вентилатор на климатика - проблем

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: montana
Пол: Мъж
Кара: е65 750i
Мечтае да кара: V12 но без притеснения
Детайли за колата: N62B48

вентилатор на климатика - проблем

Мнение от ljubo72 » 10 Фев 2009, 0:03

значи колеги проблема ми е че този вентилатор на климатика отпред на радиатора не ми работи.
открих го като започнах да се подготвям за лятото.
на радиатора за олаждането има навит един датчик с 3 крачета-като го дам на късо не ми се включва перката отпред на климатика която и помага за охлаждането на мотора,а иначе се чува как едно реле цъка.
разкачих буксата на вентилатора и като му подам ток + на червения кабел то той пращи и все едно че има късо.
та моля ви който се е сблъсквал с подобен проблем да сподели опит за да избягам от големи разходи ако има възможност разбира се,за което ви и благодаря предварително.аз мисля че ми е заминал мотора на този вентилатор или е някой от резисторите.
а още едно питане имам - кои е бушона за този вентилатор и от скицата за бушоните къде се намира тои че нещо като че ли не го намирам
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от hafte » 10 Фев 2009, 0:26

Колега и при мен не работи. Мръдва по 1 см и толко. Целия играе от луфтове.

Цената на нов е към 620.00 лв. Орентирай се в тази посока. Моя вече го поръчах, за да не губя време да се занимавам с недоправени работи.
За съжаление има части в БМВ, които е необходимо да се сменят само с нови.

Е това е моя съвет, а ти каквото решиш. Евентуално виж ако някой може да го ремонтира и закрепи за някой друг месец, като временно решение на проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 10 Фев 2009, 7:56

Пичове, изчакайте да се стопли малко времето и тогава го пробвайте дали работи. Поне и аз така се стреснах, че не ми работи преди месец, ама явно са го измислили да се включва над определена температура.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 12.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от hafte » 10 Фев 2009, 8:40

Е, че се включва над определена температура няма спор, въпроса е, че зависи от компресора. АКо той се включи след 2-3 мин трябва и перката да заработи. Иначе когато включи компресора се усеща как мотора придърпва.

По принцип когато перката е работи дава грешка на компютъра. Моята поне е така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 10 Фев 2009, 10:17

сега вентилаторите за охлаждане на климатичния радиатор са 2 модела единия е с два резистора закачени на дифузьора на перката другия е с импулсно управление и се явява по новия модел ако сте с този с резисторите се сменят само те и се оправят нещата а за да се провери дали не е спекъл вентилатора за най сигурно се подава ток директно на моторчето не през буксата или палите колата пускате климатика и след около минута ако всичко е наред трябва да се включи перката на най ниската степен ама сега е студено и е малко под въпрос този начин а ако сте с по новя модел с импулсното управление спасение няма май трябва нова перка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: montana
Пол: Мъж
Кара: е65 750i
Мечтае да кара: V12 но без притеснения
Детайли за колата: N62B48

Мнение от ljubo72 » 10 Фев 2009, 11:56

днес ще го разглобявам за да установя проблема.
аз съм с резистори и ще видим защо не работи
кои и къде му е бушона ето това трябва да открия защото маи не е при жабката дето са основните ето това ме притеснява
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 10 Фев 2009, 12:41

Ако не се лъжа климата работеше над 8-9градуса,аз като смених резисторите беше студено и се наложи да свалиме датчика за температура от подкалника,затоплихме го и перката тръгна.
обичам BMW

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 402
Регистриран на: 4.01.2005
Местоположение: montana
Пол: Мъж
Кара: е65 750i
Мечтае да кара: V12 но без притеснения
Детайли за колата: N62B48

Мнение от ljubo72 » 10 Фев 2009, 13:38

как ги подмени тези резистори.трябва ли да свалям моторчето от радиатора
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 10 Фев 2009, 13:58

ljubo72 написа:как ги подмени тези резистори.трябва ли да свалям моторчето от радиатора
Те са извън моторчето на перката,има вероятнос и самато моторче на перка да е заминало
обичам BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 10 Фев 2009, 15:22

датчика за външна температура няма нищо общо

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 10 Фев 2009, 16:13

anzak написа:датчика за външна температура няма нищо общо
Еми обясни на какъв принцип е тогава.
обичам BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 10 Фев 2009, 16:28

датчика в подкалника колега е само за информационния дисплей на таблото в смисъл че от него освен показанието на дисплея друго не зависи а перката се командва от управлението на климатика или ако загрява колата а не сработи виското това се явява един вид резервен вариант за охлаждане и според зависи от температурата на околната среда, на мотора и от налягането в климатичната ситема се определя на коя степен да работи перката при е 39 е на 3 или 4 степени

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 661
Регистриран на: 2.12.2006
Местоположение: София,Бургас
Пол: Мъж
Кара: x5 e70 3.0d,е46 318i

Мнение от zlobicar » 10 Фев 2009, 16:32

Добре,а клматика откъде зима данни колко гредуса е и защо не иска да се включва въобще под определена температура.
обичам BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Мнение от anzak » 10 Фев 2009, 16:58

има си друг датчик колега замисли се ако компа чете от този значи всички със развален датчик за външна температура на които им показва -40 на таблото лятото няма да имат климатик

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 25.03.2007
Местоположение: Варна

Мнение от emok » 10 Фев 2009, 21:08

Четете внимателно тука съм обяснил всичко : На 5-та и 7-ма страница.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 0&start=60

а колегата Hammerfall разбива мрака със подробно обяснение : аплодисменти:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 608#941608

Само като препоръка използвайте търсачката преди да дъвчем едни и същи теми. Благодаря!

Смятам темата за приключена земайте инструментите и се мятайте. :)
Доста кончета в един обор.
Изображение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook