Динодей

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Мнение от DrivinGGoD » 08 Апр 2009, 9:25

И мене нещо ме притесняват тези 2 десети в предавателното число... Като нищо от там да идва разлика...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Му му мух мули, майкоууу!
Аватар
Мнения: 3102
Регистриран на: 18.07.2006

Мнение от absix » 08 Апр 2009, 9:31

SlipKnoT написа:
absix написа:В Щатите гледах поне 15-20 сток дино-та, всички са 260 - 280.... :evil:


ако имаш възможност разпитай по чуждите форуми на коя скорост са им мерили колите.


Пуснал съм запитване и там... чакам да видя какво ще кажат. Ама там ползват някакви Dynojets и Mustang-и...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 08 Апр 2009, 9:45

там повечето мерят на главините на валците липсва сцеплени и дава повече загуби ... ако прочетете характеристиките на диностендовете тоя с валците му дават до 10% грешка ... ако налягането в гумите е неправилно този процент се увеличава с до 5%
при автоматика тия проценти са по-големи
при диното което е на главините грешките са между 0.3% и 0.8%

друг е въпроса какви гуми ти трябват за да сложиш тая мощност от главините директно на пътя

иначе ето какво пише на страницата на проспеед
Въпрос: Може ли да се сравнят данните от измерването с диното със спецификациите публикувани от производителя на автомобила?

Отговор: Не може да се прави пряко сравнение на тези данни. Автомобилните производители публикуват мощностни характеристики получени чрез измерване с двигателен динамометър, т.е. това са резултати, които не отчитат загубите на мощност от трансмисията – скоростна кутия, съединител, диференциали, кардани, карета, лагери и пр. В зависимост от типа на трансмисията, разположението на двигателя спрямо двигателните колела и спрямо надлъжната ос на колата, броят на диференциалите (ако колата е 4x4) и др., загубите могат да варират между 8% и 20%.

Въпрос: Защо в някои сайтове в Интернет публикуват данни за загуби от трансмисията в размер на 20-30 и повече %?

Отговор: В повечето случаи става въпрос за прикриване и "замазване" на лошо извършен тунинг. Тъй като загубите от трансмисията на всеки автомобил са много различни и материята е относително неясна, много тунинг фирми (дори известни имена в бранша) си позволяват да публикуват оптимистични резултати получени с големи корекции за загуби от трансмисията. Един прост пример - ако автомобил, който е 300 конски сили има загуби от трансмисията в размер на 30%, това означава, че около 90 конски сили се превръщат в топлинна енергия. Това са около 66kW топлинна мощност, които биха стопили трансмисията, която за разлика от двигателя не може да се охлажда ефективно от околната среда. Съществуват и някои други сравнително прости изчисления, които доказват, че ако приемем на доверие, че типичните загуби от трансмисията са по-големи от 18-20%, то просто 90% от серийните автомобили няма да могат да достигат и 80% от рекламираната максимална скорост. Както всички знаят, повечето серийни автомобили с лекота достигат специфицираната от завода максимална скорост и дори я превишават. В скоро време на страниците на сайта ще публикуваме техническа статия с подробни изчисления, която третира този важен въпрос.
Последна промяна Sharo на 08 Апр 2009, 11:28, променена общо 1 път
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Ценко изложбения
Аватар
Мнения: 3813
Регистриран на: 26.11.2003
Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
Пол: Мъж
Кара: дългия да си плати входа !!!

Мнение от rtzankov » 08 Апр 2009, 10:16

Големите батки са казали, че диното не е уред за точно измерване на
мощността, а уред за натройване на автомобила, и цифрите които
виждаме са само за ориентир на къде вървим ;)
В БГ има 4 динота и няма да има две с еднакъв резултат ;)
Изображение
Изображение
R.I.P Landikar


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 08 Апр 2009, 12:25

Има и други писани работи, при предно предаване загуби от вала до колелата 8-12%, при задно предаване загуби от вала до колелата 12-15%, при 4х4 загуби от вала до колетаа 15-25% Така, че е много уясно, че диното и на проспиид и на хеед ще дават по-малко коне, на проспиид би трябвало да даде повече от хееда защото мери на главините. Аз лично бих се радвал на конете на гумите отколко на конете на вала. За мен а иза движението на колата май е по-реално конете получени на гумите, а тия на вала са само да се фалиме ;)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 08 Апр 2009, 16:54

Аз определено пък зачитам стандарта с мощност на коляновия вал.Няма нищо случайно в това , не малко пъти авторитетни Европейски автоиздания с автомобилна насоченост отправят забележки към производители с десетилетия слава зад гърба си заради лош подбор на гуми и оттам разминаване в обещаните данни на практика ... Нерядко самите те казват "как постъпи нашият екип - избрани бяха комплект *** гуми с разлика в общата цена от само 5% с предлаганите от завода производител на автомобила и данните които показа автомобила при замерването в различните дисциплини се подобриха чувствително ... " В тези нередки случаи мощноста на двигателя си я има ,но нещо не достига за да може да се оползотвори.
С една дума отпред под двигателя е най-сигурно , после след него дали заради калпави нови ,стари и вкокалени гуми или прекрасни и скъпи гуми нещата много се менят.

Брат ми беше отишъл с Тойо трите осмици на стенда на ХЕЕД и мощноста която беше показало диното беше много ниска.Аз лично ще отида от любопитство :) Истинските стендове за изпитване на мощност нямат нищо общо с тази буквално измислена на техен фон технология , прав е Цанков ,че тя е само ориентир и нищо повече.
Сигурен съм и още нещо - ако застане някой фотограф и тайно снима израженията на всички участници в динодей-а ,можете да си представите за какви умърлушени физиономии ще стане въпрос :P


Георги Пенчев

Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 752
Регистриран на: 16.01.2005
Местоположение: лондон
Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10

Мнение от oxam » 08 Апр 2009, 17:42

айде и аз да се включа с 325цата (вече с м3 колеткори и права генерация), не вярвам да я закарам лично, но баща ми ще го убедя.

хммм малко офф-топик ама на мен тогава защо ми мериха з3ката на 3та??? директната е 5та.... :help:
Изображение Изображение Изображение Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 08 Апр 2009, 23:11

Мда нещата с диното са сложни, според мен най-важното е да се видят
кривите на мощността и въртящия момент - т.е. как са работните режими
на двигателя и от там да се направят необходимите изводи и да се
коригират настройките на автомобила.
Жоре това нещо мощност на вала е лека измишльотина (поне според мен)
защото по пътя се търкалят гумите ... не вал-а - всичко може да е наред
на стенда и после след добавяне на скорости и диф да се окаже ... олеле
майко. Освен това когато двигателя е на стенда нито обдухването, нито
охлаждането е както в коша, което автоматично променя характеристиката
на мАтора. Разликата между двата дино стенда (Хеед и Проспийд) са
много и това което може да се каже като наложено мнение при мерене
на автомобили и на двата стенда е че има разлика около 15-20% в
полза на проспийдското - т.е. стойностите на диностенда в Проспийд е
правилно да се приемат като мошност на вала, без да се добавят загуби.

....
Ей тук и едно мое мерене на Евото при налягане от 1.1 бара и 385 коня на гумите
Изображение
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Мнение от sonny » 08 Апр 2009, 23:35

rosen.kolarov написа:Мда нещата с диното са сложни, според мен най-важното е да се видят
кривите на мощността и въртящия момент - т.е. как са работните режими
на двигателя и от там да се направят необходимите изводи и да се
коригират настройките на автомобила.
Жоре това нещо мощност на вала е лека измишльотина (поне според мен)
защото по пътя се търкалят гумите ... не вал-а - всичко може да е наред
на стенда и после след добавяне на скорости и диф да се окаже ... олеле
майко. Освен това когато двигателя е на стенда нито обдухването, нито
охлаждането е както в коша, което автоматично променя характеристиката
на мАтора. Разликата между двата дино стенда (Хеед и Проспийд) са
много и това което може да се каже като наложено мнение при мерене
на автомобили и на двата стенда е че има разлика около 15-20% в
полза на проспийдското - т.е. стойностите на диностенда в Проспийд е
правилно да се приемат като мошност на вала, без да се добавят загуби


Това е и моето мнение по въпроса, защото ако Пенчев е прав, че от избора на гуми означва да си сложиш конете на асфалта демек, с хубави гуми си на 100% сила, а с лоши гуми си на 70 примерно, същото се отнася и за горивото, ако си на 100 октана добро гориво, вадиш 100% от силата на мотора, а с 95 октана вадиш 80% В двата случая и с гуми и с гориво, грешката си е на този, на който е колата, а не на конете пд капака. А и мисля всеки го интересува с кви коне е на асфалта, а не с кви е под капака, щото ако излезем на старт с друга кола и той ма пита колко коня си, аз му викам 150, ама са ми 150 на вала, демек до асфалта ми стигат около 130, а пича каже, ок и аз съм със 150, ама си казва конете на гумите, тогава ко праим, кой бие ;)

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 09 Апр 2009, 10:00

Фирмите производители си казват с какъв бензин е проектиран да работи двигателя основно.БМВ пишат следното в заводската брошура на Е38 през края на 90-те години : "При използване на бензин 98-Н мощноста се повишава с 3% а икономията на гориво с 5%" при двигател М62В30 например ,който работи основно с 95-Н :idea:

Значи аз си представям каква боза ще настане на дино дей-а когато поне 10 души ще сипят гориво което не е показано от завода производител ,само и само да се пънат за коне ;)
Едно е сигурното : няма по-сигурен параметър от мощноста на двигателя ,сами виждате за какви разлики в стендовете говориме :mhihi: Не случайно в автомобилния свят няма производител , който да дава мощност на колелата , дават се на двигателя ,това е стандарт ,който вярвайте ми няма да се промени докато автомобилите не тръгнат по съвсем различна технология ;)
Какво би се случвало на пазара ако производителите даваха мощност на колелата и примерно едно Ауди А6 с 1,8 Турбо двигател с мощност 150 к.с. заради предното предаване даде по-висока мощност на колелата от едно БМВ Е39 520i а реално на пътя то не е с нищо по-добро ? Кой би позволил такова нещо ? Оттук идва въпроса по-бързи ли са автомобилите с предно предаване заради по-малките загуби в трансмисиите ? Как ще се облагат тези автомобили ,когато те имат различна мощност по вашата теория а реално са еднакво силни ?
Това е несъстоятелно точно толкова колкото и началото на поредната махленска гонка в която единия келеш пита другия колко коня му е колата на гумите ;)

Роска аз лично съм изпитвал двигател на стенд (мощност и разход на гориво) и не разбрах какво искаше да кажеш за обдухването и охлаждането на двигателя на стенд и когато е в коша :roll:
Абсолютно съгласен съм с твърдението ти ,че ценното е да се видят кривите на мощност и въртящ момент и то ако си настройваш автомобила и само толкова - другото е бизнес от странба на ХЕЕД , Проспийд


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1114
Регистриран на: 11.06.2005
Местоположение: у селото на белото

Мнение от Мишу » 09 Апр 2009, 11:01

идно м5 е39 и то да вдигне кръче за подковаване

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 09 Апр 2009, 11:38

Penchev написа:Роска аз лично съм изпитвал двигател на стенд (мощност и разход на гориво) и не разбрах какво искаше да кажеш за обдухването и охлаждането на двигателя на стенд и когато е в коша :roll:


Жорка искам да кажа, че първо температурните режими на двигателя са
различни и най-вече е различно пълненето на мотора. Все пак огромната
част от бимите са атмосферки и пълненето на мотора на стенд и в коша е
коренно различно - мисля ще се съгласиш с мен :winky:
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 09 Апр 2009, 14:37

Не мога да се съглася ,защото както казах аз съм участвал в изпитване на двигател на стенд и специално на този тип , на който аз съм изпитвал имаше дълъг около 5 метра вал със специфични диаметър,дебелина на стените,дължина и маса ,като след него има спирачка чрез която се натоварва двигателя за да се измери неговата мощност.Сега в момента тези , с които работят автомобилните производители са на абсолютно същият принцип само дето са снабдени с модерна апаратура ,която следи далеч повече параметри на куп и с по-голяма точност.Двигателя по Европейския стандарт се изпитва с въздушен филтър и всички помощни агрегати закачени на коляновия вал както е при автомобилите ни.Пълненето и охлаждането се извършват по абсолютно същият начин.Американците имаха един измислен стандарт само мотора без никакви периферни агрегати,филтри ... нищо и естествено по-висока мощност - типично Американска измишльотина :mhihi:

Абе ще се съберем там така или иначе хем ще си и побъбрим , аз нямам против :D


Георги Пенчев
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 500
Регистриран на: 31.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Sherman » 25 Апр 2009, 18:04

В Хеед днес и утре знаете ли какво се случва? Може утре да идете да се премерите ... безплатно при това ... Ицо е пичага. ;)

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 25 Апр 2009, 18:57

Sherman написа:В Хеед днес и утре знаете ли какво се случва? Може утре да идете да се премерите ... безплатно при това ... Ицо е пичага. ;)


как така безплатно?

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook