Турбо 525д

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: '520D 00'
Мечтае да кара: х6
Детайли за колата: м-окачване и всички екстри за модела без кожа.

Мнение от gorota » 01 Апр 2009, 23:14

Грешка :uups: упс.Та турбто като свири заминали ли е .
BMW

ентусиаст
Аватар
Мнения: 986
Регистриран на: 21.08.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: 96-8' 523ti

Мнение от bmw_n00b » 01 Апр 2009, 23:16

Много ме мързи сега да чета пак цялата тема... Свиренето треябва да се локализира и да се установи от къде идва. Ако е свистене от уейстгейта е ок, ако е свирене от лагерите на турбото - ясно, че не е добре. Свидетел съм и на случаи, при които оста на пеперудката преминава през 2-3 цилиндъра и отива в турбото и става мармалад, и т.н. Видях, че някой говореше за пеперудки по-горе... Айде лека! :)
Изображение Schnappi, Das Kleine Krokodil

интерФЕЙСА на форума... нещо ми е непрегледен...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d Combi

Мнение от alnik » 01 Апр 2009, 23:49

gorota написа:Грешка :uups: упс.Та турбто като свири заминали ли е .


по-принцип турбото винаги свири малко, но се чува съвсем слабо и свиренето е по-скоро свистене във високите честоти...

Ако има по-плътно свирене и доста силно, трябва да се прегледат първо всички маркучи, които го управляват и които въобще са свързани с него, а също така и вакумния регулатор на турбото.

Второ, ако всичко е наред с маркучите и ако има проблеми с мощността на двигателя, проблемът може и да е в самото турбо. Там проблемите могат да се разделят на два вида:

1. самата променлива геометрия да не се задвижва или да се мести много трудно и това местене да не е плавно. Причината е нагар по геометрията - трябва да се свали, отвори и да се почисти геометрията. Възможно е също така по-някаква причина вакуумът да не достига за да задвижи мебраната и механиката на геометрията - маркучето може да е скъсано, напукано, пречупено или да се е откачило.

2. Поради несмазване на оста на турбината да има износени втулкови лагери или самият аксиален лагер да е заминал. Причина за това може да е прекъсване на смазването от двигателя /става с маркуч/ или неподходящо масло или много старо, пълно с механични примеси масло. Това масло също така охлажда и самата турбина. При повредени втулкови лагери /в случая са четири на брой/ може да посвирва бая. Трябва да се отвори турбото и да се отремнотира и да се види дали оста не е повредена.
При повреден аксиален лагер свири също, но в този случай перките се местят към корпуса на турбото и могат да се повредят самите перки има вероятност от разпадане на перките и тогава е лошо.

В общи линии трябва да се проверят маркучите и дали турбината се смазва правилно.

Поздрави
Последна промяна alnik на 02 Апр 2009, 23:25, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: '520D 00'
Мечтае да кара: х6
Детайли за колата: м-окачване и всички екстри за модела без кожа.

Мнение от gorota » 01 Апр 2009, 23:55

Ок, след 1750 оборота само съскане.
BMW

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: '520D 00'
Мечтае да кара: х6
Детайли за колата: м-окачване и всички екстри за модела без кожа.

Мнение от gorota » 01 Апр 2009, 23:59

Ако няма смазване турбото спира моментлно,защото запича.И лагерите блокират.Аре лвка.
BMW

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d Combi

Мнение от alnik » 02 Апр 2009, 0:00

gorota написа:Ок, след 1750 оборота само съскане.


ами колега, ако има ряз колата и не губи мощност, не харчи масло провери маркучите към и от турбината. Съскането трябва да е съвсем леко и почти да не се чува. Тогава е може би наред.


С какво масло е колата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 8.03.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d Combi

Мнение от alnik » 02 Апр 2009, 1:12

При нормална работа на турбината, при достигане на пълна мощност, тя се върти с около 100 000 оборота в минута. Когато тя започва да действа- при ниски обороти на двигателя- се върти с около 15 000 -25 000 оборота в минута. Тогава се чува и въпросното съскане. Човешкото ухо чува до около 15-16 кHz, затова турбото се чува именно в ниските обороти. Така, че ако всичко друго е ОК, турбото винаги се чува да свисти когато почва ефективно да работи, т.е. в ниските обороти и след това вече ние практически не можем да го чуваме вече при по-високи обороти. Това е..

Лека нощ!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Мнение от nightdriver » 02 Апр 2009, 4:29

gorota написа:http://www.youtube.com/watch?v=W2925QWNOc8&feature=related


здравей колега,
на такова музикално турбо,няма дълго да му се радваш!! :mhihi:

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook