Бензин срещу Дизел

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 26.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Бензин срещу Дизел

Мнение от djordje » 08 Фев 2009, 16:06

темата е обсъждана много пъти и тук във форума, и в други чужди форуми. идеята тук не е да спорим кое е по добро или кой какво предпочита, щото няма да стигнем до запомнящи се факти и изводи, а нека погледнем развитието на двата вида двигатели през последните няколко години. За това и поствам темата тук, отнася се към новите модели.

ето за начало една страничка от каталога на бмш трета серия купе. като пример. аз лично разглеждам 330i и 330d. моторите са последна серия съответно N53 за бензина и N57 за дизела (272 коня и 245 коня).

Изображение

аз тук ще си призная, въпреки че на много колеги съм го казвал доста пъти, че съм фен на бензина. обаче какво наблюдавам. бензина беше по бърз на старта, има по дълги скорости, доста по тих, по спортен, мощноста распределна през по голям интервал от време...

виждаме че времето от 0 до 100 са еднакви, като дизела е с малко по тежък, и с 27 по малко коне. интересно ми е какво става след 100.
глупавите времена от 80 до 120 в различни скорости не ги гледам, защото бензина трябва да е в една скорост на долу.
не казвайте че има турбина, защото едо имаме по един представител и от двете версии с по две турбота (335) и дизела с 20 коня по малко мога да кажа се бори достойно, даже не е много ясно в класации извън драг какво става.
ето последна страница от едно сравнение между двете битурбо машини.

Изображение

бензина плюсове които ги има като техлогоия те са си там и няма да ги оспорваме. обаче дизелите станали много тихи и много бързи. скоростите са си къси и за това ако ще е дизел, според мен задължително автоматик. Нещо което Виктор Gazzzar ми ко газваше още отдавна, аз не вярвах.

ще се върна пак към 330-ки. възможностите за тунинг - при дизела един чип вдига доста. и пак интересно какво става ако ги сравним.

аз съм пред покупка на още едно бмв, и в главата ми в класацията води и то с много 330i с ръчни скорости.

ясно е че не си купуваме кола за да сме само бързи, много бързи по бързи. найважното е да ни радва. мен звука на бензина ме радва, виски обороти и ръчни скорости.

Въпреки това ще ми е интересно и предполагам не само на мен, да чуя вашите мнения. На ред сте вие :)

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 08 Фев 2009, 17:20

Отговора е един...голям бензинов мотор автомат ;)

Всичко друго е компромис....не че аз не го правя щото имам дизелов джип автомат и бензиново 320 автомат....но за мен от това което сравняваш 330и автомат е истината!

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 08 Фев 2009, 17:22

Адаш , подрепям с две ръце избора ти за 3 литровия бензинов мотор от последно поколение :yes:

Значи гледайки теста на пистата виждам на първо място един факт а именно ,че пистата е много бърза без почти никакви трудности и поредица от завои , където мотора с гоялм въртящ момент в ниските оборотни режими ще се чувства доста "некомфортно" ако мога така да се изразя :) Просто тест редакторите не са подбрали правилното трасе за тест според мен и това което те показват не е нещо интересно :)

Аз съм твърд на мнението си ,че за да има фън трябва да има много обороти , звук ,механични предавки - всичко това в един по-голям по кубатура атмосферен бензинов мотор с не особенно голям въртящ момент ,по-скоро в средните стойности на класа си 8)

На едно технично трасе , независимо дали е писта или някое красиво дефиле с много завои този прекрасен N53 мотор би се представил според мен далеч по-добре от дизеловия си аналог ,който би се харесал на по-спокойните по натура водачи 8)


Георги Пенчев
Изображение

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Мнение от Bavarcho » 08 Фев 2009, 18:14

Ако ще е 320д или 320i избора ми ще е 320д.Но по доброто и от двата е 3.0 литра бензин.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 26.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от djordje » 08 Фев 2009, 19:00

колеги мерси за мненията ви. за сега 3:0 за бензин :)
реално погледнато дизела доста се е развил последните години, изглежда че има още на къде, но ще си остане дизел.
един колега каза, ако се двоумиш, взимай дизел, ако изкаш автомат взимай дизел, щото ако искаше бензин, щеше да го знаеш :)

този н53 е с директно впрскване на гориво, което не бе много характерно за бмв. уж дават 15% по малък разход спрямо н52. нека някой обясни горе долу какво представлява това директно впрскване, + и –.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Мнение от BadAngel » 08 Фев 2009, 19:34

автомобилния маниак би избрал бензина

всички останали - дизела :)
No bling at the Ring

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 5.08.2007

Мнение от Langata » 08 Фев 2009, 20:42

Aбе да ви кажа след като AUDI изкараха 6.0тди V12 BITURBO-500к.с. ще ми е интересно тези на BMW и MERCEDES(който сигорно няма да останат по-назад) какво ще създадът(особенно BMW) и тогава ще си говорим какво ви кефи и какво не! Макар че днес случайно присъствах на един старт м/у RS6 и мотор HONDA CBR 1000 RR-тръгнаха от място и RS го разпори от - до като ги дърпаха на близо километър AUDITO беше отпред постоянно( и май не беше много пипано щото го гледах че няма 10000км.) за съжаление неможах да направя клип щото точно тръгваха и скапания тел докато влезе в режим и всичко свърши ама нищо другият път.Та разказах по горното за да ви кажа - бензина си е бензин каквото и да си говорим!
Никой не умира девствен защото живота преебава ВСИЧКИ!!!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 08 Фев 2009, 21:26

според мен трябва да се срявнява мотор с турбо срещу друг мотор с турбо. Атмосферен срещу турбо е малко нечестно. Досега бензиновите мотори ги превеха без турбо, защото те си черпят мощността от оборотите и турбото не беше КРАЙНО НЕОБХОДИМО. А пък и мотора с турбо е по скъп. Но понеже всеки вече се стреми на прави максимално ефициентни двигатели с високо КПД идва ерата на бензиновите двигатели с турбо и директно впръскване на горивото.
та аз бих сравнявал 330д срещу 335и :twisted: 330и срещу 330д не е много честно. и вече става ясно че от бензин с турбо може да се направи мноооого повече отколкото дизел с турбо. така че +1 за бензина.

а ако някой пита с какво се срявнява тогава 335д то отговора ми е че такъв бензинов аналог още няма с две последователни турбини, ама ше дойде скоро. Вярно и 335и е би турбо, но работи по различен начин. има по една турбинка за всеки 3 цилиндъра. А 335д е с две турбини една след друга, от който може да се извади много повече....
та аз гласувам за 335и :twisted:
Последна промяна Toni Montana на 08 Фев 2009, 21:38, променена общо 1 път
:bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 08 Фев 2009, 21:31

Едно от предимствата на E90 330d LCI е че покрива Euro 6 сертификата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 25.08.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: е46

Мнение от neonman » 08 Фев 2009, 21:38

Toni Montana написа:според мен трябва да се срявнява мотор с турбо срещу друг мотор с турбо. Атмосферен срещу турбо е малко нечестно. Досега бензиновите мотори ги превеха без турбо, защото те си черпят мощността от оборотите и турбото не беше КРАЙНО НЕОБХОДИМО. А пък и мотора с турбо е по скъп. Но понеже всеки вече се стреми на прави максимално ефициентни двигатели с високо КПД идва ерата на бензиновите двигатели с турбо и директно впръскване на горивото.
та аз бих сравнявал 330д срещу 335и :twisted: 330и срещу 330д не е много честно. и вече става ясно че от бензин с турбо може да се направи мноооого повече отколкото дизел с турбо. така че +1 за бензина.

а ако някой пита с какво се срявнява тогава 335д то отговора ми е че такъв бензинов аналог още няма с две последователни турбини, ама ше дойде скоро.
та аз гласувам за 335и :twisted:

ти маи са пообърка ;) ....335и е с туинтурбо :winky:
if your car isn't scary - it's just not fast enough!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 08 Фев 2009, 21:43

да зная. поправих си горния пост.
335и е с две турбинки на всеки 3 цилиндъра и мисля че правят най-много 0.4бар макс. налягане за да има шофиора усещането че кара атмосферна кола.
а 335д е с две последователни турбини. една малка за ниските обороти за да няма турбо дупка и една голяма след нея. При високи обороти има байпас клапа която се отваря и газовете задвижват голямата туебина която надува много повече от малката. та по този начин може да се изкара много повече....
:bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 26.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от djordje » 08 Фев 2009, 21:52

Toni Montana написа:да зная. поправих си горния пост.
335и е с две турбинки на всеки 3 цилиндъра и мисля че правят най-много 0.4бар макс. налягане за да има шофиора усещането че кара атмосферна кола.
а 335д е с две последователни турбини. една малка за ниските обороти за да няма турбо дупка и една голяма след нея. При високи обороти има байпас клапа която се отваря и газовете задвижват голямата туебина която надува много повече от малката. та по този начин може да се изкара много повече....

когато бензина нямаше турбо викахме че дизел има и не може да се сравнява. сега имат и двете, не били сложени еднакво, по другия начин можело повече да се изкара. нищо лично но малко като деца. или си фен да едното или на другото, пък те да си изкарват колкото могат, а не все друг виновен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: София
Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i

Мнение от Toni Montana » 08 Фев 2009, 22:12

djordje написа:този н53 е с директно впрскване на гориво, което не бе много характерно за бмв. уж дават 15% по малък разход спрямо н52. нека някой обясни горе долу какво представлява това директно впрскване, + и –.

мисля че имам някои познания по темата
та норманите безнинови двигатели имат следната горивна система:
в резервоара има електрическа бенз. помпа която помпи бензин през безн. филтър регулатор за налягане до бензиновата рейка на която са закачени инжекторите (бенз. дюзи). Регулатора за налягане регулира така че в рейката има налягане около 3.5 бара. Инжекторите са прикрепени за смук. колектор и са така насочени че впръскват преди смукателния клапан. той като отвори горивото се засмуква в цилиндъра. Съотношението бензин въздух е винаги 1:14.7.
Бензиновите коли с директно впръскване освен ел. помпа имат и механична бензинова помпа за високо налягане. Тя седи при двигателя и се задвижва най често от разпределителния вал. Тази помпа прави налягане от около 200бара. Пак има рейка към която са закрепени инжекторите. Самите инжектори са поставени в главата и не пръскат преди всмукателния клапан а директно в цилиндъра до свеща. Двигателите с директно впръскване на БМВ и Мерцедес могат да работят с различни съотношения на бензин въздух - тоест когато педала е натиснат малко (= ниско натоварване на двигателя) сместа е бедна. Когат даваш повече газ или си настъпал докрай съотношението пак си е 1:14.7. Именно това позволява да се пести гориво. Тайната в това един бензинов двигател да работи с бедна смес е в инжекторите. Когато педала е натиснат малко инжектора впръсква съвсем малко гориво около СВЕЩА. Там съотношението бензин въздух е такова че да може да се запали горивото. В останалата част на силиндъра има само въздух. .... И така нататъка.
Предимства:
+ пести се гориво при малки натоварвания на двигателя (малко натиснат педал) поради това че двигателя може да работи и с много бедна смес като дизел!
+ леко повишена мощност, порди охлаждашия ефект на бензина впръскан директно
Недостатъци:
- по скъп
- цените на инжекторите и на помпата за високо налягане са като при дизел! ако се пре*е нещо си е*ало мамата
- трябва втори катлизатор дето е само за азотни окиси
- тея коли отсвен ламда сонда имат и едни NOx сензор дето сдава багажа по често о ламбда содата. Цената е тоя сензор като на една ламбда сонда.
- мотора бръмчи повече.

тоест новите бензинови двигатели имат много общо с дизелите! Различават се само в това че имат свещи и и вдигат по високи обороти.

Ауди и ФВ също имат двигател с директно впръскване FSI. За разлика от БМВ и Мерцедес той не може да работи с бедна смес и разхода му е почти същия като и на обикновенния бензин...
ае че изписах цял ферман....
:bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 08 Фев 2009, 22:12

Моето лично мнение:

Бензин
+ Звук
+ Плавна мощност - ако мога така да се изразя
+ Доставя малко повече удоволствие
+ Малко по-евтино обслужване?
- Разход
- Максимален пробег


Дизел
+ Разход на гориво
+ По-голям пробег с 1 зареждане
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 08 Фев 2009, 22:21

бензина е фаворит,ако не те бърка разхода.следя темата за е60-разход и постоянно променливи мнения,ама последните са от одеве,от двете момичета и печката си е бая в оферта в отношение разход.
дизела няма ли духало си е умрялко,ама при равностойни конструкции бензина ще го отвява,но пак разхода къде отива..
друго си е да свалиш от 4-та на 3-та,после 2-ра,рязко геврека и всичката гас на макс,а звука да разцепва атмосферата..

Следваща

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook