530 d стенд проверка дюзи
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
530 d стенд проверка дюзи
СКЪПИ колеги,
дайте съвет каде да отида да ми проверат дебита на дюзите 530 д, че имам притеснения за дзите и знае ли някои да се рециклират common real дюзи? В Мерцедес форума колегите ги давали да се рециклират, кажете некфи сервизи с такав вид дейност.
дайте съвет каде да отида да ми проверат дебита на дюзите 530 д, че имам притеснения за дзите и знае ли някои да се рециклират common real дюзи? В Мерцедес форума колегите ги давали да се рециклират, кажете некфи сервизи с такав вид дейност.
- map13
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: 9.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d вагон
Отговора на всичките ви молитви :
НН Сервиз
www.nnservice.net
адрес: гр.София, община Искър, ул."Поручик Н. Бончев" №10
тел: (02) 978 11 65
тел: (02) 978 11 66
gsm: (02) 0884 34 34 24
gsm: 0885 87 98 99
Допълнителна информация:
... по пътя за летището, под моста надясно...
НН Сервиз
www.nnservice.net
адрес: гр.София, община Искър, ул."Поручик Н. Бончев" №10
тел: (02) 978 11 65
тел: (02) 978 11 66
gsm: (02) 0884 34 34 24
gsm: 0885 87 98 99
Допълнителна информация:
... по пътя за летището, под моста надясно...
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Аз бях на профилактика там и съм много доволен от ефекта - мотора работи много по-добре и турбината започна да се върти от 1000 оборота.
Добре е да се направи профилактика преди да се появят проблеми, че иначе цената става висока.
Добре е да се направи профилактика преди да се появят проблеми, че иначе цената става висока.
Touring & windsurf club
- alnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525d Combi
Здравейте колеги,
по-принцип в НН-сервиза има стенд и той е добър. По-добре е обаче, ако имате възможност да си занесете дюзите, свалени преди това, при тях за диагностика и евентуално за ремонт/рециклиране. Сега ще обясня защо:
1. Ако ги свалят те, много вероятно е да кажат, че всички дюзи са за ремонт. Ремонт на дюза със сваляне и монтаж - около 200.- лв. на дюза /смяна на разпръсквач/ + труд. Малко вероятно е обаче всички дюзи да са за ремонт.
Вярно е, че е хубаво, всички разпръсквчи да се сменят наведнъж, но приблизително същият ефект се получава и след почистване, стига ествествено разпръсквача въобще да е работил.
Много по важно е, че при монтажа в НН-сервиз не слагат нови гумени уплътнения, защото нямат такива. Сменят само медните рингове отдолу на разпръсквача. Гумените уплътнения са много важни, защото се износват, втърдяват, разпрашават със времето, в резултат на което, пространството между дюзата и главата се пълни с мръсотия, която се спича от температурата и дюзата се "сраства" с главата и после се вади много, много трудно - само със специален инструмент за моторите на БМВ М57 ...
Така, че вероятноста да ви вземат повече пари е много голяма.
Естествено това си е мое лично мнение!
2. Ако занесете свалена дюза и я дадете за диагностика има три варианта:
- за диагностика на дюзата да ви вземат 30.- лв. на дюза и тя да е в нормите
- за диагностика и настройка на дюза да ви вземат (30.- + 30.- )лв.
- за ремонт и смяна на разпръсквач да ви вземат 200 лв.- на дюза.
По тази тема от личен опит мога само да кажа следното:
Първият път преди една година отидох при тях и оставих колата с проблем: не щеше да пали когато е топла.
Те смениха всички разпръсквачи и ремонтираха дюзите за 1300.- лв. Не смениха ринговете. Не откриха главният виновник за проблема - датчик на разпределителния вал. Много бях изненадан, когато на следващия ден, колата пак не запали заради датчика. Смених си го сам. Вярно двигателят работеше по-добре. Резултатът - 1500.- лв с датчика и нервите.
Тази година, преди един месец, колата пак почна да тресе от дюзите.
Но аз направих този път следното:
Отидох при тях на диагностика с компютър за дюзите - показва как работят в реално време - струва 40 лв.-. Видях, коя е проблемната дюза - беше четвърта, даваше много голямо отклонение в положителна посока - +5, а трябва да е до + 2.
4 -дюза имаше голямо отклонение, което компютъра се опитваше да коригира с отрицателни стойности на 1 и 3 дюза.
След това свалих всички дюзи и ги почистих както трябва. Занесох две дюзи и ги дадох за диагностика, след почистването, без да обеснявам. Бяха и двете в норма! Платих 60.- лв. /можеше и да си ги спестя/. Купих само О-ринговте и медните уплътнения и уплътненията на въздушния колектор. Монтирах ги. Колата в момента е часовник. Отклонение в оборотите на борд-компютъра максимум 746 -752 оборота. Това са заводските стойности - компютъра не може да ги измерва по-точно, затова отклонение в оборотите до 5 е нормално за него.
Цялата процедура ми струваше 5 - часа и
- 6 о-ринга 24 лв. в Дару
- 6 медни уплътнения 24 лв. в Дару
- 6 + 6 гумени уплътнения-гарнитури за колектора 48 лв.- в Дару
2 х 30 лв.- за диагностика на две дюзи в НН- сервиза
/не беше необходима, се каза в последствие, само с почистване се минава/
1 х 40 компютърна диагностика в НН -сервиза
Общо 200 лв.-, а не 1200.- лева. Освен това си почистих всичко както трябва.
Забележка:
Двигателят не трябва да има други забележки, като
различна компресия на отделните цилиндри
да не му е за смяна регулатора на помпата за високо налягане
да са исправни всички датчици по -реила
- датчик за налягане на рейката
- датчик за налягане на въздушния колектор
- датчиците на разпределителния и коляновия вал
Всички тези неща излизат, като грешка на диагностиката.
трубината трябва да е наред
трябва да са сменени всички филтри
- въздушен, горивен, на картерните газове, да е почистен и да работи AGR - клапана.
С един авер, който има същият двигател 525д, като моя сме го проигравали и на двете коли. За 530д разликата е в дюзите -те са с малко по-голям дебит, принципа е същият.
Не е много лека работа, но ако някой го вълнува, можем да помогнем - имаме и инструмент за сваляне на дюзите.
Ако някой го интересува, може да се чуем по телефона и да поговорим.
Спестяват се пари и се знае много точно състоянието на двигателя след това. А не да се ходи в този, в онзи сервиз, и всеки да взима кинти и в повечето случаи проблема да остава.
Не ме разбирайте грешно, но това сме го правили от зор, не че не искаме колите ни да ги правят в сервиз както трябва.
PS: Мога да намеря разпръсквачи от Бош на цена 90.- лв./бр, а не 120.- лв. и всички датчици и регулатори по Бош системата на комон рейла на по добри цени, отколкото в Дару или Камор.
Поздрави
по-принцип в НН-сервиза има стенд и той е добър. По-добре е обаче, ако имате възможност да си занесете дюзите, свалени преди това, при тях за диагностика и евентуално за ремонт/рециклиране. Сега ще обясня защо:
1. Ако ги свалят те, много вероятно е да кажат, че всички дюзи са за ремонт. Ремонт на дюза със сваляне и монтаж - около 200.- лв. на дюза /смяна на разпръсквач/ + труд. Малко вероятно е обаче всички дюзи да са за ремонт.
Вярно е, че е хубаво, всички разпръсквчи да се сменят наведнъж, но приблизително същият ефект се получава и след почистване, стига ествествено разпръсквача въобще да е работил.
Много по важно е, че при монтажа в НН-сервиз не слагат нови гумени уплътнения, защото нямат такива. Сменят само медните рингове отдолу на разпръсквача. Гумените уплътнения са много важни, защото се износват, втърдяват, разпрашават със времето, в резултат на което, пространството между дюзата и главата се пълни с мръсотия, която се спича от температурата и дюзата се "сраства" с главата и после се вади много, много трудно - само със специален инструмент за моторите на БМВ М57 ...
Така, че вероятноста да ви вземат повече пари е много голяма.
Естествено това си е мое лично мнение!
2. Ако занесете свалена дюза и я дадете за диагностика има три варианта:
- за диагностика на дюзата да ви вземат 30.- лв. на дюза и тя да е в нормите
- за диагностика и настройка на дюза да ви вземат (30.- + 30.- )лв.
- за ремонт и смяна на разпръсквач да ви вземат 200 лв.- на дюза.
По тази тема от личен опит мога само да кажа следното:
Първият път преди една година отидох при тях и оставих колата с проблем: не щеше да пали когато е топла.
Те смениха всички разпръсквачи и ремонтираха дюзите за 1300.- лв. Не смениха ринговете. Не откриха главният виновник за проблема - датчик на разпределителния вал. Много бях изненадан, когато на следващия ден, колата пак не запали заради датчика. Смених си го сам. Вярно двигателят работеше по-добре. Резултатът - 1500.- лв с датчика и нервите.
Тази година, преди един месец, колата пак почна да тресе от дюзите.
Но аз направих този път следното:
Отидох при тях на диагностика с компютър за дюзите - показва как работят в реално време - струва 40 лв.-. Видях, коя е проблемната дюза - беше четвърта, даваше много голямо отклонение в положителна посока - +5, а трябва да е до + 2.
4 -дюза имаше голямо отклонение, което компютъра се опитваше да коригира с отрицателни стойности на 1 и 3 дюза.
След това свалих всички дюзи и ги почистих както трябва. Занесох две дюзи и ги дадох за диагностика, след почистването, без да обеснявам. Бяха и двете в норма! Платих 60.- лв. /можеше и да си ги спестя/. Купих само О-ринговте и медните уплътнения и уплътненията на въздушния колектор. Монтирах ги. Колата в момента е часовник. Отклонение в оборотите на борд-компютъра максимум 746 -752 оборота. Това са заводските стойности - компютъра не може да ги измерва по-точно, затова отклонение в оборотите до 5 е нормално за него.
Цялата процедура ми струваше 5 - часа и
- 6 о-ринга 24 лв. в Дару
- 6 медни уплътнения 24 лв. в Дару
- 6 + 6 гумени уплътнения-гарнитури за колектора 48 лв.- в Дару
2 х 30 лв.- за диагностика на две дюзи в НН- сервиза
/не беше необходима, се каза в последствие, само с почистване се минава/
1 х 40 компютърна диагностика в НН -сервиза
Общо 200 лв.-, а не 1200.- лева. Освен това си почистих всичко както трябва.
Забележка:
Двигателят не трябва да има други забележки, като
различна компресия на отделните цилиндри
да не му е за смяна регулатора на помпата за високо налягане
да са исправни всички датчици по -реила
- датчик за налягане на рейката
- датчик за налягане на въздушния колектор
- датчиците на разпределителния и коляновия вал
Всички тези неща излизат, като грешка на диагностиката.
трубината трябва да е наред
трябва да са сменени всички филтри
- въздушен, горивен, на картерните газове, да е почистен и да работи AGR - клапана.
С един авер, който има същият двигател 525д, като моя сме го проигравали и на двете коли. За 530д разликата е в дюзите -те са с малко по-голям дебит, принципа е същият.
Не е много лека работа, но ако някой го вълнува, можем да помогнем - имаме и инструмент за сваляне на дюзите.
Ако някой го интересува, може да се чуем по телефона и да поговорим.
Спестяват се пари и се знае много точно състоянието на двигателя след това. А не да се ходи в този, в онзи сервиз, и всеки да взима кинти и в повечето случаи проблема да остава.
Не ме разбирайте грешно, но това сме го правили от зор, не че не искаме колите ни да ги правят в сервиз както трябва.
PS: Мога да намеря разпръсквачи от Бош на цена 90.- лв./бр, а не 120.- лв. и всички датчици и регулатори по Бош системата на комон рейла на по добри цени, отколкото в Дару или Камор.
Поздрави
Последна промяна alnik на 01 Апр 2009, 13:44, променена общо 1 път
- alnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525d Combi
Здравей, колега,
първо си направи диагностика за следните неща:
- тест компресия на цилиндрите, помоли за разпечатка на принтер
- тест на дюзите - при работещ двигател - запиши си кои дюзи какви показания дават. Ще видиш цифри с + или - пред всяка дюза. До + 2 стойностите са в норма. Ако имаш дюзи с повече от +2 това е проблемна дюза. Евентуално за ремонт или в по-лошия случай за смяна. При минусови стойности - това е опит на компютъра да коригира стойностите на плюсовите дюзи. Обикновено се оправят след като се отстрани проблема с плюсовите стойности, над +2 и нагоре.
- тест на датчиците за налягане на рейла и на колектора; ако има проблеми го дава като грешка.
- равномерност на хода на регулатора на помпата за високо налягане, стойностите не трябва да мърдат. Ако се променят ще го даде и като грешка.
Диагностиката е хубаво да направиш, след като си сменил въздушен и горивен филтър, изчистил си АГР -клапана, сменил си филтъра на картерните газове и си проверил маркучетата за обратна нафта, да не пропускат нафта.
Естествено хубаво е и турбината да няма проблеми преди диагностиката. Ако тя пропуска повече масло, отколкото е в норма, ще се получава повече нагар върху разпръсквачите и те ще се зацапват и съответно ще се износват по-бързо.
След това седни и мисли, ако искаш питай. Проблемите могат да се окажат много по-малко или много по-малки, отколкото ти казват на първо четене. Всички проблеми от това естество са от "хубава" нафта в БГ. Затова ОМВ алпин-дизел + добавка за смазване и почистване задължително!
Ако нямаш грешки, а само различни показания на дюзите, може да се мине първо с почистване, после евентуално със смяна на разпръсквач и в най-лошия случай нова дюза. Но затова двигателят трябва да се тресе много яко и да прекъсва, да рита.
Ако имаш леко тресене, ти препоръчвам да си свалиш и изчистиш дюзите сам и да си смениш и ринговете. Можем да ти помогнем по-въпроса. Дори може да се сменят и разпръсквачите и след това да се занесат на калибровка в НН- сервиза, ако искаш.
При това ще спестиш много пари, но не е препоръка. Ние сме го правили на два двигателя М57 525д и сме спестили доста пари /след като съм ги дал един път/.
Мога да намеря всякакви резервни части по комънреила на Бош, на доста прилични цени, ако искаш. Не го правя с търговска цел, просто искам да помогна.
По принцип смятам да правя такава профилактика всеки 6 месеца.
Ако не ти се занимава. Купи си о-рингове на всяка цена и отиди в НН-сервиза. Там нямат такива рингове и не зареждат, тях можеш да си вземеш само от Дару, Камор или Вари 2000. Много са важни!
По-принцип най добре е да занесеш свалени дюзи за тест, без да обясняваш какво им е.
Това е.
За повече инфо на ЛС или ако искаш можем да се чуем по телефона и евентуално да се видим.
Поздрави
първо си направи диагностика за следните неща:
- тест компресия на цилиндрите, помоли за разпечатка на принтер
- тест на дюзите - при работещ двигател - запиши си кои дюзи какви показания дават. Ще видиш цифри с + или - пред всяка дюза. До + 2 стойностите са в норма. Ако имаш дюзи с повече от +2 това е проблемна дюза. Евентуално за ремонт или в по-лошия случай за смяна. При минусови стойности - това е опит на компютъра да коригира стойностите на плюсовите дюзи. Обикновено се оправят след като се отстрани проблема с плюсовите стойности, над +2 и нагоре.
- тест на датчиците за налягане на рейла и на колектора; ако има проблеми го дава като грешка.
- равномерност на хода на регулатора на помпата за високо налягане, стойностите не трябва да мърдат. Ако се променят ще го даде и като грешка.
Диагностиката е хубаво да направиш, след като си сменил въздушен и горивен филтър, изчистил си АГР -клапана, сменил си филтъра на картерните газове и си проверил маркучетата за обратна нафта, да не пропускат нафта.
Естествено хубаво е и турбината да няма проблеми преди диагностиката. Ако тя пропуска повече масло, отколкото е в норма, ще се получава повече нагар върху разпръсквачите и те ще се зацапват и съответно ще се износват по-бързо.
След това седни и мисли, ако искаш питай. Проблемите могат да се окажат много по-малко или много по-малки, отколкото ти казват на първо четене. Всички проблеми от това естество са от "хубава" нафта в БГ. Затова ОМВ алпин-дизел + добавка за смазване и почистване задължително!
Ако нямаш грешки, а само различни показания на дюзите, може да се мине първо с почистване, после евентуално със смяна на разпръсквач и в най-лошия случай нова дюза. Но затова двигателят трябва да се тресе много яко и да прекъсва, да рита.
Ако имаш леко тресене, ти препоръчвам да си свалиш и изчистиш дюзите сам и да си смениш и ринговете. Можем да ти помогнем по-въпроса. Дори може да се сменят и разпръсквачите и след това да се занесат на калибровка в НН- сервиза, ако искаш.
При това ще спестиш много пари, но не е препоръка. Ние сме го правили на два двигателя М57 525д и сме спестили доста пари /след като съм ги дал един път/.
Мога да намеря всякакви резервни части по комънреила на Бош, на доста прилични цени, ако искаш. Не го правя с търговска цел, просто искам да помогна.
По принцип смятам да правя такава профилактика всеки 6 месеца.
Ако не ти се занимава. Купи си о-рингове на всяка цена и отиди в НН-сервиза. Там нямат такива рингове и не зареждат, тях можеш да си вземеш само от Дару, Камор или Вари 2000. Много са важни!
По-принцип най добре е да занесеш свалени дюзи за тест, без да обясняваш какво им е.
Това е.
За повече инфо на ЛС или ако искаш можем да се чуем по телефона и евентуално да се видим.
Поздрави
Последна промяна alnik на 01 Апр 2009, 13:48, променена общо 1 път
- DAEL
- Дакела
-
- Мнения: 942
- Регистриран на: 15.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 02 525dA & 07 E90 N46B..
- Мечтае да кара: F-22 Raptor
- Детайли за колата: Стоковица със Стептроник и кожена гарнитура.
- Marto66
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: 13.11.2007
- Местоположение: SOFIA
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA
Колеги да споделя и аз за въпросният НН сервиз. Адски некадърни специалисти жалко за добрата техника. Стойте си при колите, в противен случай - нищо работа, измамно висока цена, оферират нещо като "около.... и после след демонтажа ще се установи с точност проблема". Резултат: срещу 400лв. една промивка и пикаещи обратни връзки, та целият моторен отсек беше плувнал в нафта. Просто цях да ги избия - пълни кретени, взех колата /платих естествено/ подкарах я и точно на жълтите павета нещо взе да пуши. Слизам, гледам локва, вдигам тел и на въпроса ми какво става, съвсем равнодушно тъпият им приемчик ми казва до 18,00ч. ако я докарате ще я видим. Отвратителна наглост и безхаберие - типично по нашенски. От мене - АНТИРЕКЛАМА.
- alnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525d Combi
Защото в Камор не ремонтират, направо сменят с нови дюзи.
Освен това аз лично съм тествал дюзи, свалени в Камор за дефектни, които са си в нормата и след това са качени на двигател и работят без проблеми.
Дюзичката там е 650.- левчета без труда и т.н. На час взимаха около 50.- лв за труд или нещо такова.
Лошо няма, новото си е ново.
Колегата пита за профилактика-проверка на стенд или рециклиране-евентуален ремонт на дюзи.
В повечето случаи ремонта е по-икономичният вариант.
Не е препоръка.
Всеки си решава сам.
PS: По-добрите специалисти са в Дару Кар.
Поздрави.
Освен това аз лично съм тествал дюзи, свалени в Камор за дефектни, които са си в нормата и след това са качени на двигател и работят без проблеми.
Дюзичката там е 650.- левчета без труда и т.н. На час взимаха около 50.- лв за труд или нещо такова.
Лошо няма, новото си е ново.

Колегата пита за профилактика-проверка на стенд или рециклиране-евентуален ремонт на дюзи.
В повечето случаи ремонта е по-икономичният вариант.
Не е препоръка.
Всеки си решава сам.
PS: По-добрите специалисти са в Дару Кар.
Поздрави.
- alnik
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 525d Combi
Точно затова, както казва колегата Marto66,
и аз съм минал на варианта, каквото мога сам, го правя сам, за да няма после излишни разходи и нерви.
Когато отидеш при такива в сервизите, като в "НН" например, не те връщат, винаги ти намират нещо за оправяне, т.е. за прибиране на кинти, със доста съмнителен краен резултат, за съжаление.
По трази причина, от зор, се налага да се занимаваме с несвойствени неща - ремонти, но поне после си знаем за какво става дума и не на последно място пестим пари.
Поздрави
и аз съм минал на варианта, каквото мога сам, го правя сам, за да няма после излишни разходи и нерви.
Когато отидеш при такива в сервизите, като в "НН" например, не те връщат, винаги ти намират нещо за оправяне, т.е. за прибиране на кинти, със доста съмнителен краен резултат, за съжаление.

По трази причина, от зор, се налага да се занимаваме с несвойствени неща - ремонти, но поне после си знаем за какво става дума и не на последно място пестим пари.
Поздрави
дюзи
Колега ще споделиш ли кога се сменят разпръсквачите на дюзите и дали не могат да се почистят с ултра звук.Моята кола е на 220 000 км и работи много тихо и равномерно но като чета за какво става въпрос се плаша.Карам само с алпин дизел ОМВ но добавки ме естрах да слагам защото след третиране с добвка STP сменях междинната подкачваща помпа тази грешка я правя за втори път на бензиновото ми Ауди ми се прецака бензиновата помпа след третиране с добавка.Има ли смисъл след като колата ми работи добре да свалям дюзите и да ги почиствам. Каква профилактика би ми препоръчал ти.
- joropc
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 9.10.2008
- Местоположение: Троян
- Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
- Мечтае да кара: Волга комби
alnik написа:........ + добавка за смазване и почистване задължително!....
Каква точно добавка,колега и............шапка ти свалям за поста!!!
45 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани