лека вибрация след слагане на чарджъра

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

лека вибрация след слагане на чарджъра

Мнение от Sapa » 21 Мар 2009, 2:59

Колеги, имам един въпрос който ме тормози от янколко дена и не мога да намеря отговор, така че ако имате идея моля да споделите.

След като финално смених двигателя от 2.5 с 3.0 и му сложих ЕСС компресорния кит, всичко изглежда нормално, колата си върви много, А/Ф съотношението си е ОК, но има малък проблем с вибрациите. За много хора тези вибрации не биха направили никакво впечатление (не са никак силни), но М54 принципно е без вибрации и се развърта супер мазно, така че мен това ме притеснява.

Та, каква е вибрацията - на свободен ход се усеща съвсем леко, но отчетливо. Най-досадно е усещането м/у 1600 и 1800 оборота, като след това изчезва. Лошото е че след конверсията, момента в ниските обороти се вдигна значително и съответно автомата при леко каране поддържа м/у 1500 - 2000 оборота и тази вибрация ми трови нервите ежедневно. Усещането е като притъпено метално жужене но се усеща по волана, и корпуса на колата.

Засега се спасявам като включа автомата на спорт и той поддържа от 2000 оборота нагоре, но пък и най-лекото натискане на педала ме изстрелва напред, което особено в това време е доста некомфортно.

Промените по колата са само компресор с входящ колектор и катализаторите са празни. Не би трябвало да е от тях, от ЕСС казват че не трябва да има вибрация.

Мисля си за тампони ама пък колата е само на 85 000 и не вярвам да се се сдухали вече.

Понеже широколентовата ламда дето мери А/Ф е само на единия колектор (при М54 са 2 по 3 цилиндъра), си мисля възможно ли е нещо да се случва в другата тройка, ама според ЕСС ако има проблем щеше да изплюе грешка. Все пак имам едно наум за това

Давайте идеи, че досадата е голяма
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 21 Мар 2009, 10:48

Провери обтегача на ремъка на компресора. Не знам дали е динамичен, но ако е и резонира в този диапазон (1600 - 1800) ще принуждава роторите на компресора импулсно да работят с променливо ъглово ускорение, което тяхната инертност ще създава вибрации във вертикално направление на двигателя. Та въпросния обтегач трябва да е първо в изправност, и после да е регулиран точно колкото казват от ESS, понеже явно при техните тестове с такава регулировка не са открили проблеми. Евентуално само за проба го натегни повече или по-малко - ако се преместят вибрациите на други обороти те съветвам да смениш обтегача. Ако обтегача е обикновена ролка (и не е динамичен) не е от това.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

Мнение от Sapa » 22 Мар 2009, 2:55

Обтегача е стария обтегач на ремъка който върти водната помпа и компресора на климатика на двигателя както си е оригинално.Не знам как се натяга той, но на пипане ремъка е много стегнат
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от nParMaTuK » 22 Мар 2009, 7:21

Ми те там са доста ролки по мотора и може всяка една от тях да предизвиква вибрацийте, смъкни ремъка (доколкото разбирам е един ремък по-дълъг от оригиналния, минаващ и през компресора) и огледай всички ролки за луфтове. Примерно водна помпа, алтерматор, хидравлика, провери и на компресора как са му лагерите. Друг вариант е самия компресор да подвежда ремъка накриво, в което се съмнявам, но все пак огледай.
А за сондите незнам как работят - на базата на сравнение и усредняване или всяка за себе си?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 263
Регистриран на: 1.04.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: 335i LCI Xdrive
Мечтае да кара: каквото кара
Детайли за колата: Mhd stage 2+ RON98, Xhp stage 3, X-delete, downpipes, inlets, tial blow-off, charge pipe, 5'' FMCI
635Csi L6 manual, sls, lsd

критични обороти

Мнение от kapitanat » 22 Мар 2009, 8:24

:) Нямам кой знае колко опит с колите , но съм от корабен инжинер и разботя с двигатели цял живот ( карай че са над 20000 киловата ) .
Първият ми въпрос е правил ли си нещо по маховика ?
Проблема ти е много често срещан на корабни машини на които се слагат по големи турбини или компресори , когато индикаторната диаграма излезе извън рамките на фабричните изчисления , абсолютно всичко се променя . На коляновия вал имаш тежести които са за балансичане на критичните обороти и за спомагане на следващото завъртане с инерционни сили - и са балансирани за определена компресия .
Единия вариант ( не е препоръчителен за кола прави се на корабни машини) е да си извадиш коляновия вал и да отидеш на баланс с натоварване има машини които могат да симулират всички сили действащи в-у него и съответно ще ти добавят или ще отнемат материал към него . Това е 100% метод който работи за много проблеми свързани с абнормални вибраци след смяна на части с не фабрични такива .
2 ят метод сравнително бърз и лесен е да свалиш само маховика , както вече те попитах ако си правил нещо по него това също може да се окаже проблем . А ако не си явно е време да направиш :) първо пробваи добавяне на материал - норамална аргонова заварна на няколко слоя към 50 грама или ако има някои специалст да добави оловни баласти по някакъв начин ... на 2 места с ъгъл м/у тях 90 градуса , за да е де балансиран , ако не проработи сложи още една на 90 градуса пак е де балансиран но с равни катети ( а да и при 3 та та заварка трябва да сочи нагоре когато двигателя е в долна мъртва точка от процеса на горене ) . Ако и това нестане слагаш и 4 та на 90 градуса и тогава вече е балансиран маховик с по тежка структура, но е много малко вероятно да изчезне с балансиран маховик , по скоро просто ще се премести по оборотния диапазон . Следващия момент е да почнеш да отнемаш от мажовика по абсолютно същия метод ( хем ще се развърташ по бързо ) , а ако случайно си сменил вече маховика с олекотен , просто си сложи оргиналния . Риска при тази операция е това, че например ако ремакът е прекомерно натегнат или отпуснат , вобрациите пак ще изчезнат и няма да имаш какво да ти го покаже вече и ще почнеш да сменяш ремък и ролки бая честичко . Опс забравих най - удачния метод, но при коли рядко има място за подобна интервенция към маховика се завива гума с неговата форма с не голямо каучуково съдържание която да е поне 3-4 сантиметра дебела , тя ще поеме много от вибрациите на мотора и при огъването си ги премахва , но формулите за изчисление на точното и тегло и дебелина :) , не са нещо за този форум , а по скоро за доста сериозна курсова работа .

Аиде колега надявам се инфото да ти е от полза
Тогава дадох на 3 та и видях как стрелката на километража докосва цифрата 200км/ч BMW Alpina 1996

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 22 Мар 2009, 10:16

Sapa написа:Обтегача е стария обтегач на ремъка който върти водната помпа и компресора на климатика на двигателя както си е оригинално.Не знам как се натяга той, но на пипане ремъка е много стегнат

Доколкото разбирам не си карал колата с 3,0 двигателя без компресор, съответно не знаеш дали вибрациите са дошли след добавянето на компресора или евентуално ги е имало и преди това. Ако махнеш ремъка и запалиш за кратко двигателя веднага ще си проличи дали ги има или не. Ако ги има, проблемът е навсякъде другаде, но не и в ремъчната предавка на компресора, ако ги няма проблемът ти е грешно обтегнат ремък, повреден обтегач, несъосност и/или неуспоредност на пистите на ремъка, недобре балансиран вал/ротори на компресора (последното е много малко вероятно).

kapitanat написа:......

Колега, поздравления за интересната професия. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 12.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 545i

Мнение от Sapa » 22 Мар 2009, 12:28

Капитане, направо ме разби :shock: Наистина е много интересна тази работа.

Само да доуточня - колата е автоматик и си е със стария маховик и не мисля да пипам там въобще, че ще се вкарам в егати приключенията

Вибрацията се чувства в 2 слуая - съвсем леко на празен ход и при УСКОРЕНИЕ от 1500 - 1600 оборота нагоре до към 1800. При тези обороти при круизване няма вибрации - т.е. усещането е много услиено при натоварване на двигателя. Тези обороти се явяват като резонансен пик, след това двигателя си е чудно балансиран като преди.

Не знам дали това може да ви насочи на някъде.

Ще се опитам да пусна малко двигателя на свободен ход без ремъка, ама без водна помпа малко ме е страх.

ЕСС твърдят че не може да е от ремъчното задвичване...
Продавам тунинг кит за 335i на Vishnutuning (http://www.vishnutuning.com/RevIICAN.htm) - тестван 30 хил. км на 390 к.с. и 550 Нм

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Мнение от bum_bum » 23 Мар 2009, 0:36

Да не би нещо да не сте го сложили както трябва :roll:
Ако има кулер са важни връзките между него и двигателя, ако не, тези от компресора към мотора. Разните там силиконови преходници, колена и т.н. са важни за гасене на вибрациите.
Изображение

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook