Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 12 Фев 2009, 0:21

Кастрол SAF-XJ :idea: Карах с мотул преди, но видях че не се препоръчва за БМВ шперове и си купих SAF-XJ!

Слагайте само това ;) Цената му си заслужава като се иам предвид пробега на който се сменява маслото в диф-а ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Варна

Re: Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

Мнение от баварка » 12 Фев 2009, 0:45

D.Devito написа:Моля знаещите да помагат
Значи проблема е следният купих си шпер голямото прасе от Е-34 2,64 от някъкъв TDS
купих си заден капак за E-30 голямо прасе,купих си главно предаване от обикновено голямо прасе с предавателно число 4,10
купих и нови лагери+семеринги,ново масълце MOTUL плътен тъмпон за заден къпак+нови болтове.След голямият пазар дойде момента на зглобяването.
Получи се следният проблем има много голямо разтояние между зъбното колело на короната и зъбното колело на пиньона хлабината между тях е около 6мм ниякой знае ли от къде идва разликата.
дали от шпер касетъта,дъли от дебелината на короната,или вероятно корпуса на дифа,кво става подяволите.Моля помагайте с идей........ :help:


Доколкото разбирам от това което си написал имаш цял шпер с предавателно число 2.64 и отворена касета 4.10.Ако не е така ме поправи.Значи за да получиш желаното от теб предавателно число 4.10 ти трябват короната и пиньона да са от един диф,защото ти в момента си с пиньон с предавателно число 2.64 и корона с пр. число 4.10,затова се получава това разтояние между короната и пиньона.вземи си цял отворен диф и си прехвърли само шпер касетата като на касетата сложиш короната от този диф.Ако нещо не ти е ясно питаи няма проблем,и аз преди време имах проблем с шперчето защото исках да запазя предавателното си число на дифа.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2132
Регистриран на: 30.11.2005

Мнение от porostorm » 12 Фев 2009, 0:49

Дилян Пенчев написа:Кастрол SAF-XJ :idea: Карах с мотул преди, но видях че не се препоръчва за БМВ шперове и си купих SAF-XJ!

Слагайте само това ;) Цената му си заслужава като се иам предвид пробега на който се сменява маслото в диф-а ;)
И аз съм с кастролец :mhihi:
:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Варна

Мнение от баварка » 12 Фев 2009, 0:53

Дилян Пенчев написа:Кастрол SAF-XJ :idea: Карах с мотул преди, но видях че не се препоръчва за БМВ шперове и си купих SAF-XJ!

Слагайте само това ;) Цената му си заслужава като се иам предвид пробега на който се сменява маслото в диф-а ;)


Имам едно въпросче като се заговори за масалцата аз съм с КАСТРОЛ SAF-XO препоръчва се за всички 4по4 или за виско шперове,та въпроса ми е дали нещо пречи на обикновения лсд диф.Благодаря предварително
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

Мнение от Дилян Пенчев » 12 Фев 2009, 9:44

баварка написа:
D.Devito написа:Моля знаещите да помагат
Значи проблема е следният купих си шпер голямото прасе от Е-34 2,64 от някъкъв TDS
купих си заден капак за E-30 голямо прасе,купих си главно предаване от обикновено голямо прасе с предавателно число 4,10
купих и нови лагери+семеринги,ново масълце MOTUL плътен тъмпон за заден къпак+нови болтове.След голямият пазар дойде момента на зглобяването.
Получи се следният проблем има много голямо разтояние между зъбното колело на короната и зъбното колело на пиньона хлабината между тях е около 6мм ниякой знае ли от къде идва разликата.
дали от шпер касетъта,дъли от дебелината на короната,или вероятно корпуса на дифа,кво става подяволите.Моля помагайте с идей........ :help:


Доколкото разбирам от това което си написал имаш цял шпер с предавателно число 2.64 и отворена касета 4.10.Ако не е така ме поправи.Значи за да получиш желаното от теб предавателно число 4.10 ти трябват короната и пиньона да са от един диф,защото ти в момента си с пиньон с предавателно число 2.64 и корона с пр. число 4.10,затова се получава това разтояние между короната и пиньона.вземи си цял отворен диф и си прехвърли само шпер касетата като на касетата сложиш короната от този диф.Ако нещо не ти е ясно питаи няма проблем,и аз преди време имах проблем с шперчето защото исках да запазя предавателното си число на дифа.


Колега, чел си между редовете ;) Върни се пак и прочети хубаво в темата! Не е проблема в пиньона и короната ми е в касетата!

А относно маслото - дават го да бъде SAF-XJ! Не съм слагал това SAF-XO ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Варна

Re: Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

Мнение от баварка » 12 Фев 2009, 10:38

Дилян Пенчев написа:
баварка написа:
D.Devito написа:Моля знаещите да помагат
Значи проблема е следният купих си шпер голямото прасе от Е-34 2,64 от някъкъв TDS
купих си заден капак за E-30 голямо прасе,купих си главно предаване от обикновено голямо прасе с предавателно число 4,10
купих и нови лагери+семеринги,ново масълце MOTUL плътен тъмпон за заден къпак+нови болтове.След голямият пазар дойде момента на зглобяването.
Получи се следният проблем има много голямо разтояние между зъбното колело на короната и зъбното колело на пиньона хлабината между тях е около 6мм ниякой знае ли от къде идва разликата.
дали от шпер касетъта,дъли от дебелината на короната,или вероятно корпуса на дифа,кво става подяволите.Моля помагайте с идей........ :help:


Доколкото разбирам от това което си написал имаш цял шпер с предавателно число 2.64 и отворена касета 4.10.Ако не е така ме поправи.Значи за да получиш желаното от теб предавателно число 4.10 ти трябват короната и пиньона да са от един диф,защото ти в момента си с пиньон с предавателно число 2.64 и корона с пр. число 4.10,затова се получава това разтояние между короната и пиньона.вземи си цял отворен диф и си прехвърли само шпер касетата като на касетата сложиш короната от този диф.Ако нещо не ти е ясно питаи няма проблем,и аз преди време имах проблем с шперчето защото исках да запазя предавателното си число на дифа.


Колега, чел си между редовете ;) Върни се пак и прочети хубаво в темата! Не е проблема в пиньона и короната ми е в касетата!

А относно маслото - дават го да бъде SAF-XJ! Не съм слагал това SAF-XO ;)


Незнам дали аз съм чел между редовете или ти нека колегата каже къде е проблема макар че тои е писал че разтояние се поучава между зъбното колело на короната и зъбното колело на пиньона което значи че луфта които се получава е точно между короната и пиньона а не в касетата както казваш ти.
Изображение

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Re: Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

Мнение от Дилян Пенчев » 12 Фев 2009, 11:09

баварка написа:Незнам дали аз съм чел между редовете или ти нека колегата каже къде е проблема макар че тои е писал че разтояние се поучава между зъбното колело на короната и зъбното колело на пиньона което значи че луфта които се получава е точно между короната и пиньона а не в касетата както казваш ти.


Прочети хубаво цялата тема и ще разбереш за какво ти говоря!

Nindja Prezarejdane написа:на тдс е34,е36 и на някои модели е30 економик,касетата кадето се поставя короната е изместена около 6мм по близо до стената на корпуса и короната на тези модели е по дебела,може би за по голяма здравина.като е изместена по този начин,няма оправяне на проблема.
този шпер е за 2.64 и 2.93.няма начин да поставиш 4.10
ще трябва да си намериш от нормалните шперове дето не са изместени касетите,защото 4.10 няма с изместен центьр на касетата.
дано сьм бил полезен.ако искаш бартер,аз имам голямо прасе е30 с 4.27 ако искаш на лично.


haho написа:Аз съм със дизелов шпер преправен на 3.45 и съм подложил 5мм. обръч между касетата и короната и нови болтове на 12.9 , финната настройка е вече с шайбите на капаците.
Вече е на 60000км. як тормоз и досега не е имало никакви проблеми ;)


Тези две мнения май не си прочел ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Варна

Re: Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

Мнение от баварка » 12 Фев 2009, 11:31

Дилян Пенчев написа:
баварка написа:Незнам дали аз съм чел между редовете или ти нека колегата каже къде е проблема макар че тои е писал че разтояние се поучава между зъбното колело на короната и зъбното колело на пиньона което значи че луфта които се получава е точно между короната и пиньона а не в касетата както казваш ти.


Прочети хубаво цялата тема и ще разбереш за какво ти говоря!

Nindja Prezarejdane написа:на тдс е34,е36 и на някои модели е30 економик,касетата кадето се поставя короната е изместена около 6мм по близо до стената на корпуса и короната на тези модели е по дебела,може би за по голяма здравина.като е изместена по този начин,няма оправяне на проблема.
този шпер е за 2.64 и 2.93.няма начин да поставиш 4.10
ще трябва да си намериш от нормалните шперове дето не са изместени касетите,защото 4.10 няма с изместен центьр на касетата.
дано сьм бил полезен.ако искаш бартер,аз имам голямо прасе е30 с 4.27 ако искаш на лично.


haho написа:Аз съм със дизелов шпер преправен на 3.45 и съм подложил 5мм. обръч между касетата и короната и нови болтове на 12.9 , финната настройка е вече с шайбите на капаците.
Вече е на 60000км. як тормоз и досега не е имало никакви проблеми ;)


Тези две мнения май не си прочел ;)


Значи аз съм в грешка,незнаех че дизеловите касети са с изместен център,а както е в неговия случаи короната и пиньона ако са от едно и също прасе пак зъбите няма да се срещат,това ли се получава.Колегата ХАХО е написал че е с дизелов шпер преправен но не оточнявя с кое прасе остава колата защото това разтояние което се получава е заради предавателното число то се получава от пиньона и короната,ако си е останал с 3.45 прасе на което си остава пиньона и е искал да сложи касетата от дизеловия заедно с короната се получава такова разтояние.Ако се измести и короната няма ли да си съвпаднат зъбите на короната и пиньона?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 27.11.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E30 E36
Мечтае да кара: Кабрио с харттоп

Мнение от D.Devito » 12 Фев 2009, 22:19

минава ми през главата идията да си купия още един шпер като ми трябва този пьт вярната касета, намислил сьм фрикционите от двете касети да ги саберь вьв вярната касета като по този начин два фрикциони диска ще работият за едно колело вместо стандартния един. с двината триеща площ на дисковете трябва да се овеличи процентно сьпротивление на дифа. знам ли проба грешка, две проби две грешки.

E30 Fanatic!
E30 Fanatic!
Аватар
Мнения: 4057
Регистриран на: 14.10.2005
Местоположение: Столичанин
Пол: Мъж
Кара: Е36 328g
Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo

Мнение от Дилян Пенчев » 13 Фев 2009, 9:35

D.Devito написа:минава ми през главата идията да си купия още един шпер като ми трябва този пьт вярната касета, намислил сьм фрикционите от двете касети да ги саберь вьв вярната касета като по този начин два фрикциони диска ще работият за едно колело вместо стандартния един. с двината триеща площ на дисковете трябва да се овеличи процентно сьпротивление на дифа. знам ли проба грешка, две проби две грешки.


Без допълнителни преработки не можеш да сложиш нищо повече във шпер касетата от това което си е предвидено да седи вътре ;) Не питай старило ми питай патило Изображение

И да ти кажа, по принцип първоначалния процент на диференциала е препоръчително да не се увеличава, хубаво е да се стремиш към повишаване на заключването при даване на газ ;)
Изображение
Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече :)))

Гост
Аватар

Re: Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

Мнение от Гост » 13 Фев 2009, 15:39

баварка написа: Значи аз съм в грешка,незнаех че дизеловите касети са с изместен център,а както е в неговия случаи короната и пиньона ако са от едно и също прасе пак зъбите няма да се срещат,това ли се получава.Колегата ХАХО е написал че е с дизелов шпер преправен но не оточнявя с кое прасе остава колата защото това разтояние което се получава е заради предавателното число то се получава от пиньона и короната,ако си е останал с 3.45 прасе на което си остава пиньона и е искал да сложи касетата от дизеловия заедно с короната се получава такова разтояние.Ако се измести и короната няма ли да си съвпаднат зъбите на короната и пиньона?

Прасетата са еднакви (голямо за Е30 и средно за Е34) А короната и пиньона са от отворения 3.45 , касетата е от дизела и просто мястото за захващане на самата корона за касетата е изместено заради по-голямото предавателно число на дизела (респективно по-големия пиньон , заради повечето на брой зъби). За да се компенсира тази разлика се подлага 5мм. м/у касетата и короната и се донаглася финно с пластините на лагерите, за да няма луфт м/у короната и пиньона.
А маслото е Hypo Synt LS 75W-90 и засега съм доволен от него , но може и да го сменя с Кастрол при толкова положителни мнения за него и препоръки :arrow:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 327
Регистриран на: 11.04.2007
Местоположение: Варна

Re: Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

Мнение от баварка » 13 Фев 2009, 22:08

haho написа:
баварка написа: Значи аз съм в грешка,незнаех че дизеловите касети са с изместен център,а както е в неговия случаи короната и пиньона ако са от едно и също прасе пак зъбите няма да се срещат,това ли се получава.Колегата ХАХО е написал че е с дизелов шпер преправен но не оточнявя с кое прасе остава колата защото това разтояние което се получава е заради предавателното число то се получава от пиньона и короната,ако си е останал с 3.45 прасе на което си остава пиньона и е искал да сложи касетата от дизеловия заедно с короната се получава такова разтояние.Ако се измести и короната няма ли да си съвпаднат зъбите на короната и пиньона?

Прасетата са еднакви (голямо за Е30 и средно за Е34) А короната и пиньона са от отворения 3.45 , касетата е от дизела и просто мястото за захващане на самата корона за касетата е изместено заради по-голямото предавателно число на дизела (респективно по-големия пиньон , заради повечето на брой зъби). За да се компенсира тази разлика се подлага 5мм. м/у касетата и короната и се донаглася финно с пластините на лагерите, за да няма луфт м/у короната и пиньона.
А маслото е Hypo Synt LS 75W-90 и засега съм доволен от него , но може и да го сменя с Кастрол при толкова положителни мнения за него и препоръки :arrow:


Незнаех ето че научих нещо много важно :D Аз съм си правил вече два шпера но не съм имал проблем но това е защото са бензинови.БЛАГОДАРЯ ВИ
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 5.02.2009
Местоположение: Софиа

Мнение от вр6 » 14 Фев 2009, 3:41

аз мо наливам кастрол 50ве 50 и не 4ужам дасе оплаква!!!!

Дилян Пенчев: Пиши на кирилица а не на кирилицо-латиница! четири не е "ч"
ллл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 223
Регистриран на: 30.12.2008
Кара: kolite da se 4upqt
Мечтае да кара: E30 s izgled kum zvesdite(kabrio)mai mu vikat :D
Детайли за колата: E30 s dve porti namru6tena usmivka na farovete s lupi i kunec :)

Re: Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

Мнение от Egoist » 06 Дек 2011, 20:35

Гост написа:
баварка написа: Значи аз съм в грешка,незнаех че дизеловите касети са с изместен център,а както е в неговия случаи короната и пиньона ако са от едно и също прасе пак зъбите няма да се срещат,това ли се получава.Колегата ХАХО е написал че е с дизелов шпер преправен но не оточнявя с кое прасе остава колата защото това разтояние което се получава е заради предавателното число то се получава от пиньона и короната,ако си е останал с 3.45 прасе на което си остава пиньона и е искал да сложи касетата от дизеловия заедно с короната се получава такова разтояние.Ако се измести и короната няма ли да си съвпаднат зъбите на короната и пиньона?

Прасетата са еднакви (голямо за Е30 и средно за Е34) А короната и пиньона са от отворения 3.45 , касетата е от дизела и просто мястото за захващане на самата корона за касетата е изместено заради по-голямото предавателно число на дизела (респективно по-големия пиньон , заради повечето на брой зъби). За да се компенсира тази разлика се подлага 5мм. м/у касетата и короната и се донаглася финно с пластините на лагерите, за да няма луфт м/у короната и пиньона.
А маслото е Hypo Synt LS 75W-90 и засега съм доволен от него , но може и да го сменя с Кастрол при толкова положителни мнения за него и препоръки :arrow:

четох в темата понагоре че някои обяснява пак разликата че е такава но пише ли някъде може ли да се разбере колко точно е в мм изместването по документи :)
всеки истински ентусиаст рано или къснно прави двигателя на мармалад :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: Много голям проблем с шпер диференциал-Е30

Мнение от doko » 06 Дек 2011, 21:34

Колега това по документи никаде не съществува не разбра ли вече че трябва точно мерене и тогава ще разбереш колко мм трябва да е дебелината на фланеца както Дилян пише четеш между редовете . :dummy:
Чети внимателно един калега е подложил 5мм друг 6.9мм трети 7мм затова мери точно и правиш фланеца - слагаш- стягаш и гас така че зимай шублера и микрометъра и действай ако ли не дай на който ги разбира :yes:
Или послушай Явор

ПредишнаСледваща

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook