Бензин срещу Дизел
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Бензин срещу Дизел
темата е обсъждана много пъти и тук във форума, и в други чужди форуми. идеята тук не е да спорим кое е по добро или кой какво предпочита, щото няма да стигнем до запомнящи се факти и изводи, а нека погледнем развитието на двата вида двигатели през последните няколко години. За това и поствам темата тук, отнася се към новите модели.
ето за начало една страничка от каталога на бмш трета серия купе. като пример. аз лично разглеждам 330i и 330d. моторите са последна серия съответно N53 за бензина и N57 за дизела (272 коня и 245 коня).
аз тук ще си призная, въпреки че на много колеги съм го казвал доста пъти, че съм фен на бензина. обаче какво наблюдавам. бензина беше по бърз на старта, има по дълги скорости, доста по тих, по спортен, мощноста распределна през по голям интервал от време...
виждаме че времето от 0 до 100 са еднакви, като дизела е с малко по тежък, и с 27 по малко коне. интересно ми е какво става след 100.
глупавите времена от 80 до 120 в различни скорости не ги гледам, защото бензина трябва да е в една скорост на долу.
не казвайте че има турбина, защото едо имаме по един представител и от двете версии с по две турбота (335) и дизела с 20 коня по малко мога да кажа се бори достойно, даже не е много ясно в класации извън драг какво става.
ето последна страница от едно сравнение между двете битурбо машини.
бензина плюсове които ги има като техлогоия те са си там и няма да ги оспорваме. обаче дизелите станали много тихи и много бързи. скоростите са си къси и за това ако ще е дизел, според мен задължително автоматик. Нещо което Виктор Gazzzar ми ко газваше още отдавна, аз не вярвах.
ще се върна пак към 330-ки. възможностите за тунинг - при дизела един чип вдига доста. и пак интересно какво става ако ги сравним.
аз съм пред покупка на още едно бмв, и в главата ми в класацията води и то с много 330i с ръчни скорости.
ясно е че не си купуваме кола за да сме само бързи, много бързи по бързи. найважното е да ни радва. мен звука на бензина ме радва, виски обороти и ръчни скорости.
Въпреки това ще ми е интересно и предполагам не само на мен, да чуя вашите мнения. На ред сте вие
ето за начало една страничка от каталога на бмш трета серия купе. като пример. аз лично разглеждам 330i и 330d. моторите са последна серия съответно N53 за бензина и N57 за дизела (272 коня и 245 коня).

аз тук ще си призная, въпреки че на много колеги съм го казвал доста пъти, че съм фен на бензина. обаче какво наблюдавам. бензина беше по бърз на старта, има по дълги скорости, доста по тих, по спортен, мощноста распределна през по голям интервал от време...
виждаме че времето от 0 до 100 са еднакви, като дизела е с малко по тежък, и с 27 по малко коне. интересно ми е какво става след 100.
глупавите времена от 80 до 120 в различни скорости не ги гледам, защото бензина трябва да е в една скорост на долу.
не казвайте че има турбина, защото едо имаме по един представител и от двете версии с по две турбота (335) и дизела с 20 коня по малко мога да кажа се бори достойно, даже не е много ясно в класации извън драг какво става.
ето последна страница от едно сравнение между двете битурбо машини.

бензина плюсове които ги има като техлогоия те са си там и няма да ги оспорваме. обаче дизелите станали много тихи и много бързи. скоростите са си къси и за това ако ще е дизел, според мен задължително автоматик. Нещо което Виктор Gazzzar ми ко газваше още отдавна, аз не вярвах.
ще се върна пак към 330-ки. възможностите за тунинг - при дизела един чип вдига доста. и пак интересно какво става ако ги сравним.
аз съм пред покупка на още едно бмв, и в главата ми в класацията води и то с много 330i с ръчни скорости.
ясно е че не си купуваме кола за да сме само бързи, много бързи по бързи. найважното е да ни радва. мен звука на бензина ме радва, виски обороти и ръчни скорости.
Въпреки това ще ми е интересно и предполагам не само на мен, да чуя вашите мнения. На ред сте вие

- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Отговора е един...голям бензинов мотор автомат
Всичко друго е компромис....не че аз не го правя щото имам дизелов джип автомат и бензиново 320 автомат....но за мен от това което сравняваш 330и автомат е истината!

Всичко друго е компромис....не че аз не го правя щото имам дизелов джип автомат и бензиново 320 автомат....но за мен от това което сравняваш 330и автомат е истината!
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Адаш , подрепям с две ръце избора ти за 3 литровия бензинов мотор от последно поколение
Значи гледайки теста на пистата виждам на първо място един факт а именно ,че пистата е много бърза без почти никакви трудности и поредица от завои , където мотора с гоялм въртящ момент в ниските оборотни режими ще се чувства доста "некомфортно" ако мога така да се изразя
Просто тест редакторите не са подбрали правилното трасе за тест според мен и това което те показват не е нещо интересно
Аз съм твърд на мнението си ,че за да има фън трябва да има много обороти , звук ,механични предавки - всичко това в един по-голям по кубатура атмосферен бензинов мотор с не особенно голям въртящ момент ,по-скоро в средните стойности на класа си
На едно технично трасе , независимо дали е писта или някое красиво дефиле с много завои този прекрасен N53 мотор би се представил според мен далеч по-добре от дизеловия си аналог ,който би се харесал на по-спокойните по натура водачи
Георги Пенчев

Значи гледайки теста на пистата виждам на първо място един факт а именно ,че пистата е много бърза без почти никакви трудности и поредица от завои , където мотора с гоялм въртящ момент в ниските оборотни режими ще се чувства доста "некомфортно" ако мога така да се изразя


Аз съм твърд на мнението си ,че за да има фън трябва да има много обороти , звук ,механични предавки - всичко това в един по-голям по кубатура атмосферен бензинов мотор с не особенно голям въртящ момент ,по-скоро в средните стойности на класа си

На едно технично трасе , независимо дали е писта или някое красиво дефиле с много завои този прекрасен N53 мотор би се представил според мен далеч по-добре от дизеловия си аналог ,който би се харесал на по-спокойните по натура водачи

Георги Пенчев
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
колеги мерси за мненията ви. за сега 3:0 за бензин
реално погледнато дизела доста се е развил последните години, изглежда че има още на къде, но ще си остане дизел.
един колега каза, ако се двоумиш, взимай дизел, ако изкаш автомат взимай дизел, щото ако искаше бензин, щеше да го знаеш
този н53 е с директно впрскване на гориво, което не бе много характерно за бмв. уж дават 15% по малък разход спрямо н52. нека някой обясни горе долу какво представлява това директно впрскване, + и –.

реално погледнато дизела доста се е развил последните години, изглежда че има още на къде, но ще си остане дизел.
един колега каза, ако се двоумиш, взимай дизел, ако изкаш автомат взимай дизел, щото ако искаше бензин, щеше да го знаеш

този н53 е с директно впрскване на гориво, което не бе много характерно за бмв. уж дават 15% по малък разход спрямо н52. нека някой обясни горе долу какво представлява това директно впрскване, + и –.
Aбе да ви кажа след като AUDI изкараха 6.0тди V12 BITURBO-500к.с. ще ми е интересно тези на BMW и MERCEDES(който сигорно няма да останат по-назад) какво ще създадът(особенно BMW) и тогава ще си говорим какво ви кефи и какво не! Макар че днес случайно присъствах на един старт м/у RS6 и мотор HONDA CBR 1000 RR-тръгнаха от място и RS го разпори от - до като ги дърпаха на близо километър AUDITO беше отпред постоянно( и май не беше много пипано щото го гледах че няма 10000км.) за съжаление неможах да направя клип щото точно тръгваха и скапания тел докато влезе в режим и всичко свърши ама нищо другият път.Та разказах по горното за да ви кажа - бензина си е бензин каквото и да си говорим!
Никой не умира девствен защото живота преебава ВСИЧКИ!!!!
- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
според мен трябва да се срявнява мотор с турбо срещу друг мотор с турбо. Атмосферен срещу турбо е малко нечестно. Досега бензиновите мотори ги превеха без турбо, защото те си черпят мощността от оборотите и турбото не беше КРАЙНО НЕОБХОДИМО. А пък и мотора с турбо е по скъп. Но понеже всеки вече се стреми на прави максимално ефициентни двигатели с високо КПД идва ерата на бензиновите двигатели с турбо и директно впръскване на горивото.
та аз бих сравнявал 330д срещу 335и
330и срещу 330д не е много честно. и вече става ясно че от бензин с турбо може да се направи мноооого повече отколкото дизел с турбо. така че +1 за бензина.
а ако някой пита с какво се срявнява тогава 335д то отговора ми е че такъв бензинов аналог още няма с две последователни турбини, ама ше дойде скоро. Вярно и 335и е би турбо, но работи по различен начин. има по една турбинка за всеки 3 цилиндъра. А 335д е с две турбини една след друга, от който може да се извади много повече....
та аз гласувам за 335и
та аз бих сравнявал 330д срещу 335и

а ако някой пита с какво се срявнява тогава 335д то отговора ми е че такъв бензинов аналог още няма с две последователни турбини, ама ше дойде скоро. Вярно и 335и е би турбо, но работи по различен начин. има по една турбинка за всеки 3 цилиндъра. А 335д е с две турбини една след друга, от който може да се извади много повече....
та аз гласувам за 335и

Последна промяна Toni Montana на 08 Фев 2009, 21:38, променена общо 1 път

- neonman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.08.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
Toni Montana написа:според мен трябва да се срявнява мотор с турбо срещу друг мотор с турбо. Атмосферен срещу турбо е малко нечестно. Досега бензиновите мотори ги превеха без турбо, защото те си черпят мощността от оборотите и турбото не беше КРАЙНО НЕОБХОДИМО. А пък и мотора с турбо е по скъп. Но понеже всеки вече се стреми на прави максимално ефициентни двигатели с високо КПД идва ерата на бензиновите двигатели с турбо и директно впръскване на горивото.
та аз бих сравнявал 330д срещу 335и330и срещу 330д не е много честно. и вече става ясно че от бензин с турбо може да се направи мноооого повече отколкото дизел с турбо. така че +1 за бензина.
а ако някой пита с какво се срявнява тогава 335д то отговора ми е че такъв бензинов аналог още няма с две последователни турбини, ама ше дойде скоро.
та аз гласувам за 335и
ти маи са пообърка


if your car isn't scary - it's just not fast enough!
- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
да зная. поправих си горния пост.
335и е с две турбинки на всеки 3 цилиндъра и мисля че правят най-много 0.4бар макс. налягане за да има шофиора усещането че кара атмосферна кола.
а 335д е с две последователни турбини. една малка за ниските обороти за да няма турбо дупка и една голяма след нея. При високи обороти има байпас клапа която се отваря и газовете задвижват голямата туебина която надува много повече от малката. та по този начин може да се изкара много повече....
335и е с две турбинки на всеки 3 цилиндъра и мисля че правят най-много 0.4бар макс. налягане за да има шофиора усещането че кара атмосферна кола.
а 335д е с две последователни турбини. една малка за ниските обороти за да няма турбо дупка и една голяма след нея. При високи обороти има байпас клапа която се отваря и газовете задвижват голямата туебина която надува много повече от малката. та по този начин може да се изкара много повече....

Toni Montana написа:да зная. поправих си горния пост.
335и е с две турбинки на всеки 3 цилиндъра и мисля че правят най-много 0.4бар макс. налягане за да има шофиора усещането че кара атмосферна кола.
а 335д е с две последователни турбини. една малка за ниските обороти за да няма турбо дупка и една голяма след нея. При високи обороти има байпас клапа която се отваря и газовете задвижват голямата туебина която надува много повече от малката. та по този начин може да се изкара много повече....
когато бензина нямаше турбо викахме че дизел има и не може да се сравнява. сега имат и двете, не били сложени еднакво, по другия начин можело повече да се изкара. нищо лично но малко като деца. или си фен да едното или на другото, пък те да си изкарват колкото могат, а не все друг виновен.
- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
djordje написа:този н53 е с директно впрскване на гориво, което не бе много характерно за бмв. уж дават 15% по малък разход спрямо н52. нека някой обясни горе долу какво представлява това директно впрскване, + и –.
мисля че имам някои познания по темата
та норманите безнинови двигатели имат следната горивна система:
в резервоара има електрическа бенз. помпа която помпи бензин през безн. филтър регулатор за налягане до бензиновата рейка на която са закачени инжекторите (бенз. дюзи). Регулатора за налягане регулира така че в рейката има налягане около 3.5 бара. Инжекторите са прикрепени за смук. колектор и са така насочени че впръскват преди смукателния клапан. той като отвори горивото се засмуква в цилиндъра. Съотношението бензин въздух е винаги 1:14.7.
Бензиновите коли с директно впръскване освен ел. помпа имат и механична бензинова помпа за високо налягане. Тя седи при двигателя и се задвижва най често от разпределителния вал. Тази помпа прави налягане от около 200бара. Пак има рейка към която са закрепени инжекторите. Самите инжектори са поставени в главата и не пръскат преди всмукателния клапан а директно в цилиндъра до свеща. Двигателите с директно впръскване на БМВ и Мерцедес могат да работят с различни съотношения на бензин въздух - тоест когато педала е натиснат малко (= ниско натоварване на двигателя) сместа е бедна. Когат даваш повече газ или си настъпал докрай съотношението пак си е 1:14.7. Именно това позволява да се пести гориво. Тайната в това един бензинов двигател да работи с бедна смес е в инжекторите. Когато педала е натиснат малко инжектора впръсква съвсем малко гориво около СВЕЩА. Там съотношението бензин въздух е такова че да може да се запали горивото. В останалата част на силиндъра има само въздух. .... И така нататъка.
Предимства:
+ пести се гориво при малки натоварвания на двигателя (малко натиснат педал) поради това че двигателя може да работи и с много бедна смес като дизел!
+ леко повишена мощност, порди охлаждашия ефект на бензина впръскан директно
Недостатъци:
- по скъп
- цените на инжекторите и на помпата за високо налягане са като при дизел! ако се пре*е нещо си е*ало мамата
- трябва втори катлизатор дето е само за азотни окиси
- тея коли отсвен ламда сонда имат и едни NOx сензор дето сдава багажа по често о ламбда содата. Цената е тоя сензор като на една ламбда сонда.
- мотора бръмчи повече.
тоест новите бензинови двигатели имат много общо с дизелите! Различават се само в това че имат свещи и и вдигат по високи обороти.
Ауди и ФВ също имат двигател с директно впръскване FSI. За разлика от БМВ и Мерцедес той не може да работи с бедна смес и разхода му е почти същия като и на обикновенния бензин...
ае че изписах цял ферман....

- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
бензина е фаворит,ако не те бърка разхода.следя темата за е60-разход и постоянно променливи мнения,ама последните са от одеве,от двете момичета и печката си е бая в оферта в отношение разход.
дизела няма ли духало си е умрялко,ама при равностойни конструкции бензина ще го отвява,но пак разхода къде отива..
друго си е да свалиш от 4-та на 3-та,после 2-ра,рязко геврека и всичката гас на макс,а звука да разцепва атмосферата..
дизела няма ли духало си е умрялко,ама при равностойни конструкции бензина ще го отвява,но пак разхода къде отива..
друго си е да свалиш от 4-та на 3-та,после 2-ра,рязко геврека и всичката гас на макс,а звука да разцепва атмосферата..
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани