Казанчето на хидравликата и маркучите, въпрос

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 7.10.2008
Местоположение: София - област

Мнение от Stoilov » 12 Мар 2009, 10:34

Разбира се че оригинално е най добре. Но най важното според мен е да се отстрани теча на масло. И при мен това нула време за опичане вече е шести месец без никакви признаци за опичане на маркуча.
Като видях последната ти снимка на маркуча, кажими как се нанизва на накрайниците на казанчето като е толкова малък отвора.
Моите и двата бяха хванати със скоби ( на скобите имаше емблема на BMW). А и въпросните два маркуча са ми с различно Ø.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Re: За маркучите

Мнение от i4koo » 12 Мар 2009, 12:16

Stoilov написа:Ако става въпрос за маркучите които са от казанчето и са без накрайници няма смисъл да се дават толкова пари за " оригинални ".
Това са си най обикновенни маркучи - прави.
Аз моите ги смених и двата за около 15лв. мисля и двата.
просто трябва да са с оплетка , маслоустойчиви и да държат на около 4 бара налягане което е нищо.
Смених ги есента и до сега нямам никакъв теч на масло.
С няфта промих филтъра на казанчето щото не беше запушен но профилактично и нямам никакви проблеми.
:nono:
Нищо лично ,Просто бизнес !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 12 Мар 2009, 14:01

Stoilov написа:Като видях последната ти снимка на маркуча, кажими как се нанизва на накрайниците на казанчето като е толкова малък отвора.
Моите и двата бяха хванати със скоби ( на скобите имаше емблема на BMW). А и въпросните два маркуча са ми с различно Ø.

Ами колега, това са маркучите, които излизат от казанчето.Знам го, защото ги смених оня ден и ги разгледах обстойно.

Аз първо опитах да отрежа по 1см от страната на казанчето, но пак просълзи след 2-3 месеца.След това в големите студове ми просълзи от долу, където влиза в хидравличната помпа.И от там отрязах 1см от маркуча, с надеждата, че като не е толкова разширен маркуча ще държи, но...

Ако не са ти такива маркучите, като на снимките, значи вече някой се е опитвал да прави нещо.Сега погледмах, че няма някаква разлика м/у TDS и бензин освен формата на самия маркуч.Захващането е едно и също.

Номер 1 и номер 14 от схемата са за TDS http://bmwfans.info/original/E39/Lim/52 ... l-32_0737/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 520 i 97

Мнение от jordao75 » 12 Мар 2009, 21:06

Моите също са много мазни,явно е болно място,смятам да си купя и маркучи и казанче новички и да не се занимавам с побългаряване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 12 Мар 2009, 21:30

jordao75 написа:Моите също са много мазни,явно е болно място,смятам да си купя и маркучи и казанче новички и да не се занимавам с побългаряване.
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 12 Мар 2009, 21:44

mad_presley написа:Много ми е интересно, как смени този маркуч с обикновен .....

:D :D :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 12.11.2008
Местоположение: Бургас

Мнение от ALFA155Ts » 13 Мар 2009, 21:11

Изпомпваш хидр.течност колкото можеш от казанчето. Вадиш маркучите от към казанчето малко ше пооплескаш ама няма начин..... режеш по 1см. от маркучите и пак ги слагаи стягаи барши и караи не се занимаваи с глупости аз карам 5месеца няма ядове и помен от масларника.... освен ако някои не е направил тази интервенция като мен преди това ..... :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 2.08.2008
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: Bmw

Мнение от dimitar_kodoshev » 13 Мар 2009, 23:48

Колега, извини ме, че питам в твоята тема, но какво трябва да е нивото на хидравличното масло, защото на щекичката на капачката има много деления.
И на мен леко ми омаслява, но чакам да се постопли и да отстраня проблема.
Изображение

E34 Маниак
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 17.12.2003
Местоположение: Plovdiv

Мнение от Georgi » 14 Мар 2009, 11:52

ALFA155Ts написа:Изпомпваш хидр.течност колкото можеш от казанчето. Вадиш маркучите от към казанчето малко ше пооплескаш ама няма начин..... режеш по 1см. от маркучите и пак ги слагаи стягаи барши и караи не се занимаваи с глупости аз карам 5месеца няма ядове и помен от масларника.... освен ако някои не е направил тази интервенция като мен преди това ..... :D


Това е правилния начин!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 501
Регистриран на: 23.07.2007

Мнение от blackrider » 14 Мар 2009, 21:53

и на мен яко ми омаслява. Имам чуството че не е от маркучите ами от дупчицата на капачката на казанчето. Възможно ли е да вдига няк'во налягане и да прелива? Държа нивото на средна позиция на деленията. Имам и леко виене в хидравличната помпа-дали пък проблема не иде от нея?
Онзи ден се оказа ,че казанчето почти бе празно :shock: ,а съм доливал хидравлична течност преди месец? :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 27.11.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 520 i 97

Мнение от jordao75 » 14 Мар 2009, 23:32

При мен цялото казанче и маркучите са мазни,надявам се като ги сменя да се оправи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 910
Регистриран на: 4.01.2007
Местоположение: България
Кара: BMW E39 520 M52
Мечтае да кара: M5

Мнение от i4koo » 14 Мар 2009, 23:34

blackrider написа:и на мен яко ми омаслява. Имам чуството че не е от маркучите ами от дупчицата на капачката на казанчето. Възможно ли е да вдига няк'во налягане и да прелива? Държа нивото на средна позиция на деленията. Имам и леко виене в хидравличната помпа-дали пък проблема не иде от нея?
Онзи ден се оказа ,че казанчето почти бе празно :shock: ,а съм доливал хидравлична течност преди месец? :roll:
Няма как да излиза от отвора на капачката колега ,търси от друго място теч ,нивото трябва да е в средата ,за виенето -скоро сменял ли си хидравлична течност ,ако не направи го и следи нивото да не замине рейката че..... :roll:
Нищо лично ,Просто бизнес !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 16 Мар 2009, 16:29

Колеги освен щуцерите в единия от маркучите има еднопосочен (възвратен) клапан :!:

Не ми е ясно защо и как е набутан точно там, но все едно не си правете експерименти с обикновени маркучи (а може би точно за това от BMW са го сложили там).

Сигурно знаете и за казанчето, че има цедка и се сменя заедно с течността .....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 16 Мар 2009, 20:28

tsb_bg написа:Колеги освен щуцерите в единия от маркучите има еднопосочен (възвратен) клапан :!:

Невъзвратен клапан му се вика :)
Не знаех, че има такъв клапан на маркуча с щуцера (той е само един).Старите са ми в гаража, утре ще ги поразгледам.Предполагам е за да не връща масло от помпата към радиатора :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 16 Мар 2009, 21:39

mad_presley написа:Невъзвратен клапан му се вика :)


Няма разлика.

Цялата обърквация идва от наличието на две взаимозаменяеми названия в английския, а именно "check valve" и "non-return valve". Първото означава възспиращ, задържащ, непозволяващ протичане на някакъв флуид (течност или газ). Идва от едно от значенията на глагола и съществителното "check" и по-точно спирам, сдържам, задържам, възпирам, забавям и съответно спиране/задържане, пречка, спънка, препятствие, спирачка.
Успоредно с това в английския се употребява и по-описателното "non-return valve", което означава същото: клапан или вентил, който ВЪЗСПИРА, СПИРА, ПРЕЧИ НА обратното протичане на флуид в дадена посока.
Затова и в най-популярните европейски езици определенето за същия вид клапан е толкова различно: от valvula de retorno (за италианците буквално е ВЪЗВРАТЕН клапан) през френските сlapet anti-retour и dispositif anti-refoulement (което пък е НЕВЪЗВРАТЕН клапан) до описателните немски Ruckschlagventil и Ruckflussverhinder
Оттам и на български се е появила тази двойнственост и в различни правителствени документи (наредби) се използва по-популярното и традиционното е ВЪЗВРАТЕН клапан.

От интернет ... ;)

PS Не съм сигурен в кой маркуч беше (с щуцера или без него)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook