Обслужване на климатична система - R12
Модератор: Технически модератори
61 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Дискусията стана много интересна. В щатите пичовете си го правят директно като сменят само фреона:
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/77998
А тук интересното е че в Европа не е съвсем така:
http://bmwe32.masscom.net/johan/aircon_R134a/aircon_R134a.html
Интересно ми е какво мислите за добавените клапи ??
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/77998
А тук интересното е че в Европа не е съвсем така:
http://bmwe32.masscom.net/johan/aircon_R134a/aircon_R134a.html
Интересно ми е какво мислите за добавените клапи ??

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Колега извинявай за одеве. Сега гледам Стоянчо е пуснал разни линкове и мисля, че цената за да минеш от R12 към R134 (за части говоря и то нови) e към 120$ Според мен е най-добре да преминеш към този фреон. Тамън ще направиш смяна на всички О-рингове при мотора, а за работа едва ли ще ти вземат повече от 100лв. при положение, че се сменят 2 неща и маслото в компресора.
Защо е прехода от Р12 към Р134 замислял ли си се? Пазиш озоновия слой с Р134, докато Р12 го унищожава. Това според мен е основателна причина да преминеш на въпросния фреон.
BAWARISCHE и за теб се отнася същото. Даваш една торба пари за какви ли не неща по колата, и не се замисляш за околната среда. Засрами се малко.
Отново искам да припомня на колегите, че надценката на фреона е 600% и нагоре, която я слагат нашите климатикаджий. Смятам, че е прекалено това нещо от тяхна страна.
Поздрави
Защо е прехода от Р12 към Р134 замислял ли си се? Пазиш озоновия слой с Р134, докато Р12 го унищожава. Това според мен е основателна причина да преминеш на въпросния фреон.
BAWARISCHE и за теб се отнася същото. Даваш една торба пари за какви ли не неща по колата, и не се замисляш за околната среда. Засрами се малко.
Отново искам да припомня на колегите, че надценката на фреона е 600% и нагоре, която я слагат нашите климатикаджий. Смятам, че е прекалено това нещо от тяхна страна.
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- AceMF
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 284
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 94' 525тдс
- Мечтае да кара: совалка
Тук са успели обаче да превърнат 112-те долара в 280лв.
Номенклатурен номер : 82319067396
Описание : КОМПЛЕКТ ПРЕХОДЕН
Ед.цена (с ДДС) : 276.79 BGL
Няма наличност
Остава само да се намери фреон на нормална цена, понеже наистина не може да се приеме ей така поредната изцепка с тая надценка в пъти.
Колега Zubcho, ако се обърнеш за услугата към човека, когото спомена по-нагоре, надявам се ще споделиш дали я е свършил сполучливо.
P.S.
Позволих си да преведа и направя на pdf написаното тук
http://tranz.it/load.php?id=nikoIsnU4vY0xmic271350
Номенклатурен номер : 82319067396
Описание : КОМПЛЕКТ ПРЕХОДЕН
Ед.цена (с ДДС) : 276.79 BGL
Няма наличност
Остава само да се намери фреон на нормална цена, понеже наистина не може да се приеме ей така поредната изцепка с тая надценка в пъти.
Колега Zubcho, ако се обърнеш за услугата към човека, когото спомена по-нагоре, надявам се ще споделиш дали я е свършил сполучливо.
P.S.
_65536_kb_sec_ написа:http://bmwe32.masscom.net/johan/aircon_R134a/aircon_R134a.html
Позволих си да преведа и направя на pdf написаното тук
http://tranz.it/load.php?id=nikoIsnU4vY0xmic271350
Последна промяна AceMF на 08 Апр 2009, 12:20, променена общо 5 пъти
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
AceMF написа:Тук са успели обаче да превърнат 112-те долара в 280лв.
Номенклатурен номер : 82319067396
Описание : КОМПЛЕКТ ПРЕХОДЕН
Ед.цена (с ДДС) : 276.79 BGL
Няма наличност
Остава само да се намери фреон на нормална цена, понеже наистина не може да се приеме ей така поредната изцепка с тая надценка в пъти.
Колега Zubcho, ако се обърнеш за услугата към човека, който спомена по-нагоре, надявам се ще споделиш дали я е свършил сполучливо.
Разбира се ще споделя впечатления.
Мисля, че дехидрататор на 2-ра ръка ще пасне без проблем, но това др. хора ще трябва да го кажат дали е удачно да се купува на старо.
Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
до колкото знам не става защото поглъща влагата от въздуха при разхерметизация и до там свършва ресурса му

- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
.......
Защо е прехода от Р12 към Р134 замислял ли си се? Пазиш озоновия слой с Р134, докато Р12 го унищожава. Това според мен е основателна причина да преминеш на въпросния фреон.
BAWARISCHE и за теб се отнася същото. Даваш една торба пари за какви ли не неща по колата, и не се замисляш за околната среда. Засрами се малко.
от почти две години съм на Р134

Защо е прехода от Р12 към Р134 замислял ли си се? Пазиш озоновия слой с Р134, докато Р12 го унищожава. Това според мен е основателна причина да преминеш на въпросния фреон.
BAWARISCHE и за теб се отнася същото. Даваш една торба пари за какви ли не неща по колата, и не се замисляш за околната среда. Засрами се малко.
от почти две години съм на Р134



- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
BAWARISCHE написа:.......
от почти две години съм на Р134![]()

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
ivan. написа:и аз съм така,само дето ми смениха и маслото на компресора.stambo_81dg написа:кви смени ве хора аз бях с фреон р12 преди 3 години го смених директно с р134 без нищо друго да правя и до сега климатика си ми бачка перфектно![]()
![]()
![]()
ами аз го казвам от опит незнам кво се сменя ,но аз смених само фреона нищо друго и вече трета година си духа много добре и нямам грижи
- Бобби
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Алфа Ромео 159 SW
- Мечтае да кара: kолело
- Детайли за колата: Вагон-ресторант(РСВ)
Аз пълня климата и всякакви ремонти по нея в "Impas56"...намира се на бул. "Черни връх" ....хората си дават гаранция, която спазват!
Миналата година ми проверяваха и допълниха климата и хоп след две седмици я няма
...отидох при тях...огледаха пак, видяха пропуска в пребана игла на пълначката остраниха повредата и пак ми е напълниха безплатно!!!
...преди 2 години ми смениха на друга кола изпаритела...макар, че беше некво индонезиско менте, ми дадоха гаранция....към края на лятото той издиша...и пак ми го смениха безплатно!
Просто съм доволен от отношението
Иначе климатика си трябва добра подръжка, а не да се сещаме за него като дойдат жегите...и тогава да виснем по сервизите на опашки
Миналата година ми проверяваха и допълниха климата и хоп след две седмици я няма


Просто съм доволен от отношението

Иначе климатика си трябва добра подръжка, а не да се сещаме за него като дойдат жегите...и тогава да виснем по сервизите на опашки

BMW525TDS
Важното е да си в играта!
Важното е да си в играта!
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
и аз трябва да го пълня моя и поразпитах и ми казаха 120лв. (които включват и оцветителя за да може, ако има някъде теч да се хване).
лошото при мен е, че явно клапите неми работят хубаво, защото откакто се затопли и наглася на 16C, пусна вентилатора си ми духа топло се едно съм го нагласил на 26C. като си напълня климатика и го пусна и него сигурну ще духа поне хладно защото ще меси студения въздух от климатика с топлия, но май ще се налага да се разглабя цялото табло, клапи и т.н.
лошото при мен е, че явно клапите неми работят хубаво, защото откакто се затопли и наглася на 16C, пусна вентилатора си ми духа топло се едно съм го нагласил на 26C. като си напълня климатика и го пусна и него сигурну ще духа поне хладно защото ще меси студения въздух от климатика с топлия, но май ще се налага да се разглабя цялото табло, клапи и т.н.

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
SlipKnoT написа:и аз трябва да го пълня моя и поразпитах и ми казаха 120лв. (които включват и оцветителя за да може, ако има някъде теч да се хване).
лошото при мен е, че явно клапите неми работят хубаво, защото откакто се затопли и наглася на 16C, пусна вентилатора си ми духа топло се едно съм го нагласил на 26C. като си напълня климатика и го пусна и него сигурну ще духа поне хладно защото ще меси студения въздух от климатика с топлия, но май ще се налага да се разглабя цялото табло, клапи и т.н.
аз по нагоре написах че скоро ще я правя тази магария.
можеш да заповядаш

На мен миналата година - смяна на фреон(изпускат стария и пълнят наново) + някаква добавка за по-добра работа щото сложих Р134 ми излезе към 140лв ( както казах в студентски до Диана-та). Днес за 1 път го пуснах от миналото лято и щях да измръзна в колата на 1-ва степен на вентилатора. Тъй като Р134 е с по-ниска температура на кипене и като цяло мисля, че по-ефективно работи инсталацията с него се пълни не догоре а според температурата на духалките. При мен като го пълниха настроиха температурата на духалките да бъде около 6 градуса С. При това положение ако системата побира на макс 1800грама на мен са ми напълнили не повече от 1300-1400, така че не правете тази грешка да я пълните до горе щото тогава наистина може да се прецака нещо.
Pavlinius написа:На мен миналата година - смяна на фреон(изпускат стария и пълнят наново) + някаква добавка за по-добра работа щото сложих Р134 ми излезе към 140лв ( както казах в студентски до Диана-та). Днес за 1 път го пуснах от миналото лято и щях да измръзна в колата на 1-ва степен на вентилатора. Тъй като Р134 е с по-ниска температура на кипене и като цяло мисля, че по-ефективно работи инсталацията с него се пълни не догоре а според температурата на духалките. При мен като го пълниха настроиха температурата на духалките да бъде около 6 градуса С. При това положение ако системата побира на макс 1800грама на мен са ми напълнили не повече от 1300-1400, така че не правете тази грешка да я пълните до горе щото тогава наистина може да се прецака нещо.
Абе май R134 не е по-ефективен, поне според тези:http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=AC+upgrade
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Peicho написа:Pavlinius написа:На мен миналата година - смяна на фреон(изпускат стария и пълнят наново) + някаква добавка за по-добра работа щото сложих Р134 ми излезе към 140лв ( както казах в студентски до Диана-та). Днес за 1 път го пуснах от миналото лято и щях да измръзна в колата на 1-ва степен на вентилатора. Тъй като Р134 е с по-ниска температура на кипене и като цяло мисля, че по-ефективно работи инсталацията с него се пълни не догоре а според температурата на духалките. При мен като го пълниха настроиха температурата на духалките да бъде около 6 градуса С. При това положение ако системата побира на макс 1800грама на мен са ми напълнили не повече от 1300-1400, така че не правете тази грешка да я пълните до горе щото тогава наистина може да се прецака нещо.
Абе май R134 не е по-ефективен, поне според тези:http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=AC+upgrade
Колега, това нали няма да го правиш сам? Изглежда ми опасно и шантаво. Отиди да ти сменят професионалисти фреона, с подходяща машина (която е много голяма както казаха колегите по-горе). Машината прави някакви тестове там и пълни и празни системата на колата. А дали Р134 е по-ефективен мисля, че е. Фабрично системите с този фреон събират по-малко фреон, а и при мен за да се получи 6 градуса на духалките (което било нормалната температура, на която се настройва климатика) ми трябваше доста по-малко фреон от максимума, който побира системата.
61 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани