компресия на М20

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 337
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше e34 520
Мечтае да кара: E34 535

компресия на М20

Мнение от TheBlame » 12 Фев 2009, 21:48

Добър вечер :D Колко би трябвало да е максималната компресия на М20Б20 и много ли е зле 9.5 компресия на всичките цилиндри ?

предварително благодаря на отзовалите се :)


Поздрави Николай Христов
За да станеш хищник трябва опонента ти да е хищник !
Когато има колебание,няма решение !
Няма лека война!
Целта винаги е да унищожиш врагът!
НИКОГА НЕ ЗАБРАВЯЙ

Алчността убива всички !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 23.07.2008
Пол: Мъж
Кара: m20b20 turbo, E38 725tds

Re: компресия на М20

Мнение от plboy » 12 Фев 2009, 23:41

Супер ти е компресията ма нещо не си премерил правилно за Б20М20 за мотор 6ЕЕ заводско е 9.4 а за мотор 6КА е 8.8
King Regards, 0888 750 222

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: бургас
Пол: Мъж
Кара: е34

Мнение от nikolayyyyyy » 12 Фев 2009, 23:50

колега как да разберем от кои тип ни е мотора благодаря :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Re: компресия на М20

Мнение от stambo_81dg » 13 Фев 2009, 10:48

plboy написа:Супер ти е компресията ма нещо не си премерил правилно за Б20М20 за мотор 6ЕЕ заводско е 9.4 а за мотор 6КА е 8.8


недеи подвежда човека, тва дето го четеш някаде не е компресия а степен на сгъстяване :idea:

моята 520-ка с м20 едно време като я вземах я мерих и на взичките беше към 11атм :idea:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 13 Фев 2009, 11:00

А къде може да намеря обяснение на:
1. Какво е компресия и
2. Какво е степен на сгъстяване,
кое какво е и как да се различава.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 13 Фев 2009, 12:08

Съвсем накратко - степен на сгъстяване е геометричен параметър, характеризиращ двигателя, който по дефиниция не зависи от състоянието на двигателя. Степента на сгъстяване е отнощението на пълния обем на цилиндъра (сбор от ходивия обем и обема на горивната) и обема на горивната камера. Безразмерна величина е, защото е отношение на измерими с еднакви единици числа.
Компресията е максималното налягането, до което практически се сгъстява въздухът (гориво-въздушната смес) по време на такта сгъстяване. Измерва се в единици за налягане (МРа, bar) и зависи от много неща - износването на елементите, осигуряващи херметичността на горивната камера (бутала, бутални пръстени, клапани, свещи, разпръсквачи), от честотата на въртене на коляновия вал в момента на измерване, от топлинното състояние на двигателя (респективно хлабините), от вискозитета на маслото, от положението на дроселовата клапа, от състоянието на въздушния филтър, от фазите на газоразпределение и др.

крив кюнец
Аватар

Мнение от крив кюнец » 13 Фев 2009, 14:28

а за TDS M51 какви стойности са в границите на нормалното?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2855
Регистриран на: 10.01.2008
Местоположение: София
Кара: Хилядолетен сокол

Мнение от NikiNikolov » 13 Фев 2009, 14:28

Благодаря за информацията Постман. Доколкото разбрах: като меря с манометър на мястото на свеща се мери компресията. Как се мери - лесно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 18 Фев 2009, 15:20

NikiNikolov написа:Благодаря за информацията Постман. Доколкото разбрах: като меря с манометър на мястото на свеща се мери компресията. Как се мери - лесно.

Задължително при меренето педала на газта се натиска докрай. Когато е затворена дроселовата клапа се създава голямо подналягане в цилиндрите и манометъра отчита с 1-2 атмосфери по-малко. Относно компресията както е зададено в темата: Значи компресия се мери на напълно загрял двигател и за М20Б20 е 12-12.5 атмосфери при температура на външния въздух около 0 градуса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2046
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: Dobrich
Кара: Е34 М51Д25

Мнение от Wenzy » 18 Фев 2009, 20:19

Някой е в грешка - компресия се мери на абсолютно студен двигател - при всичките му луфтове и хлабини, за да може да добиеш представа за състоянието на елементите ......
За М51 заводко незнам колко трябва да е компресията, но като за експлоатирана кола по 30 на всичките цилиндри е почти идеално ;)

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Мнение от amd » 19 Фев 2009, 2:30

Kaк така 30, това е прекалено, аз по каталог виждам 22 компресия за ТДС-а ? А за М20 - 9.4 :roll:
BMW only!

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Мнение от ktv » 19 Фев 2009, 7:15

Wenzy написа:Някой е в грешка - компресия се мери на абсолютно студен двигател - при всичките му луфтове и хлабини, за да може да добиеш представа за състоянието на елементите ......
За М51 заводко незнам колко трябва да е компресията, но като за експлоатирана кола по 30 на всичките цилиндри е почти идеално ;)

+1 И още нещо- преди да продам предната си кола, която беше с такъв мотор, мерих компресията и беше от 11.5 до 12.
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 19 Фев 2009, 9:09

Ако човек знае как да интерпретира показанията на компресомера (манометъра), практически няма значение дали се мери на студен или топъл двигател. Двете измервания - на топъл и на студен двигател - разкриват различни части от картината на състоянието на двигателя.
Правилото за измерване на компресията обаче е само едно и то е - напълно загрял двигател, всички свещи демонтирани (запалителни или подгревни) или за дизелите без подгревни свещи - впръсквачите, свален въздушен филтър и газ докрай (за бензиновите).
Всички останали измервания (на студено), с масло в цилиндрите и т.н. се правят след това ако е необходимо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 19 Фев 2009, 9:30

amd написа:Kaк така 30, това е прекалено, аз по каталог виждам 22 компресия за ТДС-а ? А за М20 - 9.4 :roll:


чети малко по горе кво пише :idea: :idea:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 23 Фев 2009, 16:53

stambo_81dg написа:
amd написа:Kaк така 30, това е прекалено, аз по каталог виждам 22 компресия за ТДС-а ? А за М20 - 9.4 :roll:


чети малко по горе кво пише :idea: :idea:

По темата: 9.4 атмосфери са малко за М20. Проверката за неуплътняване на клапаните се прави с 1-2 куб.см моторно масло, което се сипва в цилиндрите и както по-горе беше упоменато- на студен двигател. В случай на покачване на компресията- се прави ремонт на системата бутало- сегменти- цилиндър. Когато компресията отчете същите стойности и след добавяне на масло в цилиндрите, ремонта включва клапан- клапанно гнездо- направляваща втулка.

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook