лека вибрация след слагане на чарджъра
Модератор: bum_bum
8 мнения
• Страница 1 от 1
- Sapa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
лека вибрация след слагане на чарджъра
Колеги, имам един въпрос който ме тормози от янколко дена и не мога да намеря отговор, така че ако имате идея моля да споделите.
След като финално смених двигателя от 2.5 с 3.0 и му сложих ЕСС компресорния кит, всичко изглежда нормално, колата си върви много, А/Ф съотношението си е ОК, но има малък проблем с вибрациите. За много хора тези вибрации не биха направили никакво впечатление (не са никак силни), но М54 принципно е без вибрации и се развърта супер мазно, така че мен това ме притеснява.
Та, каква е вибрацията - на свободен ход се усеща съвсем леко, но отчетливо. Най-досадно е усещането м/у 1600 и 1800 оборота, като след това изчезва. Лошото е че след конверсията, момента в ниските обороти се вдигна значително и съответно автомата при леко каране поддържа м/у 1500 - 2000 оборота и тази вибрация ми трови нервите ежедневно. Усещането е като притъпено метално жужене но се усеща по волана, и корпуса на колата.
Засега се спасявам като включа автомата на спорт и той поддържа от 2000 оборота нагоре, но пък и най-лекото натискане на педала ме изстрелва напред, което особено в това време е доста некомфортно.
Промените по колата са само компресор с входящ колектор и катализаторите са празни. Не би трябвало да е от тях, от ЕСС казват че не трябва да има вибрация.
Мисля си за тампони ама пък колата е само на 85 000 и не вярвам да се се сдухали вече.
Понеже широколентовата ламда дето мери А/Ф е само на единия колектор (при М54 са 2 по 3 цилиндъра), си мисля възможно ли е нещо да се случва в другата тройка, ама според ЕСС ако има проблем щеше да изплюе грешка. Все пак имам едно наум за това
Давайте идеи, че досадата е голяма
След като финално смених двигателя от 2.5 с 3.0 и му сложих ЕСС компресорния кит, всичко изглежда нормално, колата си върви много, А/Ф съотношението си е ОК, но има малък проблем с вибрациите. За много хора тези вибрации не биха направили никакво впечатление (не са никак силни), но М54 принципно е без вибрации и се развърта супер мазно, така че мен това ме притеснява.
Та, каква е вибрацията - на свободен ход се усеща съвсем леко, но отчетливо. Най-досадно е усещането м/у 1600 и 1800 оборота, като след това изчезва. Лошото е че след конверсията, момента в ниските обороти се вдигна значително и съответно автомата при леко каране поддържа м/у 1500 - 2000 оборота и тази вибрация ми трови нервите ежедневно. Усещането е като притъпено метално жужене но се усеща по волана, и корпуса на колата.
Засега се спасявам като включа автомата на спорт и той поддържа от 2000 оборота нагоре, но пък и най-лекото натискане на педала ме изстрелва напред, което особено в това време е доста некомфортно.
Промените по колата са само компресор с входящ колектор и катализаторите са празни. Не би трябвало да е от тях, от ЕСС казват че не трябва да има вибрация.
Мисля си за тампони ама пък колата е само на 85 000 и не вярвам да се се сдухали вече.
Понеже широколентовата ламда дето мери А/Ф е само на единия колектор (при М54 са 2 по 3 цилиндъра), си мисля възможно ли е нещо да се случва в другата тройка, ама според ЕСС ако има проблем щеше да изплюе грешка. Все пак имам едно наум за това
Давайте идеи, че досадата е голяма
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм
Провери обтегача на ремъка на компресора. Не знам дали е динамичен, но ако е и резонира в този диапазон (1600 - 1800) ще принуждава роторите на компресора импулсно да работят с променливо ъглово ускорение, което тяхната инертност ще създава вибрации във вертикално направление на двигателя. Та въпросния обтегач трябва да е първо в изправност, и после да е регулиран точно колкото казват от ESS, понеже явно при техните тестове с такава регулировка не са открили проблеми. Евентуално само за проба го натегни повече или по-малко - ако се преместят вибрациите на други обороти те съветвам да смениш обтегача. Ако обтегача е обикновена ролка (и не е динамичен) не е от това.
- Sapa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
Обтегача е стария обтегач на ремъка който върти водната помпа и компресора на климатика на двигателя както си е оригинално.Не знам как се натяга той, но на пипане ремъка е много стегнат
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм
- nParMaTuK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 524
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Ми те там са доста ролки по мотора и може всяка една от тях да предизвиква вибрацийте, смъкни ремъка (доколкото разбирам е един ремък по-дълъг от оригиналния, минаващ и през компресора) и огледай всички ролки за луфтове. Примерно водна помпа, алтерматор, хидравлика, провери и на компресора как са му лагерите. Друг вариант е самия компресор да подвежда ремъка накриво, в което се съмнявам, но все пак огледай.
А за сондите незнам как работят - на базата на сравнение и усредняване или всяка за себе си?
А за сондите незнам как работят - на базата на сравнение и усредняване или всяка за себе си?
- kapitanat
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 1.04.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 335i LCI Xdrive
- Мечтае да кара: каквото кара
- Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd
критични обороти

Първият ми въпрос е правил ли си нещо по маховика ?
Проблема ти е много често срещан на корабни машини на които се слагат по големи турбини или компресори , когато индикаторната диаграма излезе извън рамките на фабричните изчисления , абсолютно всичко се променя . На коляновия вал имаш тежести които са за балансичане на критичните обороти и за спомагане на следващото завъртане с инерционни сили - и са балансирани за определена компресия .
Единия вариант ( не е препоръчителен за кола прави се на корабни машини) е да си извадиш коляновия вал и да отидеш на баланс с натоварване има машини които могат да симулират всички сили действащи в-у него и съответно ще ти добавят или ще отнемат материал към него . Това е 100% метод който работи за много проблеми свързани с абнормални вибраци след смяна на части с не фабрични такива .
2 ят метод сравнително бърз и лесен е да свалиш само маховика , както вече те попитах ако си правил нещо по него това също може да се окаже проблем . А ако не си явно е време да направиш


Аиде колега надявам се инфото да ти е от полза
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996
Sapa написа:Обтегача е стария обтегач на ремъка който върти водната помпа и компресора на климатика на двигателя както си е оригинално.Не знам как се натяга той, но на пипане ремъка е много стегнат
Доколкото разбирам не си карал колата с 3,0 двигателя без компресор, съответно не знаеш дали вибрациите са дошли след добавянето на компресора или евентуално ги е имало и преди това. Ако махнеш ремъка и запалиш за кратко двигателя веднага ще си проличи дали ги има или не. Ако ги има, проблемът е навсякъде другаде, но не и в ремъчната предавка на компресора, ако ги няма проблемът ти е грешно обтегнат ремък, повреден обтегач, несъосност и/или неуспоредност на пистите на ремъка, недобре балансиран вал/ротори на компресора (последното е много малко вероятно).
kapitanat написа:......
Колега, поздравления за интересната професия.

- Sapa
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: 12.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
Капитане, направо ме разби
Наистина е много интересна тази работа.
Само да доуточня - колата е автоматик и си е със стария маховик и не мисля да пипам там въобще, че ще се вкарам в егати приключенията
Вибрацията се чувства в 2 слуая - съвсем леко на празен ход и при УСКОРЕНИЕ от 1500 - 1600 оборота нагоре до към 1800. При тези обороти при круизване няма вибрации - т.е. усещането е много услиено при натоварване на двигателя. Тези обороти се явяват като резонансен пик, след това двигателя си е чудно балансиран като преди.
Не знам дали това може да ви насочи на някъде.
Ще се опитам да пусна малко двигателя на свободен ход без ремъка, ама без водна помпа малко ме е страх.
ЕСС твърдят че не може да е от ремъчното задвичване...

Само да доуточня - колата е автоматик и си е със стария маховик и не мисля да пипам там въобще, че ще се вкарам в егати приключенията
Вибрацията се чувства в 2 слуая - съвсем леко на празен ход и при УСКОРЕНИЕ от 1500 - 1600 оборота нагоре до към 1800. При тези обороти при круизване няма вибрации - т.е. усещането е много услиено при натоварване на двигателя. Тези обороти се явяват като резонансен пик, след това двигателя си е чудно балансиран като преди.
Не знам дали това може да ви насочи на някъде.
Ще се опитам да пусна малко двигателя на свободен ход без ремъка, ама без водна помпа малко ме е страх.
ЕСС твърдят че не може да е от ремъчното задвичване...
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Да не би нещо да не сте го сложили както трябва
Ако има кулер са важни връзките между него и двигателя, ако не, тези от компресора към мотора. Разните там силиконови преходници, колена и т.н. са важни за гасене на вибрациите.

Ако има кулер са важни връзките между него и двигателя, ако не, тези от компресора към мотора. Разните там силиконови преходници, колена и т.н. са важни за гасене на вибрациите.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани