Изчакване преди тръгване при студен двигател?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- El Diablo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2832
- Регистриран на: 4.09.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: E70
винаги съм я чакал моята, леко да мръдне стрелката на температурата и тогава, сега от както се затопли по бързо мърда, НО не си мислете, че когато температурата стане на 12 часа, колата е загряла .. това е температурата на водата, а т-рата на маслото загрява доста по бавно .. така че умната, жалко че много малко е39ки имат и т-рата на маслото на таблото
И точно защото стрелката на 12 часа не означава загряло масло, трябва да си се кара до 2-2,5 докато не стигне средата.
Вече 40.000 км карам така и нямам никакви проблеми с турбини и т.н. Никога не съм чакал на място, но винаги си чакам стрелката на температурата да дойде на 12 часа. Така правят и в Европа всички дизелаци.
Единственият проблем за това може да излезе ако ти се наложи да катериш нанагорнище със студена кола, тогава щеш не щеш караш с по-високи обороти.
Пазете си дизелчетата, уникални са
За няколко минути всеки може да изчака..
Поздрави
Вече 40.000 км карам така и нямам никакви проблеми с турбини и т.н. Никога не съм чакал на място, но винаги си чакам стрелката на температурата да дойде на 12 часа. Така правят и в Европа всички дизелаци.
Единственият проблем за това може да излезе ако ти се наложи да катериш нанагорнище със студена кола, тогава щеш не щеш караш с по-високи обороти.
Пазете си дизелчетата, уникални са

Поздрави
Колеги и аз така правя. Паля и стоя на място 1-2мин да може малко да се омаже двигателя с масло добре....после карам леко до около 2000 оборота 50-60км/ч и след около 2км вече и водата е топла и всичко е добре омазасно с масло....пак не я натискам....щото чичко кат сурвакат градско и то яко, а и трябва да оставим пешеходците да се порадват на колите ни нали
Иначе наистина в книжката пише палиш и тръгваш че не е добре да стоиш на място...просто трябва да караш умерено
П.П. Карайте умната ако не умната вземете русата!!

Иначе наистина в книжката пише палиш и тръгваш че не е добре да стоиш на място...просто трябва да караш умерено

П.П. Карайте умната ако не умната вземете русата!!
Тук някои са написали истината, други са на противоположното мнение и не става ясно кое е по-правилното действие.
Както пише в книжката след запалване трябва да се тръгне веднага!
Колега на първа страница е обяснил защо. Не е добре да стойте на едно място и да тръгнете със 'заграля' кола и да започнете да я карате в обороти.
Както пише в книжката след запалване трябва да се тръгне веднага!
Колега на първа страница е обяснил защо. Не е добре да стойте на едно място и да тръгнете със 'заграля' кола и да започнете да я карате в обороти.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Палиш и тръгваш не означава със завъртането на ключа да тръгнеш.Означава че колата не трябва да загрява на място а в движение.Палиш,2-3 мин на място и тръгваш!На добър път! 8)
- jordao75
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 520 i 97
DAEL написа:Аз, лично, изчаквам 2-3мин. и тръгвам, но не я настъпвам докато не загрее добре знам, че при студен мотор може да счупиш сегменти при яко форсиране макар, че по Европата не съм видял никои да чака, палят и тръгват.
И аз изчаквам толкова 2-3 мин.
- SCRAPY
- Потребител
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 11.10.2007
- Местоположение: Shumen
- Кара: 330xd 2011
И понеже мнения и разсъждения много, ще си позволя само да цитирам извадка от ръководството за БМВ (Owner's Handbook for vehicle) "Не оставяйте двигателя да загрява на място, тръгнете възможно най-бързо като се движите с умерена скорост" Това важи както за бензиновите така и за дизеловите двигатели.
shu
- M_krika
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 1.10.2008
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
- Пол: Мъж
- Кара: E70 4.0d и F15 M50d
- Мечтае да кара: BMW
Това мисля 4е го пи6е точно поради причината ,че не им позволяват да работи на място колата в европа аз си 4акам 2-3 мин зимата и проблем досега несам имал (да чукна на дърво) 

Rise Of The Machines-Only The Strong Will Survive
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
най добре си изчаквай 2-3 мин,няма нищо лошо,аз винаги сам изчаквал и винаги ще изчаквам.-все едно сутрин да станеш от сън и веднага да почнеш да тичаш или нещо подобно-трябва си малко време да се събудиш,да загрееш и т.н.
- DroW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 21.01.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 530d M Sport, X3, X6
CLM-Ivo написа:Тук някои са написали истината, други са на противоположното мнение и не става ясно кое е по-правилното действие.
Както пише в книжката след запалване трябва да се тръгне веднага!
Колега на първа страница е обяснил защо. Не е добре да стойте на едно място и да тръгнете със 'заграля' кола и да започнете да я карате в обороти.

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
И като се замисля, в книжките на дизеляците пише, след интензивно натоварване на турбото да не се гаси колата веднага, въпреки законите. Толкова със забраните и законите, а кой както ги разбира нещата, така да си тръгва 

- Воденичаров
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 20.08.2007
- Местоположение: Бургас
- Кара: e65
bmw_n00b написа:И като се замисля, в книжките на дизеляците пише, след интензивно натоварване на турбото да не се гаси колата веднага, въпреки законите. Толкова със забраните и законите, а кой както ги разбира нещата, така да си тръгва
Това за турбото е вярно. Според мен е достатъчно просто последното нещо преди да излезете от колата да е гасенето на мотора. Аз докато си събера телефони, документи и т.н. минава известно време да поработи на празен ход.
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Мисълта ми беше, че това което си пише в книжката е съобразено със здравето на колата най-вече, не със забрани и закони. И е логично, тъй като нямат интерес поради некоректно отношение към колата да правят гаранционни смени. А студения старт си е студен старт - важни са първите 2-3 секунди, когато пали на отрицателни температури двигателя, оттам нататък си е въпрос на постигане на работна температура, което в движение е по-оптимално (за мен) за цялата система. Заради студените стартове се препоръчва в страните с много дни, в които температурата е под -20*С да се кара с 0WXX вместо с 5WXX.
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
И аз изчаквам около2-3 мин. и после ртъгвам, мисля че няма нищо лошо в това, а като е студено е добре да поработи малко на място да поразбие маслото, но според мен си е въпрос на лична преценка, разни хора разни идеали 

ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани