Свирене на ТУРБОТО
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- kronos
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 30.11.2006
- Местоположение: с. Варна
- Пол: Мъж
- Кара: MB w212 AMG
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Ако продължаваш да и сменяш маслото на 30к не само турбина ще сменяш....
Щом ти е и чипната го сменяй поне на 10-12к км. а филтъра на картерните газове поне на 40к. Ако караш и с хубаво масло поне до към 350к. не трябва да имаш проблеми. Иначе като навъртиш още малко км. може да свалиш турбото да му почистят геометрията.
Щом ти е и чипната го сменяй поне на 10-12к км. а филтъра на картерните газове поне на 40к. Ако караш и с хубаво масло поне до към 350к. не трябва да имаш проблеми. Иначе като навъртиш още малко км. може да свалиш турбото да му почистят геометрията.
- narcosan
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 276
- Регистриран на: 1.03.2009
- Местоположение: Italia
- Мечтае да кара: М6 G-POWER
- Детайли за колата: BMW 330D M PAKET
Слагам и само кастрол lohg lief 0w40 не аз де а тия вав БМВ те не те и питат отива6 оставия6 колата и деистват
Аз сто пати сам ги питал за тия километри,но отговора е винаги даваи не се притесняваи
а за почистване на геометрията или за други профилактики каде да хода даите някои добьр маистор










Здравейте, днес ходих на доктор.... :) за съответното свистене и смених няколко неща...
1. Филтър картерни газове - 105лв.
2. 2 ролки на ремъка - 50лв./бр
3.Масло скоростна - 30лв.
4.Масло диференциал - 30лв.
5.Диагностика - 30лв.
6. Труд - 80лв. - приблизително...
Свистенето не се оправи :) .... пича каза да си карам така , обаче мен нещо не ми харесва така... някакви идей ? (като изключим катализатора)
1. Филтър картерни газове - 105лв.
2. 2 ролки на ремъка - 50лв./бр
3.Масло скоростна - 30лв.
4.Масло диференциал - 30лв.
5.Диагностика - 30лв.
6. Труд - 80лв. - приблизително...
Свистенето не се оправи :) .... пича каза да си карам така , обаче мен нещо не ми харесва така... някакви идей ? (като изключим катализатора)
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Имай в предвид, че махнеш ли катализаторите турбото ще свири 2 пъти повече!!
Може би турбината просто...ще си ходи, колега
Може би турбината просто...ще си ходи, колега

Dimitroff написа:Имай в предвид, че махнеш ли катализаторите турбото ще свири 2 пъти повече!!
Може би турбината просто...ще си ходи, колега :|
Ми не колега гледахме я и от горе и дигнахме колата после... пича от сервиза дето е до сточна гара каза че е перфектно и няма никакъв проблем... няма омасляване или каквото и да било тревожно... За това продължавам с мистерията за свиренето :)
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
anakreon написа:Dimitroff написа:......
Аз друго имах в предвид - ако си мислиш, че като махнеш катализатора ще се чува доста повече !

При мен след като изпатка турбото реших при монтажа на новото да разкарам катализаторите и ... чисто новото турбо си свистеше...леко, но си свистеше! Това разбира се само на оборот и под 1500 оборота в минута....
Та мисълта ми е следната - ако смяташ да махаш катализаторите (те са 2 броя!) имай 1 на ум, че турбото ще ти се чува...дори повече.

Dimitroff написа:anakreon написа:Dimitroff написа:......
Аз друго имах в предвид - ако си мислиш, че като махнеш катализатора ще се чува доста повече ! :)
При мен след като изпатка турбото реших при монтажа на новото да разкарам катализаторите и ... чисто новото турбо си свистеше...леко, но си свистеше! Това разбира се само на оборот и под 1500 оборота в минута....
Та мисълта ми е следната - ако смяташ да махаш катализаторите (те са 2 броя!) имай 1 на ум, че турбото ще ти се чува...дори повече. :)
Да знам... единия който е по средата го няма вече :) а другия под двигателя ще видя тия дни като посъбера някои лев и него ще махна... а като се чува повече поне и да върви повече :)
- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Колеги,трябва да се уточни свирене ли се чува или свистене.Ако е високочестотно свистене вероятно се дължи на газовете и не трябва да се притесняваме.Чувал съм току-що сменена турбина на Х5 и пак го имаше този шум.
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
eстествено е да бъде от газовете , но кои газове ...
Правете разлика в какви обороти на мотора се чува този звук, под 2000об е нормално геометрията да освобождава част от налягането , което излиза извън границите позволени от компа
Това е лекото свистене , което се чува при всички турбо мотори, а пък вече свирене и виене над тези обороти говори за захабено турбо... При махане на катализатора увеличението на това свистене е факт и е нормално предвид липсата на този шумозаглушител, при М47ТУ даже се получава неприятно дрънчене и по-шумен ДВГ



- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Ползвам тази тема, за да не пускам нова, а и ми е убягнала. Понеже отдавна не съм се занимавал с дизели, а сега имам една чуденка, ако свиренето (не е свистене, нито виене, а си свири като линейка в далечината и се променя с оборотите), на студен мотор и в диапазона 1000-2500 оборота, като загрее почти изчезва и едва се чува, има ли смисъл да ревизирам турбото или да го чакам да покаже някакви други признаци? Иначе колата върви, не пуши, като цяло няма други оплаквания. Филтъра за твърди частици е махнат, катализатора не е. Консултирах се с няколко майстори, според които това свирене не е проблем, но мен ме дразни, нищо че карам рядко колата и ми се иска да отстраня всички възможни причинители, преди да се хвърля в турбо-ядове... Интересува ме конкретен опит, на теория ясно. Извинете за дългия пост, но нямаше как по-кратко да го обясня.
Never mistake motion for action...
Leon написа:Ползвам тази тема, за да не пускам нова, а и ми е убягнала. Понеже отдавна не съм се занимавал с дизели, а сега имам една чуденка, ако свиренето (не е свистене, нито виене, а си свири като линейка в далечината и се променя с оборотите), на студен мотор и в диапазона 1000-2500 оборота, като загрее почти изчезва и едва се чува, има ли смисъл да ревизирам турбото или да го чакам да покаже някакви други признаци? Иначе колата върви, не пуши, като цяло няма други оплаквания. Филтъра за твърди частици е махнат, катализатора не е. Консултирах се с няколко майстори, според които това свирене не е проблем, но мен ме дразни, нищо че карам рядко колата и ми се иска да отстраня всички възможни причинители, преди да се хвърля в турбо-ядове... Интересува ме конкретен опит, на теория ясно. Извинете за дългия пост, но нямаше как по-кратко да го обясня.
И аз имам точно такова "виене" в диапазона 1500-2000 об/мин. Не гори масло, не пуши и върви както си трябва. Който и да питам казва - "Нямаш грижи. Карай си". Наскоро сменях дебитомера и естествено махнах тръбата, която е на входа на турбината. Тогава бутнах леко оста. Имаше лек луфт - едва доловим, според мен нормален. Предстои ми да сменя вакумния клапан на турбото. Ако има подобрение ще пиша. Вече обаче спрях да се притеснявам. Явно доста коли го имат това "виене". Някой ми каза, че може да се получава и от завихряне в тръбите.
Последна промяна rtonchev на 15 Юли 2009, 22:02, променена общо 1 път
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Само регулатора на турбото не е сменен, скоро ще се смени и това, но се чудя дали да се сваля турбина за някакво обслужване или да си караме...
Never mistake motion for action...
- Face
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 654
- Регистриран на: 24.12.2007
- Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
- Кара: 320Д(M47TUD20)
Leon написа:Ползвам тази тема, за да не пускам нова, а и ми е убягнала. Понеже отдавна не съм се занимавал с дизели, а сега имам една чуденка, ако свиренето (не е свистене, нито виене, а си свири като линейка в далечината и се променя с оборотите).
Ех,колко съм се оглеждал каде е таз пуста линейка,където се чува пък не се вижда,докато разбера,че е от турбото....

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
rtonchev написа:Leon написа:Ползвам тази тема, за да не пускам нова, а и ми е убягнала. Понеже отдавна не съм се занимавал с дизели, а сега имам една чуденка, ако свиренето (не е свистене, нито виене, а си свири като линейка в далечината и се променя с оборотите), на студен мотор и в диапазона 1000-2500 оборота, като загрее почти изчезва и едва се чува, има ли смисъл да ревизирам турбото или да го чакам да покаже някакви други признаци? Иначе колата върви, не пуши, като цяло няма други оплаквания. Филтъра за твърди частици е махнат, катализатора не е. Консултирах се с няколко майстори, според които това свирене не е проблем, но мен ме дразни, нищо че карам рядко колата и ми се иска да отстраня всички възможни причинители, преди да се хвърля в турбо-ядове... Интересува ме конкретен опит, на теория ясно. Извинете за дългия пост, но нямаше как по-кратко да го обясня.
И аз имам точно такова "виене" в диапазона 1500-2000 об/мин. Не гори масло, не пуши и върви както си трябва. Който и да питам казва - "Нямаш грижи. Карай си". Наскоро сменях дебитомера и естествено махнах тръбата, която е на входа на турбината. Тогава бутнах леко оста. Имаше лек луфт - едва доловим, според мен нормален. Предстои ми да сменя вакумния клапан на турбото. Ако има подобрение ще пиша. Вече обаче спрях да се притеснявам. Явно доста коли го имат това "виене". Някой ми каза, че може да се получава и от завихряне в тръбите.
Това за лекия луфт в оста на турбото е нормално - при работещ двигател оста плува в масло и няма как да е фиксирана. Просто няма начин какъвто и да е лагер (съчмен или иглен) да издържи на над 100к об/мин. Точно затова се оставя лек луфт - като се появи налягане в маслената магистрала оста се намества в средата на канала си.
Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани