне.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 10 Апр 2009, 15:25

SlipKnoT написа:ако правилно съм разбрал това моторче служи дадена клапа да отвори/затвори и да пусна/спре студен или топъл въздух? ако е така и някое от другите трябва да е прецакано защото както казах и долу на краката и горе на стъклата духа топло независимо на какви градуси наглася.


именно - ти задаваш студено да духа обаче от горе на таблото има функция или да спира притока на горещ въздух или да духа топло - ако не работи моторчето и не затваря или е счупена клапата ще духа постоянно а за долу в краката клапата е под но.1 на снимката. Иначе не са клапите в коша, защото ти като зададеш температура по ниска от външната климатроника веднага спира горещия въздух към стъклото и пуска през централните отвори и тея на вратите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 10 Апр 2009, 20:39

Между другото днес научих нещо, което не знаех. Говорих по телефона с един чичка, който ми препоръчаха за обслужването, та той ми каза как да проверя дали с-мата има нужда от допълване: значи-от страната на пътника, при отворен капак на мотора гледаме двете тръби на климатика, които влизат в купето. На едната има малко прозорче, което никога не бих забелязал, най-вероятно и при вас е зацапано. През него се вижда как течността, която минава през тръбата и ако има мехурчета при работещ климатик значи има нужда от доливане. Освен това проверин колко събира с-мата. Оказаха се 1925 грама!!!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 11 Апр 2009, 10:32

Peicho написа:Между другото днес научих нещо, което не знаех. Говорих по телефона с един чичка, който ми препоръчаха за обслужването, та той ми каза как да проверя дали с-мата има нужда от допълване: значи-от страната на пътника, при отворен капак на мотора гледаме двете тръби на климатика, които влизат в купето. На едната има малко прозорче, което никога не бих забелязал, най-вероятно и при вас е зацапано. През него се вижда как течността, която минава през тръбата и ако има мехурчета при работещ климатик значи има нужда от доливане. Освен това проверин колко събира с-мата. Оказаха се 1925 грама!!!


Къде е точно това прозорче??? На др. коли съм виждал, но на нашите не. Отивам да търся. И ще снимам ако го намеря
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 11 Апр 2009, 13:20

Zubcho написа:
Peicho написа:Между другото днес научих нещо, което не знаех. Говорих по телефона с един чичка, който ми препоръчаха за обслужването, та той ми каза как да проверя дали с-мата има нужда от допълване: значи-от страната на пътника, при отворен капак на мотора гледаме двете тръби на климатика, които влизат в купето. На едната има малко прозорче, което никога не бих забелязал, най-вероятно и при вас е зацапано. През него се вижда как течността, която минава през тръбата и ако има мехурчета при работещ климатик значи има нужда от доливане. Освен това проверин колко събира с-мата. Оказаха се 1925 грама!!!


Къде е точно това прозорче??? На др. коли съм виждал, но на нашите не. Отивам да търся. И ще снимам ако го намеря


Двете тръби, които влизат в купето от страната на пътника са една над друга. Намира се на горната на около 10 см. от стената на коша. Има шестъоъгълна форма с диаметър по-малко от 1 см. и въобще не прилича на прозорче , щото най-вероятно е пълно с мръсотия.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 11 Апр 2009, 15:10

Peicho написа:
Zubcho написа:
Peicho написа:Между другото днес научих нещо, което не знаех. Говорих по телефона с един чичка, който ми препоръчаха за обслужването, та той ми каза как да проверя дали с-мата има нужда от допълване: значи-от страната на пътника, при отворен капак на мотора гледаме двете тръби на климатика, които влизат в купето. На едната има малко прозорче, което никога не бих забелязал, най-вероятно и при вас е зацапано. През него се вижда как течността, която минава през тръбата и ако има мехурчета при работещ климатик значи има нужда от доливане. Освен това проверин колко събира с-мата. Оказаха се 1925 грама!!!


Къде е точно това прозорче??? На др. коли съм виждал, но на нашите не. Отивам да търся. И ще снимам ако го намеря


Двете тръби, които влизат в купето от страната на пътника са една над друга. Намира се на горната на около 10 см. от стената на коша. Има шестъоъгълна форма с диаметър по-малко от 1 см. и въобще не прилича на прозорче , щото най-вероятно е пълно с мръсотия.


Гледах, пулих се чистих и нищо не намерих. Там където би трябвало да има прозорче е чист метал. Явно не при всички модели има такова чудо. Ако можеш да поставиш снимка да се ориентирам, защото изобщо не намерих прозорче.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 16.03.2004
Местоположение: гр. София

Здравейте

Мнение от Joro2004 » 11 Апр 2009, 15:34

SlipKnoT написа:
извинявам се, че използвам тази тема, но не искам да отварям поредната тема за парното

снощи тествах като ми загрее колата и наглася на 16C и пусна да духа независимо дали на "ауто" или другите две позиции е духа топло горе на стъклата, долу на краката и лявата (шофьорска) средна секция, ЕДИНСТВЕНО дясната средна секция духа студено и централния широк отвор които е в/у таблото е нещо средно клонящо към хладно.
днес изчетох всичките теми в които е писано по въпроса, видях няколко човека с подобни проблеми, но така и не прочетох конкретно от къде е проблема дали от клапите, дали от управление на духалките ил от някъде другаде


Колега проблема най-вероятно ти е в в моторчето 2 или в самата пластмасова клапа - често се чупят (при мен имаше проблем скоро с моторче но.3 - беше се строшило от основата на климатроника).


Значи отваряш централната решетка, която е върху таблото и ще видиш как има едни клапи, които се затварят, или отварят в зависимост от това накъде въртиш потенциометъра между двете централни решетки. Те регулират какъв въздух да влиза в купето. По всяка вероятност (както при мен) моторчето N3 се е отчупило с основата. Може ръчно да нагласиш клапите в положение само студено за лятото. А колегата да каже как е решил проблема с отчупената основа на това моторче.
Лесно е да се жертваш за приятел, но е трудно да намериш приятел, за когото да се жертваш!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 11 Апр 2009, 17:23

Zubcho написа:
Peicho написа:
Zubcho написа:
Peicho написа:Между другото днес научих нещо, което не знаех. Говорих по телефона с един чичка, който ми препоръчаха за обслужването, та той ми каза как да проверя дали с-мата има нужда от допълване: значи-от страната на пътника, при отворен капак на мотора гледаме двете тръби на климатика, които влизат в купето. На едната има малко прозорче, което никога не бих забелязал, най-вероятно и при вас е зацапано. През него се вижда как течността, която минава през тръбата и ако има мехурчета при работещ климатик значи има нужда от доливане. Освен това проверин колко събира с-мата. Оказаха се 1925 грама!!!


Къде е точно това прозорче??? На др. коли съм виждал, но на нашите не. Отивам да търся. И ще снимам ако го намеря



Двете тръби, които влизат в купето от страната на пътника са една над друга. Намира се на горната на около 10 см. от стената на коша. Има шестъоъгълна форма с диаметър по-малко от 1 см. и въобще не прилича на прозорче , щото най-вероятно е пълно с мръсотия.


Гледах, пулих се чистих и нищо не намерих. Там където би трябвало да има прозорче е чист метал. Явно не при всички модели има такова чудо. Ако можеш да поставиш снимка да се ориентирам, защото изобщо не намерих прозорче.

Поздрави


Може би това го има само на климатиците, които са оригинално с R12, а ти не си. Днес ще гледам да сложа снимка.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Мнение от Vasko » 12 Апр 2009, 0:44

Колеги, гледам тук големи спорове с тези климатици. Ами аз пък моя го пълних при едни момчета във 'Вебасто' . За повече инфо питайте Явор -всички го познавате . И трябва да Ви кажа,че тези момчета имаха от старият фреон -такъв какъвто са на повечето ни коли . Естествено момчетата много добре си свършиха работата щом системата не е мръднала цели две години и тогава ми взеха около 80 лв. за цялостно изпразване на системата и последващо пълнене като през цялото време стоях при тях и гледах машината,с която го пълниха .....Ако ще ходя за профилактика мисля да е пак при тях. Значи миналото лято ако пуснех вентилатора на макс д!а духа студено,най-много след 3-4 минути се налагаше да намалям скоростта му, защото наистина ми измръзваха чак ръцете когато навън беше + 32 ...
Така,че който иска качествен сервиз и да му напълнят наистина колата с фреона,за който е пригодена - 'Вебасто' За повече инфо - Явор !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 12 Апр 2009, 1:21

Ето това прозорче имам предвид
Изображение
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 12 Апр 2009, 10:44

sineok_pi4_ написа:...за сервиза на Webasto...

Ето ЛИНК към въпросния сервиз.

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook