Обслужване на климатична система - R12

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Обслужване на климатична система - R12

Мнение от Peicho » 07 Апр 2009, 13:50

Здравейте колеги!
Предполагам, че на не малко от вас колите са с Р12, какъвто е и моят случай. Иска ми се тази година да направя обслужване на системата както си пише по книгите-смяна на маслото на компресора, изтегляне на целия фреон от с-мата и последващо напълване. Ще бъда благодарен ако някой сподели дали в София има кадърен сервиз със съответната техника, който да направи тази процедура. Вариантите с -
1. гаражно сервизче и пълнене директно от бутилката или
2. минаване на Р134 за система, която не е проектирана за него не ме устройват.
Поздрави на всички!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 07 Апр 2009, 14:52

Здравей :D

Ей сега погледнах в "Сервизи-те" и намерих тази информация :arrow:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=142539

Там беше ходил един мой познат и той каза,че е останал много доволен - визирам Младост-2 ,но не знам къде точно се намират.
В темата има телефони ,звънни ако искаш и ги попитай

Успех !


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 07 Апр 2009, 15:05

0886 767 797 - Станислав Стоянов. Зареждане на климатици на място посочено от клиента :shock: Цена 50лв. за всякакви автомобили. Не съм го пробвал, но мисля да го тествам.

Колега обади му се и ако работи с Р12 се възползвай от услугите му и сподели после дали си доволен в темата. Услугата е за София. Някой друг ако пробва въпросните услуги на Станислав да даде мнение, иначе аз ще съм жертвеното агне ;)

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Мнение от Pavlinius » 07 Апр 2009, 15:16

Мини към Р134 . Проблема е никакъв, просто се слага една добавка към фреона. Хубаво е да се смени и маслото на компресора, което ти така или иначе ще правиш. Аз ходих в студентски град, там до Диана-та (8-ми блок на МЕИ) и съм доволен.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5600
Регистриран на: 24.11.2006
Пол: Мъж
Кара: Жи55АЕМЖИ
Мечтае да кара: 911 turbo
Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band

Мнение от ///peter » 07 Апр 2009, 15:51

Pavlinius написа:Мини към Р134 . Проблема е никакъв, просто се слага една добавка към фреона. Хубаво е да се смени и маслото на компресора, което ти така или иначе ще правиш. Аз ходих в студентски град, там до Диана-та (8-ми блок на МЕИ) и съм доволен.


Какви пари ти излезна колега?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Мнение от cod-cdbp » 07 Апр 2009, 16:11

хмм аз като за начало ще ремонтирам всичките изпочупени моторчета на климатроника и там просто поксипола ще играе здраво :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
който е слагал касетофони в тая дупка по средата просто да се научи как се прави без да се чупят стойките на моторчетата защото сега вече направо не знам какви нерви и какво време трябва да вложа в ремонта му. Радостния факт е че май ще има цялостен ъпгрейд така че това ще ми е най малката болка.
След ремонта на клапите и техните моторчета ще се сменят всичките О-пръстени възможни по цялата система, за да не търсиме после игла в купа сено с разни оцветители във фреона. Предвидил съм и тоталното му разглабяне и миене на пароструйка за да се отстранят всякакви миризми. Покрай цялото разглабяне се отстраняват предните седалки за тяхното и на подовата настилка, почистване с цел отново отстраняване на всякакви миризми и боклуци.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: софия
Кара: вече Е38 730д 01

Мнение от BAWARISCHE » 07 Апр 2009, 16:45

Penchev написа:Здравей :D

Ей сега погледнах в "Сервизи-те" и намерих тази информация :arrow:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=142539

Там беше ходил един мой познат и той каза,че е останал много доволен - визирам Младост-2 ,но не знам къде точно се намират.
В темата има телефони ,звънни ако искаш и ги попитай

Успех !


Георги Пенчев


Искам да изкажа мненеие:
аз направих тази интервенция в този сервиз в младост,момчетата наистина са добри и цените им са напълно приемливи.преди две години мойеби вече смених Р12 със Р134 именно там заедно с дехидратора и всичките му там работи,направиха го за няколко часа.Климатика работи перфектно.Миналата година обаче в платените обяви има6е темичка на едно момче което се занимава с климатици -към моста към КАТ и отидох при него защото усетих че има нужда от допълване можеби,след като му разказах за интервенцията тои ме погледна така :shock: ими каза че на такава цена няма за такаа манипулация (беше може би от рода на 160,170лв.,нв помня) каза че струвало около 600лв.,процедурата била изключително сложа и трудоемка ,едвали не за цял ден работа.аз се съгласих до някаде и го помолих да провери дали е в ред климатика и евентуално да го допълни като той ми ОТКАЗА категорично тъй като не знае как е извър6ена тази интервенция и за да допълни климата трябва да изтегли целият фреон от колата в машината и да допълни разликата,но каза че не знае дали няма остатъци от стария и щяло да повреди апаратурата си.аз се съгласих и си тръгнах.Отидох обаче при Стенли в Горна Баня и получих същият отговор от него,и накрая отидох при момчетата в Младост и ги помолих да го видят и допълнят.Шефът им само си сложи ръката на духалките и заяви че бил перфектен и нямало нужда от допълване и деликатно ми каза да си ходя,което ме озадачи малко или много.Скоро ще отида пак при тех в Младост и ще настоявам за тазо процедура и ще видя как ще постапят.

Написах всичко това за да ви кажа че смяната на фреона е нож с две остриета тъй като ако се прави вече единтвено и само трябва да обслужвате колата си при човека който го е направил,което малко или много е неудобство,като се гадае вече дали е спазена процедурата по сменяването му.Така че направете всичко взможно да си допълвате само с Р12 за да нямате подобни главоболия

Междудругото единствено Стенли ми каза че би се съгласил да ми направих проверка на с-мата ако интервенцията е направена в офисиален представител и има залепени съответните стикери и сменени дюзички за пълнене.Ако има някой инфо нека сподели колко би излязла тази услуга,в Дару например

Поздрави
Теодор Филипов
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 07 Апр 2009, 18:54

Благодаря за отговорите колеги! Но май никой не знае решението на въпроса ми, за съжаление.
Аз все си мисля, че не е толкова безпроблемно да минеш от единия на другия газ, все пак те са различни и съответно имат различни свойства.
А що се отнася до майстора, който ти идва на място-ясно е с каква техника работи...Машината за тази интервенция съм я виждал как работи и със сигурност не се носи на ръка.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: софия
Кара: вече Е38 730д 01

Мнение от BAWARISCHE » 07 Апр 2009, 20:02

Не колега,аз мисля че до голяма степен се получи яснота на проблемите ти ;)
По първият въпрос,както аз та и други колеги са доволни от човека в Младост зад Рума и да преминаването от Р12 на Р134 не никак трудна,стига да се спазят всички процедури(някой от които знам аз са изпразване на цялата система,източване на маслото от компресора,промивка, смяна с подходящо,може би дехидратор о т.н)и си ти ;) Просто съветът ми е при възможност да продължиш да изполваш газа ,за която ти е пригодена колата

П.С. Ще се опитам в близките дни да видя какво е положението с този фреон 12 тъй като в работата си използваме такъв а и редовно идват хора от НСО за него да пълнят колите.ще проверя цени/доставни разбира се и ще пиша
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 07 Апр 2009, 20:32

кви смени ве хора аз бях с фреон р12 преди 3 години го смених директно с р134 без нищо друго да правя и до сега климатика си ми бачка перфектно :idea: :idea: :idea: :idea:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 11.04.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от skylord » 07 Апр 2009, 21:17

Аз пък съм адски недоволен от тези до РУМ-а в Младост :!: Миналата година си купих колата. До тогава не бях чел за проблемите с клапите и моторчетата и бях абсолютно бос в темата с климатрониците... та отидох там за диагностика , защото отдясно духаше топло. Та тези "специалисти" ми бяха вързали климатроника да се управлява от едната клапа (това не ми го бяха казали) - стана еднозонов :evil: след което го оправих някак си но със много кълнене и четене по въпроса.
...А за теста който каза колегата BAWARISCHE с ръката - го направи и на мене... как може да вярваш на такъв човек след като видиш това :evil: а и отгоре на всичко за няколко кабели и едно реле ми взе 180лв. - предполагам разчитайки на това, че няма да разбера какво са правели. Е добре че съм добър човек, въпреки че обмислях варианта да им подпаля сервизчето с няколко коктейла молотов :evil:
Та колеги, ако е нещо за ремонт НЕ се доверявайте на тези неможачи.. За допълване нямам впечатления, защото след теста с ръката "шефа" "установи" че нямам нужда ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 07 Апр 2009, 21:42

Peicho написа:Благодаря за отговорите колеги! Но май никой не знае решението на въпроса ми, за съжаление.
Аз все си мисля, че не е толкова безпроблемно да минеш от единия на другия газ, все пак те са различни и съответно имат различни свойства.
А що се отнася до майстора, който ти идва на място-ясно е с каква техника работи...Машината за тази интервенция съм я виждал как работи и със сигурност не се носи на ръка.


Колега извинявай ама хайде ще те водя на 3 места да видиш машината за допълване с фреон колко е голяма и даже има колелца да се бута като ръчна количка и да се мести. Не виждам проблем да се качи в 1 бус същата машина и да се разкарва наляво надясно и да пълни с фреон. Сега тук да ти издам и една тайна на всички техници дето допълват с фреон. Надценката на фреона, който ти слагат е 600% :shock: Например за 1 кг/л фреон като ти вземат 80+лв на тях им излиза към 12-15 кинта покупна цена.

Аз за това ще пробвам човека дето ще ми дойде на крака и ще ми допълни колата съответно и маслото на компресора. Пък ти иди някъде, изхаби бензин и на финала дай 100+ кинта. Между другото Р12 е забранен за употреба и трудно ще го намериш, ако изобщо го има в продажба.

Да ти споделя и още една тайна. Миналата година пълних системата на моята кола (Р134), защото беше празна. Познай колко събра ? 1.5 кг/л. фреон и тогава ми взеха 100лв. и то с пазарлък. На повечето коли събира максимум 1 литър системата. Сега като сложим инфлацията+ жаждата за бързи печалби или тяхното запазване на нивата от мин. година ще ти стане ясно, че тази пролет/лято ще те обръснат към 120 и нагоре лева за същото допълване с фреон.

Оставям те да мислиш над горе-написаното от мен. Пък дано не те обръснат някъде една торба пари.

Поздрави и да знаят всички, че аз ще пробвам услугата на въпросния човек от предния ми пост и ако съм доволен ще пусна в някоя тема за климатици отзиви. Може и в тази. :)
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 129
Регистриран на: 30.04.2008
Местоположение: София

Мнение от Peicho » 07 Апр 2009, 22:18

Zubcho написа:
Peicho написа:Благодаря за отговорите колеги! Но май никой не знае решението на въпроса ми, за съжаление.
Аз все си мисля, че не е толкова безпроблемно да минеш от единия на другия газ, все пак те са различни и съответно имат различни свойства.
А що се отнася до майстора, който ти идва на място-ясно е с каква техника работи...Машината за тази интервенция съм я виждал как работи и със сигурност не се носи на ръка.


Колега извинявай ама хайде ще те водя на 3 места да видиш машината за допълване с фреон колко е голяма и даже има колелца да се бута като ръчна количка и да се мести. Не виждам проблем да се качи в 1 бус същата машина и да се разкарва наляво надясно и да пълни с фреон. Сега тук да ти издам и една тайна на всички техници дето допълват с фреон. Надценката на фреона, който ти слагат е 600% :shock: Например за 1 кг/л фреон като ти вземат 80+лв на тях им излиза към 12-15 кинта покупна цена.

Аз за това ще пробвам човека дето ще ми дойде на крака и ще ми допълни колата съответно и маслото на компресора. Пък ти иди някъде, изхаби бензин и на финала дай 100+ кинта. Между другото Р12 е забранен за употреба и трудно ще го намериш, ако изобщо го има в продажба.

Да ти споделя и още една тайна. Миналата година пълних системата на моята кола (Р134), защото беше празна. Познай колко събра ? 1.5 кг/л. фреон и тогава ми взеха 100лв. и то с пазарлък. На повечето коли събира максимум 1 литър системата. Сега като сложим инфлацията+ жаждата за бързи печалби или тяхното запазване на нивата от мин. година ще ти стане ясно, че тази пролет/лято ще те обръснат към 120 и нагоре лева за същото допълване с фреон.

Оставям те да мислиш над горе-написаното от мен. Пък дано не те обръснат някъде една торба пари.

Поздрави и да знаят всички, че аз ще пробвам услугата на въпросния човек от предния ми пост и ако съм доволен ще пусна в някоя тема за климатици отзиви. Може и в тази. :)


Не виждам защо подскачаш колега! Добре знам как изглежда една такава модерна машина, и каква е пълната процедура по обслужването, кое колко струва - работя в автомобилния бизнес вече 9-та година:)
А иначе и 150 лв. ще дам, ако знам, че ще ми го направят както трябва и то с Р12! Иначе другите варианти добре ги знам, така че надали щях да пускам тема, ако исках нещо различно от Р12. Всичко по колата ми е на 100% оригинално и държа да остане такова поне докато може...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: софия
Кара: вече Е38 730д 01

Мнение от BAWARISCHE » 07 Апр 2009, 22:39

skylord написа:Аз пък съм адски недоволен от тези до РУМ-а в Младост :!: Миналата година си купих колата. До тогава не бях чел за проблемите с клапите и моторчетата и бях абсолютно бос в темата с климатрониците... та отидох там за диагностика , защото отдясно духаше топло. Та тези "специалисти" ми бяха вързали климатроника да се управлява от едната клапа (това не ми го бяха казали) - стана еднозонов :evil: след което го оправих някак си но със много кълнене и четене по въпроса.
...А за теста който каза колегата BAWARISCHE с ръката - го направи и на мене... как може да вярваш на такъв човек след като видиш това :evil: а и отгоре на всичко за няколко кабели и едно реле ми взе 180лв. - предполагам разчитайки на това, че няма да разбера какво са правели. Е добре че съм добър човек, въпреки че обмислях варианта да им подпаля сервизчето с няколко коктейла молотов :evil:
Та колеги, ако е нещо за ремонт НЕ се доверявайте на тези неможачи.. За допълване нямам впечатления, защото след теста с ръката "шефа" "установи" че нямам нужда ;)


:shock: съжелявам че такасе е получило и се надявам да не сум подвел никой с изказванията си за този "сервиз".Изглежда че си остава една евтина алтернатива,може би небеизвестния Стенли е по читав макар че както знаете аман от майстори,но уви не е смяна на шарнир да си го направиш сам :|

Относно забраната за фреон Р12 съм напълноо наясно и може да се намери такъв,естесвено колегите по технически запознати знаят че това не е фреон Р12 от едно време и до голяма степен има разни примеси и тем подобни,но напълно изпълняващ функцията си :!: До миналата година имах спомен че една бутила е около 350 кинта - но по спомен :!: Колеги ще се опитам тези дни да получа нещата и при добра организация и наличие на няква техника може да вземем примерно една бутилка и да си напълним колите на много изгодна цена
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 234
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: софия
Кара: вече Е38 730д 01

Мнение от BAWARISCHE » 07 Апр 2009, 22:44

и все пак колега Peicho мисля че няма нищо лошо подмяна със 134 стига да беде извършена съвестно и както трябва цялата маниполация,още повече че доколкото знам в по късните версий на Е34 ги пълнят оригинално със 134,ноо нали говорим за пусти човешки фактор... :confused:
Изображение

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook