Изчакване преди тръгване при студен двигател?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Изчакване преди тръгване при студен двигател?

Мнение от im0tep » 06 Апр 2009, 12:05

Колеги,отдавна се каня да питам и взех,че се наканих ! Сутрин или при студен двигател,изчаквате ли си колите малко да позагреят или направо тръгвате и карате полекичка докато загрее? Аз до сега винаги съм изчаквал стрелката да влезе поне до половината на синьото и тогава тръгвам ,но онзи ден един приятел ми каза,че не било хубаво да се изчаква да загрее малко колата преди да се тръгне а трябвало да се кара до 2000 оборота докато загрее хубаво.Дори го пишело някаде във форума.Това за дизел и за бензин ли се отнася?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 17.09.2008

Мнение от stonik » 06 Апр 2009, 12:17

Колега, значи сутрин палиш,слагаш си колана и тръгваш,т.е. до 1 минута си на място.Като наистина до 2000 оборота.Така двигателя загрява по-бързо.Това го пише в дебелите книги.

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 06 Апр 2009, 12:18

Аз, лично, изчаквам 2-3мин. и тръгвам, но не я настъпвам докато не загрее добре знам, че при студен мотор може да счупиш сегменти при яко форсиране макар, че по Европата не съм видял никои да чака, палят и тръгват.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 153
Регистриран на: 16.10.2008
Местоположение: София
Кара: BMW E39, 520i 1997
Мечтае да кара: Mercedes CLS 63 AMG

Мнение от buller » 06 Апр 2009, 12:35

В чужбина палят и тръгват заради екологията - работата на място е изпускането на излишни вредни емисии в природата.
На бензиновите им няма нищо - сядаш и караш първите няколко минути в разумни обороти. При дизела е по-добре да се изчака (поне аз така правя вече 7 години), заради турбината. Или ако бързаш - не превишавай 2000-2500 об./мин., докато не загрее.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 06 Апр 2009, 12:38

DAEL написа:Аз, лично, изчаквам 2-3мин. и тръгвам, но не я настъпвам докато не загрее добре знам, че при студен мотор може да счупиш сегменти при яко форсиране макар, че по Европата не съм видял никои да чака, палят и тръгват.


Да и аз така правя,дори зимата като беше по студено я чаках да стигне почти до края на синьото и тогава тръгвам и съответно докато не загрее добре не вдигам повече от 2000 оборота.Но в книжката на колата пишело,че не трябва да се чака на място да загрява а да се кара лекичко до 2000 оборота докато не загрее в работна температура

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 06 Апр 2009, 12:50

Е, чак до края на синьото не, но поне да отлепи стрелката от нулата.

FC BAYERN
Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 11.08.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 17' 540 I
Мечтае да кара: Безаварийно

Мнение от ivo1bg » 06 Апр 2009, 12:50

im0tep написа:...............................Но в книжката на колата пишело,че не трябва да се чака на място да загрява а да се кара лекичко до 2000 оборота докато не загрее в работна температура

Това е истината ;).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 06 Апр 2009, 12:55

DAEL написа:Е, чак до края на синьото не, но поне да отлепи стрелката от нулата.


Говоря,когато беше много студено зимата,иначе сега като е топло вече не я изчаквам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Мнение от nightdriver » 06 Апр 2009, 12:58

stonik написа:Колега, значи сутрин палиш,слагаш си колана и тръгваш,т.е. до 1 минута си на място.Като наистина до 2000 оборота.Така двигателя загрява по-бързо.Това го пише в дебелите книги.


и аз така правя,а зад мен,който не му харесва-ляв мигач и да ме изпреварва

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 06 Апр 2009, 13:01

Е, тя зимата загряваше по-бързо, нали като запалиш и печката заработи и.....така! :)
ПП. ...., а и аз нали съм с дизелов мотор, та мисля, че не е зле малко работа на място.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 06 Апр 2009, 13:07

Тръгваш, без да чакаш, както са писали колегите и както си пише в книжката. Караш доколкото позволява обстановката с постоянни обороти, до 2000-2500 макс. По този начин се омазва и скоростната кутия и диференциала и получаваш цялостно "загряване" на автомобила. А в Европа, доколкото знам, е забранено да си оставиш колата на място да работи. Не че като е в движение са по-малко вредните емисии, напротив, но просто не извършва полезна работа автомобила.
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 06 Апр 2009, 13:10

DAEL написа:Е, тя зимата загряваше по-бързо, нали като запалиш и печката заработи и.....така! :)
ПП. ...., а и аз нали съм с дизелов мотор, та мисля, че не е зле малко работа на място.

Е да ама някой си нямаме печки :mhihi:

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 06 Апр 2009, 13:26

Ами, с две думи мисля, че няма нищо лошо да поработи малко на място.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Мнение от im0tep » 06 Апр 2009, 13:32

DAEL написа:Ами, с две думи мисля, че няма нищо лошо да поработи малко на място.

Дам, и аз така си мисля,но и намирам някаква истина в думите на bmw_n00b , че когато се тръгне без да се изчаква се получава едновременно смазване и загряване на маслото в скоростната кутия и диферинциала. Абе ще я караме по книга...нали за това са ни хубави количките да ни слушат и ние да ги слушаме ;)

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 06 Апр 2009, 13:35

im0tep написа:
DAEL написа:Ами, с две думи мисля, че няма нищо лошо да поработи малко на място.

Дам, и аз така си мисля,но и намирам някаква истина в думите на bmw_n00b , че когато се тръгне без да се изчаква се получава едновременно смазване и загряване на маслото в скоростната кутия и диферинциала. Абе ще я караме по книга...нали за това са ни хубави количките да ни слушат и ние да ги слушаме ;)

:yes:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook