Изчакване преди тръгване при студен двигател?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 06 Апр 2009, 14:02

винаги съм я чакал моята, леко да мръдне стрелката на температурата и тогава, сега от както се затопли по бързо мърда, НО не си мислете, че когато температурата стане на 12 часа, колата е загряла .. това е температурата на водата, а т-рата на маслото загрява доста по бавно .. така че умната, жалко че много малко е39ки имат и т-рата на маслото на таблото

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Мнение от DaveMF » 06 Апр 2009, 14:19

И точно защото стрелката на 12 часа не означава загряло масло, трябва да си се кара до 2-2,5 докато не стигне средата.

Вече 40.000 км карам така и нямам никакви проблеми с турбини и т.н. Никога не съм чакал на място, но винаги си чакам стрелката на температурата да дойде на 12 часа. Така правят и в Европа всички дизелаци.

Единственият проблем за това може да излезе ако ти се наложи да катериш нанагорнище със студена кола, тогава щеш не щеш караш с по-високи обороти.

Пазете си дизелчетата, уникални са :) За няколко минути всеки може да изчака..

Поздрави

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 19.07.2008
Местоположение: Бургас

Мнение от Radium226 » 06 Апр 2009, 14:26

Колеги и аз така правя. Паля и стоя на място 1-2мин да може малко да се омаже двигателя с масло добре....после карам леко до около 2000 оборота 50-60км/ч и след около 2км вече и водата е топла и всичко е добре омазасно с масло....пак не я натискам....щото чичко кат сурвакат градско и то яко, а и трябва да оставим пешеходците да се порадват на колите ни нали :P
Иначе наистина в книжката пише палиш и тръгваш че не е добре да стоиш на място...просто трябва да караш умерено :)

П.П. Карайте умната ако не умната вземете русата!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 31.10.2008

Мнение от CLM-Ivo » 06 Апр 2009, 15:19

Тук някои са написали истината, други са на противоположното мнение и не става ясно кое е по-правилното действие.

Както пише в книжката след запалване трябва да се тръгне веднага!

Колега на първа страница е обяснил защо. Не е добре да стойте на едно място и да тръгнете със 'заграля' кола и да започнете да я карате в обороти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Мнение от Ivo_Borisov » 06 Апр 2009, 21:44

Палиш и тръгваш не означава със завъртането на ключа да тръгнеш.Означава че колата не трябва да загрява на място а в движение.Палиш,2-3 мин на място и тръгваш!На добър път! 8)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 06 Апр 2009, 22:11

Мненията са изтрити от WALL
Последна промяна WALL на 30 Юли 2009, 22:33, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 520 i 97

Мнение от jordao75 » 06 Апр 2009, 22:36

DAEL написа:Аз, лично, изчаквам 2-3мин. и тръгвам, но не я настъпвам докато не загрее добре знам, че при студен мотор може да счупиш сегменти при яко форсиране макар, че по Европата не съм видял никои да чака, палят и тръгват.

И аз изчаквам толкова 2-3 мин.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 11.10.2007
Местоположение: Shumen
Кара: 330xd 2011

Мнение от SCRAPY » 07 Апр 2009, 21:05

И понеже мнения и разсъждения много, ще си позволя само да цитирам извадка от ръководството за БМВ (Owner's Handbook for vehicle) "Не оставяйте двигателя да загрява на място, тръгнете възможно най-бързо като се движите с умерена скорост" Това важи както за бензиновите така и за дизеловите двигатели.
shu

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 571
Регистриран на: 1.10.2008
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Пол: Мъж
Кара: E70 4.0d и F15 M50d
Мечтае да кара: BMW

Мнение от M_krika » 07 Апр 2009, 21:24

Това мисля 4е го пи6е точно поради причината ,че не им позволяват да работи на място колата в европа аз си 4акам 2-3 мин зимата и проблем досега несам имал (да чукна на дърво) :winky:
Rise Of The Machines-Only The Strong Will Survive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 701
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Мнение от wladio » 08 Апр 2009, 20:08

най добре си изчаквай 2-3 мин,няма нищо лошо,аз винаги сам изчаквал и винаги ще изчаквам.-все едно сутрин да станеш от сън и веднага да почнеш да тичаш или нещо подобно-трябва си малко време да се събудиш,да загрееш и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 10 Апр 2009, 2:49

CLM-Ivo написа:Тук някои са написали истината, други са на противоположното мнение и не става ясно кое е по-правилното действие.

Както пише в книжката след запалване трябва да се тръгне веднага!

Колега на първа страница е обяснил защо. Не е добре да стойте на едно място и да тръгнете със 'заграля' кола и да започнете да я карате в обороти.


:yes:
Изображение

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 10 Апр 2009, 13:10

И като се замисля, в книжките на дизеляците пише, след интензивно натоварване на турбото да не се гаси колата веднага, въпреки законите. Толкова със забраните и законите, а кой както ги разбира нещата, така да си тръгва 8)
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 20.08.2007
Местоположение: Бургас
Кара: e65

Мнение от Воденичаров » 10 Апр 2009, 13:54

bmw_n00b написа:И като се замисля, в книжките на дизеляците пише, след интензивно натоварване на турбото да не се гаси колата веднага, въпреки законите. Толкова със забраните и законите, а кой както ги разбира нещата, така да си тръгва 8)


Това за турбото е вярно. Според мен е достатъчно просто последното нещо преди да излезете от колата да е гасенето на мотора. Аз докато си събера телефони, документи и т.н. минава известно време да поработи на празен ход.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 10 Апр 2009, 14:42

Мисълта ми беше, че това което си пише в книжката е съобразено със здравето на колата най-вече, не със забрани и закони. И е логично, тъй като нямат интерес поради некоректно отношение към колата да правят гаранционни смени. А студения старт си е студен старт - важни са първите 2-3 секунди, когато пали на отрицателни температури двигателя, оттам нататък си е въпрос на постигане на работна температура, което в движение е по-оптимално (за мен) за цялата система. Заради студените стартове се препоръчва в страните с много дни, в които температурата е под -20*С да се кара с 0WXX вместо с 5WXX.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 15.09.2008
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
Детайли за колата: С чио чипс :D

Мнение от **Novobraneca » 10 Апр 2009, 17:52

И аз изчаквам около2-3 мин. и после ртъгвам, мисля че няма нищо лошо в това, а като е студено е добре да поработи малко на място да поразбие маслото, но според мен си е въпрос на лична преценка, разни хора разни идеали ;)
ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК ;) [OO==[|][|]==OO] ;)
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook