компресия на М20
Модератор: Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- TheBlame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 337
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше e34 520
- Мечтае да кара: E34 535
компресия на М20
Добър вечер
Колко би трябвало да е максималната компресия на М20Б20 и много ли е зле 9.5 компресия на всичките цилиндри ?
предварително благодаря на отзовалите се
Поздрави Николай Христов

предварително благодаря на отзовалите се

Поздрави Николай Христов
За да станеш хищник трябва опонента ти да е хищник !
Когато има колебание,няма решение !
Няма лека война!
Целта винаги е да унищожиш врагът!
НИКОГА НЕ ЗАБРАВЯЙ
Алчността убива всички !
Когато има колебание,няма решение !
Няма лека война!
Целта винаги е да унищожиш врагът!
НИКОГА НЕ ЗАБРАВЯЙ
Алчността убива всички !
- plboy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: 23.07.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m20b20 turbo, E38 725tds
Re: компресия на М20
Супер ти е компресията ма нещо не си премерил правилно за Б20М20 за мотор 6ЕЕ заводско е 9.4 а за мотор 6КА е 8.8
King Regards, 0888 750 222
- nikolayyyyyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е34
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
Re: компресия на М20
plboy написа:Супер ти е компресията ма нещо не си премерил правилно за Б20М20 за мотор 6ЕЕ заводско е 9.4 а за мотор 6КА е 8.8
недеи подвежда човека, тва дето го четеш някаде не е компресия а степен на сгъстяване

моята 520-ка с м20 едно време като я вземах я мерих и на взичките беше към 11атм

- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
А къде може да намеря обяснение на:
1. Какво е компресия и
2. Какво е степен на сгъстяване,
кое какво е и как да се различава.
1. Какво е компресия и
2. Какво е степен на сгъстяване,
кое какво е и как да се различава.
Съвсем накратко - степен на сгъстяване е геометричен параметър, характеризиращ двигателя, който по дефиниция не зависи от състоянието на двигателя. Степента на сгъстяване е отнощението на пълния обем на цилиндъра (сбор от ходивия обем и обема на горивната) и обема на горивната камера. Безразмерна величина е, защото е отношение на измерими с еднакви единици числа.
Компресията е максималното налягането, до което практически се сгъстява въздухът (гориво-въздушната смес) по време на такта сгъстяване. Измерва се в единици за налягане (МРа, bar) и зависи от много неща - износването на елементите, осигуряващи херметичността на горивната камера (бутала, бутални пръстени, клапани, свещи, разпръсквачи), от честотата на въртене на коляновия вал в момента на измерване, от топлинното състояние на двигателя (респективно хлабините), от вискозитета на маслото, от положението на дроселовата клапа, от състоянието на въздушния филтър, от фазите на газоразпределение и др.
Компресията е максималното налягането, до което практически се сгъстява въздухът (гориво-въздушната смес) по време на такта сгъстяване. Измерва се в единици за налягане (МРа, bar) и зависи от много неща - износването на елементите, осигуряващи херметичността на горивната камера (бутала, бутални пръстени, клапани, свещи, разпръсквачи), от честотата на въртене на коляновия вал в момента на измерване, от топлинното състояние на двигателя (респективно хлабините), от вискозитета на маслото, от положението на дроселовата клапа, от състоянието на въздушния филтър, от фазите на газоразпределение и др.
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Благодаря за информацията Постман. Доколкото разбрах: като меря с манометър на мястото на свеща се мери компресията. Как се мери - лесно.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
NikiNikolov написа:Благодаря за информацията Постман. Доколкото разбрах: като меря с манометър на мястото на свеща се мери компресията. Как се мери - лесно.
Задължително при меренето педала на газта се натиска докрай. Когато е затворена дроселовата клапа се създава голямо подналягане в цилиндрите и манометъра отчита с 1-2 атмосфери по-малко. Относно компресията както е зададено в темата: Значи компресия се мери на напълно загрял двигател и за М20Б20 е 12-12.5 атмосфери при температура на външния въздух около 0 градуса.
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Някой е в грешка - компресия се мери на абсолютно студен двигател - при всичките му луфтове и хлабини, за да може да добиеш представа за състоянието на елементите ......
За М51 заводко незнам колко трябва да е компресията, но като за експлоатирана кола по 30 на всичките цилиндри е почти идеално
За М51 заводко незнам колко трябва да е компресията, но като за експлоатирана кола по 30 на всичките цилиндри е почти идеално

- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Kaк така 30, това е прекалено, аз по каталог виждам 22 компресия за ТДС-а ? А за М20 - 9.4 

BMW only!
- ktv
- оптимист-неверник
-
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: без значение
- Пол: Мъж
- Кара: старо Е 34
- Мечтае да кара: ново Е 34
- Детайли за колата: най- добрата
Wenzy написа:Някой е в грешка - компресия се мери на абсолютно студен двигател - при всичките му луфтове и хлабини, за да може да добиеш представа за състоянието на елементите ......
За М51 заводко незнам колко трябва да е компресията, но като за експлоатирана кола по 30 на всичките цилиндри е почти идеално
+1 И още нещо- преди да продам предната си кола, която беше с такъв мотор, мерих компресията и беше от 11.5 до 12.
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!
Ако човек знае как да интерпретира показанията на компресомера (манометъра), практически няма значение дали се мери на студен или топъл двигател. Двете измервания - на топъл и на студен двигател - разкриват различни части от картината на състоянието на двигателя.
Правилото за измерване на компресията обаче е само едно и то е - напълно загрял двигател, всички свещи демонтирани (запалителни или подгревни) или за дизелите без подгревни свещи - впръсквачите, свален въздушен филтър и газ докрай (за бензиновите).
Всички останали измервания (на студено), с масло в цилиндрите и т.н. се правят след това ако е необходимо.
Правилото за измерване на компресията обаче е само едно и то е - напълно загрял двигател, всички свещи демонтирани (запалителни или подгревни) или за дизелите без подгревни свещи - впръсквачите, свален въздушен филтър и газ докрай (за бензиновите).
Всички останали измервания (на студено), с масло в цилиндрите и т.н. се правят след това ако е необходимо.
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
amd написа:Kaк така 30, това е прекалено, аз по каталог виждам 22 компресия за ТДС-а ? А за М20 - 9.4
чети малко по горе кво пише


- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
stambo_81dg написа:amd написа:Kaк така 30, това е прекалено, аз по каталог виждам 22 компресия за ТДС-а ? А за М20 - 9.4
чети малко по горе кво пише![]()
По темата: 9.4 атмосфери са малко за М20. Проверката за неуплътняване на клапаните се прави с 1-2 куб.см моторно масло, което се сипва в цилиндрите и както по-горе беше упоменато- на студен двигател. В случай на покачване на компресията- се прави ремонт на системата бутало- сегменти- цилиндър. Когато компресията отчете същите стойности и след добавяне на масло в цилиндрите, ремонта включва клапан- клапанно гнездо- направляваща втулка.
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани