Водната помпа протече

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW

Водната помпа протече

Мнение от signala » 20 Сеп 2008, 16:19

Колата е Е39 520 бензин. Днес установих че водната ми помпа протече, мислех че е от пробката на маркуча до термостата и я карах така 2 дена, но днес установих че е от водната помпа, стрелката ми не е мърдала от средата и си имаше антифриз в казанчето на радиатора. Дали е възможно да сам я прегрял? Не беше голям теч по скоро капеше. Даите съвети за марка водна помпа и термостат че сам разглобил всичко, и какво и става на тази помпа видимо няма никакъв проблем, с изключение на това че е пластмасова и няма ни номер ни марка по нея. :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Мнение от laviatan » 20 Сеп 2008, 17:30

Имам чисто нова немска с метална турбинка на 79 лв. мога да ти я дам - телефон на лична. :mhihi:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 206
Регистриран на: 14.09.2007
Местоположение: Русе

Мнение от DANTE525tds » 21 Сеп 2008, 11:50

Това наистина е една глупостите на Е39-ките, пластмасова торбина!!!
И моита се прецака, смених я , а тя пак дефектна, сега ми я подмениха, ама уж няква френска, ама все сам на трани
Аз съм с печка и не успях да я прегрея, дано и ти не си, то ще се чуе,ама споко, то не е чак толкова лесно да "упържиш" двигателя! :D :D :D
квато и да сложиш само да е метална!
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Мнение от mad_presley » 21 Сеп 2008, 12:21

DANTE525tds написа:Това наистина е една глупостите на Е39-ките, пластмасова торбина!!!

Какво общо има пластмасовата турбина с протичането на лагера на помпата Изображение
В дару се продават помпи с метална и с пластмасова турбина, моята например беше оригинално с метална и от Варна Карс ми дадоха пак с метална.Дори и да е с пластмасова, щом оригиналната е изкарала 10г, не виждам какво толкова против имате пластмасата.За толкова години и от чугун да е, пак ще каталяса :mhihi:

Важно е да се знае, че на нашия пазар има такива ментаци, които не бих ги сложил в колата си.
Оригиналната помпа струва 174лв и за мен е единственото решение.Другото е, да давате по 80лв за ментак и всяка година да ги сменяте (освен ако не опечете двигателя преди това) ;)

И един съвет към автора на темата, задължително, ама наистина задължително си купи термостат от оторизиран сервиз-магазин ;)

P.S И антифриза е важно да е за алуминиеви блокове и глави.По принцип розовите са такива ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW

Мнение от signala » 21 Сеп 2008, 20:31

P.S И антифриза е важно да е за алуминиеви блокове и глави.По принцип розовите са такива ;)[/quote]

това за антифриза не го знаех,и даже като се замисля не сам виждал розов досега,но благодаря за съвета ще разпитам като купувам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 2.09.2003
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж

Мнение от NetWar » 21 Сеп 2008, 22:13

Не случайно немецът го е измислил с пластасова турбина , ако се счупи да не прецака нещо в двигателя . Това че ние се стискаме и не я сменяме на оперелен пробег , никой не ни е виновен . Който иска да си слага метална , отговорността си е негова .
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW

Мнение от signala » 22 Сеп 2008, 23:36

смених водната помпа и термостата,сега ако някои ми каже как точно се обезвъздушават тези 520-ки защото голям зор видяхме с един приятел и не сам сигурен дали е наред?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 21.01.2006
Местоположение: София
Кара: e60 530d M Sport, X3, X6

Мнение от DroW » 21 Фев 2009, 23:25

Само да поясня оригиналната помпа тази която е 174лв. попринцип е изцяло метална. Няма пластмаси по нея.
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 21 Фев 2009, 23:34

абе луди ли сте 184 лева за водна помпа 100 кинта е някъде без отстъпка на кобелшмид или на хепу и двете са реномирани марки да не мислите че в заводите на бмв правят водни помпи а?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 20.11.2007
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е39 525

Мнение от 520_i » 22 Фев 2009, 2:54

anzak написа:абе луди ли сте 184 лева за водна помпа 100 кинта е някъде без отстъпка на кобелшмид или на хепу и двете са реномирани марки да не мислите че в заводите на бмв правят водни помпи а?


:yes:
ИзображениеИзображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 3.06.2008
Местоположение: София

Мнение от Bobbybd » 22 Фев 2009, 10:45

Доколкото аз разбрах, защото скоро сменях моята, оригинално вградената е на INA с щампа BMW и сложихме пак такава същата само без щампа, т.е. тази фирма произвежда и за първоначално вграждане и като резервна част. 150 лева някъде беше. И антифриза сменихме - 11 лева литъра. Но не розов, имаше и розов но колата не беше с такъв а оня беше някакъв синтетичен. И помпата ми се прецака в движение, като изхвърли ремъка и изтече антифриза, останах без хидравлика и ми излезе на таблото че не ми зарежда акумулатора, спрях веднага и нямаше проблеми след това.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 22 Фев 2009, 11:16

Bobbybd , голям късметлия си бил, че ти е светнало всичко по таблото и си спрял да видиш какво става...
Относно цвета на антифриза - не се лъжете по цвета. Цвета не е определящ за съдържанието. Има розов Long Life (които директно се пресича с нормален 'син' антифриз - пробвано на Шкода Фабия), но има розови антифриз който като съдържание е едно към едно с обикновения син антифриз (например оригиналния на Тойота).
Просто преди да вземете антифриз прочетете добре упътването за какви глави/блокове е, и какъв му е препоръчителния срок за експлоатация (ако го пише въобще)...

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: гр. Велико Търново

Мнение от svetlio_vt » 22 Фев 2009, 11:31

Колега аз също сменях помпа и термостат скоро но се оказа че не е достатъчно и трябваше да сменя и пластмасата, която държи темостата, защото с времето се изкривява и започва да смуче въздух и да прави водна тапа. Не е скъпа...струва 35 лв в Дарукар. А за обезвъздушаването и аз се чудих как става, но в крайна сметка се оказва че става за 2 минутки. Качваш предна лява страна на по високо, отиваш двете тапи докрай, (тези които са за голяма кръстата отверка), наливаш антифриз в казанчето докато протече през двата отвора на тези тапи...после стягаш двете тапи, завиваш и капачката на казанчето и това е...излишния антифриз тя си го изхвърля и всичко е ок. Успех :lalala:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 22 Фев 2009, 12:07

NetWar написа:Не случайно немецът го е измислил с пластасова турбина , ако се счупи да не прецака нещо в двигателя . Това че ние се стискаме и не я сменяме на оперелен пробег , никой не ни е виновен . Който иска да си слага метална , отговорността си е негова .


Немцът го е измислил да е с пластмасова турбина...ама да ти кажа и те правят грешки, и '98 си я признават, след което Е39 е с изцяло метална турбина на водната помпа. Разбира се, собствениците с гаранционни пластмасови турбини са имали право на безплатна смяна, ама сещаш се, че е имало и мърлячи и такива които не са разбрали. Аз моята я смених, когато купих колата защото мислех, че е с пластмасова турбина, но майстора като я свали видяхме, че си е оригинална с метална. Сега имам една водна помпа в повече, ако някой му трябва, можем да се разберем за нещо символично да му я дам, че да не ми дрънчи в багажника.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 754
Регистриран на: 30.08.2007
Пол: Мъж

Мнение от slav4o1 » 22 Фев 2009, 13:19

signala написа:смених водната помпа и термостата,сега ако някои ми каже как точно се обезвъздушават тези 520-ки защото голям зор видяхме с един приятел и не сам сигурен дали е наред?


Попринцип има марки които правят водни помпи и БМВ от тях ги поръчва и си слага щампите и цената скача, така е с накладките примерно - текстар са оригиналните на бмв с щампи и кутия бмв за 180лв а ако си купиш оригинален текстар без щампи да не би да е ментак?

Обезвъздушава се от 2 пропки на горния маркуч който влиза в казанчето отвиваш ги палиш и форсираш. Ще излиза пара (въздух) докато накрая ще цръкне водичка и тогава затваряш

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook