Обслужване на климатична система - R12
Модератор: Технически модератори
61 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Обслужване на климатична система - R12
Здравейте колеги!
Предполагам, че на не малко от вас колите са с Р12, какъвто е и моят случай. Иска ми се тази година да направя обслужване на системата както си пише по книгите-смяна на маслото на компресора, изтегляне на целия фреон от с-мата и последващо напълване. Ще бъда благодарен ако някой сподели дали в София има кадърен сервиз със съответната техника, който да направи тази процедура. Вариантите с -
1. гаражно сервизче и пълнене директно от бутилката или
2. минаване на Р134 за система, която не е проектирана за него не ме устройват.
Поздрави на всички!
Предполагам, че на не малко от вас колите са с Р12, какъвто е и моят случай. Иска ми се тази година да направя обслужване на системата както си пише по книгите-смяна на маслото на компресора, изтегляне на целия фреон от с-мата и последващо напълване. Ще бъда благодарен ако някой сподели дали в София има кадърен сервиз със съответната техника, който да направи тази процедура. Вариантите с -
1. гаражно сервизче и пълнене директно от бутилката или
2. минаване на Р134 за система, която не е проектирана за него не ме устройват.
Поздрави на всички!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Здравей
Ей сега погледнах в "Сервизи-те" и намерих тази информация
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=142539
Там беше ходил един мой познат и той каза,че е останал много доволен - визирам Младост-2 ,но не знам къде точно се намират.
В темата има телефони ,звънни ако искаш и ги попитай
Успех !
Георги Пенчев

Ей сега погледнах в "Сервизи-те" и намерих тази информация

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=142539
Там беше ходил един мой познат и той каза,че е останал много доволен - визирам Младост-2 ,но не знам къде точно се намират.
В темата има телефони ,звънни ако искаш и ги попитай
Успех !
Георги Пенчев
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
0886 767 797 - Станислав Стоянов. Зареждане на климатици на място посочено от клиента
Цена 50лв. за всякакви автомобили. Не съм го пробвал, но мисля да го тествам.
Колега обади му се и ако работи с Р12 се възползвай от услугите му и сподели после дали си доволен в темата. Услугата е за София. Някой друг ако пробва въпросните услуги на Станислав да даде мнение, иначе аз ще съм жертвеното агне
Поздрави

Колега обади му се и ако работи с Р12 се възползвай от услугите му и сподели после дали си доволен в темата. Услугата е за София. Някой друг ако пробва въпросните услуги на Станислав да даде мнение, иначе аз ще съм жертвеното агне

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Pavlinius написа:Мини към Р134 . Проблема е никакъв, просто се слага една добавка към фреона. Хубаво е да се смени и маслото на компресора, което ти така или иначе ще правиш. Аз ходих в студентски град, там до Диана-та (8-ми блок на МЕИ) и съм доволен.
Какви пари ти излезна колега?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
хмм аз като за начало ще ремонтирам всичките изпочупени моторчета на климатроника и там просто поксипола ще играе здраво
който е слагал касетофони в тая дупка по средата просто да се научи как се прави без да се чупят стойките на моторчетата защото сега вече направо не знам какви нерви и какво време трябва да вложа в ремонта му. Радостния факт е че май ще има цялостен ъпгрейд така че това ще ми е най малката болка.
След ремонта на клапите и техните моторчета ще се сменят всичките О-пръстени възможни по цялата система, за да не търсиме после игла в купа сено с разни оцветители във фреона. Предвидил съм и тоталното му разглабяне и миене на пароструйка за да се отстранят всякакви миризми. Покрай цялото разглабяне се отстраняват предните седалки за тяхното и на подовата настилка, почистване с цел отново отстраняване на всякакви миризми и боклуци.





който е слагал касетофони в тая дупка по средата просто да се научи как се прави без да се чупят стойките на моторчетата защото сега вече направо не знам какви нерви и какво време трябва да вложа в ремонта му. Радостния факт е че май ще има цялостен ъпгрейд така че това ще ми е най малката болка.
След ремонта на клапите и техните моторчета ще се сменят всичките О-пръстени възможни по цялата система, за да не търсиме после игла в купа сено с разни оцветители във фреона. Предвидил съм и тоталното му разглабяне и миене на пароструйка за да се отстранят всякакви миризми. Покрай цялото разглабяне се отстраняват предните седалки за тяхното и на подовата настилка, почистване с цел отново отстраняване на всякакви миризми и боклуци.

- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
Penchev написа:Здравей![]()
Ей сега погледнах в "Сервизи-те" и намерих тази информация![]()
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=142539
Там беше ходил един мой познат и той каза,че е останал много доволен - визирам Младост-2 ,но не знам къде точно се намират.
В темата има телефони ,звънни ако искаш и ги попитай
Успех !
Георги Пенчев
Искам да изкажа мненеие:
аз направих тази интервенция в този сервиз в младост,момчетата наистина са добри и цените им са напълно приемливи.преди две години мойеби вече смених Р12 със Р134 именно там заедно с дехидратора и всичките му там работи,направиха го за няколко часа.Климатика работи перфектно.Миналата година обаче в платените обяви има6е темичка на едно момче което се занимава с климатици -към моста към КАТ и отидох при него защото усетих че има нужда от допълване можеби,след като му разказах за интервенцията тои ме погледна така

Написах всичко това за да ви кажа че смяната на фреона е нож с две остриета тъй като ако се прави вече единтвено и само трябва да обслужвате колата си при човека който го е направил,което малко или много е неудобство,като се гадае вече дали е спазена процедурата по сменяването му.Така че направете всичко взможно да си допълвате само с Р12 за да нямате подобни главоболия
Междудругото единствено Стенли ми каза че би се съгласил да ми направих проверка на с-мата ако интервенцията е направена в офисиален представител и има залепени съответните стикери и сменени дюзички за пълнене.Ако има някой инфо нека сподели колко би излязла тази услуга,в Дару например
Поздрави
Теодор Филипов

Благодаря за отговорите колеги! Но май никой не знае решението на въпроса ми, за съжаление.
Аз все си мисля, че не е толкова безпроблемно да минеш от единия на другия газ, все пак те са различни и съответно имат различни свойства.
А що се отнася до майстора, който ти идва на място-ясно е с каква техника работи...Машината за тази интервенция съм я виждал как работи и със сигурност не се носи на ръка.
Аз все си мисля, че не е толкова безпроблемно да минеш от единия на другия газ, все пак те са различни и съответно имат различни свойства.
А що се отнася до майстора, който ти идва на място-ясно е с каква техника работи...Машината за тази интервенция съм я виждал как работи и със сигурност не се носи на ръка.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
Не колега,аз мисля че до голяма степен се получи яснота на проблемите ти
По първият въпрос,както аз та и други колеги са доволни от човека в Младост зад Рума и да преминаването от Р12 на Р134 не никак трудна,стига да се спазят всички процедури(някой от които знам аз са изпразване на цялата система,източване на маслото от компресора,промивка, смяна с подходящо,може би дехидратор о т.н)и си ти
Просто съветът ми е при възможност да продължиш да изполваш газа ,за която ти е пригодена колата
П.С. Ще се опитам в близките дни да видя какво е положението с този фреон 12 тъй като в работата си използваме такъв а и редовно идват хора от НСО за него да пълнят колите.ще проверя цени/доставни разбира се и ще пиша

По първият въпрос,както аз та и други колеги са доволни от човека в Младост зад Рума и да преминаването от Р12 на Р134 не никак трудна,стига да се спазят всички процедури(някой от които знам аз са изпразване на цялата система,източване на маслото от компресора,промивка, смяна с подходящо,може би дехидратор о т.н)и си ти

П.С. Ще се опитам в близките дни да видя какво е положението с този фреон 12 тъй като в работата си използваме такъв а и редовно идват хора от НСО за него да пълнят колите.ще проверя цени/доставни разбира се и ще пиша

- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
кви смени ве хора аз бях с фреон р12 преди 3 години го смених директно с р134 без нищо друго да правя и до сега климатика си ми бачка перфектно





- skylord
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 11.04.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Аз пък съм адски недоволен от тези до РУМ-а в Младост
Миналата година си купих колата. До тогава не бях чел за проблемите с клапите и моторчетата и бях абсолютно бос в темата с климатрониците... та отидох там за диагностика , защото отдясно духаше топло. Та тези "специалисти" ми бяха вързали климатроника да се управлява от едната клапа (това не ми го бяха казали) - стана еднозонов
след което го оправих някак си но със много кълнене и четене по въпроса.
...А за теста който каза колегата BAWARISCHE с ръката - го направи и на мене... как може да вярваш на такъв човек след като видиш това
а и отгоре на всичко за няколко кабели и едно реле ми взе 180лв. - предполагам разчитайки на това, че няма да разбера какво са правели. Е добре че съм добър човек, въпреки че обмислях варианта да им подпаля сервизчето с няколко коктейла молотов
Та колеги, ако е нещо за ремонт НЕ се доверявайте на тези неможачи.. За допълване нямам впечатления, защото след теста с ръката "шефа" "установи" че нямам нужда


...А за теста който каза колегата BAWARISCHE с ръката - го направи и на мене... как може да вярваш на такъв човек след като видиш това


Та колеги, ако е нещо за ремонт НЕ се доверявайте на тези неможачи.. За допълване нямам впечатления, защото след теста с ръката "шефа" "установи" че нямам нужда

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Peicho написа:Благодаря за отговорите колеги! Но май никой не знае решението на въпроса ми, за съжаление.
Аз все си мисля, че не е толкова безпроблемно да минеш от единия на другия газ, все пак те са различни и съответно имат различни свойства.
А що се отнася до майстора, който ти идва на място-ясно е с каква техника работи...Машината за тази интервенция съм я виждал как работи и със сигурност не се носи на ръка.
Колега извинявай ама хайде ще те водя на 3 места да видиш машината за допълване с фреон колко е голяма и даже има колелца да се бута като ръчна количка и да се мести. Не виждам проблем да се качи в 1 бус същата машина и да се разкарва наляво надясно и да пълни с фреон. Сега тук да ти издам и една тайна на всички техници дето допълват с фреон. Надценката на фреона, който ти слагат е 600%

Аз за това ще пробвам човека дето ще ми дойде на крака и ще ми допълни колата съответно и маслото на компресора. Пък ти иди някъде, изхаби бензин и на финала дай 100+ кинта. Между другото Р12 е забранен за употреба и трудно ще го намериш, ако изобщо го има в продажба.
Да ти споделя и още една тайна. Миналата година пълних системата на моята кола (Р134), защото беше празна. Познай колко събра ? 1.5 кг/л. фреон и тогава ми взеха 100лв. и то с пазарлък. На повечето коли събира максимум 1 литър системата. Сега като сложим инфлацията+ жаждата за бързи печалби или тяхното запазване на нивата от мин. година ще ти стане ясно, че тази пролет/лято ще те обръснат към 120 и нагоре лева за същото допълване с фреон.
Оставям те да мислиш над горе-написаното от мен. Пък дано не те обръснат някъде една торба пари.
Поздрави и да знаят всички, че аз ще пробвам услугата на въпросния човек от предния ми пост и ако съм доволен ще пусна в някоя тема за климатици отзиви. Може и в тази.

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Zubcho написа:Peicho написа:Благодаря за отговорите колеги! Но май никой не знае решението на въпроса ми, за съжаление.
Аз все си мисля, че не е толкова безпроблемно да минеш от единия на другия газ, все пак те са различни и съответно имат различни свойства.
А що се отнася до майстора, който ти идва на място-ясно е с каква техника работи...Машината за тази интервенция съм я виждал как работи и със сигурност не се носи на ръка.
Колега извинявай ама хайде ще те водя на 3 места да видиш машината за допълване с фреон колко е голяма и даже има колелца да се бута като ръчна количка и да се мести. Не виждам проблем да се качи в 1 бус същата машина и да се разкарва наляво надясно и да пълни с фреон. Сега тук да ти издам и една тайна на всички техници дето допълват с фреон. Надценката на фреона, който ти слагат е 600%Например за 1 кг/л фреон като ти вземат 80+лв на тях им излиза към 12-15 кинта покупна цена.
Аз за това ще пробвам човека дето ще ми дойде на крака и ще ми допълни колата съответно и маслото на компресора. Пък ти иди някъде, изхаби бензин и на финала дай 100+ кинта. Между другото Р12 е забранен за употреба и трудно ще го намериш, ако изобщо го има в продажба.
Да ти споделя и още една тайна. Миналата година пълних системата на моята кола (Р134), защото беше празна. Познай колко събра ? 1.5 кг/л. фреон и тогава ми взеха 100лв. и то с пазарлък. На повечето коли събира максимум 1 литър системата. Сега като сложим инфлацията+ жаждата за бързи печалби или тяхното запазване на нивата от мин. година ще ти стане ясно, че тази пролет/лято ще те обръснат към 120 и нагоре лева за същото допълване с фреон.
Оставям те да мислиш над горе-написаното от мен. Пък дано не те обръснат някъде една торба пари.
Поздрави и да знаят всички, че аз ще пробвам услугата на въпросния човек от предния ми пост и ако съм доволен ще пусна в някоя тема за климатици отзиви. Може и в тази.
Не виждам защо подскачаш колега! Добре знам как изглежда една такава модерна машина, и каква е пълната процедура по обслужването, кое колко струва - работя в автомобилния бизнес вече 9-та година:)
А иначе и 150 лв. ще дам, ако знам, че ще ми го направят както трябва и то с Р12! Иначе другите варианти добре ги знам, така че надали щях да пускам тема, ако исках нещо различно от Р12. Всичко по колата ми е на 100% оригинално и държа да остане такова поне докато може...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
skylord написа:Аз пък съм адски недоволен от тези до РУМ-а в МладостМиналата година си купих колата. До тогава не бях чел за проблемите с клапите и моторчетата и бях абсолютно бос в темата с климатрониците... та отидох там за диагностика , защото отдясно духаше топло. Та тези "специалисти" ми бяха вързали климатроника да се управлява от едната клапа (това не ми го бяха казали) - стана еднозонов
след което го оправих някак си но със много кълнене и четене по въпроса.
...А за теста който каза колегата BAWARISCHE с ръката - го направи и на мене... как може да вярваш на такъв човек след като видиш товаа и отгоре на всичко за няколко кабели и едно реле ми взе 180лв. - предполагам разчитайки на това, че няма да разбера какво са правели. Е добре че съм добър човек, въпреки че обмислях варианта да им подпаля сервизчето с няколко коктейла молотов
![]()
Та колеги, ако е нещо за ремонт НЕ се доверявайте на тези неможачи.. За допълване нямам впечатления, защото след теста с ръката "шефа" "установи" че нямам нужда


Относно забраната за фреон Р12 съм напълноо наясно и може да се намери такъв,естесвено колегите по технически запознати знаят че това не е фреон Р12 от едно време и до голяма степен има разни примеси и тем подобни,но напълно изпълняващ функцията си



- BAWARISCHE
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: софия
- Кара: вече Е38 730д 01
и все пак колега Peicho мисля че няма нищо лошо подмяна със 134 стига да беде извършена съвестно и както трябва цялата маниполация,още повече че доколкото знам в по късните версий на Е34 ги пълнят оригинално със 134,ноо нали говорим за пусти човешки фактор... 


61 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани