Дизелов двигател с газова уредба!Да сте чували?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- Jordandim
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 9.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E-39 520i
- Мечтае да кара: M5-E39
Дизелов двигател с газова уредба!Да сте чували?
Първо Честит Празник!
До сега празнувах и си приказвахме, и от приказка на приказка за коли....,стана въпрос за газ и...
на дядо един приятел вика,че му предлагали Nisan jeep-ка дизел с газ?!? Направо шах и мат!
Разговора продължи и разбрах.че това е въведено в дизеловите локомотивни двигатели доста отдавна като работели едновремено с нафта и газ в съотношение 30/70...
Скоро имаше тема дали сме чували за масло в нафтата,което най-вероятно всички са...но,ете това, направо гръмнах
Още не съм се ровил в Чичо Гугъл,но просто не се стърпях да го споделя това с вас!
Та за да бъде нещо като въпрос технически...Някой чувал ли е за това?
До сега празнувах и си приказвахме, и от приказка на приказка за коли....,стана въпрос за газ и...

Разговора продължи и разбрах.че това е въведено в дизеловите локомотивни двигатели доста отдавна като работели едновремено с нафта и газ в съотношение 30/70...
Скоро имаше тема дали сме чували за масло в нафтата,което най-вероятно всички са...но,ете това, направо гръмнах

Още не съм се ровил в Чичо Гугъл,но просто не се стърпях да го споделя това с вас!
Та за да бъде нещо като въпрос технически...Някой чувал ли е за това?
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Сигурно всеки е виждал или поне чувал за Икарусите на метан. По-добро доказателство - здраве му кажи. 


- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
аз също съм чувал (но не съм виждал) за автобуси в софия на метан. Ако са тези икаруси те са били вероятно с дизелов двигател преди нали?
за съотношение нафта-газ 30/70 незнам.
за тая джипка нисан дизел да се направи на газ е ВЪЗМОЖНО технически.
Трябва да се премахне дизеловата система изцяло. Двигателя може да се използва ако по някакъв начим му се понижи компресията и се сложат свещи.... После може да се кара на газ, с обиконвенна газова тип вентури. Като цяло не е невъзможно но много сложно заради компресията и липсващите свещи
по лесно е директно от бензин на газ.
за съотношение нафта-газ 30/70 незнам.
за тая джипка нисан дизел да се направи на газ е ВЪЗМОЖНО технически.
Трябва да се премахне дизеловата система изцяло. Двигателя може да се използва ако по някакъв начим му се понижи компресията и се сложат свещи.... После може да се кара на газ, с обиконвенна газова тип вентури. Като цяло не е невъзможно но много сложно заради компресията и липсващите свещи

по лесно е директно от бензин на газ.

- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Ми не съвсем. Дизеловата горивна уредба остава защото е нужно известно количество нафта да се впръсне за да възпламени гориво-въздушната смес. Това идва от принципа на дизеловия двигател. Просто се прави модификация, и цикловата порция гориво се намалява драстично, колкото да е достатъчно да започне горенето. Съотношението със сигурност варира за различните двигатели в зависимост от типа смесообразуване и горивната уредба. Както виждаш става доста сложна и скъпа тази конверсия и не мисля, че изобщо си заслужава за лек автомобил. Използва се предимно за екологични цели и може би най-често за градски автобуси, както беше и направено с Икарусите.
Абе тая тема за Е39 подфорум ли е изобщо?

Абе тая тема за Е39 подфорум ли е изобщо?


- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
е добре де, примемаме че пали на дизелово гориво без свещи с копресия 18-20 към 1. И в един момент спираш дизела и пускаш само газ. Как тоя двигател ще работи на газ с такава голяма компресия??? То ще има само детонации и гърмежи. 


- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Аз лично не знам технически подробности за такава конверсия. Мога само да предполагам, че започвайки фронта на горене с впръснатото количество нафта е възможно да се изгарят значително по бедни смеси от газообразно гориво и въздух. По този начин може да се избегне детонационното горене. А високата степен на сгъстяване трябва да остане, за да може впръснатата нафта да се самовъзпламени. За повече подробности вече трябва да се търси някаква конкретна техническа статия. Не мога да дам такива, пък и едва ли тук някому са нужни 


- Sivako
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 739
- Регистриран на: 22.08.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: F20 116d / F01 750i xDrive
- Мечтае да кара: Колело
На дизела става да се сложи мета,ама няма смисъл щото инсталацията на метана е доста скъпа
и там имаше някакво съотношение повечко нафта и малко метан 


- maty_m
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: 2.09.2008
- Местоположение: Бургас, Несебър, Слънчев бряг
- Кара: Е38
Toni Montana написа:е добре де, примемаме че пали на дизелово гориво без свещи с копресия 18-20 към 1. И в един момент спираш дизела и пускаш само газ. Как тоя двигател ще работи на газ с такава голяма компресия??? То ще има само детонации и гърмежи.
Работи и още как. Обаче едновременно с газта гори и по малко нафта. Четох за това още преди година в нета и ако намеря статията ще пусна линка.
- Jordandim
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 9.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E-39 520i
- Мечтае да кара: M5-E39
http://www.autobloggreen.com/2008/03/17/diesel-lpg-wow/
http://www.diesellpg.co.uk/
http://www.chilterngascars.co.uk/cars/lpgdiesel.htm
Значи от описаното по-горе,става въпрос,че работят заедно-дизел+газ...и по-скоро се използва за бууст както казват...
Но,ако на някой не му е интересно и модераторите мислят,че не е технически образователно...да я трият,няма проблем
http://www.diesellpg.co.uk/
http://www.chilterngascars.co.uk/cars/lpgdiesel.htm
Значи от описаното по-горе,става въпрос,че работят заедно-дизел+газ...и по-скоро се използва за бууст както казват...
Но,ако на някой не му е интересно и модераторите мислят,че не е технически образователно...да я трият,няма проблем

Последна промяна Jordandim на 04 Мар 2009, 13:34, променена общо 1 път
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
тва е еко решение
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- Vader
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 1.03.2005
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: пак BMW
- Детайли за колата: E39 525TDS
Както казва колегата това е еко решение.От много години има мотокари на газ и нафта,като целта на упражнението не е икономия,а по-малко изгорели газове,за да не се задимяват цеховете.
- jordao75
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 27.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 520 i 97
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани