Как работи виското на 1.6 М40
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
Как работи виското на 1.6 М40
Така понеже предишната ми кола беше дизелче и винаги едното ми око гледа към пътя а другото към датчика на температурата и това ми е някакво изкривяване ,искам да ви питам.
Досега никога колата ми не е отивала на 90 градуса а днес вечерта бе страхотно топла 11 градуса
и аз малко понабих колата в смисъл вкарах я към по високи обороти и тя си стоеше някаде около 80 градуса обаче после малко карах в едни глухи улички на първа и поглденах температурата бе отишла на 90 и аз много се зарадвах ,че най накрая колата ми е взела да загрява на нормална тепература ,и след този миг на щастие тя леко мина 90 градуса и отидемалко по нататък ,както и да е прибрах се изгасих я дадох на контакт и бе отишла още по нагоре (Приложил съм снимка
Фиг: 1 ) Запалих я за 10 секунди и температурата падна малко но не слезе до 90 градуса а седеше около 92.
Та въпроса ми е има ли някакъв проблем щото не разбирам на тия всикота и досега колите ми всички са били с ел. перки и като стигнат 92 градуса и вентилатура се пуска слизам от колата заключвам си я и продалжава да си бучи докато не я свали на 85-88 а тая я гася и темпераурата се кача.
Наясно съм ,че е нормално и че след като изгася двигателя спира да се върти водна помпа и така нататък но все пак искам да питам за да съм подготвен и за изненади.
И точния ми въпрос е кога трябва да реагира тоя виско съиденител ?
Влияе ли се от оборотите на мотра?
И трябвало ли е да надвешава колата 90 градуса при 11градуса външна температура?
Фиг: 1 отбелязал съм с червено..

Досега никога колата ми не е отивала на 90 градуса а днес вечерта бе страхотно топла 11 градуса


Та въпроса ми е има ли някакъв проблем щото не разбирам на тия всикота и досега колите ми всички са били с ел. перки и като стигнат 92 градуса и вентилатура се пуска слизам от колата заключвам си я и продалжава да си бучи докато не я свали на 85-88 а тая я гася и темпераурата се кача.
Наясно съм ,че е нормално и че след като изгася двигателя спира да се върти водна помпа и така нататък но все пак искам да питам за да съм подготвен и за изненади.
И точния ми въпрос е кога трябва да реагира тоя виско съиденител ?
Влияе ли се от оборотите на мотра?
И трябвало ли е да надвешава колата 90 градуса при 11градуса външна температура?
Фиг: 1 отбелязал съм с червено..

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Като си изгасил колата на 12:00 или малко след това е нормално стрелката да тръгне в дясно. Остави колата да поработи малко да се охлади, или може да пуснеш парното да отнеме температурата. Виското си работи като при всяко БВМ, провери водния радиатор и този на климата ако има колко са чисти от пред, откачи щипките на радиатора и го наклони на зад и ще разбереш за какво става въпрос.
Радиатора е нов колега стария е останал някаде ,според сервизната книга радиатора е сменян в германия малко преди 20000км.
Въпро са ми е друг за да зацепи перката тряаа да я жегне врелия въздух от радиатора и от там силиконовия включвател да реагира и перката да полудее и да свали колата до 90 градуса.
За цялата тази ралта тряаа ли мотора да е в обороти или не и може ли да охлади на място ???
Въпро са ми е друг за да зацепи перката тряаа да я жегне врелия въздух от радиатора и от там силиконовия включвател да реагира и перката да полудее и да свали колата до 90 градуса.
За цялата тази ралта тряаа ли мотора да е в обороти или не и може ли да охлади на място ???
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Щом е с нов радиатор и при читава система: термостат-водна помпа-виско това не трябва да е така. Провери вече при загряла кола и един вестник на руло да ли ще стре виското лесно, останалото е ясно - блокирал термостат или на водната помпа и превърта или липсват перки от турбината и.
RokFort написа:Радиатора е нов колега стария е останал някаде ,според сервизната книга радиатора е сменян в германия малко преди 20000км.
Въпро са ми е друг за да зацепи перката тряаа да я жегне врелия въздух от радиатора и от там силиконовия включвател да реагира и перката да полудее и да свали колата до 90 градуса.
За цялата тази ралта тряаа ли мотора да е в обороти или не и може ли да охлади на място ???
Виското може най-бързо да се върти с оборотите на двигателя. Това става при достатъчно висока температура. Колкото по-топъл е двигателя, толкова по-бързо се върти перката (на празен ход това не е много, но при форсиране трябва да чуеш доста силно виене отпред).
Когато палиш колата виското също е зацепено и се чува звук все едно караш ТДС, но след това изключва.
Пробвай както каза колегата при достатъчно загрял двигател ако можеш да спреш перката - не е добре.
- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
e30
Нов или стар радиатора, няма значение. Количеството прах из столицата е значително. Мини го с пароструйка - има ефект. Другото е термостата, въздух, достатъчно количество охладителна течност... виското накрая. Успех.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Не се ебавайте с колегата,бе,хора.
Виско се проверявакато ти загрее колата гасиш,отвараш капака и мърдаш перката
.Ако мърда лесно и колата ти е загряла-лошо.Недей да пробваш весници,отвертки и други такива "хитринки".А и с пръсти също недей да пробваш- боли
Виското зацепва от топлината на водата-предава се от водната помпа по оста до виското.
Мотора трябва да се охлажда нормално и на празен ход като ти зацепи силикона.Ако си мислиш,че загряваш си провери температурата на водата с мултицет с термо двойка-да видиш дали ти показва коректно стрелката.
Виско се проверявакато ти загрее колата гасиш,отвараш капака и мърдаш перката


Виското зацепва от топлината на водата-предава се от водната помпа по оста до виското.
Мотора трябва да се охлажда нормално и на празен ход като ти зацепи силикона.Ако си мислиш,че загряваш си провери температурата на водата с мултицет с термо двойка-да видиш дали ти показва коректно стрелката.
Га дам ряз, прайм чиртъ.
Га сложим шпер, ш' прайм две чирти.
Га сложим шпер, ш' прайм две чирти.
И точния ми въпрос е кога трябва да реагира тоя виско съиденител ?
Виското "затяга" със загряването на водата.Колкото по-топла - толкоз повече зацепва.Под зацепено се има предвид.......зацепено

Влияе ли се от оборотите на мотра?
Виското се монтира на водната помпа.Колкото по-високи обороти на мотора- толкова повече оборити на водната помпа.
Успех
Га дам ряз, прайм чиртъ.
Га сложим шпер, ш' прайм две чирти.
Га сложим шпер, ш' прайм две чирти.
moncho_bg написа:Не се ебавайте с колегата,бе,хора.
Виско се проверявакато ти загрее колата гасиш,отвараш капака и мърдаш перката.Ако мърда лесно и колата ти е загряла-лошо.Недей да пробваш весници,отвертки и други такива "хитринки".А и с пръсти също недей да пробваш- боли
![]()
Виското зацепва от топлината на водата-предава се от водната помпа по оста до виското.Мотора трябва да се охлажда нормално и на празен ход като ти зацепи силикона.Ако си мислиш,че загряваш си провери температурата на водата с мултицет с термо двойка-да видиш дали ти показва коректно стрелката.
Сигурен ли сте ? Не искам да пораждам спор, но говорят за разни биметални пластини отпред загрявани от радиатора, щифтове разни...? Как бихте коментирали следното :http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=104574
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
Колега,аз не коментирам начина на дийствие на виското и как точно зацепва.Просто в началото си мислех че е от топлината на радиатора ама май че не е.
ПП Не видях в тази тема такова нещо:
Има далеч по-разбиращи но те не ебават да пишат.
ПП Не видях в тази тема такова нещо:
.А а а а аи не твърдя със 100% сигурност, чес съм прав.загрявани от радиатора
Има далеч по-разбиращи но те не ебават да пишат.
Га дам ряз, прайм чиртъ.
Га сложим шпер, ш' прайм две чирти.
Га сложим шпер, ш' прайм две чирти.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Колега, ДВГ-то М40 има една болежка: тройника зад 4-ти цилиндър, от там тръгва маркуч за парното. Провери го за всеки случай.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани