тракане на клапани

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw E39
Мечтае да кара: M5

тракане на клапани

Мнение от nenchomarinov » 03 Мар 2009, 15:02

здравейте !

Имам следния проблем - тракат ми клапаните (или повдигачи и аз незнам)

имам достатъчно масло. с havoline 10 w 40 съм възможно ли е да е от маслото?

Колата е бмв е39 520 и модел 1996 г. на 280 000 км


моля разяснете ми ако може и цени за смяна на повдигачи , клапани?


Очаквам съвети и предложения!
Благодаря !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 03 Мар 2009, 15:39

Постоянно ли тракат или на студен двигател? Лампата на маслото червената някога присветва ли? Би било добре да се измери налягане на маслото.
Имай в предвид, че трака така от верига, вануса, пола на бутало.....

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw E39
Мечтае да кара: M5

Мнение от nenchomarinov » 03 Мар 2009, 16:09

постоянно си тракат и нормално ли е като махна капачката за наливане на масло при запален двигател , той да угасва?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2832
Регистриран на: 4.09.2007
Местоположение: Sofia
Кара: E70

Мнение от El Diablo » 03 Мар 2009, 16:45

батка на каква гробница си попаднал ?
нормално е да ти гасне ако мотора е студен, е на РАСИ загасна ама мотора беше студен, а моя беше работил преди това и като махнах капачката само леко си промени оборотите, всичко е 6

ама ако при тебе на загрята кола ти гасне мотора при махане на капачката мноо лошо

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw E39
Мечтае да кара: M5

Мнение от nenchomarinov » 03 Мар 2009, 17:05

на студен мотор гасне иначе е ок аз го пробвах :) абе всичко е ок по колата не ми гори масло стои си все в нормата вече 7 000 км. пълно пълно на магистрала с около 100-110 ми даде 7.8/ 100 разход бензин... няма да трепери да хълца да дрънка всичко си работи по нея само дето и тракат клапаните :|

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 449
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 520i

Мнение от Dozo » 03 Мар 2009, 22:16

Най-елементарно е да си сипеш друго масло,например БМВ-лонглайф и ще се разбере веднага къде е проблема.
Всеки има значение,иначе никой няма значение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 659
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: Троян
Кара: 03'BMW525DA;06'BMWX5 3.0DSportpaket
Мечтае да кара: Волга комби

Мнение от joropc » 03 Мар 2009, 22:32

Сменяй маслото........ти сигурен ли си ,че ти тракат точно клапаните?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: e39 525 tds

Мнение от DrMasster » 03 Мар 2009, 22:36

Ванос има ли тая кола? Шума който се чува от повреден ванос наподобява шум от клапани!

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw E39
Мечтае да кара: M5

Мнение от nenchomarinov » 04 Мар 2009, 20:32

не са клапани а повдигачите днеска ходих в сервиза и смених маслото с bmw longlife обаче на ниски обороти пак тракат а в високите са ок


имам ванос - не е от него

незнам сега какво да правя има и вариант да е от маслена помпа - при по високи обороти хвърля масло и ги омаслява добре и вероятно затова не тракат а при ниските няма вероятно достатъчно налягане --- незнам и аз

помагайтес варианти и решения :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 04 Мар 2009, 20:39

Ами колега аз ти казах от самото начало да почнеш с налягане на маслото... в най- лошия случай ще ти се наложи да сменяш основни и биелни лагери, ако помпата ти вдига налягане, а то се губи нагоре....
Проблема ти е деликатен за това внимавай със сервиза да не ти "отрежат главата"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 04 Мар 2009, 22:38

За гасненето на колата при отваряне на капачката на маслото има доста изписано ,но май не беше в нашия форум(Е39) а май в Е36 . Доколкото си спомням така трябва да е май.Ако не гасне значи ти е запушен отдушника за картерните газове( не съм сигурен но такива спомени имам). Потърси малко със търсачката и ще видиш дали има за какво да се притесняваш.
Доста кончета в един обор.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw E39
Мечтае да кара: M5

Мнение от nenchomarinov » 05 Мар 2009, 19:22

Благодаря за всичко написано дотук... и сега малко пояснения по моя случай :

Най - интересното е че когато вдигна оборотите тракането спира , като ги сваля на нормалните след известно време пак се почва... та

Извода: Според мен при ниски обороти маслената помпа не вдига масло до повдигачите а като вдигна оборотите съответно и маслената помпа хвърля по-силно масло и ги пълни с масло... следователно смяна на маслена помпа но колегата WALL е написал че трябва смяна на биелни лагери и т.н - моля разяснете защо тези неща а не направо нова маслена помпа?


Благодаря Ви!

Ненчо

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1261
Регистриран на: 8.09.2008

Мнение от WALL » 05 Мар 2009, 21:16

Колега налягането на маслото зависи от оборотите, при ниски обороти при теб налягането е малко за да чукат повдигачите. Това ниско налягане може да е от маслената помпа или хлабина в лагер/ите (губи го), може и от друго да губи налягане. Клапана на помпата, износени легла на повдигачите, запушена маслена магистрала и т.н.
Моят съвет е замерване на налягането на маслото, после на самата помпа (за да си сигурен, че тя е добре или я сменяш), и ако тя е добре тогава говориме за лагери или повдигачи.... Трябва да знаеш, че напълно възможно е да са износени леглата на повдигачите, но всичките ли? Майсторите не ти ли казаха кои ти тракат? Всички ли са при теб?
Отиди в оторизиран сервиз да го видят този проблем, поне да замерят налягането!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 8.04.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: e39 525 tds

Мнение от DrMasster » 05 Мар 2009, 21:29

Тракането казваш е само при ниски обороти... а когато подадеш рязко газ до към 4000 оборота даречем и пуснеш газта, в момента в който оборотите падат от 4000 до тези на празен ход има ли го тракането?

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw E39
Мечтае да кара: M5

Мнение от nenchomarinov » 05 Мар 2009, 22:36

Не примерно от 4000 об. като пусна рязко гзта го няма и като поработи на ниски около 5-10 сек. се започва пак...

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook