Въпроси за съединител и ASC
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Въпроси за съединител и ASC
Здравейте! Първо да ви кажа добре заварили. Този форум е супер полезен!
Скоро си купих 520i (Е39), смених консумативите и сега почва интересното
Колата придърпва при отпускане на съединителя, най-вече на първа скорост (няма значение дали е студена или не – винаги го прави), потеглям си спокойно на трета, при движение на трета се вдигат оборотите, а няма мощност и т.н. Прочетох тук във форума всичко, където се споменава „съединител” и нещата отиват към смяна. Успокоява ме това, че ако правилно съм разбрал, може да ми се размине смяната на маховик.
Днес обаче забелязах нещо интересно. Изключих ASC-то и нещата доста се оправиха! Вече почти не придърпва. Самото ASC го пробвах в големия сняг преди 2 седмици и сработва от време на време (лампата на таблото мига). Точно това ми е странно, че дори и когато не мига лампата на таблото, явно тази система прави нещо, защото поведението на колата се променя доста. Така ли е или системата работи, само като светне лампата? А възможно ли е датчиците да дават някаква грешна информация и затова да придърпва?
Скоро си купих 520i (Е39), смених консумативите и сега почва интересното

Колата придърпва при отпускане на съединителя, най-вече на първа скорост (няма значение дали е студена или не – винаги го прави), потеглям си спокойно на трета, при движение на трета се вдигат оборотите, а няма мощност и т.н. Прочетох тук във форума всичко, където се споменава „съединител” и нещата отиват към смяна. Успокоява ме това, че ако правилно съм разбрал, може да ми се размине смяната на маховик.
Днес обаче забелязах нещо интересно. Изключих ASC-то и нещата доста се оправиха! Вече почти не придърпва. Самото ASC го пробвах в големия сняг преди 2 седмици и сработва от време на време (лампата на таблото мига). Точно това ми е странно, че дори и когато не мига лампата на таблото, явно тази система прави нещо, защото поведението на колата се променя доста. Така ли е или системата работи, само като светне лампата? А възможно ли е датчиците да дават някаква грешна информация и затова да придърпва?
Колега първо добре дошъл и честита ти придобивка
Колкото до проблема ти:
Управлението на ASC-то ползва сигнал от датчици, които са на главините (общи и за ABS-a) и ако има проблем в датчиците трябва да се отрази и на функционирането на ABS-a.
Освен това при задействане на ASC-то присветва лампата, а до колкото разбирам това го няма при теб.
Изправността на датчиците се проверява с диагностиката, но за всеки случай можеш да провериш за откачен/скъсан/протрит кабел или лош контакт по буксите. Провери и дали не са се замазали гривните на главините, които дават сигнал за скоростта на датчиците.
От друга страна форсирането на двигателя от една страна и в същото време липсата на ускорение на 3-та пък няма нищо общо с въпросните датчици и изправността (функционирането) на ASC-то и ABS-a и по-скоро отива към приплъзване на съединител.
Ако се стигне до смяна на съединител те съветвам много внимателно да прецениш състоянието на маховика, притискателния диск и аксиалния лагер защото знаеш какъв зор е докато се стигне до тях и не си струва това упражнение да се прави 2 пъти

Колкото до проблема ти:
Управлението на ASC-то ползва сигнал от датчици, които са на главините (общи и за ABS-a) и ако има проблем в датчиците трябва да се отрази и на функционирането на ABS-a.
Освен това при задействане на ASC-то присветва лампата, а до колкото разбирам това го няма при теб.
Изправността на датчиците се проверява с диагностиката, но за всеки случай можеш да провериш за откачен/скъсан/протрит кабел или лош контакт по буксите. Провери и дали не са се замазали гривните на главините, които дават сигнал за скоростта на датчиците.
От друга страна форсирането на двигателя от една страна и в същото време липсата на ускорение на 3-та пък няма нищо общо с въпросните датчици и изправността (функционирането) на ASC-то и ABS-a и по-скоро отива към приплъзване на съединител.
Ако се стигне до смяна на съединител те съветвам много внимателно да прецениш състоянието на маховика, притискателния диск и аксиалния лагер защото знаеш какъв зор е докато се стигне до тях и не си струва това упражнение да се прави 2 пъти
Мерси за съветите! Съединителя си е зле и ще го сменям, така че ще те послушам.
Иначе ABS и ASC си работят по нормалния начин. Като се активира ASC, лампата на таблото си светва, но рядко се случва.
Това, което се чудя, е дали ASC-то не прави и нещо докато лампата не свети и по-специално, променя ли работата на съединителя по някакъв начин, защото май има разлика при включено и изключено.
Иначе ABS и ASC си работят по нормалния начин. Като се активира ASC, лампата на таблото си светва, но рядко се случва.
Това, което се чудя, е дали ASC-то не прави и нещо докато лампата не свети и по-специално, променя ли работата на съединителя по някакъв начин, защото май има разлика при включено и изключено.
ASC-то управлява поведението на автомобила при ускорение и в завой САМО посредством упражняване на регулирано спирачно усилие на някои от колелата и регулиране на отвора на дроселовата клапа (газта). Той не е свързан по никакъв начин със съединителя.
Друг е въпроса, ако някое от колелата ти задържа, а ти си мислиш, че е в следствие на работата на ASC-то
Освен това не забравяй увеличаването на оборотите без практически това да се отразява на ускорението ...
Друг е въпроса, ако някое от колелата ти задържа, а ти си мислиш, че е в следствие на работата на ASC-то
Освен това не забравяй увеличаването на оборотите без практически това да се отразява на ускорението ...
- Банго
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 6.05.2006
- Местоположение: София-владая
- Пол: Мъж
понеже си със демферен маховик А ТОИ СЕ ПРЕЕБВА МНОГО НАИ вероятно се е разбил затова придърпва при тръгване ако нещо не можете да се справите обадете се имам и части и може да се сменят
ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА
- Банго
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: 6.05.2006
- Местоположение: София-владая
- Пол: Мъж
tinorange написа:tsb_bg, cherveia, мерси за информацията.
Маховика не е ли демпферен само при дизеловите модели?
Не и всички бензинови специяло е 39
ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА
- jordao75
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 520 i 97
Re: Въпроси за съединител и ASC
Само за статистиката да кажа, че проблема беше най-вече в маховика. Смених и съединителя. 1.3К 

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани