въпрос относно чек контрола на лампите на стоп светлините

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

въпрос относно чек контрола на лампите на стоп светлините

Мнение от gbkmkw » 25 Мар 2009, 1:24

здравейте колеги!въпроса е следния,мой приател има е30 320 и колата има чек контрол разположен горе между сенниците.до колкото знам това устройство има за цел да следи и дава информация при проблем с някои от лампите или намаляване на някои от течностите по колата! сега какъв е точно проблема-непериодично във времето и километри по време на движение със или без докосване на педала за спирачката светва чек контрол за проверка на стоп светлините.сега ще изброя какво съм проверил до сега:
-изправност на двете лампи за стоп светлини и почистване на контактите кадето се поставят те(не се забелязва да не светва от време на време някои стоп)
-свалена и почистена с контактен спрей стоп машинката(според мен работи нормално,въпреки че след свалянето и почистването,след като я поставих на мястото се оказа че вече педала не я докосва и стоповете светеха винаги(странно и необиаснимо от каде се получи но там неможе да се обърка),наложи се за поставя нещо с което да го конпенсирам размера)
-последното което направихме е да свалим самия чек и да извадя и вкарам наново буксата му с цел ако с времето там е имало някакв контактен проблем
проблема не е фатален но е малко дразнещ и необясним за мен.предполагам че този чек следи консумацията на лампите и ако е извън границите се задеиства.въпроса е:
- знаели някои какъв точно е принципа?
- каде точно се следи(тоест ако има нещо като датчик)?
- и разбира се ако някой има отговор ще съм признателен(приемам вякакви схеми,идеи и информация)
BMW forever
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 22.12.2007
Местоположение: мировяне сити
Пол: Мъж
Кара: 30 ки до гроб
Мечтае да кара: на метан

Мнение от igra4a-c2560xm » 25 Мар 2009, 1:34

винаги когато запалиш свети след като натиснеш спирачката гасне до следващото палене ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

Мнение от gbkmkw » 25 Мар 2009, 13:17

това което казваш е така колега,но това е част от заложената програма вътре за проверка на важните стоп светлини преди всяко тръгване тоест и след всяко палене.въпроса е друг.защо след като всичко работи от време на време има аномалия и лампата за чека светва.трябва ми конкретна информация как работи(не само принципно а и технически(в смисал кое прави тази проверка по ток най вероятно).за да мога да локализирам проблема.следващата ми стъпка е да се сменят двете изправни лампи на стоп светлините(в случаи че има някаква разлика от ватовете и от там и тока който протича)!колата е 1990 година с М20 в случаи че тази добавка данни е необходима.аз междивременно търся и схема как е свързан точно този чек към инсталацията!
BMW forever
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 330
Регистриран на: 25.12.2005
Пол: Мъж
Кара: Е30, Е36, Е46

Мнение от wot » 25 Мар 2009, 21:11

Някой път свети ако не са еднакви крушките или и са някакви ментета. Махни задната лява кора във багажника, до антената има една кутийка със намотки към задните светлини.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 25 Мар 2009, 22:23

Това над огледалото с лампичките(червени светодиоди) е само индикатор.Самите датчици за лампите отзад са в една черна кутийка под кората над задното ляво колело.На тройния стоп е около автоматичната антена и крика.Датчиците представляват бобини вътре в които е поставена стъклена ампула с магниточувствителен контакт(нарича се рид-реле).Работи по следния начин-когато крушката е изправна и свети,токът през бобината-датчик затваря магниточувствителния контакт(рид-релето) и електрониката на чека разбира че крушката е здрава.Слагай само крушки с предписаната мощност(ватове),защото ако са по-слаби пак ще показва че крушките са изгорели.
Отзад се следят лампите на стоповете,габаритите и осветлението на номера.
Свали черната кутийка и провери вътре да няма окисление и лоши връзки.
Megasquirt & Megaview user

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

Мнение от gbkmkw » 26 Мар 2009, 1:58

здравейте!благодаря на отзовалите се!информацията която получих ми е много ценна!при първа възможност ще проверя тази кутиика и ще сменя лампите с други! :clap:
BMW forever
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

Мнение от gbkmkw » 29 Мар 2009, 18:03

здравейте колеги.ето какво е за сега продалжението на темата!вчера момчето закупи две нови лампи 12 волта 21 вата на фирмата осрам и ги сменихме.не мина много време и проблема се появи пак,тоест лампата за чека светна.днес свалихме и самото устроиство което прави този чек,намиращо се до антената(отзад в багажника от лявата страна).целта беше да видим какво е састоянието му и евнтуално да видим и буксите как са.ако случаино е имало няккаво преходно съпротивление с годите да го игнорираме като свалим и включим наново.мога да кажа че устройсвото изглежда доста прилично за годините си(като ново направо).надявам се с това да сме приключили с проблема(ако е било нещо от лош контакт).включихме устройството както беше разглобено и даже се чува как се задействат рид ампулите когато се натисне спирачката.за сега това е по темата.прилагам и снимки с местоположението на устройството и неговото устройство.мисля че ще е интересно тъй като до сега не съм виждал такава тема и снимки:
- http://store.picbg.net/pubpic/66/78/ba9 ... 466678.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/26/0C/b2f ... 43260c.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/64/28/6ba ... f96428.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/74/EE/667 ... e174ee.JPG
- http://store.picbg.net/pubpic/AD/87/2a3 ... f3ad87.JPG
подобно устройство трябва да има и за следене на предните къси светлини(не съм търсил каде се намира)

!!!днес открих и още една интересна информация.отне ми доста време за това ще е споделя и нея.устройството(което трябва да е на същия принцип)за следене на предните ляв и десен къс фар(къси светлини) е вградено във печатната платка на таблото с предпазителите(тоест под това което се вижда в двигателния отсек).прерових доста файлове докато разбера каде е(това само за информация го казвам)!!!
BMW forever
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 21.03.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: 1987 e30

Мнение от nabora » 31 Мар 2009, 10:32

Аз ще трябва да отварям следенето на предните фарове. Изгоря единият баласт, бушона се стопи, но не изгоря. Сега с новия баласт индикацията за изгоряла крушка не гасне...
Ако разбере нещо ще пусна и снимки

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

Мнение от gbkmkw » 06 Апр 2009, 1:34

здравейте.малко продължение по темата.направих мостове така че да мога да замоствам последователно едната и другата рид ампула за следене на стоповете(в схемата те работят последователно,тоест която и да откаже светва чека).първо замостихме едната и малко покарахме така,отново се появи проблема.след това сменихме моста и имахме малък временен напредък(по дълго време мина докато се задейства чека).решихме да сменим рид ампулите,намерих с размер 20мм на 3мм(после установих че оригиналните са с размери 15мм на 3 мм).поставих ги на платката и направип проба от вън дали работят като пропуснах ток през намотките.установих че се задеистват когато тока през бубината е над 1 ампер(това съотвества на горе долу над 12 вата).поставихме устроиството на колата и то функционираше.на втория ден отново проблема се появи.за мен вероятноста проблема да е вече в устроиството за следене и веригата на стоповете рязко намалява и се премества напред във връзката на устойството със чека или самия чек.имам още малко идеи какво да проверим но не са много.за сега действаме бавно и методично.периодичните проблеми(тоест тези който не са постоянни)са най лошите!
BMW forever
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 27.10.2004

Мнение от gbkmkw » 25 Апр 2009, 0:40

здравейте колеги.продалжение по темата:проблема си остава и след смяната на рид ампулите!вече идеите ми са изчерпани а проблема е дразнещ.непречи на вървенето на колата но искаме да го отстраним.приемам всякакви идеи.можем да кажем за момента че проблема се появява ежедневно!!! :banghead:
BMW forever
Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Мнение от ares2 » 25 Апр 2009, 2:41

на Е36 имам същите главоболия с едни нови стопове. няма чек и не ми светят добре

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Мнение от ТУРБО » 25 Апр 2009, 8:27

И на мен ми присветкава лампата на стоп светлините :roll:
Като запаля светва,като натисна спирачката гасне.Тръгвам да си карам и на първото по-рязко спиране пак светва и така винаги.Ако не натискам спирачки не светва.
Но съм я прежалип тази лампа,щото каато взех колата повечето светеха и си ги оправих но проблема със стоповете остана! :(
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 740
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж

Мнение от Valentin_Peev » 25 Апр 2009, 14:47

То и при мене некои лампички си светят когато искат. На ръчната редовно, а доста често и за водата на чистачките :confused:

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook