Системи за сигурност в BMW 525 D Common rail

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 13.03.2009

Мнение от noone » 02 Апр 2009, 14:36

Колега miroalpina , много добре описано!
А ако си с ASC без +Т, какво ще рече това?

И ако си с DSC то е като надграждане на всички изброени от теб и значи си имаш траквън контрол, ABS и другите щуротиики. Това DSC е като на другите коли ESP-то, нали?

А блокаж на диференциала има ли, когато има DSC или това е друга бира? И този блокаж някой знае ли от кога почва да го има като екстра и как може да разбереш дали твоята кола го има или не?

Благодарим предварително!
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Мнение от miroalpina » 02 Апр 2009, 19:52

да колега имаш блокаж независимо дали е DSC или ASC и двете блокират и ограничават дифа, dsc lll се слага след 2002

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от hafte » 02 Апр 2009, 20:59

Добре де колеги аз така и не разбрирам къде и как действа този блокаж и на какъв принцип е? Аз блокаж разбирам да е на дифа, или същия да е с повишено триене (шпер).

Когато DSC е включено, системата ми връща газта при боксуване. Ако съм на наклон и се движа щом забуксува, връща газта и колата увисва. Няма начин да изключа връщането на газта и да остана само с блокаж на диференцияла който да ме вади.

Според мен блокаж е силно казано по скоро ползва ABS, като когато забуксува едното колело се задйства спирачката му и прехвърля въртящият момент на другото. По този начин обаче ако е хлъзгаво няма начин да се въртят и двете колела едновременно.

Та поред вас как действа въпросният "тракшън" при DSC?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Мнение от DaveMF » 03 Апр 2009, 13:55

Understeering - недозавиване
Oversteering - презавиване.

За DSC Traction-a : доколкото на мен ми го обясниха в Германия, DSC II-то, което имам аз, при регистриране на отклонения в завой например, което колегата обясни, започва, освен да отнема газ, да играе с ABS-a поотделно на всяко колело, за да изравни скоростта и стабилността в завоя. В такъв момент неминуемо задните колела се въртят и биват застопорявани по различен начин, което е свързано с advanced възможностите на диференциала.

А вече при потегляне, че не иска да отлепи колата на лед, си е точно частта -Antischlupfregelung- - контрол против приплъзване (сигурно сте го виждали като ASR). Това също може да се нарече като съставна част от тракшън контрола.

А наистина, след 2002-ра, както и на сегашните e87-ци, е60-ки и т.н. се монтира първо DSC III, а вече и DTC - Dynamic Traction Control. Те БМВ обичат да си имат собствени имена за тези неща, като повечето останали производители използват просто ESP.

При по новите модели DTC може да се изключва поетапно, докато при нашите май не...

Поздрави

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 13.03.2009

Мнение от noone » 03 Апр 2009, 15:00

Колега DaveMF,
За DSC II / III как може да разбереш коя версия имаш? Ако например колата ти е 2002 (от модела Е39 01-03-та и ти си по средата 02-ра), някъде в книжката ли трябва да пише дали имас 2-ра или 3-та серия на DSC-то?
И друго, за диф-а, ако си изключиш DSC-то и на сух и прав път и при тръгване съвсем съзнателно поврЪткаш малко гуми, ще има ли 2 равномерни черни черти от изтъркана гума, дори и ако от едната страна на пътя е било мааалко по хлъзгаво(песъчливо) например или от едната страна ще има(където е по-хлъзгавото), а от другата не или по-малко? :help:
Надявам се съм успял да си задам въпроса що годе правилно ;)
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Мнение от DaveMF » 03 Апр 2009, 15:11

Мисля, че те разбирам:

1. Не съм точно сигурен от коя година се слага DSC III на фейслифтките, чувал съм 2002-а, но кой месец нямам представа. Доколкото си спомням, е39-ки се произвеждат до края на 2003 и оттам започват е60-ките, които са твърдо с DTC. Сега ме мързи да слезна да видя какво пише на книжката, но принципно на всички БМВ-та, които съм виждал от 2000-та година нагоре, в Service Heft-a има залепена една страница с точно описаните екстри на колата, в случай че ти се наложи например да я продаваш да можеш да я опишеш добре (страхотна практика както обикновено). Там евентуално може би пише модификацията на DSC-то. Ти имаш ли такава страница с екстри? Като погледна ще пиша..

2. Мисля, че като се изключи DSC-то и тръгнат да се пилят гуми, единствено някаква механична функция на диференциала би могла да предотврати равномерни следи от гумите - тук вече бих казал че не съм достатъчно компетентен, за да кажа дали е така. Аз съм тествал пилежи и типтроника отвсякъде, но на мокро предимно, за да не си прецакам прекалено гумите и там съответно нищо не се е виждало. Но колата без DSC се върти като е30-ка със шестак бензинка мотор :):)

Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 519
Регистриран на: 11.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39

Мнение от twake » 03 Апр 2009, 15:33

А каква е разликата дали си с асц+т или само асц. Аз не съм виждал е39 с асц+т да пише на бутона :winky:

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 03 Апр 2009, 15:44

За да остави две черни черти от гуми трябва да има шпер-диференциал!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Мнение от DaveMF » 03 Апр 2009, 15:45

+T значи +Трешкън, т.е. при превъртащи се гуми освен че взима от газта, играе и със ABS дотогава, докато съответното колело получи сцепление.

ABS+T е подобрена версия на ASC.

Поздрави

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 13.03.2009

Мнение от noone » 03 Апр 2009, 16:40

Благодаря на DaveMF за отговора :idea:
Mr. DEAL, това със шпер-дифа , ако имаш DSC то означава ли, че той е като надстройка на шпер-дифа, или може да имаш DSC без шпер-диф (2-те неща обвързани ли са, така да се каже, или са си различни екстри)? :roll:
If you think that everything is under control, it's just because you are not moving fast enough!

Дакела
Аватар
Мнения: 942
Регистриран на: 15.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
Мечтае да кара: F-22 Raptor
Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.

Мнение от DAEL » 03 Апр 2009, 17:24

Колега, двете неща не са обвързани, шпер-а е за спортни коли, но може да се сложи и на обикновена кола.
ДСЦ-то не действа пряко в диференциала, по-скоро неговото действие е на спирачките, а на газта, не, поне при мен е така!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 19.09.2008

Мнение от 525bmw » 04 Апр 2009, 1:45

DaveMF написа:Мисля, че те разбирам:

1. Не съм точно сигурен от коя година се слага DSC III на фейслифтките, чувал съм 2002-а, но кой месец нямам представа. Доколкото си спомням, е39-ки се произвеждат до края на 2003 и оттам започват е60-ките, които са твърдо с DTC. Сега ме мързи да слезна да видя какво пише на книжката, но принципно на всички БМВ-та, които съм виждал от 2000-та година нагоре, в Service Heft-a има залепена една страница с точно описаните екстри на колата, в случай че ти се наложи например да я продаваш да можеш да я опишеш добре (страхотна практика както обикновено). Там евентуално може би пише модификацията на DSC-то. Ти имаш ли такава страница с екстри? Като погледна ще пиша..

2. Мисля, че като се изключи DSC-то и тръгнат да се пилят гуми, единствено някаква механична функция на диференциала би могла да предотврати равномерни следи от гумите - тук вече бих казал че не съм достатъчно компетентен, за да кажа дали е така. Аз съм тествал пилежи и типтроника отвсякъде, но на мокро предимно, за да не си прецакам прекалено гумите и там съответно нищо не се е виждало. Но колата без DSC се върти като е30-ка със шестак бензинка мотор :):)

Поздрави



Моята е 2002 11 месец и е с DSC III, но един френд кара пак 2002 но 6 месец и пак е DSC III, но доколкото знам май всичко след 2002 година е DSC III

Преди карах една е36(нямаше ниакви системи) и зимата направо беля, пак бях с хубави гуми, мислех си, че няма да имам проблем, обаче накрая чувал с пясък и нещата станаха. Като купих Е39 викам, леле, пак идва зима, пак проблеми. Отидох купих едни чисто нови Мишелин Алпин, значи, без да ти преувеличавам, ходих в Копривщица за коледа, там са едно все стръмни улици, беше един бесен сняг и лед, абе грам, ама един път не ми е създала проблем. Просто се усъвършенстват хората.

Но като изключа DSC -то, аз съм 525д, направо полудява, ако пък го карам на ръчен режим, няма такъв кеф, ама ми е жал за колата и за гумите :)
Всеки ходи на почивка на море, бъди различен, иди под него!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от hafte » 04 Апр 2009, 8:51

Колеги а някой знае ли каква е разликата при:
1. Еднократно натискане на DCS бутона? Когато го натисна светва жълтият триъгълник и системата е изключена.
2. Когато задържа DCS бутона за около 10 сек? Тогава светва триъгълника и след приблизително 10 сек изгасва. След което DCS бутона не работи. Трябва да загася колата и да запаля наново за да мога да го ползвам отново.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 304
Регистриран на: 10.03.2008
Кара: i3 120ah 2019

Мнение от DaveMF » 04 Апр 2009, 11:55

Това е ново за мен - не съм го чувал. Трябва може би да погледнем в книжките какво пише.

Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Мнение от miroalpina » 04 Апр 2009, 13:07

от 2002 всичко е с DSC 3 демек 1,2,3 поколенията на DSC

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook