Търся схема за реглаж на клапани - М10

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 22 Фев 2009, 19:38

ivantchoG написа:
amd написа:... лампата на маслото гасне бавничко...

Преди да пипа помпата, баща ти нека смени филтъра.
В него (трябва да) има (работещ) възвратен клапан. Дори с вода да е пълна системата, лампата трябва да изгасне почти веднага. Като не работи тоя клапан, маслото се стича обратно в картера през филтъра и на помпата и трябва време да напълни каналите и да качи налягането.


Иване, мисля че грешиш.
На масления фиилтър за М10 в Е30 не му трябва Anti-drain back valve по очевидни причини - ъгъла под който се завива филтъра (фланеца сочи надолу); При спрял двигател просто няма как маслото от филтъра да се стече където и да е (освен ако не си я изтаванил при паркирането де ;-))
Важното е само да има правилно работещ Bypass Valvе - това обикновено е едно клапанче с пружина в дъното на филтъра.
Целта на тоя клапан е при студен старт някоя хубава зимна утрин, когато маслото е гъсто като рядък медец, да не мъчи помпата да го прекарва това масло през филтритащия елемент, ами да го пусне нефилтрирано през клапана. Именно когато си с филтър без такъв клапан (или с нечитав такъв) като запалиш на студа чакаш да ти изгасне лампата, а отделно и като загасне не е ясно дали налягането е каквото трябва докато не се посгрее маслото.
Благо нещо е на таблото да имаш уред за налягане на маслото, ма пусто - малко са колите с тая екстра.

За справка - параметрите на филтъра за М10:
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... ckToPage=1

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 22 Фев 2009, 20:07

amd написа:Да, наистина беше прав ... беше филтъра, 3 филтъра пробахме докато улучим някакъв, който да става нещо от него!!! Сега лампата въобще не светва, само сутрин като се прави студен старт, но много за кратко (демек нормално е)...

Прав - неправ, минах и аз по тоя път с един Шампион... ;)
Няма значение накъде е фланеца, гравитацията си я има - без възвратен клапан магистралата се изпразва. И после трябва време да се напълни.

П.С. В справката що пише и двата клапана ? :roll:
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 7.10.2004

Мнение от stenly » 22 Фев 2009, 20:18

ivantchoG написа:...
П.С. В справката що пише и двата клапана ? :roll:


Пише щото е таблица, драги.
И пише чертичка, което се интерпретира като 'няма' или 'няма значение'
Виж за сравнение спецификацията на филтъра на М20В20 в Е30:
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... ckToPage=1

Забелязваш ли, че в таблицата под 'Анти-дрейн валв'ш вместо чертичка има '1'?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 22 Фев 2009, 20:26

ivantchoG написа:Прав - неправ, минах и аз по тоя път с един Шампион... ;)l:
не само ти... :evil:
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 22 Фев 2009, 20:38

stenly написа:...

ОК, разбрах идеята на таблицата :D .
А филтъра, с който "оправих" гасненето на лампата, беше точно МАН :D . Рано есента (септември), сравнително топло време...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 23 Фев 2009, 1:19

и аз имах този проблем, точно с филтър шампион... каквото съм си купувал на тази марка все се оказвало някакъв боклук, може и късмет да е, ама бягам от тях на далече ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Мнение от cargo22 » 23 Фев 2009, 22:42

[steeN] написа:
има един белег по периферията на шайбата на коляновия вал (като я разгледаш няма начин да го пропуснеш), която като съвпадне с един шиш, който стъчи от блока точно над нея и палеца на делкото сочи към първи цилиндър


steeN говориш за една нещо като дупчица между болтовете на зъбното колело ли, не от към клапаните?А този шиш нещо не можах да го видя , видях само едно уребрение на капака на веригата като маркер стои за него ли става въпрос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 23 Фев 2009, 22:59

белега(нещо като щампа) е отвън на двигателя/~долу на ролката, която върти ремъка на перката и на водната помпа.

ти гледаш разпределителния вал. там на зъбното колело не помня да има белези ама може да броиш зъби.

шиша стърчи от блока, над тази ролка, няма как да го объркаш. щампата на ролката и шиша като съвпаднат + делкото - ти си на ход..
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 24 Фев 2009, 0:54

cargo22 написа:...А този шиш нещо не можах да го видя...

Изображение
Над дупката за коляновия вал е шиша. Без номер, като пирон ;).
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Мнение от cargo22 » 26 Фев 2009, 3:09

Значи това като е така и глася 1ви цилиндър ? С какава точност трябва да съвпадат тия неща ?
След това броя на разпределителния вал 9зъба и почвам 3ти?

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 26 Фев 2009, 3:40

ми трябва да отвориш, някой книжка да видиш как работи един двигател за да ти е по-лесно.

шиша се вижда на снимката, ама не помня къде беше щампата... мисля, че от външната страна на ролката някъде. от доста време нямам такава кола... ей хвана ме носталгия :)

разпределителния вал се върти 1 път на всеки 2 оборота на коляновия... от тука следва един проблем. само с коляновия вал не може да се познае къде е ГМТ на 1ви цилиндър ( а и на останалите де, ама това ни е отрправната точка). за това освен този белег ти трябва и палеца на делкото да съвпадне с електрода за първи цилиндър (или да погледнеш гърбиците на вала ама като за аматьори като мен ми беше по-спокойно така за първи път), после всичко става ясно, ама не е нужно да чупим за да се учим все пак ;) колко точно... не трябва с хирургическа точност да го целиш, има достатъчно голям толеранс, но все пак малко старание не е излишно ;)

после караш по реда на запалване като броиш зъбите на разпределителния вал. "големите майстори" ги правят на око, ама заради такива се принудих аз да си ги правя...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Мнение от Egoist » 11 Апр 2009, 22:21

съжелявам за офа ама имам ? моита що не става като направя центровката на тоя шиш и подпира клапаните :( имам предвид за зацепване на веригата 6тот на мен ми излиза че горна мъртва точка е вертикално :( ма в краина сметка както ида го зацепвам не пали :( помогнете които има опит мерси
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Мнение от cargo22 » 11 Апр 2009, 22:46

В смисъл като е центрован този шиш и палеца на делкото сочи към 1ви тогава 1ви е в ГМТ.А за паленето не знам може да е от 100 неща.Дай повече информация делкото работи ли , с карб ли си ,кола модел и тн.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Мнение от Egoist » 12 Апр 2009, 22:04

м10б18 318и 18 4 ew демек 102 магаритяка :) еми зацепвам 6аибата на нея нали има едно кат пъпка и го зацепвам към тоя шиш да обаче като тругна де превърдам двг и се оказва че опира в клапаните и направих следното нещо оставих нарочно отворрен клапан на 1-ви да видя и ми се получава че гмт се намира когат белега на шаибата е вертикално надолу ако сте се заглеждали има едни дупчици в блока и точно на дупчицата ми идва белега бъркам и с една тел през свеща да видя и там идва та въпроса е дали не бъркам нещо и в аутодата дават белега отстрани даже го дават че е перпендикулярно и нзм щот излиза че нито едното нито др е вярно помагаите
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Мнение от cargo22 » 13 Апр 2009, 1:39

Проблем аз имам две пъпки на ролката на кол. вал на коя да се доверя ?????

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook