Обслужване на климатична система - R12

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 07 Апр 2009, 23:45

Дискусията стана много интересна. В щатите пичовете си го правят директно като сменят само фреона:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/77998
А тук интересното е че в Европа не е съвсем така:
http://bmwe32.masscom.net/johan/aircon_R134a/aircon_R134a.html
Интересно ми е какво мислите за добавените клапи ??
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 08 Апр 2009, 8:20

Колега извинявай за одеве. Сега гледам Стоянчо е пуснал разни линкове и мисля, че цената за да минеш от R12 към R134 (за части говоря и то нови) e към 120$ Според мен е най-добре да преминеш към този фреон. Тамън ще направиш смяна на всички О-рингове при мотора, а за работа едва ли ще ти вземат повече от 100лв. при положение, че се сменят 2 неща и маслото в компресора.

Защо е прехода от Р12 към Р134 замислял ли си се? Пазиш озоновия слой с Р134, докато Р12 го унищожава. Това според мен е основателна причина да преминеш на въпросния фреон.

BAWARISCHE и за теб се отнася същото. Даваш една торба пари за какви ли не неща по колата, и не се замисляш за околната среда. Засрами се малко.

Отново искам да припомня на колегите, че надценката на фреона е 600% и нагоре, която я слагат нашите климатикаджий. Смятам, че е прекалено това нещо от тяхна страна.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 284
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 94' 525тдс
Мечтае да кара: совалка

Мнение от AceMF » 08 Апр 2009, 10:16

Тук са успели обаче да превърнат 112-те долара в 280лв.
Номенклатурен номер : 82319067396
Описание : КОМПЛЕКТ ПРЕХОДЕН
Ед.цена (с ДДС) : 276.79 BGL
Няма наличност

Остава само да се намери фреон на нормална цена, понеже наистина не може да се приеме ей така поредната изцепка с тая надценка в пъти.
Колега Zubcho, ако се обърнеш за услугата към човека, когото спомена по-нагоре, надявам се ще споделиш дали я е свършил сполучливо.

P.S.
_65536_kb_sec_ написа:http://bmwe32.masscom.net/johan/aircon_R134a/aircon_R134a.html

Позволих си да преведа и направя на pdf написаното тук

http://tranz.it/load.php?id=nikoIsnU4vY0xmic271350
Последна промяна AceMF на 08 Апр 2009, 12:20, променена общо 5 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 08 Апр 2009, 11:25

AceMF написа:Тук са успели обаче да превърнат 112-те долара в 280лв.
Номенклатурен номер : 82319067396
Описание : КОМПЛЕКТ ПРЕХОДЕН
Ед.цена (с ДДС) : 276.79 BGL
Няма наличност

Остава само да се намери фреон на нормална цена, понеже наистина не може да се приеме ей така поредната изцепка с тая надценка в пъти.
Колега Zubcho, ако се обърнеш за услугата към човека, който спомена по-нагоре, надявам се ще споделиш дали я е свършил сполучливо.


Разбира се ще споделя впечатления.

Мисля, че дехидрататор на 2-ра ръка ще пасне без проблем, но това др. хора ще трябва да го кажат дали е удачно да се купува на старо.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 08 Апр 2009, 12:10

до колкото знам не става защото поглъща влагата от въздуха при разхерметизация и до там свършва ресурса му
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: софия
Кара: вече Е38 730д 01

Мнение от BAWARISCHE » 08 Апр 2009, 14:00

.......

Защо е прехода от Р12 към Р134 замислял ли си се? Пазиш озоновия слой с Р134, докато Р12 го унищожава. Това според мен е основателна причина да преминеш на въпросния фреон.

BAWARISCHE и за теб се отнася същото. Даваш една торба пари за какви ли не неща по колата, и не се замисляш за околната среда. Засрами се малко.

от почти две години съм на Р134 :D ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 08 Апр 2009, 14:17

BAWARISCHE написа:.......

от почти две години съм на Р134 :D ;)


:clap:
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Мнение от ivan. » 08 Апр 2009, 14:25

stambo_81dg написа:кви смени ве хора аз бях с фреон р12 преди 3 години го смених директно с р134 без нищо друго да правя и до сега климатика си ми бачка перфектно :idea: :idea: :idea: :idea:
и аз съм така,само дето ми смениха и маслото на компресора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 08 Апр 2009, 15:00

ivan. написа:
stambo_81dg написа:кви смени ве хора аз бях с фреон р12 преди 3 години го смених директно с р134 без нищо друго да правя и до сега климатика си ми бачка перфектно :idea: :idea: :idea: :idea:
и аз съм така,само дето ми смениха и маслото на компресора.


ами аз го казвам от опит незнам кво се сменя ,но аз смених само фреона нищо друго и вече трета година си духа много добре и нямам грижи
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 10.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Алфа Ромео 159 SW
Мечтае да кара: kолело
Детайли за колата: Вагон-ресторант(РСВ)

Мнение от Бобби » 08 Апр 2009, 15:27

Аз пълня климата и всякакви ремонти по нея в "Impas56"...намира се на бул. "Черни връх" ....хората си дават гаранция, която спазват!
Миналата година ми проверяваха и допълниха климата и хоп след две седмици я няма :shock: ...отидох при тях...огледаха пак, видяха пропуска в пребана игла на пълначката остраниха повредата и пак ми е напълниха безплатно!!! :D ...преди 2 години ми смениха на друга кола изпаритела...макар, че беше некво индонезиско менте, ми дадоха гаранция....към края на лятото той издиша...и пак ми го смениха безплатно!
Просто съм доволен от отношението ;)
Иначе климатика си трябва добра подръжка, а не да се сещаме за него като дойдат жегите...и тогава да виснем по сервизите на опашки ;)
BMW525TDS
Важното е да си в играта!

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 08 Апр 2009, 15:29

и аз трябва да го пълня моя и поразпитах и ми казаха 120лв. (които включват и оцветителя за да може, ако има някъде теч да се хване).
лошото при мен е, че явно клапите неми работят хубаво, защото откакто се затопли и наглася на 16C, пусна вентилатора си ми духа топло се едно съм го нагласил на 26C. като си напълня климатика и го пусна и него сигурну ще духа поне хладно защото ще меси студения въздух от климатика с топлия, но май ще се налага да се разглабя цялото табло, клапи и т.н. :evil:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 08 Апр 2009, 15:32

SlipKnoT написа:и аз трябва да го пълня моя и поразпитах и ми казаха 120лв. (които включват и оцветителя за да може, ако има някъде теч да се хване).
лошото при мен е, че явно клапите неми работят хубаво, защото откакто се затопли и наглася на 16C, пусна вентилатора си ми духа топло се едно съм го нагласил на 26C. като си напълня климатика и го пусна и него сигурну ще духа поне хладно защото ще меси студения въздух от климатика с топлия, но май ще се налага да се разглабя цялото табло, клапи и т.н. :evil:


аз по нагоре написах че скоро ще я правя тази магария.
можеш да заповядаш
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 08 Апр 2009, 18:13

На мен миналата година - смяна на фреон(изпускат стария и пълнят наново) + някаква добавка за по-добра работа щото сложих Р134 ми излезе към 140лв ( както казах в студентски до Диана-та). Днес за 1 път го пуснах от миналото лято и щях да измръзна в колата на 1-ва степен на вентилатора. Тъй като Р134 е с по-ниска температура на кипене и като цяло мисля, че по-ефективно работи инсталацията с него се пълни не догоре а според температурата на духалките. При мен като го пълниха настроиха температурата на духалките да бъде около 6 градуса С. При това положение ако системата побира на макс 1800грама на мен са ми напълнили не повече от 1300-1400, така че не правете тази грешка да я пълните до горе щото тогава наистина може да се прецака нещо.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 08 Апр 2009, 21:54

Pavlinius написа:На мен миналата година - смяна на фреон(изпускат стария и пълнят наново) + някаква добавка за по-добра работа щото сложих Р134 ми излезе към 140лв ( както казах в студентски до Диана-та). Днес за 1 път го пуснах от миналото лято и щях да измръзна в колата на 1-ва степен на вентилатора. Тъй като Р134 е с по-ниска температура на кипене и като цяло мисля, че по-ефективно работи инсталацията с него се пълни не догоре а според температурата на духалките. При мен като го пълниха настроиха температурата на духалките да бъде около 6 градуса С. При това положение ако системата побира на макс 1800грама на мен са ми напълнили не повече от 1300-1400, така че не правете тази грешка да я пълните до горе щото тогава наистина може да се прецака нещо.


Абе май R134 не е по-ефективен, поне според тези:http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=AC+upgrade
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 09 Апр 2009, 13:59

Peicho написа:
Pavlinius написа:На мен миналата година - смяна на фреон(изпускат стария и пълнят наново) + някаква добавка за по-добра работа щото сложих Р134 ми излезе към 140лв ( както казах в студентски до Диана-та). Днес за 1 път го пуснах от миналото лято и щях да измръзна в колата на 1-ва степен на вентилатора. Тъй като Р134 е с по-ниска температура на кипене и като цяло мисля, че по-ефективно работи инсталацията с него се пълни не догоре а според температурата на духалките. При мен като го пълниха настроиха температурата на духалките да бъде около 6 градуса С. При това положение ако системата побира на макс 1800грама на мен са ми напълнили не повече от 1300-1400, така че не правете тази грешка да я пълните до горе щото тогава наистина може да се прецака нещо.


Абе май R134 не е по-ефективен, поне според тези:http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=AC+upgrade


Колега, това нали няма да го правиш сам? Изглежда ми опасно и шантаво. Отиди да ти сменят професионалисти фреона, с подходяща машина (която е много голяма както казаха колегите по-горе). Машината прави някакви тестове там и пълни и празни системата на колата. А дали Р134 е по-ефективен мисля, че е. Фабрично системите с този фреон събират по-малко фреон, а и при мен за да се получи 6 градуса на духалките (което било нормалната температура, на която се настройва климатика) ми трябваше доста по-малко фреон от максимума, който побира системата.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook