Идват топли дни,а профилактика на климатика правихте ли?

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 898
Регистриран на: 24.10.2007
Местоположение: София/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
Мечтае да кара: Да се разхожда пеша

Идват топли дни,а профилактика на климатика правихте ли?

Мнение от Vasko » 24 Мар 2009, 23:09

Колеги, днеска температурата беше около 17 градуса и реших да пробвам климатроника как работи,че не съм го пускал от миналата есен на студено.Ами стори ми се,че духа много слабо студено. Някак си спомням си миналото лято за 10 -15 минути вътре ставаше хладилник,а сега усеща се студеното,ама не ми стана студено -дали защото бях със зимното яке или пък си мисля дали системата ми не се нуждае от профилактика и допълване на фреон-а. Но от друга страна ако системата има нужда от профилактика и допълване нали компресора няма да включва и съответно системата няма да работи .Това,което ме съмнавя е,че май филтъра на климатроника ми е за смяна -не е сменян от миналото лято ....Е, това са просто мой предположения-очаквам и вие да си кажете вашите мнения и предположения...Когато си пълнех системата Явор ме изпрати във Вебасто-там на околовръстното покрай летището . Много съм доволен от тях,защото откакто ми напълниха момчетата системата преди две години не съм пипнал нищо .

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Мнение от LiTtLeRoCk » 25 Мар 2009, 0:03

Че то няма нищо лошо да се прави профилактика преди летния сезон но мисля че все още е рано април към края май тогава мисля да мина през тази процедура.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 20.01.2007
Местоположение: Разград&Русе
Кара: Е34 92' TDS (горящ) :)
Мечтае да кара: E90 335d

Мнение от BAI_DOBRI » 25 Мар 2009, 8:17

Една профилактика никога не е излишна, но щом духа студено според мен е ОК, а това че ти се струва "малко студено" - замисли се каква е температурата на въздуха през Юли и Август и каква е сега :D просто разликата е доста голяма и според мен сега е нормално да ти се струва,че не охлажда както трябва. Аз иначе веднъж месечно през зимата си пускам климата за 2-3 мин. ( така са ми казвали майсторите,че било полезно за компресора)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Мнение от Ненко Вранков » 25 Мар 2009, 9:09

И при мен... онзи ден го пуснах - включва си се, но ми се струва че духа леко хладно, а не като лятото. Ама най-вероятно е понеже сега един вид сме свикнали на студено и не ни прави впечатление, докато като стане 30-40* и това леко хладно ще ни се струва като зима :) Ще изчакам до към май месец и тогава ако има нужда от леко допълване, ще го зареждам.. за сега му е рано :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Мнение от Zubcho » 25 Мар 2009, 9:43

Пускайте си климатика за по 10 мин поне 1 път месечно да работи. Така съм чел в 2 книжки на различни коли. Явно това е с цел да се раздвижи фреона по пътищата си и компресора да поработи да разбие маслото в него.

Нали знаете, че при запотени стъкла натискате снежинката и джамовете се изчистват за секунди.

Поздрави
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 410
Регистриран на: 24.10.2008
Пол: Мъж
Кара: Е34-столичанка в повече

Мнение от Манчев73 » 25 Мар 2009, 9:52

Zubcho написа:Пускайте си климатика за по 10 мин поне 1 път месечно да работи. Така съм чел в 2 книжки на различни коли. Явно това е с цел да се раздвижи фреона по пътищата си и компресора да поработи да разбие маслото в него.

Нали знаете, че при запотени стъкла натискате снежинката и джамовете се изчистват за секунди.

Поздрави

:yes: 2 пъти месечно за по 10ина минути
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 25 Мар 2009, 9:54

целта основно на тази процедура е да държи уплътненията в работно положение... иначе имат тенденция да се удървят и да изпускат... което ви праща на лекар юни, юли...

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 25 Мар 2009, 10:03

Аз всеки месец както каза Зъбчо го пускам до положение на напълно функционираща система , докато задуха зверския студ и после го спирам разбира се.Предполагам ,че точно преди да купя колата е пълнен климатика ,защото това лято ще е 6-то с колата и климатика работи на умиране :)

Има един друг момент ,като усещане при включването на климатика :mhihi: Какво се случва , колите ни спират едва ли не :|
За мен проблема не е толкова ,че компресора е толкова мощен и спира коляновия вал едва ли не ,колкото ,че демферната шайба на коляновия вал е стара (на абсолютно всяка една Е34-ка тук) , получава се закъснение в ангренажната центровка ,когато компресора се включи ... Два са вариантите - единия е чисто нова БМВ ,но не съм й гледал цената а другия вариант е малко предварение да се даде с поне 5 градуса и осезателния спад в мощноста ще намалее неминуемо :roll:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 25 Мар 2009, 10:09

абе не е за гледане в бмв, но може да е единствения вариант, щото с корекциите, които гласиш, трябва 100% от времето да си на компресор, което няма как да стане...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 623
Регистриран на: 4.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е34 М5
Мечтае да кара: ВЕЧЕ МЕЧТАТА СИ Я КАРА
Детайли за колата: БМВ М5 3.6 315 КОНЯ ЗЕЛЕН МЕТАЛИК

Мнение от KON4ETO » 25 Мар 2009, 10:29

Задалжително на месец го пускам по два три пъти :yes: :yes: :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Мнение от georgipass » 08 Май 2009, 14:53

Здравейте колеги , да не отварям нова тема, нормално ли е , компресора да се включва за малко и да спира? Иначе охлажадането е много добро , но това че спира и тръгва през малък интервал :roll: Вероятно е достигнало градуси и заради това да спира?!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 08 Май 2009, 14:59

georgipass написа:......

И при мен е така, ето в ТАЗИ тема съм го описал как точно се случва компресора на климатика да се включва на къси сесии.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Мнение от Christoff » 08 Май 2009, 15:06

Аз смених филтър на купето, направих профилактика и имам радиатор за смяна. :confused: (малко по-надолу ми е темата)
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Мнение от georgipass » 08 Май 2009, 15:15

Postman написа:
georgipass написа:......

И при мен е така, ето в ТАЗИ тема съм го описал как точно се случва компресора на климатика да се включва на къси сесии.


Още ли е така, така като гледам темата е старичка :D Или да си карам и да не се притеснявам :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Мнение от Diavollo » 08 Май 2009, 15:28

Zubcho написа:
Нали знаете, че при запотени стъкла натискате снежинката и джамовете се изчистват за секунди.


Оня ден такъв дъжд ме пра, че не е истина. Ей това ме спаси, щото вентилаторът на смогваше да изсуши стъклото.

BTW айде някой да каже как се сменя филтъра за въздуха в купето, защото така както е описано на темите във форума, не ми помага. Просто моето БМВ има друга система., която е различна от показаната на снимките.

Но задължително трябва да го сменя филтъра, защото на 4 вентилаторът едва лъха :(
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook